Manege Visdonk!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:23

even een brutale vraag van mij weet ook dat het topic al een paar maanden oud is maar hoe zijn de lessen inhoudelijk? zijn het grote groepen word je goed begeleid?

mijn pony staat op stapafstand van manege visdonk en zit eraan te denken om in de winter lessen mee te gaan rijden!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:45

Heb daar altijd gelest.....Pardoes & Darco om de week, omdat er toen destijds niemand meer opdurfde!
En bij mij deden ze gewoonweg echt niks.....Als ik alle verhalen nu zo hoor, vind ik de manege echt achteruit gegaan!
De groepen tja, toen destijds waren er max 7,8 die in een groep mochten...Dan heb je ook een vaste dag enzo....En dan de ene week heb je kans dat je met minder bent omdat sommige dan ziek zijn ofzo! Maar ik kreeg op een gegeven moment privéles, hoefde niet meer in de lessen mee te rijden met die 2....Gewoon lekker alleen rijden om ze beter te krijgen met rijden, met succes! :D :D
Dus Eef....Je moet het zelf weten, ik zou het niet doen....Volgens mij was er sinds die nieuwe eigenaren er nu zijn, ook een regel dat je niet met je eigen paard mag lessen als ie niet op visdonk staat....Maar kan het mis hebben dus hé! :D :D :D

Maar ach, dit is mijn mening, en wie ben ik om dat te vinden hihi! :o
Laatst bijgewerkt door Banyu op 19-11-10 14:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:47

lonniejj schreef:
HorseEmily schreef:

Punky heb ik ook nog gekend :D
Is ongeveer 4 jaar geleden overleden geloof ik :)

Punky is niet overleden! Die is verkocht, staat nu samen met een shetlander vlakbij de rucphense heide! :) Is inmiddels spierwit geworden, en überschattig!

Tegen mij hebben ze altijd gezegt dat ze is overleden :o[/quote]

Punky is indd niet overleden...In mijn tijd was ze gewoon verkocht...Of ze nu nog leeft weet ik niet!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:49

jokertje28 schreef:
Heb daar altijd gelest.....Pardoes & Darco om de week, omdat er toen destijds niemand meer opdurfde!
En bij mij deden ze gewoonweg echt niks.....Als ik alle verhalen nu zo hoor, vind ik de manege echt achteruit gegaan!

Dus Eef....Je moet het zelf weten, ik zou het niet doen....Volgens mij was er sinds die nieuwe eigenaren er nu zijn, ook een regel dat je niet met je eigen paard mag lessen als ie niet op visdonk staat....Maar kan het mis hebben dus hé! :D :D :D

Maar ach, dit is mijn mening, en wie ben ik om dat te vinden hihi! :o

dankje! zitten hier in de omgeving verder nog meer opties met binnen bakken en les mogelijkheden voor de winter?

Charaz

Re: Manege Visdonk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:51

Wedstrijden organiseren ze wel elke maand geloof ik bij manege Visdonk, die zijn altijd wel goed geregeld en netjes op tijd.

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:57

Dat heb je inderdaad mis, ik heb sinds kort een eigen paard en les nu ook in de groepslessen mee. Ik reed al jaren op de manege en vind het er erg fijn. Ik kan heel goed overweg met de instructrice en de eigenaren en vind de lessen heel goed. Dus ik weet niet van wie jij dat gehoord heb jokertje. Ik denk dat je het over de eigenaren hiervoor heb want die interesseerden de manege niets. Deze mensen wel hoor ze staan al weer een tijdje aan het roer en de manege wordt goed verzorgd.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:11

mss het slimst om eens te bellen en een proef les mee te rijden als hier mogelijkheden voor zijn!
wel stond op de website inderdaad dat het mogelijk was tegen kleine vergoeding met eigen paard mee te rijden

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:16

in de 12 jaar dat ik rijd vind ik dit zeker de beste manege!
ik blijf hier leren, terwijl dat op andere maneges niet zo was.

zoals rustyk al zegt de nieuwe eigenaren zijn erg leuk en betrokken!

ik kan niet wachten tot ik weer kan gaan rijden, helaas nog paar maandjes geduld moeten hebben ivm zwangerschap.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:38

jokertje28 schreef:
Punky is indd niet overleden...In mijn tijd was ze gewoon verkocht...Of ze nu nog leeft weet ik niet!

