Wie gaat er naar de KNHS instructieweken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 20:13

Heb je al wat leuks gezien Noliita? :D
Uhmm.. dat staat volgens mij op de KNHS site?! Maar die ik zosnel even kan bedenken:

- Allround pony's
- Allround paarden
- M/Z dressuur pony's

Hmm, ik zal wel even op de site kijken.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:29

Heb even m`n post verwijderd omdat ik het toch niet zeker weet.
Ik heb in januarie pas m`n eigen paardje namelijk. *druk aan het zoeken* en wil het natuurlijk ook niet overhaasten. ;)

Maar volgend jaar ben ik er zeker bij. :D

_BlackPearl_

Re: Wie gaat er naar de KNHS instructieweken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:46

Kan me voorstellen Noliita ;)

Ivet_Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 07:18

marrie1996 ,

ook nog een SGW week ;)]
en een M/Z springweek
ik weet niet maar volgensmij is alle weken zowel voor paarden als voor pony's maar weet niet zeker ..

en er is ook nog allround paarden onder de 20 volgensmij ..

lidewei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:39

ik wil waarschijnlijk ook gaan volgend jaar dan wil ik denk
de sgw week gaan doen. maar wil nog wel effe wat info dus ga dit topic maar even in de gaten houden

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:19

Ik ga naar de allround paarden dan.. Ben nog op B niveau..

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:03

Wil ook graag gaan volgend jaar! :j
Is er geen dressuur b/l ? alleen alround?
mijn paard kan nog niet springen :+ dat word dus oefenen := :+

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:33

op de knhs site staan alle weken ;)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:51

Nou je hoeft met die allround weken echt niet te kunnen springen hoor. Ik had afgelopen jaar met m'n jonkie voor 't eerst gesprongen daar en gewoon rustig aan begonnen met balkjes lopen en uiteindelijk echt maar 40cm ofzo gesprongen.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:15

Oeeh leuk topic!
We zijn nu M1 met wp dus we kunnen naar de M/Z-dressuur pony's.
Ik vind het ook wel veel geld, het klopt wel als je berekent dat je eigen onderhoud én die van je paard + de lessen erbij zitten,
maar ik moet deze week natuurlijk ook zelf betalen, en normaal hoef ik mijn eigen onderhoud en stalling van mijn paard niet zelf te betalen, dus
dan is het toch wel veel geld.
Ben daarom ook bang dat het tegenvalt.
Vind het ook een nadeel dat ze niet naar buitengaan (maar snap het wel, dit lijkt me te moeilijk/niet mogelijk om te realiseren voor de organisatie).
Eventjes in de paddock is dan toch wel weer fijn, kunnen ze in ieder geval even de beentjes strekken.
Heb wel veel vragen:

# Hoe zijn de boxen? Hebben ze contact met andere paarden? Wat is de afmeting? Goed geisoleerd, dus niet snikheet, want het is dan hartje zomer?
# Wat voor voer krijgen ze? Of moet je dit zelf meenemen? Krijgen ze voordroogkuil of hooi? Hoe vaak per dag? Staan ze op stro of op vlas?
# Twee keer per dag rijden, is dit niet te zwaar voor de gemiddelde pony? Ik heb dit 1 keer gedaan, en mijn pony had er echt wat moeite mee. In zo'n week wil je natuurlijk waar voor je geld en doe je al helemáál intensief mee..

M/Z-dressuurweek pony's:
# Rijd je dan 2x per dag 5 dagen lang intensieve dressuurtrainingen? Of is er ook een spring- of crosstraining, of een buitenrit?

Pony's Allround
# Wat ga je hier allemaal doen?
# Van wat voor niveau zijn de dressuurtrainingen?
# Hoe hoog is het springen, en wat voor ervaring moet je ervoor hebben? Kun je ook rond de 1m springen?
# Ook hetzelfde met het crossen, wat voor ervaring is hierbij nodig? Ik neem aan geen ervaring, maar hoe hoog wordt er gesprongen bijvoorbeeld? Crossen lijkt me super, maar het springen over die vaste hindernissen vind ik toch wat eng.... 40 cm durf ik handig natuurlijk en door het water is hartstikke gaaf, maar bij hoger kan ik best al gaan zitten miepen met die vaste hindernissen.

Alvast bedankt! :D

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 09:53

Ik zal proberen je vragen te beantwoorden voor zover dat lukt..

CCindy schreef:
(Knip)

# Hoe zijn de boxen? Hebben ze contact met andere paarden? Wat is de afmeting? Goed geisoleerd, dus niet snikheet, want het is dan hartje zomer? ?
# Wat voor voer krijgen ze? Of moet je dit zelf meenemen? Krijgen ze voordroogkuil of hooi? Hoe vaak per dag? Staan ze op stro of op vlas? ?
# Twee keer per dag rijden, is dit niet te zwaar voor de gemiddelde pony? Ik heb dit 1 keer gedaan, en mijn pony had er echt wat moeite mee. In zo'n week wil je natuurlijk waar voor je geld en doe je al helemáál intensief mee.. Daar stuit ik ook een beetje tegen aan, de pony die ik nu train is na 1x intensief rijden wel aardig moe. Ik denk dat je eerst in de ochtend een training hebt, je je pony dn mag laten uitrusten en dan s'middags nog 1. Iniedergeval zou er genoeg tijd tussen moeten zitten om je pony uit te laten rusten.

