Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:28

Morgen ochtend ga ik mijn worsters ophalen en ik hoop dus dat ze het wel gaat doen op de ijzers maar vooral ook dat ze goed blijven zitten, mevrouw is namelijk ere lid van de aftrap vereniging...

Hij is van het jaar van de C dus denk toch dat wild mustache hem niet wordt ;)

Wanneer komt Litri naar stal? Beter nog, wanneer arriveert hij? Hinnikt hij ook met spaans accent of moet hij heel rap integreren?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:53

Ik hoop het ook voor je woogy, haar nieuwe Manolo's mogen nog wel even mee.
Alweer de c.. dat gaat snel. Dan wordt het Run dm C ;) ? als het een snelle wordt..
Ik ben ook erg benieuwd naar de andalusier, en hoe het transport gegaan is.

haleyjames

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:31

heey woogy,

hoe is het gegaan met de ijzers?
zijn ze dr al afgetrapt :P
& ja hij hinnikt als een echte latino :D

nee dat is het vervelende :(
heb ik eindelijk een eigen paard moet ik nog wachten tot hij in NL komt!!

het bedrijf wat over het transport gaat heeft nog geen precieze datum..

blijf doorzoeken omdat ik niet echt blij ben dat ik waarscheinlijk 2 weken meot wachten..

dus woogy ga toch even contact op nemen met die mensen van jou :)

nog wat anders..
heeft iemand op de groene meer nog interesse in een verzorgster voor zijn/haar pony?

misschien iets voor jullie of iemand die jullie kennen op stal?

ik zoek wat voor mn zusje..

ze is 10 jaar en rijd nu al 2 jaar maar ze houd echt van aanpakken en is niet bang voor bokje :)

ik zal anders ook wel een briefje ophangen maar dacht miss weten jullie ook wel iets :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:31

Mijn Tag vanmorgen opgehaald en gestapt en dat ging allemaal prima, ze leek wat frisser dan de afgelopen weken en ze stapte lekker door... toen ik haar 's middags tweede keer wilde stappen was ze weer lee lam en wilde niet eens d'r box uitkomen ;( KReeg metacam mee van de veearts dus heb het er maar ingestopt, op hoop van zegen...

Ben me iets meer aan het verdiepen in de hengst van mijn keuze en ik ben na het zien van deze video absoluut geïmponeert...wat een ster en wat een volhouder. http://www.youtube.com/watch?v=gQLH1gJXq1E

Het zijn geen mensen die ik persoonlijk ken trouwens, maar iemand die ik ken(zit ook op bokt dus als je eerste hand ervaringen wil hebben?) en die is er goed over te spreken.
Misschien ben ik weer bot als ik zeg : had je niet beter een peerd in nederland kunnen kopen?

Misskaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:33

Hoi Haleyjames en allemaal ! Ben weer terug van vakantie, moet zeggen dat het in Spanje beter weer is :D
@Woogy, al nieuws over de nieuwe stappers van Tag ?
Weet iemand per ongeluk hoe laat Jarrah gaat starten morgen ? Als het ff past wilde ik stiekum gaan kijken ;)
Edit; lees net je bericht Woogy ...

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:52

woogy wat oliebol dat je paardje weer zo loopt :(!!

en ja het was verstandig geweest een paard in NL te kopen..

het was ook eigelijk vrij onverwachts dus dan zeg je ook geen nee natuurlijk :P

het is gewoon te kort geweest die tijd had er liever wat langer willen blijven om het transport goed te kunnen regelen :(

maargoed zon droompaardje vinden in spanje blijft een avontuur :D

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:53

@ misskaren zat jij ook in Spanje of lees ik het nou verkeerd :P

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 00:00

Woogy: sterkte met Tag, hopen dat ze binnekort eens opknapt

HJ: jammer dat het zo lang moet duren voordat je paardje in nederland is.

Misskaren schreef:
Hoi Haleyjames en allemaal ! Ben weer terug van vakantie, moet zeggen dat het in Spanje beter weer is :D
Weet iemand per ongeluk hoe laat Jarrah gaat starten morgen ? Als het ff past wilde ik stiekum gaan kijken ;)

11.30 en 12.00 ;)

Had je niet gelijk het paardje van HJ mee kunnen nemen :+

Misskaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:03

Haleyjames, je leest zeer goed, ik zat idd in Spanje !
@Kimbaie, tnx :-)
Paardje van HJ had idd misschien in het vrachtruim gepast hahaha

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 06:52

Misskaren schreef:

