** Manege Belle Epoque bokkers!** [Deel 4!!!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: ** Manege Belle Epoque bokkers!** [Deel 4!!!]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:35

Citaat:
Ik zie me zelf later wel zonder bit rijden omdat ik vooral veel plezier wil hebben met me paard later.
Het lijkt me echt super om wedstrijden te rijden, maar als ik moet kiezen tussen een heeeerlijke bosrit of een zware training, midde in de zomer . Dan weet ik het wel ! Vork

Maar je kan mét bit net zoveel plezier hebben als zonder...

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:37

Emmaa_ schreef:
Voor de manegepaarden maakt het sowieso niet uit, die hoeven geen ZZ proef te lopen, en hebben het dus ook niet nodig, bovendien zie ik een van ons nog niet in de mond van een manegepaard trekken.

Een van ons misschien niet.. Maar kijk maar naar de beginners die de hoek om willen.. Vele manege paarden hebben allemaal eelt ipv tandvlees

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:38

Nataschaa schreef:
Emmaa_ schreef:
Voor de manegepaarden maakt het sowieso niet uit, die hoeven geen ZZ proef te lopen, en hebben het dus ook niet nodig, bovendien zie ik een van ons nog niet in de mond van een manegepaard trekken.

Een van ons misschien niet.. Maar kijk maar naar de beginners die de hoek om willen.. Vele manege paarden hebben allemaal eelt ipv tandvlees

Dus ze zouden bitloos moeten?

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:38

Emmaa_ schreef:
Volgens Pat Parelli kun je pas met bit rijden, als het paard helemaal zonder bit gereden kan worden. Het bit wordt gebruikt ter verfijning, niet om de controle te behouden. Lachen. Dat is wat ik gekopieerd heb uit de wiki, en dat is ook wat ik bedoel, maar dan makkelijk uitgelegd. Ik ben het er gedeeltelijks mee eens, maar ik zie paarden als een Onyx nog niet zonder bit gereden worden.

Met die zin snap ik helemaal wat hij bedoeld ! Dat is nou precies wat ik laats (en nog steeds) wou zeggen bij die sporen kwestie !

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:39

Melanieetjuh schreef:
Emmaa_ schreef:
Volgens Pat Parelli kun je pas met bit rijden, als het paard helemaal zonder bit gereden kan worden. Het bit wordt gebruikt ter verfijning, niet om de controle te behouden. Lachen. Dat is wat ik gekopieerd heb uit de wiki, en dat is ook wat ik bedoel, maar dan makkelijk uitgelegd. Ik ben het er gedeeltelijks mee eens, maar ik zie paarden als een Onyx nog niet zonder bit gereden worden.

Sorry, maar dit vind ik compleet onzin! Ja Bloos

KUn je dat alsjeblieft onderbouwen ? Anders krijgen we ja- nee, en ik wil graag proberen in te zien waarom jij het er niet mee eens bent

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:41

[quote="Emmaa_"]
[quote="Nataschaa"]

Of in de winter, lekkr op zijn wintervacht.. Of met deken er wel op..
(Zonder zadel)

Jaa, ik word er een beetje te oud voor, tegen de tijd dat ik eindelijk een eigen paard heb.. Maar dat soort dingen zou ik ckr willen doen Haha!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:41

Ik vind het hele gebeuren compleet onzin.. Waarom zou je paard bitloos moeten kunnen bereden worden? En als dat niet het geval is, kan je beter niet rijden..
Bull oliebol.
Bij sommige paarden zou het misschien kunnen, maar als je nou kijkt naar de springpaarden, (en ook de dressuur.) die zie ik echt niet zonder bit rijden hoor!

Heb niet veel tijd meer om het precies uit te leggen helaas, moet zo weg..

