** Manege Belle Epoque bokkers!** [Deel 4!!!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ** Manege Belle Epoque bokkers!** [Deel 4!!!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:54

Ja maar bij paarden die wel zonder bit te rijden zijn, merk je ook gelijk hoe fijn dat dan wel niet is Lachen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:54

Melanieetjuh schreef:
Je mag wel even een rondje op die van mij zonder bit rijden hoor... denk alleen dat je er niet lang op blijft zitten Haha!

Precies! Haha![/quote]

Die van mij is swinters geen paard waar je zonder cap op gaat zitten...

En hij heeft me al is een flinke hersenschuddig bezorgd, nou die neem ik alleen nog maar mee naar buiten met een slof er om en cap op me kop. En geloof me ik ben geen mietje, maar toch ben ik sinds ik hem heb serieuser na gaan denken over paardensport en veiligheid...

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:55

Citaat:
Inderdaad, jij kan wel plezier hebben van het rijden, maar vind het paard het dan wel zo leuk?, wat Natascha al zei, wij zijn héél doof als het gaat om luisteren naar paarden. En inderdaad, waarom moet het er altijd duur uit zien?, mensen die ik ken rijden trouwens Arabieren sinds 2 maanden zonder bit, die zie ik nu wel eens zonder zadel met alleen een touwhalstertje, net als wat dat meisje heeft, door het bos crossen, als je ze langs ziet galopperen, zie je dat het paard plezier heeft, maar als je dat met een bit doet, hoe weet je dan of een paard wel plezier ervan heeft?

Waar slaat dit nou weer op. Gestoord
Tuurlijk kan een paard genieten MET bit.
Kijk maar als de paarden een bosrit maken, geweldig vinden ze het!

En als het paard er geen plezier in heeft, toont ie het wel aan. Knipoog

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:55

Emmaa_ schreef:
Ja maar bij paarden die wel zonder bit te rijden zijn, merk je ook gelijk hoe fijn dat dan wel niet is Lachen.

Hoezo moet dat fijner zijn!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:56

Melanieetjuh schreef:
Ach, voor de geliefde, haal je bit uit je hoofdstel en ga je gang. Nagelbijten / Gniffelen
Leef je uit op de manege paarden. Waarschijnlijk zal dat nog wel lukken, maar denk maar eens aan een Ultra! Haha!

Maar dat is niet wat ik zeg. Wat jij probeert te zeggen, door al de dingen die je al gezegt hebt, is dat de manier van zelfs bitloos rijden, slecht is!, en dat is dus níet zo, mensen denken er anders over, omdat iedereen een eigen mening heeft, maar het is niet slecht. Bovendien hoeft het ook niet op de manegepaarden, ik bedoel meer dat je wel respect kan tonen voor de mensen die het wel doen, die het wel durven, hoe vervelend hun paard ook kan doen, en niet alleen maar reacties moet gaan geven zoals dat het er goedkoop uit ziet!.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:56

Citaat:
Die van mij is swinters geen paard waar je zonder cap op gaat zitten...

En hij heeft me al is een flinke hersenschuddig bezorgd, nou die neem ik alleen nog maar mee naar buiten met een slof er om en cap op me kop. En geloof me ik ben geen mietje, maar toch ben ik sinds ik hem heb serieuser na gaan denken over paardensport en veiligheid...

Daarom.
Ach, laat ze maar eens Banditten zonder bitje. Wat zou Bandit een plezier hebben. *LOL*

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:56

Melanieetjuh schreef:
Emmaa_ schreef:
Dat betekend net als met sporen, als je bijvoorbeeld zonder sporen een paard niet vooruit gebrand krijgt, moet je niet flinke sporen pakken en hem daar eens een paar rotschoppen mee geven, het wordt wel vaak gedaan, maar het is niet goed. Precies het zelfde met een bit, als je paard zonder bit heet wordt, en niet naar je wilt luisteren, zou je daar toch eens achteraan moeten gaan, gewoon even blijven oefenen om het even kinderachtig te zeggen Lachen. Ik ga nu even serieus op zoek naar dat topic Vork.