:D :D
Ik zeg alvast: verwacht er niet teveel van! Ik heb de laatste tijd een beetje spanning en madam is 'een beetje' opstandig, die staat soms een kwartier lang alleen maar op dr achterbenen (tot voor ik ingeschreven had voor de wedstrijd heeft ze dat in 5 jaar tijd nooit gedaan, het komt echt puur bij mij vandaan :? ). Dus mocht dat nu weer het geval zijn groet ik af en ben ik weg! Gister met de les gelukkig we weer voor elkaar gekregen, dus we gaan het zien :)
Ik ga nu zo even een boterhammetje eten en dan naar stal... Adios!! :wave:

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 08:43

Lisette veel succes, ga erop zitten met een neutrale houding, denk aan vakanties, ijsjes en gebak eten en totaal niet na over de wedstrijd, misschien dat het wat kan schelen

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 18:16

Goedemiddag,

Alledrie de wedstrijdamazones: Gefeliciteerd *\o/*

Super gedaan.

Astrid heeft voor de eerste keer op Wallie 183 en 187 punten gehaald.

De punten van Jarrah en Surani zal, Jarrah zelf wel bekend maken.

pffffff........ nu wil ik volgende keer echt mee :P

Venga heeft vandaag voor het in-and-out gesprongen en daarna voor het eerst de hoogte van maar liefst 75 cm gesprongen. (tja... misschien nog niets.., maar voor mijn doen

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:56

heeii
wat gezellig mensen van de groene meer op bokt :D
ik ben jamie, sta sinds een week met andante bij jullie op stal..

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:28

hoi jamie! welkom!

alle wedstrijdmensen supergefeliciteerd!! super gedaan!

Misskaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:37

Hoi Jamie, ook welkom.
Ben benieuwd hoe onze wedstrijd vrouwen het er van af gebracht hebben ! In ieder geval helemaal goed van jullie !

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:20

-:(- Woogy=Woest!!! -:(-
Vanmorgen de kliniek gebeld over Tag 'breng dan toch maar langs wil d'r wel even zien'. Heb d'r langs laten brengen belde ze vanavond op. Kwam erop neer dat ze d'r rechterijzer er onder uit heeft gehaald en trof daar een gaatje in de zool aan en bloedvlekken op de leren zool. Smid gebeld en die vertelde doodleuk tegen haar 'ja ze heeft wat gebloed maar gaatje van nog geen millimeter dus verwachte niet dat ze erop zou reageren'. GODGLOEIENDE!!! Ed beslaat haar nu al bijna een jaar met grootste voorzichtigheid om dit soort situaties te voorkomen, toen ze een hoefzweer had durfde hij die niet eens eruit te hakken om dit soort situaties te voorkomen. ÉÉN KEER een andere smid eraan en m'n paard kan niet meer lopen.
Als je vervolgens tegen de vriendelijke veearts aan je telefoon verteld dat je weigert de rekening voor d'r ijzers en de kosten die gemaakt gaan worden deze week gaat betalen, krijg je de discussie 'het is een fout die gemaakt kan worden'. hij had niet gemaakt MOGEN worden.
GVD een medisch/therapeutisch smid zou moeten weten dat volbloed zooltjes vele keren dunner zijn dan die van andere paarden, dat je met de grootste voorzichtigheid ermee om moet gaan en vooral NIET in hakken. 'U begrijpt het misschien niet goed, het is echt meer een heel klein gaatje' het intereseert mij niet of d'r hele zool eraf is gehakt of dat er maar een speldenprik in is. Het dier kon niet eens d'r box uitkomen, d'r leven steekt er doorheen dat arme beest vergaat van de pijn, dan boeit het niet hoe groot het gat is, pijn is pijn en kreupel is kreupel.
Ik ben in tijden niet meer zo ongelovelijk kwaad geweest...m'n arme meisje

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 18:24

@ woogy: ik snap dat je woest bent. Wat een eikel!!!! Mocht hij het niet gezien hebben, okey. Maar hij zag het dus wel en had op zijn minst jou daarvan op de hoogte van kunnen stellen. Kan je hem niet aansprakelijk stellen voor het aantal dagen dat ze kreupel is en jij dus niets met haar kon doen en de DA kosten op hem verhalen?