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:42

Melanieetjuh schreef:
Citaat:
Ik zie me zelf later wel zonder bit rijden omdat ik vooral veel plezier wil hebben met me paard later.
Het lijkt me echt super om wedstrijden te rijden, maar als ik moet kiezen tussen een heeeerlijke bosrit of een zware training, midde in de zomer . Dan weet ik het wel ! Vork

Maar jij zei, ik wil niet zonder bit rijden omdat ik verder wil komen en ik wilde eigenlijk zeggen dat dat niet mijn hoofddoel is, maar plezier maken en dat ik daarom wel eens zonder bit rijden

Ik zou hem niet op training zonder bit gooien, maar ik zou het wel een sdoen.. Ckr een proberen en als het een succes is herhalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:42

Dat betekend net als met sporen, als je bijvoorbeeld zonder sporen een paard niet vooruit gebrand krijgt, moet je niet flinke sporen pakken en hem daar eens een paar rotschoppen mee geven, het wordt wel vaak gedaan, maar het is niet goed. Precies het zelfde met een bit, als je paard zonder bit heet wordt, en niet naar je wilt luisteren, zou je daar toch eens achteraan moeten gaan, gewoon even blijven oefenen om het even kinderachtig te zeggen Lachen. Ik ga nu even serieus op zoek naar dat topic Vork.

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:43

Melanieetjuh schreef:
Nataschaa schreef:

Dus ze zouden bitloos moeten?

Nee, maar Emma geeft dit als rede waarom het niet nodig is bij de manege paarden, en dat is een beetje tegen strijdig.. Lachen

Je kan niet zeggen : Die jongen is mooi want hij heeft lelijke ogen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:45

[HAW] Bastet (v. Liberty M) 1ste X bitloos@work

Dit meisje heeft een héél heet paard, en geloof me, zij wilt ook verder komen met dressuur, dat heeft ze me hoogst persoonlijk verteld, en ook zij probeert het gewoon, en haar paard reageert er uiterst goed op Lachen, er is nog een topic, die ga ik nu echt even zoeken Haha!.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:45

Emmaa_ schreef:
Dat betekend net als met sporen, als je bijvoorbeeld zonder sporen een paard niet vooruit gebrand krijgt, moet je niet flinke sporen pakken en hem daar eens een paar rotschoppen mee geven, het wordt wel vaak gedaan, maar het is niet goed. Precies het zelfde met een bit, als je paard zonder bit heet wordt, en niet naar je wilt luisteren, zou je daar toch eens achteraan moeten gaan, gewoon even blijven oefenen om het even kinderachtig te zeggen Lachen. Ik ga nu even serieus op zoek naar dat topic Vork.

Oh, en wat wil jij dan gaan doen, als je paard niet meer verder gaat & dus staakt? Vork
'Toe maar paardje, ga nou even lopen'.
Lijkt me ook niet de oplossing. Paard krijgt z'n zin.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:46

Melanieetjuh schreef:
Citaat:

Maar voor het paard is het fijner Lachen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:47

Citaat:

Ach kom op zeg. Lachen
Ze zijn het gewoon gewend ondertussen, ze weten niet eens wat het is om bitloos gereden te worden, dus missen zullen ze het ook niet.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:48

Emmaa_ schreef:

Dit meisje heeft een héél heet paard, en geloof me, zij wilt ook verder komen met dressuur, dat heeft ze me hoogst persoonlijk verteld, en ook zij probeert het gewoon, en haar paard reageert er uiterst goed op Lachen, er is nog een topic, die ga ik nu echt even zoeken Haha!.

Ik vind het gewoon niet mooi. Het ziet er zo 'goedkoop' uit. Je rijd met je halster lijkt 't. Geef mij maar gewoon een hoofdstel, zolang het goed gebruikt word.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:48

Nou wat zou jij lekkerder vinden met of zonder stang in je bek?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:49

Emmaa_ schreef:

Je mag wel even een rondje op die van mij zonder bit rijden hoor... denk alleen dat je er niet lang op blijft zitten Haha!