Hij leeft nog gewoon hoor :j

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:56

Sorry dat ik even kom binnen vallen.
Ik heb een vraagje mijn paard staat in de buurt van manege visdonk en nu ben ik op zoek naar iemand die mijn paard kan en wil verzorgen. Het liefs iemand die ook wat in de kosten mee kan delen. Ik zoek iemand met een ruime ervaring. Weet je iemand of lijkt het je wat mijn PBbox staat open.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:05

ik ben op zoek naar stalling in de omgeving van Roosendaal eo, nu lees ik hier een aantal mensen die dus in de buurt staan, hebben jullie voor mij misschien een tip qua pensionstalling???

Ik heb wel al eens een wedstrijd meegereden op Visdonk en zal dat ook zeker nog vaker gaan doen als ik niet meer zwanger ben, want qua organisatie en gezelligheid vond ik het erg fijn om te starten!

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:42

o0eefje0o schreef:
even een brutale vraag van mij weet ook dat het topic al een paar maanden oud is maar hoe zijn de lessen inhoudelijk? zijn het grote groepen word je goed begeleid?

mijn pony staat op stapafstand van manege visdonk en zit eraan te denken om in de winter lessen mee te gaan rijden!

De lessen zijn nu nogsteeds met 7/8 mensen, soms minder.
Je kan er gewoon met eigen paard rijden.
En meestal kom je in een groep die goed bij je past, dus niet dat als je een gevorderde bent dat je dan bij beginners komt.
Verder zijn de eigenaren heel aardig en is alles goed geregeld.
:)

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:23

Zelfs als het niveau wat verschilt dan krijg je tijdens de les individuele aandacht. Ik heb het er goed naar mijn zin.
Succes met je keuze!

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:25

Klopt :)
Wat mij betreft geven ze wel goed les.

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:43

Was er hier eigenlijk al gemeld dat er een nieuwe pony is?
Hij heet Sparkey :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:04

Met Kasmir nog steeds alles goed? Heb nog steeds heimwee naar dat paard, echt erg eigenlijk na al die tijd haha.
Wilde langs komen maar ben van m'n verzorgpaardje afgevallen en heb mijn nek op 2 plaatsen gebroken dus het zit niet echt mee.
Heb hierdoor trouwens alleen maar meer heimwee gekregen, Kasmir is tenminste een goudeerlijk paardje <3

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:01

Kasmir schreef:
Met Kasmir nog steeds alles goed? Heb nog steeds heimwee naar dat paard, echt erg eigenlijk na al die tijd haha.
Wilde langs komen maar ben van m'n verzorgpaardje afgevallen en heb mijn nek op 2 plaatsen gebroken dus het zit niet echt mee.
Heb hierdoor trouwens alleen maar meer heimwee gekregen, Kasmir is tenminste een goudeerlijk paardje <3

Met Kasmir is nogsteeds alles goed! Wat vervelend dat je bent gevallen!
Ik maak morgen wel weer is foto's van Kasmir :)

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:02

giglene schreef:
ik wil er echt naar toe maar dat heb ik bij zoveel ponykampen :z

De kampen bij manege visdonk zijn super leuk! haha :)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 08:06

laats al een paar keer vrij weeste rijden op visdonk op woensdag avond!

