. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Melanieetjuh schreef:Je mag wel even een rondje op die van mij zonder bit rijden hoor... denk alleen dat je er niet lang op blijft zitten
[/quote]Citaat:Inderdaad, jij kan wel plezier hebben van het rijden, maar vind het paard het dan wel zo leuk?, wat Natascha al zei, wij zijn héél doof als het gaat om luisteren naar paarden. En inderdaad, waarom moet het er altijd duur uit zien?, mensen die ik ken rijden trouwens Arabieren sinds 2 maanden zonder bit, die zie ik nu wel eens zonder zadel met alleen een touwhalstertje, net als wat dat meisje heeft, door het bos crossen, als je ze langs ziet galopperen, zie je dat het paard plezier heeft, maar als je dat met een bit doet, hoe weet je dan of een paard wel plezier ervan heeft?

Emmaa_ schreef:Ja maar bij paarden die wel zonder bit te rijden zijn, merk je ook gelijk hoe fijn dat dan wel niet is.
Melanieetjuh schreef:Ach, voor de geliefde, haal je bit uit je hoofdstel en ga je gang.
Leef je uit op de manege paarden. Waarschijnlijk zal dat nog wel lukken, maar denk maar eens aan een Ultra!
Citaat:Die van mij is swinters geen paard waar je zonder cap op gaat zitten...
En hij heeft me al is een flinke hersenschuddig bezorgd, nou die neem ik alleen nog maar mee naar buiten met een slof er om en cap op me kop. En geloof me ik ben geen mietje, maar toch ben ik sinds ik hem heb serieuser na gaan denken over paardensport en veiligheid...
Melanieetjuh schreef:Emmaa_ schreef:Dat betekend net als met sporen, als je bijvoorbeeld zonder sporen een paard niet vooruit gebrand krijgt, moet je niet flinke sporen pakken en hem daar eens een paar rotschoppen mee geven, het wordt wel vaak gedaan, maar het is niet goed. Precies het zelfde met een bit, als je paard zonder bit heet wordt, en niet naar je wilt luisteren, zou je daar toch eens achteraan moeten gaan, gewoon even blijven oefenen om het even kinderachtig te zeggen. Ik ga nu even serieus op zoek naar dat topic
.
Oh, en wat wil jij dan gaan doen, als je paard niet meer verder gaat & dus staakt?![]()
'Toe maar paardje, ga nou even lopen'.
Lijkt me ook niet de oplossing. Paard krijgt z'n zin.
Emmaa_ schreef:Melanieetjuh schreef:Ach, voor de geliefde, haal je bit uit je hoofdstel en ga je gang.
Leef je uit op de manege paarden. Waarschijnlijk zal dat nog wel lukken, maar denk maar eens aan een Ultra!
Maar dat is niet wat ik zeg. Wat jij probeert te zeggen, door al de dingen die je al gezegt hebt, is dat de manier van zelfs bitloos rijden, slecht is!, en dat is dus níet zo, mensen denken er anders over, omdat iedereen een eigen mening heeft, maar het is niet slecht. Bovendien hoeft het ook niet op de manegepaarden, ik bedoel meer dat je wel respect kan tonen voor de mensen die het wel doen, die het wel durven, hoe vervelend hun paard ook kan doen, en niet alleen maar reacties moet gaan geven zoals dat het er goedkoop uit ziet!.