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:50

Emmaa_ schreef:

Mja, weet je .. Ik vind ie trensjes allemaal nog niet eens het echte punt..
Maar wat Emma zegt, omdat ze niet vooruit te krijgen zijn, dan pakken we maar sporen en prikken ze ff hele maal lek..
Tjah, dat vind ik wel een beetje ver gaan, tuurlijk je paard moet luiteren, maar daar moet je ZELF voor morgen, goede training, scherp en consucent.

Maar je hebt van die mensen die hun paard dan niet rond kunnen krijgen en er dan een "hoe heet zo'n bit p..." inhangen. Die is scherper.. Het ziet er uit een stang zeg maar.

Op dat momend vind ik ook, als je het niet met een gewoon bitje kan, dan moet je trainen, oefenen. Kijken naar je paard.. Maar vooral LUISTEREN ! Want wij zijn doof. Echt heel doof.
En ik vind het percies het zelfde met de sporen kwestie. Als jij je paard niet gewoon vooruit krijgt zonder dan is er iets mis. (Ik heb het hier over de gwne ruiters en niet over de ZZ mensen.. Die kunnen nog zeggen "voor dat ene extra")
ALs jij je paard maar niet sneller krijgt dan moet je eens goed kritisch kijken. Stap uit jezelf en kijke naar je zelf, naar je paard en jullie in duo.

Ergns gaat het mis. Een een spoor verhelpt dat probleem maar tijdelijk. Het volgende punt is een wieletje ....

En dan ?

Daarna ?

Nix meer.. Onhandelbaar zogemaamt..

Eigenlijk: VERPEST !

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:50

Melanieetjuh schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik vind het gewoon niet mooi. Het ziet er zo 'goedkoop' uit. Je rijd met je halster lijkt 't. Geef mij maar gewoon een hoofdstel, zolang het goed gebruikt word.

Alsof je uit moet stralen dat je duur bent? Ach gut
Of kan laten zien dat je wel een hoofdstel kan betalen Tong uitsteken

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:51

Astor schreef:
Nou wat zou jij lekkerder vinden met of zonder stang in je bek?

Met goedgebruik zou het mij niet uitmaken. Knipoog

Daarnaast, als je sommige paarden bitloos zou rijden.. Pfhoeef.. Dan belandt je er gauw af zeg.. Nagelbijten / Gniffelen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:51

Flevolander schreef:
Emmaa_ schreef:

Je mag wel even een rondje op die van mij zonder bit rijden hoor... denk alleen dat je er niet lang op blijft zitten Haha!

Precies! Haha!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:52

Citaat:
Alsof je uit moet stralen dat je duur bent? Ach gut
Of kan laten zien dat je wel een hoofdstel kan betalen Tong uitsteken

Tuurlijk hoef je dat niet aan te tonen. Het is gewoon mijn persoonlijke smaak. Hoofdstel is gewoon fijn & sjiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:53

Astor schreef:
Melanieetjuh schreef:

Inderdaad, jij kan wel plezier hebben van het rijden, maar vind het paard het dan wel zo leuk?, wat Natascha al zei, wij zijn héél doof als het gaat om luisteren naar paarden. En inderdaad, waarom moet het er altijd duur uit zien?, mensen die ik ken rijden trouwens Arabieren sinds 2 maanden zonder bit, die zie ik nu wel eens zonder zadel met alleen een touwhalstertje, net als wat dat meisje heeft, door het bos crossen, als je ze langs ziet galopperen, zie je dat het paard plezier heeft, maar als je dat met een bit doet, hoe weet je dan of een paard wel plezier ervan heeft?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:53

Ach, voor de geliefde, haal je bit uit je hoofdstel en ga je gang. Nagelbijten / Gniffelen
Leef je uit op de manege paarden. Waarschijnlijk zal dat nog wel lukken, maar denk maar eens aan een Ultra! Haha!