Oh, en wat wil jij dan gaan doen, als je paard niet meer verder gaat & dus staakt? Vork
'Toe maar paardje, ga nou even lopen'.
Lijkt me ook niet de oplossing. Paard krijgt z'n zin.

Een paard denkt niet laat ik me baasje pesten. Laat ik haar dr eens ff vanaf gooien. Er is altijd een rede. Als de rede is dat hij er ff geen zin meer in heeft dan moet je natuurlijk zeker laten merken dat jij nog altijd meer te zeggen hebt.

Maar als je paardje jou gwn niet meer snapt dan heb jij ook alle rechten om eens vlink boos op je zelf te worden.

En als je paardje nou pijn heeft. Dan hoef je helemaal niet boos te worden.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:57

Emmaa_ schreef:
Melanieetjuh schreef:
Ach, voor de geliefde, haal je bit uit je hoofdstel en ga je gang. Nagelbijten / Gniffelen
Leef je uit op de manege paarden. Waarschijnlijk zal dat nog wel lukken, maar denk maar eens aan een Ultra! Haha!

Maar dat is niet wat ik zeg. Wat jij probeert te zeggen, door al de dingen die je al gezegt hebt, is dat de manier van zelfs bitloos rijden, slecht is!, en dat is dus níet zo, mensen denken er anders over, omdat iedereen een eigen mening heeft, maar het is niet slecht. Bovendien hoeft het ook niet op de manegepaarden, ik bedoel meer dat je wel respect kan tonen voor de mensen die het wel doen, die het wel durven, hoe vervelend hun paard ook kan doen, en niet alleen maar reacties moet gaan geven zoals dat het er goedkoop uit ziet!.

Ik zeg helemaal niet dat het slecht is. Heb er mijn eigen mening over. Vind het bull oliebol. ' Het is fijner voor het paard'.
Nou heb nog niet gemertk dat Don, Of Nick of wie dan ook, last heeft van 't bit. Haha!
Dus,

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:58

Emmaa_ schreef:

Ik denk niet dat dat Mel dr standpunt is, maar meer dat je niet alle paarden over 1 kam moet scheren en dat het bij sommige paarden niet haalbaar is... En dat een bit per defenitie niet slecht hoeft te zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:58

Melanieetjuh schreef:
Citaat:
Inderdaad, jij kan wel plezier hebben van het rijden, maar vind het paard het dan wel zo leuk?, wat Natascha al zei, wij zijn héél doof als het gaat om luisteren naar paarden. En inderdaad, waarom moet het er altijd duur uit zien?, mensen die ik ken rijden trouwens Arabieren sinds 2 maanden zonder bit, die zie ik nu wel eens zonder zadel met alleen een touwhalstertje, net als wat dat meisje heeft, door het bos crossen, als je ze langs ziet galopperen, zie je dat het paard plezier heeft, maar als je dat met een bit doet, hoe weet je dan of een paard wel plezier ervan heeft?

Waar slaat dit nou weer op. Gestoord
Tuurlijk kan een paard genieten MET bit.
Kijk maar als de paarden een bosrit maken, geweldig vinden ze het!

En als het paard er geen plezier in heeft, toont ie het wel aan. Knipoog

Maar als je nou kijkt naar mensen die met enorme sporen met wielen rijden, als hun paard protesteerd, is het enige wat hun doen hun paard nog maar een keer lek prikken, zodat ze wel weer normaal gaan doen. Ik verheerlijk de manier niet van zonder bit rijden, want er zitten ook genoeg nadelen aan, zoals bij jou paard Flevolander, dat zou ik dus gewoon niet eens proberen, maar om hoe weinig respect mensen daar eigenlijk voor hebben!.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:59

Flevolander schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik denk niet dat dat Mel dr standpunt is, maar meer dat je niet alle paarden over 1 kam moet scheren en dat het bij sommige paarden niet haalbaar is... En dat een bit per defenitie niet slecht hoeft te zijn...

