KHNS instructie week 8 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: KHNS instructie week 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:23

Vinet was in het begin ook nogal lomp en tikte veel aan, de laatste tijd springt ze heel voorzichtig maar de stomme lage hindernisjes (en dan is nog der favoriet de stijl) tikt ze soms een balkje aan. en dat van dat weigeren moet je afkloppen _O- Dat zei ik eerst ook, op een brabants kampioenschap stopte ze opeens 3 keer :Y) En van de zomer ook 1x maar dat lag aan mij.. Maar verder met springles stopt ze nooit en kan ik der leren plaatsen enz zodat ze leert met kracht te springen ipv zo vlak.

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:26

__Marloes schreef:
Vinet was in het begin ook nogal lomp en tikte veel aan, de laatste tijd springt ze heel voorzichtig maar de stomme lage hindernisjes (en dan is nog der favoriet de stijl) tikt ze soms een balkje aan. en dat van dat weigeren moet je afkloppen _O- Dat zei ik eerst ook, op een brabants kampioenschap stopte ze opeens 3 keer :Y) En van de zomer ook 1x maar dat lag aan mij.. Maar verder met springles stopt ze nooit en kan ik der leren plaatsen enz zodat ze leert met kracht te springen ipv zo vlak.

Haha, ik zeg het ook niet zo vaak :P.
Toch hoop ik dat ze gewoon zo braaf blijft als nu ;d.

Maargoed, vorig jaar stopte ze geen 1x voor de crosshindernissen, maar misschien dit jaar wel ;o.
Soms is ze echt onvoorspelbaar xd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:27

xCarolaa schreef:
__Marloes schreef:

Haha, ik zeg het ook niet zo vaak :P.
Toch hoop ik dat ze gewoon zo braaf blijft als nu ;d.

Maargoed, vorig jaar stopte ze geen 1x voor de crosshindernissen, maar misschien dit jaar wel ;o.
Soms is ze echt onvoorspelbaar xd.

Crosshindernissen vinden ze meestal niet zo eng, dus dat komt wel goed toch? :) Je wou toch naar de sgw week gaan?

Ik kan niet meer wachten tot de zomer haha! :D

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:31

Ik hoop het :D.
Stond vorig jaar ook wel een beetje met open mond dat ze zo alle heggen, boomstammen etc deed ;$..
Ze springen wel natuurhindernisse een stuk beter, ze sprong echt hoog toen :o.
Ja de sgw week :D.

Ik ook niet, hoop dat mijn pa vrijdag optijd is, en dat ik erbij zit :d
Maar vorig jaar was ik eigenlijk 20 reserve ;o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:33

xCarolaa schreef:
Ik hoop het :D.
Stond vorig jaar ook wel een beetje met open mond dat ze zo alle heggen, boomstammen etc deed ;$..
Ze springen wel natuurhindernisse een stuk beter, ze sprong echt hoog toen :o.
Ja de sgw week :D.

Ik ook niet, hoop dat mijn pa vrijdag optijd is, en dat ik erbij zit :d
Maar vorig jaar was ik eigenlijk 20 reserve ;o

Met de sgw week zit alles heel snel vol, en als je 10e reserve staat is de kans al heel klein dat je erheen mag.. En je moet echt in 1 uur opgeven, anders zit je er niet bij!

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:34

Oe, komen de lijsten precies 10 uur op de site te staan dan ?
Dan moet ik dat nml even doorgeven aan me pa dat ie het wel snel moet doen :o

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:35

precies 10 uur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:01

XxDamelzaxX schreef:
precies 10 uur?

Ongeveer 10 uur ja, het kan 5 over zijn maar ook 5 voor.

Ik leg hier gewoon een oud inschrijfformulier klaar en dan mail ik die door :+ Vanavond even handtekeningen inscannen en dan istie al klaar!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:16

Ik ben nog nooit geweest. Had me vorig jaar wel ingeschreven, maar ik ging toen precies in die week op vakantie.
Wat betreft doelen: Momenteel kan ik niets doen door een blessure, maar ik hoop over een maand weer te kunnen rijden. Dressuur en springen komt er tot november weinig van heb ik uit ervaring geleerd :+, want tot november zijn we veels te fanatiek met crossen! Ik wil in mei mijn eerste cross weer rijden, en de volgende cross wil ik overstappen naar de L SGW. Mijn doel daarin is fijn rijden, en het NK in Ysselsteyn starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:19

Snoekiej schreef:
Ik ben nog nooit geweest. Had me vorig jaar wel ingeschreven, maar ik ging toen precies in die week op vakantie.
Wat betreft doelen: Momenteel kan ik niets doen door een blessure, maar ik hoop over een maand weer te kunnen rijden. Dressuur en springen komt er tot november weinig van heb ik uit ervaring geleerd :+, want tot november zijn we veels te fanatiek met crossen! Ik wil in mei mijn eerste cross weer rijden, en de volgende cross wil ik overstappen naar de L SGW. Mijn doel daarin is fijn rijden, en het NK in Ysselsteyn starten.

Start je in Chaam? :) Wat had Vorstin dan eigenlijk? Ik wist niet dat die geblesseert was joh! Je hebt trouwens wel mooie doelen, een fijne NK cross rijden zou wel echt geweldig zijn na 2009, met de blessure.

