Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lonniejj schreef:HorseEmily schreef:
Punky heb ik ook nog gekend
Is ongeveer 4 jaar geleden overleden geloof ik
Punky is niet overleden! Die is verkocht, staat nu samen met een shetlander vlakbij de rucphense heide!Is inmiddels spierwit geworden, en überschattig!
[/quote]jokertje28 schreef:Heb daar altijd gelest.....Pardoes & Darco om de week, omdat er toen destijds niemand meer opdurfde!
En bij mij deden ze gewoonweg echt niks.....Als ik alle verhalen nu zo hoor, vind ik de manege echt achteruit gegaan!
Dus Eef....Je moet het zelf weten, ik zou het niet doen....Volgens mij was er sinds die nieuwe eigenaren er nu zijn, ook een regel dat je niet met je eigen paard mag lessen als ie niet op visdonk staat....Maar kan het mis hebben dus hé!![]()
![]()
![]()
Maar ach, dit is mijn mening, en wie ben ik om dat te vinden hihi!
o0eefje0o schreef:even een brutale vraag van mij weet ook dat het topic al een paar maanden oud is maar hoe zijn de lessen inhoudelijk? zijn het grote groepen word je goed begeleid?
mijn pony staat op stapafstand van manege visdonk en zit eraan te denken om in de winter lessen mee te gaan rijden!

Kasmir schreef:Met Kasmir nog steeds alles goed? Heb nog steeds heimwee naar dat paard, echt erg eigenlijk na al die tijd haha.
Wilde langs komen maar ben van m'n verzorgpaardje afgevallen en heb mijn nek op 2 plaatsen gebroken dus het zit niet echt mee.
Heb hierdoor trouwens alleen maar meer heimwee gekregen, Kasmir is tenminste een goudeerlijk paardje

Jennifuur schreef:Ik heb een keer een proefles gereden bij Visdonk,
ik moest toen op een paard, een merrie met een vrij moeilijke naam, en ze stond in het binnengedeelte zeg maar, op een hoek, naast een deur waardoor je in het huis kwam.
De merrie moest bitloos worden gereden, en met een dik, kort zweepje waarmee er amper iets viel te raken wanneer dat nodig was. Het bitloze hoofdstel was gewoon een normaal hoofdstel zonder bit en neusriem. handige oplossing voor lange tijd, maar niet voor tijdens vele lessen lijkt me.
Ik moet zeggen, ik heb lekkerder gereden op andere plekken. Ik reed in een gevorderde les voor dressuurruiters, maar echt veel instructies kregen we niet. Er werd alleen aan gegeven wanneer we mochten stappen, draven of galopperen, en als we iets echt incorrect deden.
Kijk, ik reed een proefles, dus dat ze mij niet kennen en dus niet meteen perfect les kunnen geven, begrijp ik. Maar ook de anderen reden alleen maar wat ze zelf wilden.
Het lijkt me dat je zo weinig leert.
Één meisje wilde schouderbinnenwaarts leren, dit verzoek nam de instructice gretig aan, en begon er meteen mee. Nou, da's mooi, maar jammer dat de leerlingen hier zelf mee moeten komen, en dat de rest van de groep er niet bij werd betrokken..
Echt tevreden was ik er niet over, maar misschien kwam ik net op de verkeerde dag ofzo
Dit was overigens al bij de nieuwe eigenaren.