Is het Sjef Janssen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Vandaag had die sowieso last van losse achterbenen en haalde weer fijn uit naar de andere paarden. Het was een leuke les, met veel slangenvoltes, galopoefeningen en dergelijke, dus lekker bezig geweest. Alleen toen we met zijn allen in galop gingen heb ik maar even gewacht tot iedereen in galop zat aangezien No Limit het nodig vind om te bokken bij het aangalloperen. Al bij al wel redelijk gereden, maar er kon meer uitgehaald worden. Voordat ik er erg in had was het uur ook alweer om.
. Eerst even boven gebabysit en lekker met de hele bups zitten kletsen. Om 10:45 even naar beneden gegaan om 3 pony's te zadelen die nodig waren in de kleine bak. Heb een heel stoer meisje van 2 turven hoog begeleid bij het opzadelen van El-giza en ben nog even meegelopen om haar er in de kleine bak op te helpen. Geweldig kind, eerst heel verlegen, maar algauw in haar element en lekker aan de klets
.
.
. Nou na een minuut of 10 was het "ga dr zadel maar halen ". Dus huppa, spullen bij elkaar gegraaid, cappie op en opstijgen.
. Morgen weer 10 minuten stappen, vlak voor de springwedstrijd. Nóg een keer 10 hele minuten op haar rug mogen zitten: ik kan nu al niet wachten. Misschien is ze morgen alweer niet goed, of gaat het verderop deze week weer mis (mag haar di ook komen stappen), dat weet je natuurlijk nooit.
. 
.... niets
) en toen lekker los door de bak heen gesjokt. Na 10 minuten er weer af, paard afgezadeld en op naar Paco. Die eerst even gepoetst en toen om 14:00 naar het voorspringen gaan kijken en het parcours gelopen. Daarna verder gegaan met paco en mezelf belachelijk versieren en daarna op gaan zadelen. Om 14:45 waren we in de andere bak waar we te horen kregen dat het nog wel even ging duren. Dus rustigaan los gaan stappen. Het was wel druk met al die kleintjes op die ponies die rustig voor of achter de hindernis of midden op de hoefslag gaan stilstaan en de eigenwijze acties van de ponies hielpen daar ook neit echt bij. Na een tijdje toch maar eens een hindernisje genomen. Paac werd en nog niet erg wakker van maar goed, dan had hij een idee wat er komen ging. Toen er wat meer kleintjes weg waren de hindernis verhoogd naar zo'n 80 cm stijl en toen daarover heen gegaan. Dát vond Paac wel een goede hoogte, en toen ik er gelijk achteraan nóg een keer overheen wilde ging de knop om. Hoppa kop tussen de benen, en rennen maar om een aanloop te kunnen nemen voor een boksessie. Dus in de ankers, paard tegen de muur gezet en duidelijk gemaakt dat we het wel op mijn tempo gingen doen. Nou daar was ie het toch wel mee eens
. Hij trok af en toe nog wel enorm naar de sprong (gássen dit is leuk...
), maar was dan wel goed bij je te houden. Uiteindelijk mochten wij ook de ring in. Gegroet en richting hindernis 1 dan maar. Eindje vooraf in galop aangesprongen zodat ie een goed ritme had en huppa naar de sprong. Hij vond het echt fantastisch, helemaal in zijn element dus maar in galop gehouden en zo vrij snel het parcour rondgekomen. Ik voelde hem twijfelen bij een van de gele reclame-hindernissen maar met een beetje been was dat gelijk weer weg en ging ie er zonder moeite overheen.
God wat hadden Liek en ik een lol. Doe je mee met paco, puur om lekker aan te klooien. En dan kom je ten eerst rond zonder balk of weigeringen én ben je met de sloomste van de manege tóch het allersnelste rond
:D:D.
. Paard wordt nog populair
Amarie schreef:Wat fijn voor je. Maar wat heeft ze nu precies?
Joyceee86 schreef:Ach joh.. de mensen van de 70/80 hadden weinig sprongen van 80 staan hoor.. eerder 7 van 60 en 1 van 70.. geef je in de 50 op dan spring je maar 40
, maar Paco doet bij die hoogte wel meer zijn best
vol met gras en totaal niet nat
ze is echt flink aangekomen nu.
, dus je moet wel haar wel goed actief houden
heb daar bak en alles he