Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:23

Zo weer tijd voor een verslagje.
Ze hebben het gevonden...de combinatie. :+ Mocht deze zaterdag weer op No Limit. Had hem weer voor mij alleen omdat hij nog steeds niet lekker loopt, maar het typische is dat als hij eenmaal loopt er wel doorheen te rijden is.
Eerst 's morgens op stal rondgehangen en lekker gekletst, daarna op het gemakje Noot gaan poetsen. Gaat overigens niet handig om met links te poetsen als je rechts gewend bent. :?
Daarna opgezadeld en op naar de bak. Lekker lang en laag losgereden en daarna opgepakt en hem beter te kunnen ondersteunen. Vooral linksom had hij echt moeite met het inbuigen. Dus veel ingebogen en gegymnasticeerd en dat hielp op zich wel redelijk goed. Vooral na het galloperen, was hij ineens een stuk fijner door zijn lijf heen. Gingen we in galop een slangenvolte met 3 bogen rijden, die tweede boog kwam ik goed in contra in, maar het bochtje daarna moest die toch even wisselen. Kon hem er met moeite tegenaan rijden, dus kwam puur doordat ik het niet goed aangaf,maar als we heen kunnen wisselen, kunnen we het ook op commando terug. Alle gallopades die ik verder heb gehad was ik net een kangaroo. Normaal bokt die even bij het aangalloperen en is het verder goed, maar nu bokte die niet, nee nu gingen we tijdens het galloperen alle kanten op. _O- :D M. had de grootste lol om mij en het kangaroo paard.
Werd ook nog een opmerking gemaakt over het feit dat zowel Djoon als ik altijd van alles roepen als we langs M. komen rijden en dat terwijl de rest stil was. :roll: Ik zou niet weten wat ik allemaal zeg... :7
Het rijden ging na het galop gedeelte dus toch nog best lekker en Noot had het er warm van gekregen. In stal eerst afgedaan met stro,toen met een handdoek en als finishing touch ging meneer even rollen.
Daarna lekker gaan eten en gezellig gekletst. Nog even gelachen met de kleine en de kleinste van M. en toen de paarden nog even gepoetst. Tot slot nog een half uurtje les gekeken en toen weer naar huis.

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:43

Grappig een kangaroo paard.

Ik mis het verslag van Djoontje nog maar die zal het wel te druk hebben met haar studie.
Heb eigenlijk niets nieuws te melden, Vootje staat weer thuis en heeft weer bewezen goed te kunnen springen, had een stukje wei afgezet maar dat was voor haar niet goed genoeg en met een klein aanloopjes sprong ze de wei in. De tutta.
Wootje staat super rond op stal, ben wel heel erg benieuwd wanneer het veulen komt en wat het gaat worden. Ben nog steeds bezig met namen zoeken.

Nou rij ze allemaal maar weer.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:51

Sorry, maar inderdaad alweer een gekkenhuis hier...
Zaterdag op de manege aangekomen even een klein vreugde momentje aangezien de lijnen op de indeellijst ontbraken en het even leek dat ik op Paris zat. Maar verkeerd gekeken en ik zat op Unzipped.
's Ochtends eerst Odaym gepoetst, gezadelt en gestapt. Na 10 minuten zei M: draaf maar eens aan. Nou niks aan de hand, netjes 2 rondjes gedraaft en toen weer gaan stappen, daarna van hand veranderd, rechtsom ook 2 rondjes draf, waar ze qua balans veel meer moeite mee had, maar die verder goed ging en toen lekker uitgestapt. Weer een doorbraak en weer een ministapje vooruit.