Ik heb jou al een paar keer zo half zien crossen of door het pacour zien gaan, maar Vorstin is wel een erg heftige zeg als ze een hindernis ziet!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:32

Chaam komt helaas wat te vroeg. Ik mag momenteel nog helemaal niet rijden namelijk :\
De week na Princenhage zijn we naar de DA geweest, omdat mijn springinstructeur haar rechtsachter in het begin wat kort vond. We moesten gewoon laten uitsluiten dat er wat zat. De DA constateerde een peesontsteking in de rug, prognose over 6 maanden weer op niveau. Ik moest nog wel licht rijden, met mijn springzadel want de dressuur paste volgens de DA niet. Vorstin ging gedurende 1,5 maand alleen maar achteruit. Ik liet een zadelmaker komen voor mijn zadels. Mijn springzadel bleek nog veel slechter te liggen dan mijn dressuurzadel. Bedankt DA :( Daar is ze waarschijnlijk zo door verslechterd. Toen heb ik mijn fysio ingeschakeld, en heb natuurlijk niet meer gereden. Momenteel longeer ik aan de dubbele longe om spieren op te bouwen, en probeer haar door massage en oefeningen losser te krijgen.

Over een maandje hoop ik weer te kunnen rijden, en dan gaan we rustig opbouwen. In april kan ik hopelijk weer een crosstraining meepakken, en dan kan ik in mei weer starten. Het eerste weekend in mei Castenray, en daarna gaan we in Vrouwenpolder L. De L moet wel goedkomen. Tempo en controle is iets waar we aan blijven werken. Als ik weer volop mag rijden, ga ik om de week naar het strand. Daar kan ik echt fijn werken aan controle en tempo. Ik moet beter kunnen schakelen tijdens de cross, gevoel voor tempo krijgen en meer controle hebben.
Ze kan inderdaad vrij heftig worden als ze een hindernis op het oog heeft :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:39

Dat is best heftig zeg! Ook wat apart dat dat opeens kwam! wat raar dat die DA zei dat je springzadel goed lag terwijl dat niet was! maar het gaat nu dus al beter gelukkig? Gezien je hoopt dat je over een maandje weer op kan bouwen. Dat is wel weer super!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:50

Ik ben vorig jaar pas in de B dressuur gestart, heb toen te maken gekregen met een gekneusd been en spierbevangenheid, dus van springen op niveau is al even niets meer gekomen.. Hoop voordat ik ga wel B gestart te zijn, en eigenlijk ook mijn eerste L1 wedstrijd gereden te hebben, maar die van mij kan zo wisselvallig zijn dat ik daar nog niet echt op hoop..

(Misschien leuk dat iedereen zich even 'officieel' voorstelt? :D )

lidewei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 20:54

ga het formelier dan donderdag invulle en jaartal veranderen. en dan kan mama het opsture ben bang als ik het haar het moet late inscane dat het mis gaat :P
het wordt al lekker druk in het topic :-)
ik heb ook nog geen cros ervaring maar springen doet hij vrijmakenlijk.
Ga voor het kamp nog aantal keer op cross training .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:58

Dat kun je wel doen Lidewei, maar stel nou dat ze de foto's aan de zijkant veranderen ;)? Of het hele formulier anders maken?

lidewei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 21:13

ja dat is ook wel weer zo.
dan me moeder maar gaan proberen te leren hoe de scanner werkt:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:16

Ik heb nog het oude formulier via internet, dus daar staan geen plaatjes enzo op. Als je die wilt moet je even je email pben ofzo, dan kan ik hem wel opsturen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:39

Ik ga ook opgeven. Kan wel zeggen dat ik erheen ga alleen de inschrijving is nog niet geweest dus ja :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:43

mistid schreef:
Ik ga ook opgeven. Kan wel zeggen dat ik erheen ga alleen de inschrijving is nog niet geweest dus ja :+ .

*krijgt nu al medelijde met iedereen en zichzelf dat ze WEER 5 dagen nonstop met mirthe in 1 gebouw moet zijn, nja hopelijk dan* _O-

Grapje, ik vind het wel leuk hoor :))

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:10

Dankje!

:') Die lepels van vorig jaar, en met de microfoon en in de lift. Met ons maak je wat mee :')

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:28

Het klinkt leuk... Oh, wat hoop ik nogsteeds dat ik erbij zit !
Ik zal me even voorstellen (officieel'')

Ik ben Sarafina
16 jaar oud, 9-9-1993 geboren
Rijd paard sinds ik 7 ben
Spring B+3
Dressuur L1+0
Cross: niet gedaan
Doe Havo (school)
Hobby's/instrument: Ik speel cello, uitgaan, gezelligheid =)
Nou, denk dat we daar voorlopig mee door kunnen :D

Edit: nog nooit naar een KNHS kamp geweest, vorig jaar Poelenburgh(in Schoorl) was mijn eerste kamp.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:29

ik hoop ook echt zo dat ik er bij zit, & Marloes ik wil dat formulier wel :D is dat elk jaar hetzelfde?

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:30

Wat trouwens even weg om te schaatsen... Hebben momenteel achter de deur een ijsbaan... Resultaat: 40 rondjes= bijna 20km :)

Ik schaats om conditie een beetje op pijl te houden, kan momenteel niet rijden door sneeuw ijs enzovoorts...

Donanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:42

Hoi ik meld me ook. Ik wil graag naar week 8C.
Ik ben Donata, 17 jaar, met mn paardje ben ik nu B-dressuur, B-springen en hij heeft wel eens een oefencross gereden. Dit jaar wil ik met hem SGW's gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:51

mistid schreef:
Dankje!

:') Die lepels van vorig jaar, en met de microfoon en in de lift. Met ons maak je wat mee :')

hahahahah laten we deze mensen alvast voorbereiden op een vreselijke lawaaierige lacherige week waarbij er veel wordt gedreigt? _O-

ooh wat heb ik toen gelachen! Ik ben wel 18 dan, duss als ik die week ervoor nou op ga voor spoedrijbewijs? 8-)

Damelza; alleen het jaargetal word anders! Maar ik stuur hem zo wel, moet hem eerst zo eens opslaan en dan al mijn gegevens ff wissen zodat hij standaart is voor misschien weer volgend jaar!