Asyaa schreef:Suzeltje schreef:Ik heb toen ik er was ook die test gehad. Volgens mij was het toen de eerste keer dat die test werd afgelegd, aangezien net de week voor ons een stel pony's tijdens een buitenrit op hol waren geslagen of iets dergelijks.
Toen wij daar aan kwamen begin van de week vertelden ze doodleuk dat we geen buitenritten zouden maken daardoor. Dat was juist het enige waarvoor ik daar kwam, om eens lekker in een andere omgeving te rijden. Nadat de halve week al om was mochten we die test afleggen waarbij je allemaal omstebeurt met je pony van de groep af moest rijden en een paar figuren enzo moest rijden. Nou dat werkt natuurlijk top als die pony's gewend zijn om altijd bij elkaar in de groep te blijvenHet resultaat was dat een hoop pony's halverwege keihard terugcrosste of omhoog kwamen. Bijna iedereen was gezakt voor die test en mocht dus niet mee op buitenrit. Ook ik was gezakt en mocht dus niet naar buiten, terwijl ik thuis bijna elke dag buitenrij (ook vaak op gestoorde manegepony's
) en al op meerdere ponykampen buitenritten gemaakt heb.
En diegene waarvan ik les had ging helemaal door het lint als je het stro in die rare kussensloop voor onder je zadel niet goed had gedaan. Ik snap sowieso het nut van die dekjes niet, je kan toch ook gewoon normale dekjes kopenEventueel nog met een gelpad of iets dergelijks als het zadel niet helemaal goed ligt.
Ook zat ik op een pony die me absoluut niet aansprak, ik kon er eigenlijk niks mee. Dat heb ik meerdere keren tegen de leiding gezegd, waarbij ik echt duidelijk heb aangegeven dat ik hem gewoon echt niet leuk vond om op te rijden, maar ik mocht niet op een anderJa op de laatste dag bij die carrouseluitvoering, toen de ouders enzo kwamen kijken, toen mocht ik wel opeens op een andere pony (die trouwens echt superleuk was)
Kortom, de hele week was eigenlijk verpest.
![]()
![]()
Volgens mij ben ik precies de week na jou geweest. Wij kregen een brief thuis gestuurd dat alles er vandoor gegaan was, en dat we nu een test moesten afleggen. Giga gezeik hier over geweest, maar geld was helaas al betaald dus we moesten wel (van onze ouders) (als ik van te voren wist van die test was ik nooit gegaan).
Enfin wij daar heen, eerst iets van 3 dagen 'les' (lees: achter iemand beetje door de wei rijden zonder enige vorm van begeleiding) daarna hebben we die test gedaan. De groep van ongeveer 20 ponys stond in de ene wei, en dan moest jij in je eentje naar de andere wei, hele wei rond rijden, 3 voltes draaien, en weer terug. Een piaffe is nog makkelijker dan die knollen van elkaar vandaan krijgen (ik reed uiteraard zonder zweep..., nooit moeten doen). Een stap naar voor (na 25 trappen in zn ribben te hebben verkocht) 38 naar achter. Ook hier begon er eentje te schreeuwen tegen me toen ik het dekje verkeerd had gelegd (als je het nou eens fatsoenlijk uitleg), nou ben ik gelukkig iemand die heel makkelijk denkt 'ja schuif het maar in je hol' maar ik weet dat als ie dat bij een van die meiden had gedaan we een jankbui hadden. Eigen ponys hadden er inderdaad 0,0 problemen mee, want die scheten niet meteen 7 kleuren als ze verder dan 2 stappen van de groep waren.
Soow wat een verhalen zeg
Het resultaat was dat een hoop pony's halverwege keihard terugcrosste of omhoog kwamen. Bijna iedereen was gezakt voor die test en mocht dus niet mee op buitenrit. Ook ik was gezakt en mocht dus niet naar buiten, terwijl ik thuis bijna elke dag buitenrij (ook vaak op gestoorde manegepony's
) en al op meerdere ponykampen buitenritten gemaakt heb.
Eventueel nog met een gelpad of iets dergelijks als het zadel niet helemaal goed ligt.
Ja op de laatste dag bij die carrouseluitvoering, toen de ouders enzo kwamen kijken, toen mocht ik wel opeens op een andere pony (die trouwens echt superleuk was)
) met verhalen uit die week ponykamp. (van losgebroken ponys, tot haren-uit-trekkende vechtende meiden, en overstromingen
)

maarja dit jaar wel!!