Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marie33

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:53

Ja, en dat alles in een onophoudenlijk stromende regen. Haha! Haha!
Heb wel veel tijd dan. Alhoewel ik waarschijnlijk twee katten in huis heb dan die elkaar niet zo aardig vinden dus zal ik wel even een keer naar huis moeten maargoed dat zien we dan wel weer.
Je moet me ook echt laten zien hoe ik nu foto's kan plaatsen op Bokt, snap em nog steeds niet. Blond

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:02

Jullie denken wel errug positief over het weer, zeg! Clown
Zijn het logeer-katten? Klinkt als een leuk stel Tong uitsteken

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:47

Een is logeerkat (van Maaries moeder) en de andere is Mickey de kat van maarie Lachen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:44

Sneu dan voor Mickey; zomaar een andere kat op zíjn terein Knipoog
Hier stijgt het Penny-gehalte; Ascot gaat met me mee op ponykamp Clown

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:12

Anne, hoe is jou westrijd gegaan?
Ascot heeft super zijn best gedaan; mooi voorwaarst maar niet onder me uit rennen, had ik niet verwacht. Direct naast de ring stond een vrachtrwagen met de omroepster en dj...met een paar flinke boxen Cool Tijdens het parcours verkennen had Ascot het er niet op, was hij zelfs bang voor de jurytafel bij start, maar eenmaal in de proef keek hij nergens naar. Alleen jammer dat ik bij hindernis 11 verdwaalde... Daar had je onderdeel A, B, C en D. Ik ben D zelfs kompleet vergeten Bloos Niet dat ik anders een kans had; ik reed kalkoenloos op gras, terwijl anderen wel kakloenen hadden en vol gas gingen, was wel heel leuk om te zien Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:33

Fijn dat jouw wedstrijd goed ging Judith!
Bij mij ging het redelijk. We hadden te weinig tijd en ik heb maar 10 minuten los kunnen rijden. In de ring was hij erg kijkerig en vaak tegen de hand. Ook dreigde ik nog al eens een bakletter mee te nemen Schijnheilig
Uiteindelijk wel 173 punten gehaald geloof ik. Ik heb er hele leuke foto's van, maar bokt is weer zeikerig, ik mocht morgen pas foto's plaatsen Rolleyes Omdat ik maandag nog een topic geopend heb. *zucht*

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:02

He, wat flauw Boos! Tong uitsteken
Jammer van het losrijden, maar wel weer een goede ervaring. Was toch ook de eerste keer dat Vies een wedstrijdring zag? Dacht dat 175 winstpunt is, dus zo slecht heeft Vies het niet gedaan. Wat overigens voor kijkerige beestjes leerzaam is; gewoon met paardje wedstrijd kijken. Ook al doe je niet mee; lekker over het losrijterrein zodat hij kan wennen aan de drukte. Hebben vriendin en ik ook met hyperende fries gedaan, zijn laatste westrijd was hij al heel wat minder hyper

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:32

180 is wp Juut Knipoog

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:34

Klopt, vanaf 180 punten heb je een winstpunt. Ik denk dat je voor een eerste wedstrijd helemaal niet ontevreden hoeft te zijn hoor, Anne. Ik had het ongelooflijke voordeel dat de wedstrijd op eigen terein was. Paard kent daar alles en dat scheelt ontezettend veel.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:44

Dus well done, Vies! (En Anne ook Haha! ) Ben benieuwd naar de foto's
Vandaag ben ik voor de tweede keer met Mirthe aan de slag gegaan. (Mirthe is de 3 jarige dochter van Metta, verzorgfries van Lonneke) De vorige keer had ze er nog geen bal van gesnapt; nu liep ze weliswaar aarzelend, maar toch netjes de goede kant op aan de lijn (eerder wilde ze niet linksom Er is geprobeert haar die kant op te slaan, en vervolgens durfde ze helemaal niet meer) Uitgebreid beloont, zo netjes deed ze dat. Met ernaast springen en over het zadel hangen bleef ze mooi staan, wat haar betreft kon ik zo opstappen, maar dat durfde ik net niet aan. Dus eigenaar even vast laten houden zodat ik kon gaan zitten, en daarna stapte ze mooi zelf rond. Links, rechts, halt...allemaal dingen die ze de vorige keer nog totaal niet snapte en nu aarzelend maar netjes deed...super!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:33

Heb de foto's gewoon opnieuw gepost Schijnheilig zie onderschrift.