Daarna even op stal rondgehangen en daarna naar Zip gegaan. Nou ben ik iemand die eerdere ervaringen niet snel vergeet en aangezien ik vorige week het liefst door de grond had willen zakken, had ik niet veel verwachtingen van nog een uurtje Zip :\. Hoorde verder nog dat ie heel de week al aan het stieren was geweest en dat het donderdag echt hoog op was gelopen tussen Zip en W en dat ze vrijdag in de les ook geruild had met een lesgenoot om Zip even onder handen te nemen. Nou daar zit je dan zaterdag op meneer :=....
Maar goed, teugels op waslijnlengte tussen duim en wijsvinger en losstappen. Hij was al flink aan het trekken en schudden maar maar even genegeerd
Toen teugels op maat gepakt en daar begon het geklier,schudden, trekken hoofd recht omhoog. Dus M even geholpen: Zip op een volte binnenstelling geëist en zodra hij weer zijn hoofd omhoog gooide, handen op de plaats houden, benen eromheen en in tweeen knijpen die knol.... Nou toen was het zo over. Dus deze tactiek aangehouden waardoor het gedoe al snel in frequentie afnam. Voor de rest een fijne les gehad, wel heel basic om niks uit te lokken en moest er veel aan rijden om dat trekken en schudden te voorkomen, maar het lúkte na een minuut of 15 wel. Hehe, eindelijk rust en ontspanning.
Uiteindelijk een ontspannen les gehad, maar wel een waar ik normaal niet tevreden over zou zijn:paard wilde geen lengtebuiging aannemen, wat erg lastig wordt als je slangenvolgtes halvebaan met zijn allen doet. En de linkergalop ging in de racestand. Maar de ontspanning was nu even het belangrijkst en dat was wel gelukt.

Zondag na mijn werk ook nog even naar Vught gereden op mijn brommertje. Even Odaym verwend met een uitgebreide poetsbeurt,want daar komt me toch een partij haar vanaf. Daarna gezadelt en opgestapt. Weer links en rechtsom gestapt en daarna linksom aangedraafd, 2 rondjes gedraafd en weer gaan stappen. Rechtsom hetzelfde gedaan, nog even goed uitgestapt en toen paard weer naar stal gebracht en volgepropt met lekkers. Hopelijk houd ze het zo vol en kunnen ze langzaam gaan opbouwen, dat vergroot alleen maar de kans dat ze na het afspenen blijft. :(:)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:57

Het lijkt er toch goed uit te zien voor de witte dame. Zeker als je de kans krijgt het zo rustig op te bouwen. Wanneer wordt het veulen verwacht.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:03

Ja ik hoop dat dit tempo ook aangehouden wordt, want ze is vrij slap geworden na al dat niksdoen. Het veulen wordt rond 4 juni verwacht, en ik vind haar nu al zo dik worden :=

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:41

Dat dik zal nog wel erger worden, maar je hebt nu mooi de tijd om rustig op te bouwen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:25

Pfoe hehe de week is weer voorbij. Wát een rotweek was dit zeg. Ik hoop dat de witte dame morgen nog steeds goed is, wat zal ik blij zijn als ik weer eventjes in haar zadeltje mag zitten.

Voor een aantal van jullie:tot morgen! En voor de rest: prettig weekend :D

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:36

Hopelijk heb je morgen een fijn paard en is de witte dame nog steeds goed, dan moet je toch nog een fijne week hebben.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:48

Het is weer vrijdagavond na een drukke week met veel school. Vanavond even naar de ikea geweest om wat inkopen te doen. En morgen weer lekker rijden. Moet nog wel rustig aan doen, maar dat nemen we dan maar voor lief.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:11

Hoop dat de schimmel ook goed blijft yoon.. maar hij moet nu dus ook nog 3 maanden.. bouwen ze hem op en is ze eenmaal opgebouwd dan is het veulen der :P

Fabbie heeft mooi 7 maanden vrij ;) dus in totaal bijna 1 jaar.

De gribaldi is een draak.. ben ik al 1x mee onderuit gegaan (ik alleen :P ) en we gaan morgen een longeercirkel bouwen :D

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:21

Slim idee, een longeercirkel is nooit weg.
En is het bouwen gelukt?
Of heeft ze alles alweer afgebroken.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:42

