Begeleider op ponykamp?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:42

marjoleinft schreef:
ik ga aankomende zomer een maand pony kamp begelijden bij rosworld.
ik mag me eigen 2 paarden meenemen.
lijkt me leuk als er nog meer bokkers heen gaan.
ik ga van 11 juli t/m 7 augustus.

Kan iedereen zijn paarden meenemen of..? Ik heb namelijk ook 2 paarden, en die wil ik het liefst ook meenemen.
En ben bijna 6 weken beschikbaar, alleen denk ik dat de vakantie's net anders vallen bij ons.

x_spekkie_x

Re: Begeleider op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 03:48

Iemand vroeg over de vergoeding die je krijgt, dat varieert per stal (en of je je eigen paard meeneemt of niet). Mijn ervaring is vanaf 50 tot 125 euro per week. En soms dus ook niets (al heb ik dat nog niet gezien).

ILoveeyouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:39

Megamutsj schreef:
ponykamp het fjordenpaard, ook erg leuk! Ben er zelf al 5 keer geweest en je rijd alleen maar buiten, elke dag ongeveer 2 uur. En op woensdag een dagtocht van ongeveer 5 uur.

http://www.fjordenpaard.com.

Het kamp ligt in Drenthe, in Een.

idd,, daar is het echt super leuk!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:07

x_spekkie_x bedankt voor je reactie! Had ook ongeveer die bedragen in mijn hoofd, maar kon het nergens terugvinden op websites oid.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:24

x_spekkie_x schreef:
Iemand vroeg over de vergoeding die je krijgt, dat varieert per stal (en of je je eigen paard meeneemt of niet). Mijn ervaring is vanaf 50 tot 125 euro per week. En soms dus ook niets (al heb ik dat nog niet gezien).

ik heb het 2 weken voor niets gedaan :D
gewoon tegen kost en inwoning, en het rijden van de paarden

soort van vrijwilligers werk, maar nu ik ouder ben zou ik dat niet meer doen

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:40

Als je wat ouder bent en je hebt gewoon een huis, vriend, paarden thuis ed. is het nog wel heel leuk om te doen maar dan is een vergoeding wel prettig omdat alle kosten thuis gewoon doordraaien...

Maar het is wel leuk om te doen!!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:57

ik denk wel dat je ook je eigen paard mag meenemen.
het is wel vrijwilligerswerk.
maar als ik daarintegen gratis mijn paarden mag meenemen scheelt mij dat weer 150 euro p.p aan stallingsgeld thuis.
je kan beter even contact opnemen met rosworld of even een mailtje sturen naar silvana84 hier op bokt. die werkt daar.
website van rosworld is www.rosworld.nl.
ik ga van 11 juli tot 7 augustus.
ze zijn nog op zoek naar mensen.
je kan daar slapen en je krijgt er eten en drinken.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:06

ik ben nu 19 maar als ik pony kamp ga begelijden ben ik net 1 weekje 20 dus schaam je niet als je al wat ouder bent en gaat begelijden.

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:04

hihihi begeLIJDEN?? Het is toch geen lijdens weg bij de Rosworld??

Geeft niet hoor, maar dat woordgrapje hebben we vorig jaar wel eens gemaakt toen we ons wel begeLIJDERS voelden!!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:05

ow haha het is me niet eens opgevallen dat het met ei moest worden geschreven:P

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:09

Dwyne schreef:
x_spekkie_x bedankt voor je reactie! Had ook ongeveer die bedragen in mijn hoofd, maar kon het nergens terugvinden op websites oid.
Dat klopt, ik weet het ook omdat ik meerdere maneges destijds heb aangeschreven en heb gevraagd wat de bedoeling was en hoeveel je er zou verdienen. Bij de ene manege moet je namelijk lesgeven en alles met de paarden doen, terwijl je bij een andere manege eigenlijk niets met paarden doet (zijn andere mensen voor) en je meer bezig houdt met de kinderen. Ook verschilt het of je je eigen paard mag meenemen of niet. Stalling kost al snel 50 euro per week dus dat betaalt de organisatie dan voor jou en dan snap ik dat je zelf geen vergoeding krijgt (of minder dan iemand die geen eigen paard meeneemt). Soms varieert de vergoeding ook per leeftijd (des te ouder, hoe meer vergoeding, tot een bepaald maximum).
Maar mijn ervaring is dus van 50 euro (Stal 't Reelear) tot 125 euro (volgens mij zowel Van Loon als de Boschhoeve).

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 15:02

Allemaal bedankt voor de reacties!
Ik heb al een aantal leuke ideeen opgedaan en ga zeker eens rondinformeren bij verschillende opties die ik langs heb zien komen!
Bedankt!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:53

lijkt me wel leuk als er meerdere bokkers heen gaan.
dan kunnen we nog een hoop van elkaar leren.

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 01:25

marjoleinft schreef:

Ik ken jou denk ik van HCU. Ik ga zeer waarschijnlijk ook een weekje heen als leiding, maar dan ben jij denk ik al weg. Ik wil de week van 9 augustus gaan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 02:26

Hang je niet teveel op aan het idee "lekker met je paard op de veluwe te kunnen rijden" en daarvoor begeleider te worden zodat het niet teveel geld kost.
Ik heb 2 weken als ponykamp begeleidster gefunctioneerd als stage... wat ik even vergeten was is dat ik kinderen maar héél vervelende dingen vind.
De ritten op zich waren meestal wel leuk, als de kids niet vervelend waren of er weer eentje achteraan hobbelde die het eigenlijk niet zo goed bij kon houden en zat te janken, maar de rest (en da's het grootste deel) ben je toch echt met kinderen bezig. Nóóit, maar dan ook nóóit weer.

Lalalauraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:15

Ik ga van 6 tot 7 februari naar het ponykampnachtje op Manege Laarbrug om te kijken of het wat is! Had gereageerd op de advertentie op marktplaats en het klinkt goed! De vergoeding is idd 125 euro per week en mijn voornaamste taken zullen lesgeven en buitenritten begeleiden zijn.
Ben echt heel benieuwd naar die kennismaking, zal het hier wel neerzetten als ik ben geweest!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:39

Mriekjuh schreef:
marjoleinft schreef:

Ik ken jou denk ik van HCU. Ik ga zeer waarschijnlijk ook een weekje heen als leiding, maar dan ben jij denk ik al weg. Ik wil de week van 9 augustus gaan.

volgens mij ken ik jou ook wel.
jij bent toch marieke met dat rode haar?
wel grappig dat we elkaar zo tegen komen.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:00

ik ga waarschijnlijk dit jaar 'stage' lopen bij de Kleine Oever. Heeft iemand ervaringen met dit kamp? :)

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:40

Vjestagirl schreef:
T reelaer vind ik dan weer geen aanrader. K vind dat de begeleiding daar altijd een beetje hun eigen vakantie aan het bouwen is, en dat het alleen maar lastig is dat er daar kampkinderen doorheen lopen.

daar ben ik het niet mee eens, ik ben al jaren daar heen gegaan en we hadden altijd lol met de begeleiding :D ik vind het wel een aanrader! het is zeker gezellig altijd!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:35

marjoleinft schreef:
ik denk wel dat je ook je eigen paard mag meenemen.
het is wel vrijwilligerswerk.
maar als ik daarintegen gratis mijn paarden mag meenemen scheelt mij dat weer 150 euro p.p aan stallingsgeld thuis.
je kan beter even contact opnemen met rosworld of even een mailtje sturen naar silvana84 hier op bokt. die werkt daar.
website van rosworld is http://www.rosworld.nl.
ik ga van 11 juli tot 7 augustus.
ze zijn nog op zoek naar mensen.
je kan daar slapen en je krijgt er eten en drinken.

Mij scheelt het ook 2x 250 euro in de maand.. Kleine vergoeding is natuurlijk nooit mis!
Ik zal deze week even contact op nemen, of in ieder geval een mailtje sturen. Ik heb dit jaar erg vroeg vakantie, namelijk 04.07.2009 t/m 16.08.2009

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:43

@ rienn stel dat je je paarden mag meenemen en er niks voor krijgt heb je iig 500 euro in je zak gehouden. dus dan heb je ook wel winst.
want ik denk niet dat je zoveel aan vergoeding krijgt.

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:03

Lalalauraaa schreef:
Ik ga van 6 tot 7 februari naar het ponykampnachtje op Manege Laarbrug om te kijken of het wat is! Had gereageerd op de advertentie op marktplaats en het klinkt goed! De vergoeding is idd 125 euro per week en mijn voornaamste taken zullen lesgeven en buitenritten begeleiden zijn.
Ben echt heel benieuwd naar die kennismaking, zal het hier wel neerzetten als ik ben geweest!

Nou, dan zie ik jou daar :D

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:12

GamblersCup schreef:
Hang je niet teveel op aan het idee "lekker met je paard op de veluwe te kunnen rijden" en daarvoor begeleider te worden zodat het niet teveel geld kost.
Ik heb 2 weken als ponykamp begeleidster gefunctioneerd als stage... wat ik even vergeten was is dat ik kinderen maar héél vervelende dingen vind.
De ritten op zich waren meestal wel leuk, als de kids niet vervelend waren of er weer eentje achteraan hobbelde die het eigenlijk niet zo goed bij kon houden en zat te janken, maar de rest (en da's het grootste deel) ben je toch echt met kinderen bezig. Nóóit, maar dan ook nóóit weer.

Hahaha hier hetzelfde verhaal, ik heb ontzettend leuke weken gehad.. Heel erg geprobeerd mijn best te doen, maar kinderen moet je gewoon mee om kunnen gaan. En dat kan ik dus niet :+.
Dus na 2 weken achter elkaar was ik compleet gevloerd, en klaar met kinderen!

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:07

Lalalauraaa schreef:

Weet je dat zeker??

Ik ben er namelijk geweest, je begint met 's morgens paarden voeren, ontbijt klaar zetten( broodjes afbakken, kaas en ham snijden etc), paarden halen(20 min lopen heen en dan weer terug), afwassen, dan inderdaad les geven of buitenrit rijden, dan weer corfee voor middageten. Daarna weer lessen of buitenrit, dan nog een buitenrit met klanten, daarna weer corfee, paarden voeren, paarden terug naar de wei, 's avonds spelletjes ed. doen, elke dag minimaal van 7.00 tot 2.00!!! Dat waren mijn taken op ponykamp, dus ik vind het knap als je alleen maar les hoeft te geven en buitenritten te rijden!!

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:09

Heeft iemand ervaring met Manege op de berg...in de buurt van Einhoven??