ponykamp manege van loon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 19:08

Asyaa schreef:
Suzeltje schreef:
Ik heb toen ik er was ook die test gehad. Volgens mij was het toen de eerste keer dat die test werd afgelegd, aangezien net de week voor ons een stel pony's tijdens een buitenrit op hol waren geslagen of iets dergelijks.
Toen wij daar aan kwamen begin van de week vertelden ze doodleuk dat we geen buitenritten zouden maken daardoor. Dat was juist het enige waarvoor ik daar kwam, om eens lekker in een andere omgeving te rijden. Nadat de halve week al om was mochten we die test afleggen waarbij je allemaal omstebeurt met je pony van de groep af moest rijden en een paar figuren enzo moest rijden. Nou dat werkt natuurlijk top als die pony's gewend zijn om altijd bij elkaar in de groep te blijven :roll: Het resultaat was dat een hoop pony's halverwege keihard terugcrosste of omhoog kwamen. Bijna iedereen was gezakt voor die test en mocht dus niet mee op buitenrit. Ook ik was gezakt en mocht dus niet naar buiten, terwijl ik thuis bijna elke dag buitenrij (ook vaak op gestoorde manegepony's :)) ) en al op meerdere ponykampen buitenritten gemaakt heb.
En diegene waarvan ik les had ging helemaal door het lint als je het stro in die rare kussensloop voor onder je zadel niet goed had gedaan. Ik snap sowieso het nut van die dekjes niet, je kan toch ook gewoon normale dekjes kopen :? Eventueel nog met een gelpad of iets dergelijks als het zadel niet helemaal goed ligt.
Ook zat ik op een pony die me absoluut niet aansprak, ik kon er eigenlijk niks mee. Dat heb ik meerdere keren tegen de leiding gezegd, waarbij ik echt duidelijk heb aangegeven dat ik hem gewoon echt niet leuk vond om op te rijden, maar ik mocht niet op een ander :\ Ja op de laatste dag bij die carrouseluitvoering, toen de ouders enzo kwamen kijken, toen mocht ik wel opeens op een andere pony (die trouwens echt superleuk was)
Kortom, de hele week was eigenlijk verpest.

_/-\o_ _/-\o_

Volgens mij ben ik precies de week na jou geweest. Wij kregen een brief thuis gestuurd dat alles er vandoor gegaan was, en dat we nu een test moesten afleggen. Giga gezeik hier over geweest, maar geld was helaas al betaald dus we moesten wel (van onze ouders) (als ik van te voren wist van die test was ik nooit gegaan).
Enfin wij daar heen, eerst iets van 3 dagen 'les' (lees: achter iemand beetje door de wei rijden zonder enige vorm van begeleiding) daarna hebben we die test gedaan. De groep van ongeveer 20 ponys stond in de ene wei, en dan moest jij in je eentje naar de andere wei, hele wei rond rijden, 3 voltes draaien, en weer terug. Een piaffe is nog makkelijker dan die knollen van elkaar vandaan krijgen (ik reed uiteraard zonder zweep..., nooit moeten doen). Een stap naar voor (na 25 trappen in zn ribben te hebben verkocht) 38 naar achter. Ook hier begon er eentje te schreeuwen tegen me toen ik het dekje verkeerd had gelegd (als je het nou eens fatsoenlijk uitleg), nou ben ik gelukkig iemand die heel makkelijk denkt 'ja schuif het maar in je hol' maar ik weet dat als ie dat bij een van die meiden had gedaan we een jankbui hadden. Eigen ponys hadden er inderdaad 0,0 problemen mee, want die scheten niet meteen 7 kleuren als ze verder dan 2 stappen van de groep waren.

Soow wat een verhalen zeg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:11

mieneke12 schreef:
Soow wat een verhalen zeg :=

Wees maar niet bang, ik zou je een hele dag kunnen vermaken (of vervelen :+ ) met verhalen uit die week ponykamp. (van losgebroken ponys, tot haren-uit-trekkende vechtende meiden, en overstromingen :') )

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 19:19

Haha, vertel maar O:)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 19:56

Zijn er ook mensen met GOEDE ervaringen? O:)

Anoniem

Re: ponykamp manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:01

Oh jawel hoor :)
Ik heb een mega gezellige week gehad, dankzij mij mede kampgenoten, niet dankzij de manege ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:02

Ik ben er in 1994 geweest, toen wist ik nog niet wat ik nu weet qua paardenverzorging.
Ik ben er rond 2002 oid voor het laatst geweest, dus er kan héél veel verandert zijn, maar op basis van toen zou ik het bedrijf niet bij mensen aanprijzen