Vanmorgen was de bus te laat op de maaspoort waardoor ik mijn aansluiting naar vught op het station had gemist. Heel fijn zitten wachten op de volgende bus, en uiteindelijk was ik dan toch om 9:40 op de manege.Wilde al gelijk naar Odaym om die te poetsen zodat ik nog even voor de les kon stappen. Maar toen kwam iemand vragen: Is ze al helemaal goed? Uhm nee, we zijn aan het opbouwen.
Oh maar je staat wel op de lijst op Odaym.
Dus ik naar de lijst, ja er stond echt Yoni-Odaymie. Hmm :\ nee zoveel geluk zal ik echt neit hebben, is vast een fout. Dus snel de kantine ingeraced en op de geschreven lijst gekeken. Maar ook daar stond mijn naam achter Odaym. Pfoe nou ik had het effe niet meer hoor :D :# :):)
Nou even met de kleine van M gestoeid en gelachen om zijn reacties op een fruithap. Vlak voordat ik naar beneden ging nog een fles klaargemaakt en toen naar Odaym. Lekker 45 minuten gepoetst zodat ze lekker blinkend de les in kon. Ook met zadelen vrij weinig problemen terwijl ze het M vrijdag nogal moeilijk had gemaakt hoorde ik. Met opstappen begon ze dan toch moeilijk te doen, maar met een tik van mijn hand achter het zadel tijdens het opstijgen bleef ze netjes stilstaan. We gingen naar haar zin alleen niet snel genoeg van onze plek dus toen hupte ze even met haar voorbenen van de grond :D, oke oke we gaan al...:+
Heel veel gestapt en na 20 minuten kleine stukjes gaan draven.Heerlijk om met haar aan de slag te gaan. Het is de basis van de basis van de basis, maar ik kan me gewoon zó goed vermaken op haar. Heerlijk voltetjes gedraaid in stap en aan de slag gegaan met stelling en buiging. In draf alleen lange stukken rechtuit lekker lang en laag over de rug en helemaal op het einde een poging gedaan tot aanspringen in galop. Ik kwam wel in galop, maar eenmaal aangesprongen bleef ze maar aan het changeren waardoor ik mijn gewicht ook niet op mijn binnenste zitbeenknobbel kon houden :+. Maar ach...maakt ook helemaal niet uit :z . Nu maar hopen dat ze het een beetje rustig aan doen met haar, en er echt mensen op zetten die haar genoeg kunnen ondersteunen. Dan is ze hopelijk volgende week nog steeds goed.

In de les van 1-2 had raffinee ook weer een actie: de hele les was al aan het rennen geslagen toen er paard en wagen langskwam. Maar dat was alweer even geleden en Raff was op een gegeven moment gewoon half in slaap aan het stappen en middenin zijn gesjok springt hij uit het niets echt 1 meter boven de bakrand van de buitenbak uit en slaat op het hoogste punt vól uit met zijn achterhand. Tsja dat kon het meisje dat erop zat niet uitzitten en die viel echt van 2,5 meter naar beneden. En raff komt neer, en staat weer net zo schaapachtig te kijken als voor die sprong. Iedereen stond echt met open mond te kijken. Nooit gedacht dat Raff nog zó sterk en lenig was, maar hij had zijn punt dus ook weer eens gemaakt. Meisje had wel veel pijn maar kon na een check van M gelukkig gewoon de bak uitlopen.

Daarna hebben we ons nog opgegeven voor de wedstrijd. Het aantal deelnemers staat nu op 2 :+ (ik en Liek :D) dus bij deze wil ik iedereen vragen om zich op te geven, hoe meer zielen hoe meer vreugd en we moeten wel 10 mensen hebben wil de wedstrijd uberhaupt doorgaan. Ik ga weer eens bezemsteel rijden op Kacharel :+