Amen. Afgod

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:00

Melanieetjuh schreef:
Citaat:
Maar voor het paard is het fijner Lachen

Ach kom op zeg. Lachen
Ze zijn het gewoon gewend ondertussen, ze weten niet eens wat het is om bitloos gereden te worden, dus missen zullen ze het ook niet.

Nee, dat is wel een beetje waar..

Die mensen in Afrika zijn niet gewent om stromend water te hebben, dus waarom zou ik geld doneren ?

Die vrouwen van Islamitsche afkomst die zijn het gewent om pak rammel te krijgen van de man en om geen inspraak te hebben..

Dus waarom zou ik voor ze opkomen..

Ik heb ook nooit begrepen waarom die ene dochter van die ene arts zoveel jaar terug zo erg opkwam voor de vrouwen rechten...

Als zij dat niet had gedaan, dan hadden we toch niet beter geweten, en dan zaten we nu op huishoud school of helemala niet. Mja, dat was niet erg geweest, want dan hadden we toch niet beter geweten..

Waarom is er een politici die opkotm voor kindermishandeling ? Die kinderen worden toch mishandeld zins hun geboorte.

Agjoh, die legbaterijkip zit daar al dr hele leven.. Ze weet toch niet hoe het is om te scharrelen, dus waarom zou ik schareleieren kopen?

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:01

Melanieetjuh schreef:
Emmaa_ schreef:
[HAW] Bastet (v. Liberty M) 1ste X bitloos@work

Dit meisje heeft een héél heet paard, en geloof me, zij wilt ook verder komen met dressuur, dat heeft ze me hoogst persoonlijk verteld, en ook zij probeert het gewoon, en haar paard reageert er uiterst goed op Lachen, er is nog een topic, die ga ik nu echt even zoeken Haha!.

Ik vind het gewoon niet mooi. Het ziet er zo 'goedkoop' uit. Je rijd met je halster lijkt 't. Geef mij maar gewoon een hoofdstel, zolang het goed gebruikt word.

Jaa, eentje met diamantjes op de frontriem !!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 20:01

Citaat:
Maar als je nou kijkt naar mensen die met enorme sporen met wielen rijden, als hun paard protesteerd, is het enige wat hun doen hun paard nog maar een keer lek prikken, zodat ze wel weer normaal gaan doen. Ik verheerlijk de manier niet van zonder bit rijden, want er zitten ook genoeg nadelen aan, zoals bij jou paard Flevolander, dat zou ik dus gewoon niet eens proberen, maar om hoe weinig respect mensen daar eigenlijk voor hebben!.

Haha! Dan zou Deb niet eens meer kunnen rijden!

'Als je paard niet te rijden is zonder bit, ook niet meer met bit rijden.'
Of hoe die zin ook ging.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:02

Wij zeggen ook helemaal niet dat een bit slecht is, maar zonder is naar mijn ogen voor de paarden fijner maar dat is mijn mening.

En met bitloos rijden komen bij niet in aamerking omdat de paarden het niet gewent zijn en sommige paarden niet te rijden zijn zo.

Anoniem

Nataschaa schreef:
Melanieetjuh schreef:

Oh, en wat wil jij dan gaan doen, als je paard niet meer verder gaat & dus staakt? Vork
'Toe maar paardje, ga nou even lopen'.
Lijkt me ook niet de oplossing. Paard krijgt z'n zin.

Een paard denkt niet laat ik me baasje pesten. Laat ik haar dr eens ff vanaf gooien. Er is altijd een rede. Als de rede is dat hij er ff geen zin meer in heeft dan moet je natuurlijk zeker laten merken dat jij nog altijd meer te zeggen hebt.

Maar als je paardje jou gwn niet meer snapt dan heb jij ook alle rechten om eens vlink boos op je zelf te worden.

En als je paardje nou pijn heeft. Dan hoef je helemaal niet boos te worden.