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 20:03

haha Okee....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:04

Ik lees hier over een overstroming.... Het riool weer zeker? Kan je nagaan, hadden we in 94 ook al last van ;)

misz_mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:07

net werd er een verhaal verteld van de opholgeslagen paarden, toevallig was ik erbij! gelukkig kon ik de pony houden waar ik op reed, het is wel al even geleden. Ik ben 2 jaar achter elkaar daar geweest en elke keer dat ik daar was heb ik het mega naar me zin gehad!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 20:09

stef schreef:
Ik lees hier over een overstroming.... Het riool weer zeker? Kan je nagaan, hadden we in 94 ook al last van ;)

iekkk -O-

misz_mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:10

ik moet er nog even bij opmerken, dat ik toen bij de groep zat dat de hittax er net was, dus ga na dat is al even geleden en ik vond het ook een nadeel midden in de zomer was er wel continue siroop verkrijgbaar, maar het stikte er van de wespen. maarja misschien is dit al veranderd natuurlijk! maar ondanks alles ik zat in een hele leuke groep en heb het erg gezellig gehad, vond de begeleiders ook aardig!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:20

Ik ben er jaaaren terug geweest, 2 jaar achter elkaar.
Ben in mijn jeugd naar meerdere ponykampen geweest maar nooit iets zo goed bevallen als manege van Loon.

Had destijds hele leuke leiding, en zowel het eerste jaar als het tweede jaar op geweldige paarden gereden (1 jaar op een fjord, ander jaar op een haflinger).

Vond de omgeving prachtig, er was genoeg te doen, hebben heel veel buitengereden. Test was er toen niet, maar vind dat wel iets goed. Als jij je paard niet kan wegrijden bij een groep hem je hem mijn inziens niet onder controle, en is het inderdaad vrij gevaarlijk om naar buiten te gaan...

Minpuntjes waren inderdaad de strodekjes, de vele drukplekken en de stands. Daarnaast kwam ik in het tweede jaar terug en toen was het paard wat ik het vorig jaar had opeens veranderd, blijkbaar krijgt elk nieuw paard een naam van het paard wat er voorheen stond (weet niet of dat nu nog zo was).

Vooral de omgeving is geweldig, en ga ik zeker nog een keer voor terugkomen (met mijn eigen paard dan). :j

Veel plezier alvast.

Edit: Oja, wij sliepen in de blokhutjes, die waren echt helemaal geweldig, echt zo schattig :+:

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 20:50

haha, blokhutjes :=

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:56

ik ben er ongeveer 8 jaar geleden geweest en toen was het echt leuk, ik reed toen op caitlin een bruin paard was wel leuk,
en kuifje een haflinger volgens mij kan ik me ook nog herninneren.
het bos en duinen zijn echt leuk om in te rijden !!
veel plezier

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 20:57

Dankje ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:03

in 94 was kuifje een fjord ;)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:06

Kuifje was pas een haflinger, maar die is verkocht omdat hij lastig werd ;)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 21:08

Okee ..

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 17:16

Is er ook iemand die er pas is geweest?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:27

vandaag nog om te werken

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 19:04

Haha leuk :P

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:30

ik ben er 2 jaar geleden heen gegaan was geslaagd voor de test!! het lag meer aan wat voor paard je had (makkelijk te rijden) want vond het eigenlijk nergens op slaan maarja wel handig want dan kan niet iedere gek naar buiten zou je zeggen maar elke meloot kan zich wel inschrijven voor een buitenrit (is bijna op elke manege) maarja heb er verder wel een super leuke tijd gehad ga dit jaar weer!! Wilde vorig jaar ook alleen wegens omstandigheden van mijn pony kon ik niet :( maarja dit jaar wel!!
en ik heb ook in blokhutjes geslapen (was heel erg leuk alleen met oudere kinderen). ik ben wel heel erg blij dat ik dit jaar met eigen paardje ga en paardje van vriendinnetje!! en het ringsteken op de knollen was ook geweldig!! had nog nooit gedaan. alleen het eten was iets minder (ben beetje verwend met lekker avond eten) en wij nemen ook zelf drinken mee
lang verhaal kort te maken vond het een top week!!!1

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:01

mieneke12 schreef:
Is er ook iemand die er pas is geweest?

moet je mijn verhaaltje ff lezen (pag. 2 glf ik).
ben er afgelopen zomer geweest

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:01

beertje12 schreef:
ik ben er 2 jaar geleden heen gegaan was geslaagd voor de test!! het lag meer aan wat voor paard je had (makkelijk te rijden) want vond het eigenlijk nergens op slaan maarja wel handig want dan kan niet iedere gek naar buiten zou je zeggen maar elke meloot kan zich wel inschrijven voor een buitenrit (is bijna op elke manege) maarja heb er verder wel een super leuke tijd gehad ga dit jaar weer!! Wilde vorig jaar ook alleen wegens omstandigheden van mijn pony kon ik niet :( maarja dit jaar wel!!
en ik heb ook in blokhutjes geslapen (was heel erg leuk alleen met oudere kinderen). ik ben wel heel erg blij dat ik dit jaar met eigen paardje ga en paardje van vriendinnetje!! en het ringsteken op de knollen was ook geweldig!! had nog nooit gedaan. alleen het eten was iets minder (ben beetje verwend met lekker avond eten) en wij nemen ook zelf drinken mee
lang verhaal kort te maken vond het een top week!!!1

Ik heb het op Dombo gehaald (en die was echt niet makkelijk XD) dat is een van de moeilijkste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:13

De 'moeilijkste' hebben vaak nog geen automatische piloot, en zijn dus bij het normale rijden behoorlijk pittig, maar voor z'n 'testje' het makkelijkst.