M/Z-dressuurweek pony's:
# Rijd je dan 2x per dag 5 dagen lang intensieve dressuurtrainingen? Of is er ook een spring- of crosstraining, of een buitenrit? Geen idee, ik ben tegen die tijd ong. L niveau dus daar kan ik niks over zeggen.

Pony's Allround
# Wat ga je hier allemaal doen?
# Van wat voor niveau zijn de dressuurtrainingen?
# Hoe hoog is het springen, en wat voor ervaring moet je ervoor hebben? Kun je ook rond de 1m springen?
# Ook hetzelfde met het crossen, wat voor ervaring is hierbij nodig? Ik neem aan geen ervaring, maar hoe hoog wordt er gesprongen bijvoorbeeld? Crossen lijkt me super, maar het springen over die vaste hindernissen vind ik toch wat eng.... 40 cm durf ik handig natuurlijk en door het water is hartstikke gaaf, maar bij hoger kan ik best al gaan zitten miepen met die vaste hindernissen.

Alvast bedankt! :D

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 09:55

Pff zie net dat ik echt heel weinig heb ingevuld :p

Ik heb ook een vraagje; Als je nog niet L niveau bent in de officiele wedstrijden, mag je dan wel in die week meedoen of moet je aan kunnen tonen dat je dat niveau bent?

Edit; Even een paar belangrijke dingen quw kosten ed. toegevoegd

Periode Week Discipline Kosten
31 mei t/m 04 juni 01 Mennen € 420,--
07 t/m 11 juni 02 Allround paarden € 350,--
14 t/m 18 juni 03 Mennen € 420,--
21 t/m 25 juni 4A M/Z dressuur paarden € 447,--
21 t/m 25 juni 4B SGW paarden € 410,--
28 juni t/m 02 juli 05 Allround paarden € 350,--
05 t/m 09 juli 06 Allround pony's € 328,--
12 t/m 16 juli 07 Allround pony's € 328,--
19 t/m 23 juli 8A Allround pony's € 328,--
19 t/m 23 juli 8B SGW pony's € 410,--
19 t/m 23 juli 8C SGW paarden t/m 20 jaar € 410,--
26 t/m 30 juli 09 Allround pony’s t/m 12 jaar € 345,--
02 t/m 06 augustus 10A M/Z dressuur pony's € 420,--
02 t/m 06 augustus 10B M/Z springen pony's € 420,--
02 t/m 06 augustus 10C Allround pony's € 328,--
09 t/m 13 augustus 11A Allround pony's € 328,--
09 t/m 13 augustus 11B Allround paarden t/m 20 jaar € 350,--
23 t/m 27 augustus 12 Allround pony's € 328,--

Sorry, moet nu eten. maak derest zo nog even :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:06

Ik wil ook graag gaan, weet iemand of je paard op de wei kan?

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 10:44

@ Silence; Volgens mij had er iemand gezegd (ergens in dit topic) dat ze niet op de wei kunnen. Wel kan je met je pony/paard wandelen en ze longeren ed. in een paddock.

Er is trouwens een B/L week? Nee toch?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:53

nee volgens mij valt dat gewoon onder de allround

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:57

Je moet minimaal M1+1 zijn om mee te kunnen doen aan de dressuurweek, en er is geen B/L dressuurweek

En er was volgens mij idd vertelt dat ze niet de wei in kunnen.. Maar vind dat opzich ook wel 'logisch', het is wel heel lastig om groepen te maken van zoveel paarden

Zijn die prijzen trouwens van dit jaar, of nog van vorig jaar?

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:03

Ik ben dit jaar geweest en ze kunnen niet in het land, je kunt ze alleen in een paddock laten lopen of gras laten eten op een veldje waar niets staat :+

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:20

Ik heb even gekeken op knhs.nl, en alles staat er al op :D (moet je naar opleidingen, en dan staat er zomerinstructieweken)
Als ik ga, dan ga ik naar week 10A, dat is de enigste M/Z dressuur pony's
vanaf 15 januari kan je opgeven :)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:31

_BlackPearl_ schreef:
Ik heb even gekeken op knhs.nl, en alles staat er al op :D (moet je naar opleidingen, en dan staat er zomerinstructieweken)
Als ik ga, dan ga ik naar week 10A, dat is de enigste M/Z dressuur pony's
vanaf 15 januari kan je opgeven :)