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:06

Leuk!
En hoe beviel het? :)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:12

Emily_ schreef:
Leuk!
En hoe beviel het? :)

jha lekker warm :D een bak om in te rijden :D men baby meisje deed het super mega goed dus meer kun je niet wensen

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:57

Leuk om te horen dat het goed beviel! :P

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:02

Ik heb een keer een proefles gereden bij Visdonk,
ik moest toen op een paard, een merrie met een vrij moeilijke naam, en ze stond in het binnengedeelte zeg maar, op een hoek, naast een deur waardoor je in het huis kwam.
De merrie moest bitloos worden gereden, en met een dik, kort zweepje waarmee er amper iets viel te raken wanneer dat nodig was. Het bitloze hoofdstel was gewoon een normaal hoofdstel zonder bit en neusriem. handige oplossing voor lange tijd, maar niet voor tijdens vele lessen lijkt me.

Ik moet zeggen, ik heb lekkerder gereden op andere plekken. Ik reed in een gevorderde les voor dressuurruiters, maar echt veel instructies kregen we niet. Er werd alleen aan gegeven wanneer we mochten stappen, draven of galopperen, en als we iets echt incorrect deden.
Kijk, ik reed een proefles, dus dat ze mij niet kennen en dus niet meteen perfect les kunnen geven, begrijp ik. Maar ook de anderen reden alleen maar wat ze zelf wilden.
Het lijkt me dat je zo weinig leert.
Één meisje wilde schouderbinnenwaarts leren, dit verzoek nam de instructice gretig aan, en begon er meteen mee. Nou, da's mooi, maar jammer dat de leerlingen hier zelf mee moeten komen, en dat de rest van de groep er niet bij werd betrokken..
Echt tevreden was ik er niet over, maar misschien kwam ik net op de verkeerde dag ofzo :)

Dit was overigens al bij de nieuwe eigenaren.

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:29

Jennifuur schreef:
Ik heb een keer een proefles gereden bij Visdonk,
ik moest toen op een paard, een merrie met een vrij moeilijke naam, en ze stond in het binnengedeelte zeg maar, op een hoek, naast een deur waardoor je in het huis kwam.
De merrie moest bitloos worden gereden, en met een dik, kort zweepje waarmee er amper iets viel te raken wanneer dat nodig was. Het bitloze hoofdstel was gewoon een normaal hoofdstel zonder bit en neusriem. handige oplossing voor lange tijd, maar niet voor tijdens vele lessen lijkt me.

Ik moet zeggen, ik heb lekkerder gereden op andere plekken. Ik reed in een gevorderde les voor dressuurruiters, maar echt veel instructies kregen we niet. Er werd alleen aan gegeven wanneer we mochten stappen, draven of galopperen, en als we iets echt incorrect deden.
Kijk, ik reed een proefles, dus dat ze mij niet kennen en dus niet meteen perfect les kunnen geven, begrijp ik. Maar ook de anderen reden alleen maar wat ze zelf wilden.
Het lijkt me dat je zo weinig leert.
Één meisje wilde schouderbinnenwaarts leren, dit verzoek nam de instructice gretig aan, en begon er meteen mee. Nou, da's mooi, maar jammer dat de leerlingen hier zelf mee moeten komen, en dat de rest van de groep er niet bij werd betrokken..
Echt tevreden was ik er niet over, maar misschien kwam ik net op de verkeerde dag ofzo :)

Dit was overigens al bij de nieuwe eigenaren.

Dan is dat paard waarschijnlijk Yovandie :)
Ik weet niet wanneer je er was, want de nieuwe eigenaren zijn er volgens mij 2 of 3 jaar, maar Yovandie word al heel lang met een echt bitloos gereden.
En het ligt er ook aan van wie je les krijgt natuurlijk, en ook wel op welke dag.
Bij mij in de les, op zaterdag, krijgen we best veel instructie & komt de lesgeefster zelf met ideeën, zoals springen etc.

Maar kan me goed voorstellen dat dit voor een 1e indruk niet leuk was!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:03

Waarom wordt Yovandi dan bitloos gereden? Wij reden altijd met bit, en daar deed ze het prima op?