Ik reed gister op Odessa . De meest slome van allemaal... De groep was meerdere keren uit zicht maar daar gaf Odessa helemaal niet om . Die galoppeerde (als ik aandreef anders werd het draf ) gewoon op dr eigen tempo door en de rest kwamen we wel weer tegen aan het eind van het pad. Was dus een super paardje voor mij (na mijn laatste ervaringen bij Smit).
Kortom een leuke rit in een zeer mooie omgeving (foto's volgen nog).
En Mariet, gefeliciteerd met het halen van je theorie!! Nu de praktijk nog . Ben je al bezig met lessen?
Ik heb morgen 2 uur les en vrijdag ook 2 uur les.. Dan doe ik als ik in september hier weer in Schotland ben een intensive cursus en einde van de cursus examen!
Okeeej. Zo'n intensive cursus is denk ook wel prettig. Ik had 1x in de week een uur en later zelfs 1x in de twee weken (omdat ik 6 maanden moest wachten tot ik examen kon doen...). Maar dan raak je alles van die les dr voor weer kwijt. Nu blijft het tenminste ook hangen .
Voor je het weet rij je zo 380 km op een dag (zoals ik gister ). Best wel een aardig eind .
26-08-08: Smitbokkers gaan een dagje op ponykamp bij het Lamoen
Stipt om 07.00 stond Es bij mij voor de deur. Een lange weg naar het Lamoen stond ons te wachten. De achterbank van de auto lag vast volgeladen met spullen en daar moest Wen ook nog bij. Met een tomtom en routebeschrijving in de aanslag gingen we op weg. Het eerste stuk ging redelijk goed, maar al snel kon ik niet meer overweg met de tomtom. Dus een verkeerde weg, oprit, opgebroken weg, een extra rondje en een telefoontje later zagen we Wen aan de kant van de weg staan. Wen tussen de troep op de achterbank gezet en weer verder. Wen kon ons de weg wijzen naar de snelweg. (want ook die gaf de tomtom weer verkeerd aan) Toen wen maar de geprinte routebeschrijving gegeven en de tomtom als extra’tje gebruikt. Eenmaal op de A1 aangekomen was het een kwestie van rechtdoor rijden en dat ging Es heel goed af. In een korte pauze werd wat gegeten, een Shell bezocht en de tomtom op de sigarettenaansteker aangesloten. Dit was nog een heel karwei. Ik had onderweg al meerdere pogingen gedaan, maar tevergeefs. Uiteindelijk heeft Wen het voor elkaar gekregen, maar toen besloot Es dat ze moest plassen en kon hij er direct weer uit. Later heeft Es hem er zelf ook nog ingekregen (Hoera ) Weer verder, en op naar afslag 27: Markelo. Fen belde af en toe even om te kijken hoe ver we waren en om te zeggen dat Es het gaspedaal maar eens goed in moest drukken. Toen we afslag 27 bereikt hadden bleek dat de tomtom ook kon praten, welja nog vlaams ook. Dus een aantal rondpunten later kwamen we aan op het Lamoen. Fenna heeft ons een parkeerplaats (een berm) gewezen en we konden ons direct gaan omkleden. Ook werden de paarden uitgedeeld door leiding Fenna. Voor Wen had ze Joey in gedachten, Es kon kiezen uit Odessa of Priscilla en speciaal voor mij was Punky achtergehouden. (Met andere woorden er wilde niemand meer op na maandag aangezien ze er een paar keer vandoor was geschoten ) Ze? Het was een merrie toch? In elk geval, in dit verhaal wel. Maar goed, na een van te voren al een foto te hebben gezien van Punky was ik al een beetje verliefd op het paardje, dus ik kon haar natuurlijk niet weigeren.