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:07

Ik kwam vanmorgen vanuit Helvoirt nadat ik gister de Ikea heb leeggekocht. Kon dus ook gelijk een uur langer in mijn bed liggen. Heerlijk is dat. :z
Om kwart over 9/ half 10 was ik op de manege. Kwam binnen en daar ging het luchtalarm af...lees de kleinste van M. Dus spullen neergepland, kind meegenomen en op naar de lijst. Daar stond ik op New Legend, dus boven gekeken nadat ik de baby had uitgepakt en toen bleek dat ik toch weer op No Limit zat. Erg leuk... want we krijgen steeds meer die klik, en op 1 iemand na vind niemand hem leuk uit onze les. :D
Op een gegeven moment de kleine een fruithap gegeven, wat een kunst is dat nog zeg...Volgende keer tape ik hem vast in zijn maxicosi. ;) :') _O- Even later nog een fles in de smurf gedouwd en het kind was weer tevreden. Schone luier en het bed in.
Daarna naar beneden om No Limit te poetsen, ben wat later gegaan omdat hij toch al een uurtje gelopen had. Een gelpad was er helaas niet te vinden, dus maar in de bak verder opgezadeld. Daar erop en aan de gang gegaan met de tips van M. Veel in stap werken, lang en laag en van daaruit wat meer stretchen. Dus veel gestapt, dat afgewisseld met wat draf, maar dan ging die weer korte krabbelpassen maken, daarna even gaan galloperen omdat die er dan toch wat makkelijker doorheen komt en dat ging best goed. Vanaf dat moment dus wat meer gedaan en meegedaan met de leuke oefeningen die we kregen. Heb in de weken die ik nu op No Limit rijd wel ontdekt wat ik verkeerd deed in de galop...overrompelde hem teveel met de hulp waardoor ik dus de bok kreeg :)* . In de galop zelf ging het nu ook al veel rustiger, behalve als hij de bonte ervoor heeft zitten want dan gaat de handrem erop. Al bij al dus vrij rustig aan gedaan en gekeken wat hij aan kon. Als hij weer wat beter loopt, ervan uitgaande dat dat gaat gebeuren, dan wil ik een keer een privéles meepakken bij M. :))
Na het rijden paard verzorgd en toen we langs de bak kwamen op weg naar boven bleek dat M. met de les van 13 uur in de buitenbak was. 8)7 Eerst eten besteld en toen buiten gekeken naar de les, met de handstand overslag bok van Raf...Had echt te doen met het meisje dat erop reed. :(:)

Daarna een heel dilemma van ja ik doe mee met de wedstrijd maar ik weet niet op wie. Dus lang zitten denken, kreeg veel ideëen ingegeven, maar ja No Limit kan ik het nu niet aan doen, Raffinee doe ik iedere keer op mee, dus tijd voor wat anders...uhm tsja...het is Letta geworden. :+ Maar ja waarschijnlijk gaat het alweer niet door...Echt balen.

Vervolgens nog op stal gehangen en in de kantine gehangen en toen alweer naar huis.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:32

Zo dames jullie hebben weer een lekker vol dagje gehad.
Angelique weer geluk dat ze een uur langer kon blijven liggen (al snap ik het vanuit Helvoirt komen niet helemaal), terwijl Djoontje in haar uppie op de bus moest wachten. De wereld is oneerlijk verdeeld soms ..... :D
Fijn dat de witte dame zich zo goed gehouden heeft, nu maar hopen dat ze niet te snel te veel ingezet gaat worden, de kans is misschien wel groot dat het dan helemaal mis gaat.

Ik kan het me van Raf wel een beetje voorstellen, de had natuurlijk ineens en heel even het voorjaar in zijn hoofd, nouja hij kan het maar gehad hebben voor de komende periode.

Bedankt weer voor jullie leuke verslagen. Ik heb zelf eigenlijk niet zoveel te melden, met de tank gaat het super, hij heeft het heel goed naar zijn zin. Ben wel benieuwd hoe het gaat als het veulen van Uniek geboren wordt. S. wil ze samen met de tank op de wei laten maar ik weet het niet hoor, zo'n hele grote samen met een merrie en veulen, maar goed we zullen zien.

Momenteel ben ik veel zonder beugels aan het rijden, dit omdat ik het idee heb steeds meer naar rechts te gaan zitten en ik daardoor mijn linkerbeen absoluut niet stil kan houden (niet dat het rechts veel beter is maar toch).
Zonder zadel voel ik meteen dat ik naar rechts val en zonder beugels is dat geen pretje maar goed je gaat wel meteen aan het herstellen.
Moet zeggen dat ik na een paar dagen al verbetering voel, dus ben van plan het voorlopig nog maar even vol te houden.
Het is wel een heel gehannes, eerst met beugels en sporen lekker losrijden en dan sporen en beugels eraf. Ik moet toch echt weer eens mijn zadel poetsen want het lukt me haast niet de beugels eraf te halen.

