Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. De meest slome van allemaal... De groep was meerdere keren uit zicht maar daar gaf Odessa helemaal niet om
. Die galoppeerde (als ik aandreef anders werd het draf
) gewoon op dr eigen tempo door en de rest kwamen we wel weer tegen aan het eind van het pad. Was dus een super paardje voor mij (na mijn laatste ervaringen bij Smit).
. Ben je al bezig met lessen? 
.
(zoals ik gister
). Best wel een aardig eind
.
) Weer verder, en op naar afslag 27: Markelo. Fen belde af en toe even om te kijken hoe ver we waren en om te zeggen dat Es het gaspedaal maar eens goed in moest drukken. Toen we afslag 27 bereikt hadden bleek dat de tomtom ook kon praten, welja nog vlaams ook. Dus een aantal rondpunten later kwamen we aan op het Lamoen. Fenna heeft ons een parkeerplaats (een berm) gewezen en we konden ons direct gaan omkleden. Ook werden de paarden uitgedeeld door leiding Fenna. Voor Wen had ze Joey in gedachten, Es kon kiezen uit Odessa of Priscilla en speciaal voor mij was Punky achtergehouden. (Met andere woorden er wilde niemand meer op na maandag aangezien ze er een paar keer vandoor was geschoten
) Ze? Het was een merrie toch? In elk geval, in dit verhaal wel. Maar goed, na een van te voren al een foto te hebben gezien van Punky was ik al een beetje verliefd op het paardje, dus ik kon haar natuurlijk niet weigeren.
. Es kon lekker aan de slag met een ondergeverfde Odessa en bij Wen en Joey liep alles ook op rolletjes. Punky stond niet echt enthousiast te kijken bij het poetsen, maar vooruit. Verder ging alles prima en toen ook de overige ponykampkindjes hun paarden klaar hadden staan konden we opstappen. Al snel zat iedereen en pakte Fenna haar eigen pony Mirthe erbij. (Fen, ze is echt klein en iel
) We gingen een stukje langs de weg en in het bos werd de groep in tweeën gesplitst. 2 Mensen met leiding Laura (geloof ik
) en de rest met Fenna, wat zo ongeveer 8 mensen waren. Punky beviel goed en ik heb geen moment aan haar getwijfeld, en dat voor een pony die ik nog nooit gezien had. Wel kreeg ik voor elk galoppad de opdracht haar even om te draaien of goed bij me te houden. Dit leverde erg weinig problemen op en ik heb genoten van haar galopjes. Ze wilde graag, maar hield Mirthe niet bij. Nu zag Punky er ook niet uit als de snelste pony
Toch lieten we een groot deel van de groep wel achter ons. Na het koeienpad gegaloppeerd te hebben keek ik om en zag Es nergens en even schrok ik. Maar als snel zag ik dat ze rustig aan kwam galopperen met Odessa, nog altijd lachend, dus dat ging ook goed. De rit bestond eigenlijk voornamelijk uit stappen en racen. Iedereen reed overal en aan een vaste volgorde deden we niet, alleen vast was de Es de groep afsloot. De pony’s reageerden allemaal poeslief op elkaar en keken er niet van op als ze ineens aan 4 kanten waren ingesloten (wat een luxe) Weer een galopje, ik reed achter een wat forsere bonte pony die aardig was kracht ik zijn kont had. De modderspetters vlogen in elk geval op mijn oren (en in mijn gezicht) Daar zal Es dan weer weinig last van hebben gehad. Uiteindelijk heeft Wen nog een stuk voorop gereden om haar pony ook wat vlotter te maken en ook ik verdaagde een stukje naast Fen voorop. Geweldig die heerlijk gehaaste stapjes en wat hoefde ik weinig moeite te doen. Op het laatste galoppad werd ik weer ingehaald en uiteindelijk zakte Punky en ik steeds verder naar achteren, volgens mij had ze het toen wel even gehad. We gingen weer op weg naar huis. Ik slingerde nu wat bij Es in de buurt, stapten het laatste stukje lekker uit en de pony’s mochten uiteindelijk met z’n allen in de bak rollen en spelen. Natuurlijk de spullen weer netjes opgeruimd. Nog wat foto’s geschoten en toen was het voor de ponykampkinders tijd om te gaan eten. Wen, Es en ik bleven ook nog even zitten om te kijken wat iedereen naar binnen werkte en we mochten ook een hapje mee-eten.
) Fen is nog altijd blij met haar lievelingspony Mirthe, al vonden wij dat wat moeilijker te zien. Kleine bitch dat het is 

)

kooslover schreef:Gefeliciteerd Jet, handig hoor dat je alvast je rijbewijs gaat halen. Is dat dan eigenlijk ook geldig in Nederland zodra je 18 bent?

. Volgende keer ga ik het misschien wel aandurven om een wat snellere pony te rijden
, al vondt ik Odessa ook wel heel prettig
.
.
.
. Kunnen ze hun energie een beetje kwijt
.
.