We konden onze paarden gaan poetsen, leiding Fenna legde even uit waar we de spullen konden vinden en liet ons toen aan ons lot over . Es kon lekker aan de slag met een ondergeverfde Odessa en bij Wen en Joey liep alles ook op rolletjes. Punky stond niet echt enthousiast te kijken bij het poetsen, maar vooruit. Verder ging alles prima en toen ook de overige ponykampkindjes hun paarden klaar hadden staan konden we opstappen. Al snel zat iedereen en pakte Fenna haar eigen pony Mirthe erbij. (Fen, ze is echt klein en iel ) We gingen een stukje langs de weg en in het bos werd de groep in tweeën gesplitst. 2 Mensen met leiding Laura (geloof ik ) en de rest met Fenna, wat zo ongeveer 8 mensen waren. Punky beviel goed en ik heb geen moment aan haar getwijfeld, en dat voor een pony die ik nog nooit gezien had. Wel kreeg ik voor elk galoppad de opdracht haar even om te draaien of goed bij me te houden. Dit leverde erg weinig problemen op en ik heb genoten van haar galopjes. Ze wilde graag, maar hield Mirthe niet bij. Nu zag Punky er ook niet uit als de snelste pony Toch lieten we een groot deel van de groep wel achter ons. Na het koeienpad gegaloppeerd te hebben keek ik om en zag Es nergens en even schrok ik. Maar als snel zag ik dat ze rustig aan kwam galopperen met Odessa, nog altijd lachend, dus dat ging ook goed. De rit bestond eigenlijk voornamelijk uit stappen en racen. Iedereen reed overal en aan een vaste volgorde deden we niet, alleen vast was de Es de groep afsloot. De pony’s reageerden allemaal poeslief op elkaar en keken er niet van op als ze ineens aan 4 kanten waren ingesloten (wat een luxe) Weer een galopje, ik reed achter een wat forsere bonte pony die aardig was kracht ik zijn kont had. De modderspetters vlogen in elk geval op mijn oren (en in mijn gezicht) Daar zal Es dan weer weinig last van hebben gehad. Uiteindelijk heeft Wen nog een stuk voorop gereden om haar pony ook wat vlotter te maken en ook ik verdaagde een stukje naast Fen voorop. Geweldig die heerlijk gehaaste stapjes en wat hoefde ik weinig moeite te doen. Op het laatste galoppad werd ik weer ingehaald en uiteindelijk zakte Punky en ik steeds verder naar achteren, volgens mij had ze het toen wel even gehad. We gingen weer op weg naar huis. Ik slingerde nu wat bij Es in de buurt, stapten het laatste stukje lekker uit en de pony’s mochten uiteindelijk met z’n allen in de bak rollen en spelen. Natuurlijk de spullen weer netjes opgeruimd. Nog wat foto’s geschoten en toen was het voor de ponykampkinders tijd om te gaan eten. Wen, Es en ik bleven ook nog even zitten om te kijken wat iedereen naar binnen werkte en we mochten ook een hapje mee-eten.
Na het eten kregen we nog een minirondleiding door de slaapplaatsen en stallen, de pony’s werden nog even gedag gezegd en toen was het alweer tijd om te gaan. (Aangezien ik om 17.30 thuis moest zijn) Fen mocht samen met haar kinderen een demoshow gaan opzetten en voor ons stond een middagje auto op het programma. De terugweg heeft Es besloten zonder tomtom te rijden, want erg moeilijk was de weg niet, alles ging goed en het verkeer zat mee. Geen files, lekker door kunnen rijden, weer een korte pauze, en voor we het wisten waren we alweer bij Schiphol. Wen heeft toen weer de weg gewezen en zonder problemen kwam zij thuis aan. Vanaf Wen d’r huis ging alles ook oké en om 17.15 was ik ook thuis. Es ging nog even mee naar binnen, heeft de ratjes gezien en wat gedronken. Vervolgens moest ik haar helaas weer buiten zetten omdat ik moest werken.
Fenna had het al over een volgende Lamoenmeeting, dus ik ben benieuwd. Wen wilde graag een andere pony proberen, al vond ze Joey ook prima te rijden. Es vond Odessa het ideale paard en ik wil geen andere pony’s meer proberen als Punky. (Tja als iets bevalt, waarom zou je dan wisselen? ) Fen is nog altijd blij met haar lievelingspony Mirthe, al vonden wij dat wat moeilijker te zien. Kleine bitch dat het is
Nog een paar foto’s om wat meer beeld bij het verslag te geven
Hoofdpersonen van de Lamoenmeeting: Leiding Fen
Routevoorleesster Wen
Chauffeuse Es
Tomtom verkrachter Sas (wat een hoofd, het is dat ik niet meer weet hoe photoshop werkt )
De pony’s: Mirthe
Joey, althans dat hoop ik, want anders heb ik daar geen foto van.
Odessa en een hoofd van ?
Punky
Zo de rest van de week zal Fen zelf wel vertellen.
En dinsdagavond nog even zonder zadel rond gehobbeld op een ronde pony. Eerst half uurtje in de bak gehobbeld, maar er kwamen hoop van die dressuurmutsen bij rijden en ik had niet echt veel zin meer in de bak, dus lekker zonder zadel langs het laantje gaan stappen.