Ben je al een keer geweest? Zou je dan mijn vragen kunnen beantwoorden hierboven? :o
Ik zit te twijfelen tussen de M/Z- dressuur of Allround pony's.
Doe je bij de M/Z dressuur ook wat anders, of echt alleen maar dressuur?
En het niveau van de Allround, is dat qua springen laag (dus hoogstens 60 cm ofzo), qua dressuur laag ( BenL niveau)
en qua crossen en buitenritten ook? Want dan zou ik dat een beetje zonde vinden :)

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:45

Ik ben er nog nooit heen geweest, dus kan helaas je vragen niet beantwoorden..
Enigste dat ik weet over de dressuurweek is dat je 1x een buitenrit gaat maken en 1x een spring of sgw les hebt

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:46

Weet iemand trouwens hoe het zit met voer? Krijgen ze daar gewoon hooi? En zelf brokken meenemen lijkt me?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:47

Ik ben vorig jaar voor het eerst geweest.
Wou altijd al wel, maar mijn paard kennende had die de M/Z weken niet gewaardeerd..
Na 3 x dressuur in een week is ze al niet meer te motiveren.
Dus leek alround me goede optie, totdat.... We samen zijn gaan mennen..

Ik had overigens wel begrepen dat op verzoek bij de M/Z dressuur week er wel een springles viel te regelen.
(bij ons met mennen kon er ook een cross les geregeld worden)

Ben dus op menweek geweest, wat ontzettend leerzaam en leuk.
Dressuur, vaardigheid (van die oranje pionnen met balletjes) en marathon (vaste hindernissen).

Wel moet ik iedereen even meegeven dat je hier wel met een paard met voldoende conditie naar toe moet gaan,
aangezien ze anders denk ik aan het eind van de week met de pootjes omhoog liggen.

Sjol was gelukkig in super conditie.

Ik had een keurige zaagsel box, ruwvoer daar is hooi of nat hooi, anders zelf meenemen.
Brok en granenmix, is dat wat ze daar hebben, mijne is makkelijke eter, dus die vond de brok prima,
het natte hooi niet om te (vr)eten :D
(is kuil gewend van super kwaliteit, na 1 dag at ze het hooi ook gewoon)
Je mag zelf aangeven hoeveel ze moeten eten.

Tussen de lessen door kun je uiteraard zelf met je paard aan de hand ergens wat schaarse grasjes gaan zoeken.
Met nadruk op schaars... En je paard mag in de paddock, zelfbediening uiteraard...

Menkamp, was ook soort van alround :o ;) , ik had de crosshindernissen ontdekt en ahum..
Na 2 menlessen op woensdag, hadden wij 's avonds nog een cross les, lief he?! Gewoon erbij,
hadden we op maandag direct gevraagd.
Er kan dus veel op KNHS kamp.
En op donderdag avond zijn we met een groep het bos nog in geweest.
(Sjol op stal laten staan, ben als groom met iemand anders meegeweest)

indeling was zoiets..
maandag 2 lessen, dinsdag 2 lessen (en Sjol 's avonds nog een keer in een jureer clinicje),
woensdag 2 lessen ('s avonds cross lesje, met zijn 2en als extraatje),
donderdag 2 lessen (en 's avonds op eigen gelegenheid het bos in), vrijdag 1 les en iedereen huiswaarts...

Wij waren allemaal wel 18+ geen idee of je anders met je paard op stap mag het bos in.

Vind het zeker een aanrader, helaas mijn pony dermate geblesseerd dat dit niet meer kan,
allicht dat mijn volgende paard ooit mee moet. Welk kamp? Geen idee.... allround, M/Z of menkamp..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:51

Ook hier een menner! Ik ben nu 2 keer geweest en vind t onwijs leuk!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:00

Ik had dit nog via vanalles gevonden, van een paar jaar geleden van de knhs-site zelf, en zal nu ook nog wel geleden denk ik :P Niet veel info ofzo, maar misschien dat voor sommigen nu wel een vraagje is beantwoord ofzo :P

Verblijf voor mens en dier
Tijdens de instructieweek verblijf je op basis van volpension op het KNHS-centrum. Je slaapt in een slaapzaal van maximaal tien personen. Je moet zelf een hoofdkussen en slaapzak of dekbed meenemen. De paarden en pony’s worden gestald in ruime boxen met ‘contactraampjes’, waardoor ze elkaar kunnen zien en ruiken. Uit het oogpunt van milieu wordt in principe in iedere box stro gebruikt. Paarden of pony’s met gevoelige luchtwegen worden op stofvrij stro gestald. Op vertoon van een medische verklaring van de dierenarts is het mogelijk om je paard of pony op een andere ondergrond te stallen. Er wordt iedere dag op vaste tijden gevoerd en de boxen worden dagelijks opgestrooid. Bij het voeren en vegen wordt jouw hulp wel verwacht!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:02

Klinkt erg leuk Sjolvir! Erg jammer dat je pony nu geblesseerd is, hopelijk kan je met een volgend paard later weer meedoen