Natuurlijk!, dat is juist het standpunt weer van die Pat Parelli, jíj bent de baas, je staat boven je paard, dus als je paard staakt omdat hij geen zin heeft, laat je hem weten dat je het niet wilt, dat hij staakt, maar niet met sporen en een zweep, maar door been te geven en je paard de ruimte te geven om verder te gaan etc. natuurlijk mag je een tikje geven!, ik zal je niets verbieden, en ik zal ook niet zeggen dat het verkeerd is, of erbij gaan staan janken omdat het zo zielig lijkt, het enige wat ik zeg, is dat het niet slecht is, natuurlijk moet je niet elk paard het zelfde inschatten, maar voor sommige paarden zou het zo veel beter zijn. Het verzorgpaard van mijn nicht was vreselijk dominant, naar haar eigen veulen (die al 3.5 is hoor), naar mijn nicht toe, want zij is eigenlijk de enige die erop rijdt. Ze is een keer, samen met mij, op zoek gegaan naar dit soort dingen, meer voor de grap, maar toen hebben we een join up gedaan (als je niet weet wat dat is, moet je het maar even opzoeken, dat ga ik hier nu niet uitleggen want dat is een hartstikke lang verhaal), en het werkt echt, elke keer na het rijden doet ze een join-up, en het werkt echt heel goed.

Flevolander

Emmaa_ schreef:

Die van mij is een enorme staker... nou als die weer is omhoog komt en ik doe mijn handen naar voren en hij gaat alsnog niet naar voren als ik aandrijf krijgt ie een schop met twee benen en een klap met een zweep tussen zijn oren... En dat zeg ik niet om ruzie uit te roepen ofzo, maar gewoon omdat hij, als ik hem niet op zijn nummer zet nog even 10 keer erger wordt en er gevaarlijke situaties ontstaan

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:03

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 20:04

Flevolander schreef:
Emmaa_ schreef:

Die van mij is een enorme staker... nou als die weer is omhoog komt en ik doe mijn handen naar voren en hij gaat alsnog niet naar voren als ik aandrijf krijgt ie een schop met twee benen en een klap met een zweep tussen zijn oren... En dat zeg ik niet om ruzie uit te roepen ofzo, maar gewoon omdat hij, als ik hem niet op zijn nummer zet nog even 10 keer erger wordt en er gevaarlijke situaties ontstaan

Waarom ruzie uitroepen?!
Jij weet in dit geval hoe jij je paardje moet aanpakken, om hem daarna weer de baas te zijn. Ja

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:05

Dat lijkt me ook zo'n super vrij gevoel geven Lovers
& echt voelen dat je èèn bent met je paard en niks zit in de weg !

( en je kan ook 1 zijn natuurlijk met je paard met bit Mel Knipoog )

Nataschaa

Afbeelding

Kijk die mensen kijken op de achtergrond XD Hahaha
Die denken echt, hè ?

Anoniem

Flevolander schreef:
Emmaa_ schreef:

Maar ik zeg ook niet dat, dat soort dingen slecht zijn. Ik zou in jou geval precies het zelfde doen namelijk Lachen. Maar ik smeer hem nu, ik ga beneden een film kijken zo Lachen.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 20:05

Nataschaa schreef:
Emmaa_ schreef:

Afbeelding

WHOOO!!

DAT IS TOCH HELEMAAL SUPER ALS JE DAT KAN ?!?!?!

"jaloers" Bloos

Vind het veel beter als ik zelf goede oefeningen kan bereiken. Daarvoor hoef ik dit niet te kunnen. Knipoog

Flevolander

Melanieetjuh schreef:
Flevolander schreef:

Waarom ruzie uitroepen?!
Jij weet in dit geval hoe jij je paardje moet aanpakken, om hem daarna weer de baas te zijn. Ja

Idd, ik wil niet met mijn paard onder een vachtwagen belanden omdat meneer in de staak ging...

Nataschaa

Astor schreef:
Melanieetjuh schreef:

Ik vind het gewoon niet mooi. Het ziet er zo 'goedkoop' uit. Je rijd met je halster lijkt 't. Geef mij maar gewoon een hoofdstel, zolang het goed gebruikt word.

Alsof je uit moet stralen dat je duur bent? Ach gut
Of kan laten zien dat je wel een hoofdstel kan betalen Tong uitsteken

Ja wel een hoofdstel met diamantjes, maar geen rijbroek zonder gat