amarie weet jij hoe dat zit? S vertelde me dat als je een jaar niet gestart hebt dat je dan dispensatie kan aanvragen, zodat ik weer in de klasse B kan rijden??
Ik verwacht er niks van.. een keer op 'ander' terrein rijden is ook goed
Ja dat klopt maar volgens mij is het 3 jaar. Het kan zijn dat dit aangepast wordt per 1 april 2009. Het is wel zo dat als je twee keer een minpunt scoort in een klasse je ook toestemming kunt vragen om terug te mogen.
Zo gister weer een lange dag erop zitten met 13 uur achter elkaar op de manege te zijn geweest. Ik had vrijdagavond al een sms gehad van Shoofie op bokt dat ik zaterdag op een leuk paard zat, maar ze wilde nog niet zeggen welk paard. Dus heb lopen denken en denken maar kwam er niet op. Dus maar laten rusten tot op de manege. Op de heenweg in de bus hadden we een melige buschauffeur die beweerde dat we de winnaars waren geworden van de postcodeloterij dus we gingen op reis. Vervolgens op het station was Djoon veranderd tot bomterrorist en daarna is de reis rustig verlopen. Eenmaal op de manege naar de lijst...nou daar stond NN. Kwam ik nog niet verder mee. Uiteindelijk boven op de lijst gekeken...Oblix. Dus nog een keer kijken...ja het stond er echt. Was wel een verrassing want dat had ik echt niet verwacht. Om 10 uur eerst weer gebabysit en de les gekeken. Rond kwart over 11 maar eens kennis gaan maken met Oblix. Dus lekker op het gemakje gepoetst en opgezadeld. Eenmaal in de bak met behulp van een krukje erop geklauterd. En toen alles eenmaal op maat zat, was het echt lekker zitten. Eerst even rustig afgetast en toen lekker aan de gang gegaan. Gedurende het rijden stond W. bij M. en die waren samen het er wel over eens dat het wel een combinatie voor vaker kon zijn/ worden. Dus wie weet wat het volgende week weer wordt. Hij schrikt alleen af en toe van de paarden om hem heen en dan stuitert die even op zijn plaats en loopt dan weer verder. Op een gegeven moment een galopje geprobeerd....zoooo dat zat me toch lekker. Heb echt zitten genieten. Na de les alles op het gemakje gedaan en gegeten. In de kantine kreeg ik van iedereen te horen dat het misschien slim was om een wissel te doen voor de wedstrijd. Letta had namelijk niet zoveel gelopen de afgelopen dagen en was dus een beetje wakker. Spring stuiter bok bok hip. Dus dat was niet zo geslaagd. Dus op de lijst gekeken en besloten om op Patou mee te doen. Heel uitgebreid gepoetst en alles tot in de puntjes verzorgd. Bij het inrijden was ze al wat moeilijk aan het doen en aan het miepen om helemaal niks, maar op den duur liep ze daar best lekker. In de ring was er eerst niks aan de hand, maar toen ik moest beginnen was het gedaan met de rust. Overal kijken, schrikken, naar binnen springen, miepen om helemaal niks. Dus had liever een zak over mijn hoofd getrokken. Maar ja ondanks dat toch de proef uitgereden nadat ik even mijn statement had gemaakt bij Patou. Volgende keer gaan we toch maar weer voor een droge ruin, al dat merriegedoe... Daarna snel afgezadeld en spullen opgeruimd en toen Shoofie gaan voorlezen. En die zette me even een proef neer zeg.... Bij de prijsuitreiking bleek ik 14e te zijn geworden van de 16. Erg jammer, maar ja volgende keer weer beter.