Emmaa_ schreef:Maar dat is niet wat ik zeg. Wat jij probeert te zeggen, door al de dingen die je al gezegt hebt, is dat de manier van zelfs bitloos rijden, slecht is!, en dat is dus níet zo, mensen denken er anders over, omdat iedereen een eigen mening heeft, maar het is niet slecht. Bovendien hoeft het ook niet op de manegepaarden, ik bedoel meer dat je wel respect kan tonen voor de mensen die het wel doen, die het wel durven, hoe vervelend hun paard ook kan doen, en niet alleen maar reacties moet gaan geven zoals dat het er goedkoop uit ziet!.
Melanieetjuh schreef:Citaat:Inderdaad, jij kan wel plezier hebben van het rijden, maar vind het paard het dan wel zo leuk?, wat Natascha al zei, wij zijn héél doof als het gaat om luisteren naar paarden. En inderdaad, waarom moet het er altijd duur uit zien?, mensen die ik ken rijden trouwens Arabieren sinds 2 maanden zonder bit, die zie ik nu wel eens zonder zadel met alleen een touwhalstertje, net als wat dat meisje heeft, door het bos crossen, als je ze langs ziet galopperen, zie je dat het paard plezier heeft, maar als je dat met een bit doet, hoe weet je dan of een paard wel plezier ervan heeft?
Waar slaat dit nou weer op.
Tuurlijk kan een paard genieten MET bit.
Kijk maar als de paarden een bosrit maken, geweldig vinden ze het!
En als het paard er geen plezier in heeft, toont ie het wel aan.
Flevolander schreef:Emmaa_ schreef:Maar dat is niet wat ik zeg. Wat jij probeert te zeggen, door al de dingen die je al gezegt hebt, is dat de manier van zelfs bitloos rijden, slecht is!, en dat is dus níet zo, mensen denken er anders over, omdat iedereen een eigen mening heeft, maar het is niet slecht. Bovendien hoeft het ook niet op de manegepaarden, ik bedoel meer dat je wel respect kan tonen voor de mensen die het wel doen, die het wel durven, hoe vervelend hun paard ook kan doen, en niet alleen maar reacties moet gaan geven zoals dat het er goedkoop uit ziet!.
Ik denk niet dat dat Mel dr standpunt is, maar meer dat je niet alle paarden over 1 kam moet scheren en dat het bij sommige paarden niet haalbaar is... En dat een bit per defenitie niet slecht hoeft te zijn...
Melanieetjuh schreef:Citaat:Maar voor het paard is het fijner
Ach kom op zeg.
Ze zijn het gewoon gewend ondertussen, ze weten niet eens wat het is om bitloos gereden te worden, dus missen zullen ze het ook niet.
Melanieetjuh schreef:Emmaa_ schreef:[HAW] Bastet (v. Liberty M) 1ste X bitloos@work
Dit meisje heeft een héél heet paard, en geloof me, zij wilt ook verder komen met dressuur, dat heeft ze me hoogst persoonlijk verteld, en ook zij probeert het gewoon, en haar paard reageert er uiterst goed op, er is nog een topic, die ga ik nu echt even zoeken
.
Ik vind het gewoon niet mooi. Het ziet er zo 'goedkoop' uit. Je rijd met je halster lijkt 't. Geef mij maar gewoon een hoofdstel, zolang het goed gebruikt word.
Citaat:Maar als je nou kijkt naar mensen die met enorme sporen met wielen rijden, als hun paard protesteerd, is het enige wat hun doen hun paard nog maar een keer lek prikken, zodat ze wel weer normaal gaan doen. Ik verheerlijk de manier niet van zonder bit rijden, want er zitten ook genoeg nadelen aan, zoals bij jou paard Flevolander, dat zou ik dus gewoon niet eens proberen, maar om hoe weinig respect mensen daar eigenlijk voor hebben!.
Nataschaa schreef:Melanieetjuh schreef:
Oh, en wat wil jij dan gaan doen, als je paard niet meer verder gaat & dus staakt?![]()
'Toe maar paardje, ga nou even lopen'.
Lijkt me ook niet de oplossing. Paard krijgt z'n zin.
Een paard denkt niet laat ik me baasje pesten. Laat ik haar dr eens ff vanaf gooien. Er is altijd een rede. Als de rede is dat hij er ff geen zin meer in heeft dan moet je natuurlijk zeker laten merken dat jij nog altijd meer te zeggen hebt.
Maar als je paardje jou gwn niet meer snapt dan heb jij ook alle rechten om eens vlink boos op je zelf te worden.
En als je paardje nou pijn heeft. Dan hoef je helemaal niet boos te worden.
Emmaa_ schreef:Maar als je nou kijkt naar mensen die met enorme sporen met wielen rijden, als hun paard protesteerd, is het enige wat hun doen hun paard nog maar een keer lek prikken, zodat ze wel weer normaal gaan doen. Ik verheerlijk de manier niet van zonder bit rijden, want er zitten ook genoeg nadelen aan, zoals bij jou paard Flevolander, dat zou ik dus gewoon niet eens proberen, maar om hoe weinig respect mensen daar eigenlijk voor hebben!.
Emmaa_ schreef:

Flevolander schreef:Emmaa_ schreef:Maar als je nou kijkt naar mensen die met enorme sporen met wielen rijden, als hun paard protesteerd, is het enige wat hun doen hun paard nog maar een keer lek prikken, zodat ze wel weer normaal gaan doen. Ik verheerlijk de manier niet van zonder bit rijden, want er zitten ook genoeg nadelen aan, zoals bij jou paard Flevolander, dat zou ik dus gewoon niet eens proberen, maar om hoe weinig respect mensen daar eigenlijk voor hebben!.
Die van mij is een enorme staker... nou als die weer is omhoog komt en ik doe mijn handen naar voren en hij gaat alsnog niet naar voren als ik aandrijf krijgt ie een schop met twee benen en een klap met een zweep tussen zijn oren... En dat zeg ik niet om ruzie uit te roepen ofzo, maar gewoon omdat hij, als ik hem niet op zijn nummer zet nog even 10 keer erger wordt en er gevaarlijke situaties ontstaan

) 
Flevolander schreef:Emmaa_ schreef:Maar als je nou kijkt naar mensen die met enorme sporen met wielen rijden, als hun paard protesteerd, is het enige wat hun doen hun paard nog maar een keer lek prikken, zodat ze wel weer normaal gaan doen. Ik verheerlijk de manier niet van zonder bit rijden, want er zitten ook genoeg nadelen aan, zoals bij jou paard Flevolander, dat zou ik dus gewoon niet eens proberen, maar om hoe weinig respect mensen daar eigenlijk voor hebben!.
Die van mij is een enorme staker... nou als die weer is omhoog komt en ik doe mijn handen naar voren en hij gaat alsnog niet naar voren als ik aandrijf krijgt ie een schop met twee benen en een klap met een zweep tussen zijn oren... En dat zeg ik niet om ruzie uit te roepen ofzo, maar gewoon omdat hij, als ik hem niet op zijn nummer zet nog even 10 keer erger wordt en er gevaarlijke situaties ontstaan
. Maar ik smeer hem nu, ik ga beneden een film kijken zo
. Nataschaa schreef:Emmaa_ schreef:
WHOOO!!
DAT IS TOCH HELEMAAL SUPER ALS JE DAT KAN ?!?!?!
"jaloers"
Melanieetjuh schreef:Flevolander schreef:
Waarom ruzie uitroepen?!
Jij weet in dit geval hoe jij je paardje moet aanpakken, om hem daarna weer de baas te zijn.
Astor schreef:Melanieetjuh schreef:
Ik vind het gewoon niet mooi. Het ziet er zo 'goedkoop' uit. Je rijd met je halster lijkt 't. Geef mij maar gewoon een hoofdstel, zolang het goed gebruikt word.
Alsof je uit moet stralen dat je duur bent?![]()
Of kan laten zien dat je wel een hoofdstel kan betalen