Ze hebben het gevonden...de combinatie.
Mocht deze zaterdag weer op No Limit. Had hem weer voor mij alleen omdat hij nog steeds niet lekker loopt, maar het typische is dat als hij eenmaal loopt er wel doorheen te rijden is.Eerst 's morgens op stal rondgehangen en lekker gekletst, daarna op het gemakje Noot gaan poetsen. Gaat overigens niet handig om met links te poetsen als je rechts gewend bent.
Daarna opgezadeld en op naar de bak. Lekker lang en laag losgereden en daarna opgepakt en hem beter te kunnen ondersteunen. Vooral linksom had hij echt moeite met het inbuigen. Dus veel ingebogen en gegymnasticeerd en dat hielp op zich wel redelijk goed. Vooral na het galloperen, was hij ineens een stuk fijner door zijn lijf heen. Gingen we in galop een slangenvolte met 3 bogen rijden, die tweede boog kwam ik goed in contra in, maar het bochtje daarna moest die toch even wisselen. Kon hem er met moeite tegenaan rijden, dus kwam puur doordat ik het niet goed aangaf,maar als we heen kunnen wisselen, kunnen we het ook op commando terug. Alle gallopades die ik verder heb gehad was ik net een kangaroo. Normaal bokt die even bij het aangalloperen en is het verder goed, maar nu bokte die niet, nee nu gingen we tijdens het galloperen alle kanten op.
M. had de grootste lol om mij en het kangaroo paard. Werd ook nog een opmerking gemaakt over het feit dat zowel Djoon als ik altijd van alles roepen als we langs M. komen rijden en dat terwijl de rest stil was.
Ik zou niet weten wat ik allemaal zeg...
Het rijden ging na het galop gedeelte dus toch nog best lekker en Noot had het er warm van gekregen. In stal eerst afgedaan met stro,toen met een handdoek en als finishing touch ging meneer even rollen.
Daarna lekker gaan eten en gezellig gekletst. Nog even gelachen met de kleine en de kleinste van M. en toen de paarden nog even gepoetst. Tot slot nog een half uurtje les gekeken en toen weer naar huis.
. Hoorde verder nog dat ie heel de week al aan het stieren was geweest en dat het donderdag echt hoog op was gelopen tussen Zip en W en dat ze vrijdag in de les ook geruild had met een lesgenoot om Zip even onder handen te nemen. Nou daar zit je dan zaterdag op meneer
....

dus in totaal bijna 1 jaar.

. Nu maar hopen dat ze het een beetje rustig aan doen met haar, en er echt mensen op zetten die haar genoeg kunnen ondersteunen. Dan is ze hopelijk volgende week nog steeds goed.
. In de galop zelf ging het nu ook al veel rustiger, behalve als hij de bonte ervoor heeft zitten want dan gaat de handrem erop. Al bij al dus vrij rustig aan gedaan en gekeken wat hij aan kon. Als hij weer wat beter loopt, ervan uitgaande dat dat gaat gebeuren, dan wil ik een keer een privéles meepakken bij M.
Eerst eten besteld en toen buiten gekeken naar de les, met de handstand overslag bok van Raf...Had echt te doen met het meisje dat erop reed.
Krijg er altijd enorme spierpijn van, als ik het al doe.
" zijn er zomaar opeens toch 10 mensen op de deelnemerslijst gekomen. Dus de wedstrijd gaat door
!!