en ik 2e van de 16.. ook niet verwacht marjaa bij de 1e start is het altijd maar een beetje aftasten he.. hij was super braaf.. heb een simpele proef gereden en dat hoeft in de B ook nog maar he
djoontje
Geplaatst: 16-03-09 14:18
Zaterdag weer een lekker lange manegedag gehad. Eerst even op de lijst gekeken op welk mysterieus paard Liek kon zitten, maar dat bleef met de benaming NN nog even onduidelijk. Ikzelf was eerst gaan checken of ik weer op Odaymie mocht, voor hetzelfde geld was ze weer kreupel geworden, maar ik mocht er weer op deze les . Eerst boven het mysteriepaard opgelost en daarna even gebabysit en lol gehad met het verwisselen van een luier van een baby die in speedtempo op zijn buik draait . Daarna naar Odayms gegaan en die een uitgebreide poetsbeurt gegeven. Daarna gezadelt en naar de bak gegaan. Daar aangekomen kon ik zo snel geen paard-vasthouder vinden voor het opstappen, dus richting M gelopen en gevraagd of die even vast wilde houden. M was echter niet van plan nog een keer in aanraking te komen met Odaymie's tanden/hoofd/voorbenen/achterbenen en zei: doe het maar lekker zelf. Dus ja, gedaan of achterlijk was en huppa opgestegen. En daar zat ik hoor, helemaal trots dat ik alleen was opgestegen , Odaym stond ook even vreemd te kijken dat het me gelukt was volgens mij maar daarna lekker los gaan rijden. Mocht al veel meer oppakken en gaan werken met haar. Ben er zelf erg voorzichtig in, aangezien ik haar niet wil overbelasten, maar volgens M moest ik het gewoon op gevoel doen dus dat maar gedaan. Zelfs mee mogen doen met keertwendingen om de voorhand die naar links vrij goed verliepen (over rechts hebben we het maar niet). Odaym liep nog steeds fel haar buik te beschermen tegen iedereen die er maar naar keek en nadat we bijna een aanvaring hadden met een tijdelijk onbestuurbare Oblix had Odaym haar zinnen gezet op de tegenaanval . Zelfs nog 2 galopjes geprobeerd die rechtsom in de turboversnelling ging met om de pas een changement, en linksom heel redelijk waarbij ik alleen bij het terugrijden naar draf mijn buitenbeen uitdrukte(en dus iets naar voren verplaatste) waardoor ik een changement kreeg. Nou na 45 minuten gaan uitwerken en paard goed laten bijkomen, daarna lekker op stal gezet en de welverdiende rust gegund.
Lekker gaan eten en 's Middags nog een poging gedaan tot foto's maken van No Limit, maar Noot vond het zó leuk buiten dat hij met staart recht in de lucht stond te snuiven. Ehm....kom Noot, we gaan wel weer naar binnen .
Daarna langzaam aan de wedstrijdknollies gaan poetsen en tegen de avond de knotjes erin gedraaid. Eerst lekker gaan eten en om kleden, laatste poetsbeurt en zadelen maar. In de kleine bak had Kacharel gelijk zoiets van ja dááág echt niet he Ze had er duidelijk geen zin in, en besloot rechtom voor elk paard weg te rennen dat je tegenkomt. Gewoon pats boem zomaar supersnel omdraaien en wegrennen . Nou de zachte aanpak hielp niet en van boos worden werd het alleen maar erger. Héél fijn.... Toen we de wedstrijdring binnenkwamen had ik er weer een beetje vertrouwen in. Maar dat was ongegrond . En dan de wedstrijdbak inkomen bij A, kalm langs F, kalm langs B, WHAAAAA een voorlezer *sprint hups race* en dan sta je bij K. En de rest van de proef *WHAAAA een eng bordje met een M er op *...*WHAAA een kantine * en vooral *WHAAAA een voorlezer * Enig idee hóe vaak je langs je voorlezer, het bordje M en de kantine moet in één proef?!? . Het was dus een fantastische proef met érg veel ontspanning en harmonie tussen ruiter en paard
Ach, kan een keer gebeuren .Uiteindelijk nog 11e van de 16 wat ik nog erg hoog geplaatst vond dus dat viel zelfs nog mee Volgende keer een coole merrie of weer een droogklootruin .
VonDutch
Geplaatst: 16-03-09 15:16
Bij mij gingen sommige dingen goed, galop enz minder. Vond het opzich wel weer leuk om mee te doen.
Djoontje maar ik was 11e, althans dat staat op mijn protocol met 169 punten.
Ja maar dat had voor nrs 2 en 3 nergens op geleken. Shoofie had echt een superproef, die deed echt niet onder voor de eigenpaarden. Maar dat was liek en ik geproduceerd hebben was nou niet echt een proef te noemen en was zeker geen gekleurd lintje waard
sjaslique
Geplaatst: 16-03-09 17:47
Hahaha, nee dat was het zeker niet waard nee. Tsjonge jonge...heb sinds ik klein was en door de zenuwen mijn wedstrijd altijd verpeste, lange tijd zo slecht niet meer gereden. Volgende keer doe ik mee als the mask.
Shoofie kreeg een bok van Olivia en was door de combinatie van de bok en een actie van haar zelf de kluts even kwijt. Maar anders was ze inderdaag 2e geweest. Maar voor iemand die zo lang geen wedstrijden heeft durven rijden vond ik het een hele prestatie...toch nog iemand die de eer voor de manegepaarden hoog houdt.
Ja dat was inderdaad de vorige keer. Deze keer ook een bok, maar blijven zitten en de proef netjes uitgereden. En inderdaad erg knap dat ze Olief zo aan het lopen had