@antoinet: Yup, heb vandaag m'n eerste 2 uur rijles, morgen ook nog 2 uur en dan nog in 1 week m'n rijbewijs als ik hier van 8 t/m 30 september weer ben
Hahahahaha ja die kleintjes zullen het helemaal wel leuk vinden . Kunnen ze hun energie een beetje kwijt .
Kreeg zo rond zes uur een sms van Eline, ze had het nog niet gered om langs At te gaan en nu moest Pieter overwerken dus ze kon niet weg.... Kon ik dr weer heen, wat grappig toch weer... Je bent zo nog wel aardig wat tijd kwijt (die ik net had ingepland voor school....).
Gaan shoppen en dan niets kopen, das knap van je! Doe je Atje nou nog vaak Es of ben je er mee gestopt? Wel balen als ze je vragen op het moment dat je andere dingen gepland hebt. Hoe is het trouwens afgelopen met je stage/stageverslag?
Ik doe Atlas nu op dinsdag en woensdag (dat zijn mijn vaste dagen), en tja als Eline ineens niet kan belt ze mij dus ook... Nu vliegt er leuk een zeppelin rondt bij de weilanden en misschien is Atlas dr bang voor... Eline zit dr nu en ik moet dr zo gaan afwisselen om At in de gaten te houden (zij zit dr net een half uur en volgens mij verwacht ze dat ik dr de hele dag gaat zitten, nou dat kan ze dus echt bekijken!!).
Het stageverslag en de beoordeling moet nog komen .
Ik ben al ingeschreven voor de vakken, maar je moest op blackboard ook inschrijven om in de mappen van die vakken te kunnen komen. Vroeger deed de hogeschool dat zelf voor je, maar nu mag je zelf al je vakken opzoeken en je zelf enrollen (en geloof me dat is echt een poedersuiker werk want als je je enrolt kom je weer in de pagina van die cursus en dan kan je weer op zoek naar de andere cursussen en zo blijft dat maar doorgaan, heel veel klikwerk dus...).
Roosters mag je ook al zelf doen op infonet... Moet je zelf ingeven in een veld welke vakken je hebt en dan mag je hopen dat ie het goede aangeeft... Ik kom dr nu dus alweer niet uit, er wordt 2x verdiepingrecht bestuursrecht wc gegeven ('s avonds en overdag) en ik moet die 's avonds hebben en dan moet dr ook nog een keer een hc zijn, maar die staat niet ingeroosterd maar wel een verdiepingrecht privaatrecht op vrijdag. Maar bij die andere twee vakken staat dan weer met koeienletters NIET OP VRIJDAG en wat dat dan nu weer inhoudt.... Ik volg dus het vak 'verdiepingrecht: privaatrecht en bestuursrecht' maar ik kan dr maar één werkcollege van vinden en geen hoorcollege's en wel weer iets op vrijdag maar dat lokaal is te klein voor de twee groepen.... Echt heerlijk dat infonet!! Geef mij maar weer gewoon dat oude vertrouwde rooster dat je per klas kreeg!! Dat was tenminste overzichtelijk, nu moet je van alles invullen en dan maar hopen dat je ook daadwerkelijk alles hebt ingevuld!! Sociaalrecht en beleid bijvoorbeeld kon die niet vinden, maar dan gaf ie in me rooster wel iets aan en dat bleek een sociaal project te zijn van de opleiding communicatie, tja daar moet ik ook niet naartoe....
Maar ach gelukkig zijn er nog medestudenten!! Al was het wel lastig om te ontdekken in welke klas je zat en wie je medestudenten waren omdat ze de klassen indeling niet onder algemene informatie 2008-2009 hadden geplaatst maar onder de algemene informatie van 2007-2008 (vorig jaar dus). Echt hogeschool Leiden... Ik word dr gek van!!!
Ach Es, ik heb nog steeds een rooster met maar 4 vakken en heb echt nog helemaal niets van school gehoord. En dan moet ik maandag beginnen? Lekker hoor. Eigenlijk weet ik nog niet eens in welke klas ik zit. Dat helpt ook lekker bij het zoeken van je rooster.
Cursussen moeten wij ook altijd zelf opzoeken, als ik het niet nodig heb doe ik het gewoon niet, gezeik van blackboard. Vind dat hele blackboard sowieso al een pokkesysteem.