Juut, hij kan heel goed tegen de drukte. Keek er amper naar. Het probleem waren eerder de hekjes, de letterbordjes, een wapperend plastic, schuivende stoelen, een ladder die langskwam, een hooiruif die aan de zijkant hing en de enge jury aan een glanzende tafel. Maar uiteraard valt daar ook mee te oefenen. Gewoon een paar keer een heel eng schrikparcours in onze binnenbak maken en er doorheen dressuren.

Fijn dat Mirthe het zo goed deed zeg! OK dan!

Ik ben vandaag met Vies naar buiten geweest. De laatste tijd doet hij het buiten echt super, dus ik dacht nu eens af te wijken van ons vertrouwde maar erg korte rondje. Vies dacht daar anders over. Ik weet niet precies waarvan, maar hij flipte compleet. Ben gelukkig op tijd afgestapt, want ik had echt twee handen en de zweep op zijn neus nodig om hem weer stil te laten staan. Ik denk dat hij ergens een kadaver rook, want ik kreeg hem ook écht niet langs een boerderij waar zo'n ton stond. Jammer want daar moest ik écht langs om het bos in te gaan.
Ik ben aan de hand maar omgedraaid en toen hij eindelijk wat rustiger werd gewoon weer opgestapt. Het is toen maar een rondje door het dorp gevonden waarbij hij van alles verschoot. Toch iets meer oefenen dus Schijnheilig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 00:08

Kadavers konden voor Ascot ook een reden zijn om op twee benen te gaan staan en niet meer verder te willen. Maar die boerderij kwam ik altijd op de terugweg tegen, na lange ronde. Half uurtje tijd, hoefje voor hoefje, of met een beetje geluk achter een voetganger of fietser aan dr langs Tong uitsteken
Nou eerst eens foto's kijken Haha!...
...Edit; en hier reageren, het schijnt dat je moeite hebt met de regeltjes Clown
In de proef-foto's zitten toch hele mooie momenten goed bezig! Ben benieuwd naar jullie volgende wedstrijd, als je wel normaal tijd hebt gehad voor het losrijden. (is ook een kleine vrachtwagen zeg! Wow! )

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:18

Als het goed is kun je nu wel gewoon op de link in mijn onderschrift klikken.

Ik denk dat het ook wel weer oefenen zal zijn Judith, maar het zou toch spijtig zijn als ik elke keer om moet draaien Schijnheilig Ik denk ook dat hij nu zelfs met een paardenmaatje niet verder gegaan was. Hij is wel eens bang, maar nu was hij héél erg bang!

In de vrachtwagen passen 4 paardjes en er zit een living in Knipoog wel handig als je de hele dag op concours zou moeten zijn.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:31

He Anne,
ziet er leuk uit met Vies. In draf en stap heb je hem toch al aardig netjes lopen hoor. Hoe oud is hij?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:40

Hij is 6. Thuis heb ik hem in de linkergalop ook redelijk lopen, rechtsom blijft erg moeilijk.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:44

Een paar dagen verder, en Mirthe gaat al een heel stuk beter Haha! Ik kan nu zonder hulp op- en afstappen, het stuur werkt al enigzins (mis nog stuurbekrachtiging Tong uitsteken ), gaspedaal, en de rem doen het ook. Vandaag voor het eerst het weiland op gegaan, heb tot dan toe alleen in een uitgezette volte gewekt. Ook begonnen met aandraven, dat kwartje is nog aan het rollen Clown
Het is echt een leuk beestje om mee te werken; nieuwsgierig, lief en aanhankelijk. Ik kan haar midden in de volte loslaten en weglopen om het zadel te pakken; ze komt me achterna, gaat pal achter me staan en dan dr neus in mn nek. En met opzadelen controleerd ze zelf even of ik de singel wel aan beide kanten goed vastmaak Cool

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:00

Mirte is inderdaad erg leergierig. dat merkte Lonneke en ik ook toen we ermee begonnen waren. De longeersingel konden we toen ook zomaar op haar rus leggen net als een dekje. Braaf paard. Wacht maar tot in de puberteit.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:52