Vind het echt belachelijk.

edit: Welkom Jamie, heb gelijk even je profiel gespiekt, maar werd echt scheel van dat roze, niet te lezen ;) Je hebt wel een leuke broer. :D
Laatst bijgewerkt door Kimbaie op 30-03-09 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:24

jeetje zeg.... wat erg voor jou en je paardje ......sterkte :(:)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:28

Woogy schreef:
-:(- Woogy=Woest!!! -:(-
Vanmorgen de kliniek gebeld over Tag 'breng dan toch maar langs wil d'r wel even zien'. Heb d'r langs laten brengen belde ze vanavond op. Kwam erop neer dat ze d'r rechterijzer er onder uit heeft gehaald en trof daar een gaatje in de zool aan en bloedvlekken op de leren zool. Smid gebeld en die vertelde doodleuk tegen haar 'ja ze heeft wat gebloed maar gaatje van nog geen millimeter dus verwachte niet dat ze erop zou reageren'. GODGLOEIENDE!!! Ed beslaat haar nu al bijna een jaar met grootste voorzichtigheid om dit soort situaties te voorkomen, toen ze een hoefzweer had durfde hij die niet eens eruit te hakken om dit soort situaties te voorkomen. ÉÉN KEER een andere smid eraan en m'n paard kan niet meer lopen.
Als je vervolgens tegen de vriendelijke veearts aan je telefoon verteld dat je weigert de rekening voor d'r ijzers en de kosten die gemaakt gaan worden deze week gaat betalen, krijg je de discussie 'het is een fout die gemaakt kan worden'. hij had niet gemaakt MOGEN worden.
GVD een medisch/therapeutisch smid zou moeten weten dat volbloed zooltjes vele keren dunner zijn dan die van andere paarden, dat je met de grootste voorzichtigheid ermee om moet gaan en vooral NIET in hakken. 'U begrijpt het misschien niet goed, het is echt meer een heel klein gaatje' het intereseert mij niet of d'r hele zool eraf is gehakt of dat er maar een speldenprik in is. Het dier kon niet eens d'r box uitkomen, d'r leven steekt er doorheen dat arme beest vergaat van de pijn, dan boeit het niet hoe groot het gat is, pijn is pijn en kreupel is kreupel.
Ik ben in tijden niet meer zo ongelovelijk kwaad geweest...m'n arme meisje

:(:) :(:)

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:09

zoo woogy das zwaar balen!!

nou lekker bij je standpunt blijve die smid is geen cent waard zeg echt niet dokke hoor!!!
en hoe gaan ze dat nu met dr verder doen en behandelen dan ??

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:10

Kimbaie schreef:
edit: Welkom Jamie, heb gelijk even je profiel gespiekt, maar werd echt scheel van dat roze, niet te lezen ;) Je hebt wel een leuke broer. :D

haha daar ben ik het mee eens :o

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:30

jamie welkom

dames van het wedstrijd team, gefeliciteerd

eind volgende maand weer naar de DE voor echo, kijkenhoe het herstel er voor staat

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:00

Ze staat momenteel in drukverband wat d'r leven weer terug naar binnen moet drukken en dan moet d'r zool weer dichtgroeien en dan het ijzer er weer onder(mooi dat ed die eronder gaat slaan! die andere smid mag van mij niet eens meer d'r voeten uitkrabben!!) en dan mag ze naar huis.

Morgen bel ik sowieso de kliniek weer op om even rustig over de betaling te praten, was vandaag te kwaad en ontzet om er normaal over te praten, heb wel gemeld dat ik niet voor het beslag en deze dagen ga betalen maar dat heb ik best wel link gezegd dus daar moet ik het even netjes normaal over hebben.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:45

In ander nieuws heb ik vrijdag een paardje op m'n werk beleerd onder het zadel wat helemaal geweldig was.
Afbeelding
Afbeelding

Als je hem zo ziet is hij echt geweldig...van dichtbij heeft hij een enorme ramskop met bulten en uitstupsels, enorme lange oren en een hele hoge bult waar z'n voorpluk uit komt... maar nogmaals deze foto issie echt fotomodel :)
Afbeelding

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:29

Jezus Woogy wat een eikel, ze helpen je van de wal de sloot in zo! _-:( Ik zal inderdaad even terugbellen, want al die extra kosten is niet jouw schuld. Arm paard, en nu kan je ook nog een keer op en neer naar de kliniek met een dier dat zich al ellendig voelt. Naja.. ik hoop voor je dat het goed opgelost wordt. Kan me wel voorstellen dat je uit je pan bent gegaan, ik had ze ook de wind van voor gegeven hoor :(:) .
Twee meiden uit Spanje, begon al door de war te raken haha. Wat een gedoe met dat vervoer, dat je daar geen normale afspraken mee kan maken?
Wat is dat snel gegaan die wedstrijd, de maand is zo voorbij. Goed gedaan meiden! Volgende keer moeten we wel echt meegaan he, en die boterkoek houden we die nog tegoed?? ;)