Lekker gewerkt Joyce, M. heeft volgens mij vanmiddag lekker gereden .....

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:44

Pfoe, petje af hoor om zo zonder beugels te rijden. Heb je dan niet heel veel spierpijn na het rijden?

Ow ja, ik kwam uit Helvoirt omdat ik vrijdag samen met mijn vriend naar Ikea was gegaan en dus van vrijdag op zaterdag bij hem geslapen had. En ja de wereld is soms oneerlijk...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:33

Nu snap ik het wilde niet nieuwsgierig zijn hoor.

Ik heb helemaal geen last van spierpijn, gelukkig niet anders zou ik het niet volhouden. Dus ergens moet het toch wel heel goed zijn en gebruik ik de juiste spieren.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:38

Dan breng je het er toch beter af dan mij. ;) :o Krijg er altijd enorme spierpijn van, als ik het al doe.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 00:12

Ja volgens horen zeggen had ze fijn gereden ja.. P had hem uitgestapt, maar die kwam er nog niet eens op haha.. Had je vanochtend nog gesmst mar kreeg geen reactie, dus t zal wel goed geweest zijn..
Ja lekker gewerkt.. Nu weer 2 weekenden vrij (alhoewel ik moet zondag voor een collega invallen van 16.15 tot 22.00.. Maar hoef maar 2 weken 2 dagen te werken dus dat is ook wel heel fijn :)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:14

Heb geen sms van je ontvangen J. denk dat er iets is mis gegaan. doei

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:49

Je hebt ze nu toch wel ontvangen dan??
Nou heeeeeeeeel misschien 3 mei mijn eerste wedstrijd.. in nieuwkuijk bij de molen.. Ben ik 2 jaar geleden ook geweest, mooi concour

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:55

Wel spannend J.
Ik heb vandaag gesprek gehad voor het afstuderen en heb nu met mijn afstudeerpartner groen licht voor het afstuderen. De eerste twee documenten zijn goedgekeurd en de handtekeningen zijn gezet, dus krijg het nog drukker met school. Maar als alles naar planning verloopt is het 23 juni zover!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:27

He super goed gefeliciteerd en veel succes.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:40

Na veel krabbels verstuurd te hebben op hyves, en iedereen tot in den treure verveeld te hebben met de vraag "doe jij ook mee met de wedstrijd? O:) " zijn er zomaar opeens toch 10 mensen op de deelnemerslijst gekomen. Dus de wedstrijd gaat door *\o/* !!
Máár hoe meer zielen hoe meer vreugd, dus allemaal massaal jezelf opgeven :j := ;)

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:28

Gefeliciteerd Amarie! *\o/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:40

Gefeli Amarie!

ben gisteren voor het eerst op men nieuwe werk wezen werken.. naja begon al goed want zat tussen 2 overheerlijke jongens :P In het begin had ik een rooie boei van hier tot ginder omdat ik bang was iets verkeerds te zeggen(callcenter) maar daarna zat ik langonderuit gezakt zoals de rest in men stoel :P

Verder staat de longeercirkel nog wel alleen heeft Zeni al 1 paal weten af te breken doordat ze dacht dat ze met der kont erdoorheen kon.. Verder heb ik een stage gevonden waar ik in begin juni naartoe moet. Ik ga naar Zeeuws-vlaanderen en dat vrouwtje geeft les t/m lichte tour niveau, ik mag daar haar paarden rijden(dressuur,springen,mennen,freestylen,buitenritten). En het mooiste van alles ze gaat me met mijn draak helpen omdat ze gespecialiseerd is in probleem paarden en paarden die moeten revalideren van een blessure(zoals fab) Ze heeft zelf een hengst gehad die eerst aan 1 oog blind was en daarna zelfs aan 2.

En ze is ook nog fysiotherapeut en chiropractor. Klinkt dus allemaal super :D