Wacht maar tot ze het rijden kent! Clown Ze is vandaag alvast beetje begonnen met uitproberen; weg willen rennen als ik de beugels omlaag trok, ho ineens niet meer (willen) kennen... Er op was ze wel weer ontspannen, kon ook weer gewoon 'los' opstappen. Alleen aandraven snapt ze nog niet, trekt echt beledigt dr kont op als ik aanspoor en stemcommando geef; 'maar ik ga toch al voorwaarts?!' Ja meis, maar je moet nog wat voorwaarsER Haha!
Met de singel en hoofdstel was Lonneke toen al geruime tijd bezig, dat kende ze al perfect ja. En dat is ook het grote geluk nu geweest, dat Mirthe al een positieve ervaring met bit had. Bij de eerste rijpoging heeft nl het hoofdstel niet goed gezeten, hoorde dat ze het tandvlees kapot had doordat het bit te laag (en dus over de voortanden heen) hing... Ach gut

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:38

Dan hing het bit wel erg laag Juut... Maar wel grappig dat ze het zo goed oppakt. *LOL*

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:22

Dat is inderdaad wel extreem.
Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik niet meer zo'n jong paard heb zeg...Ho is Bruintjes lievelingswoord.
Ben kei trots. Gister ging schouder binnenwaarts voor het eerst goed. Echt heel goed. De eerste keer ging het niet, de tweede keer dus opeens wel en de derde keer ook maar iets minder. Joehoe!!! Go jij! Go jij! Les ging heel goed verder. Ook springen natuurlijk. Maarja, Bruintje kan dat heel goed. Hoe ik ook uitkom, Bruintje springt altijd. Gister was het mijn beurt om te springen en ik was een beetje onhandig voor de hindernis. Omdat ik geleerd heb dat je vanuit een bepaald grondtempo moet springen, besloot ik eerst een volte te rijden in galop. Toen ik klaar was, vroeg hij: MARIEKE!! WAAROM DEED JE DAT? Ik schrok omdat ik dacht dat ik het niet goed had gedaan. Verward Maar... Roelie was trots op me dat ik zo goed beredeneerd had waarom ik dat deed. Als ik dan daadwerkelijk ook dat grondtempo zou aanhouden, zou ik de volgende keer ook daadwerkelijk uitkomen. Bloos De gedachte was goed maar nog niet helemaal goed uitgevoerd. Tweede keer ging wel goed.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:49

Woehoe, go Marieke en Bruintje! Haha!
Gister is het kwartje 'draven' gevallen bij peerd, wat een beetje met teugellus klieren toch kan doen Cool En vandaag heb ik spierpijn...niet door Mirthe, maar wel door kanoën. Was gister met mn moeder en twee va haar vriendinnen in Giethoorn edelstenen in gaan slaan. Daana wilden zij terrasje op, maar ben ik de kano ingedoken. Was op het begin best eng; Giethoorn ligt aan een groot meer, en ín het dorp geldt 1 richting vaarverkeer. Dus moest ik eerst dat meer op peddelen, met wat hogere golfjes om in het dorp met relaxed water te komen. Zat daar echt heel voorzichtig te peddelen, schijtbang dat het niet goed zou gaan met die golfjes Clown Op de terugweg moest ik weer dat meer op, maar toen was het wel leuk, toen was ik 'ingepeddeld'. Kortom; voor herhaling vatbaar Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:52

Paar ritten verder, en paar stappen verder met Mirthe. Draf zit er helemaal in na die plons, gister gestart met galop. Dit pakte ze verrassend genoeg meteen op; stap en draf had ik paar trainingen voor nodig voordat ze het snapte. Liet haar voor het eerst aan de longe aangaloperen, en ook onder het zadel sprong ze meteen aan. Ik wist het; Mirthe is net zo'n grote racemuis als Ascot Tong uitsteken
Vandaag was Lonneke komen kijken, en heeft meteen voor fotograaf gespeelt;
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=995183

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:27

Ziet er leuk uit Juut, Mirte vindt het volgens mij allemaal wel leuk. (tot ze doorkrijgt dat ze moe wordt van lopen Knipoog )
Gister was ik op stal en Bruintje is ziek. Ziek Zielig. Hij had koorts en daarom kon ik niet rijden. Hopelijk is hij snel weer beter.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:36

Alleen koorts? Houd hem dan maar even in de gaten. Beterschap voor beestje Ach gut

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 00:00

paard weer beter vandaag. Temp 36,1. Lekker rustig buitenritje met de eigenaar gemaakt. Morgen een rustdagje en vrijdag les. Hij was weer zijn vrolijke oude zelf vandaag. Haha!