Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:53

Kom je van school aflopen, sta je op de roltrap naar beneden bij het station, komt er via de roltrap die naarboven gaat iemand voorbij die je toch wel bekend voorkomt. Nog eens goed kijken dan.... :)* Is het Sjef Janssen :=

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:02

Haha toevallig.. die kom je niet elke dag tegen nee :P

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:31

Iedereen heel veel plezier met carnaval......

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:35

Het zal niet veel carnaval worden dit jaar, met een autotheorieexamen en 3 uni-tentamens in het vooruitzicht. Heb mezelf zondagavond even vrij gegeven, dus dan maar lekker feesten in Helvoirt. En dan maandagochtend lekker brak naar mijn theorie-examen :=.
Tsja als ras-echte brabander kun je het je niet veroorloven om dan maar helemaal niet te gaan feesten he :P

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:25

Ook hier wordt het niet veel carnaval, maar dat komt meer door het feit dat ik er niet veel om geef en er genoeg aan heb om 1 keer per jaar in Helvoirt uit mijn dak te gaan.

Vandaag dus ook gewoon lekker gaan rijden. Op de lijst op het bord stond ik gewoon op New Legend, maar op de lijst boven stond ik op No Limit. Had de eer om er als enige op te rijden deze dag. Vanmorgen eventjes gebabysit en verder her en der gekletst. Om 11 gaan poetsen en No Limit was al flink in de rui, dus genoeg te poetsen. Toen die bijna helemaal gepoetst was, kwam een lesgenootje met een bakje elastiekjes aan en ze wilde bij alle paarden staartjes maken. Dus ook bij No Limit, dus Djoontje heeft daar de staartjes erin gemaakt. Kon mooi op het gemakje opzadelen. Daarna naar de bak en snel erop. Lekker lang en laag losrijden, wat nu beter ging als vorige week. Daarna lekker opgepakt en aan het werk gegaan. Over het algemeen ging het redelijk lekker, maar hij had niet echt heel veel zin. Moest hem een beetje overtuigen. Daar waar ik niet oplette maakte No Limit en mooi misbruik van door zijn hoofd naar beneden te steken en te bokken, de smiegd. }:) Vandaag had die sowieso last van losse achterbenen en haalde weer fijn uit naar de andere paarden. Het was een leuke les, met veel slangenvoltes, galopoefeningen en dergelijke, dus lekker bezig geweest. Alleen toen we met zijn allen in galop gingen heb ik maar even gewacht tot iedereen in galop zat aangezien No Limit het nodig vind om te bokken bij het aangalloperen. Al bij al wel redelijk gereden, maar er kon meer uitgehaald worden. Voordat ik er erg in had was het uur ook alweer om. :?
Daarna paard op stal gezet en lekker gaan eten. Daarna paard nog de benen afgespoten, gepoetst en her en der nog wat pony's mee opgezadeld.

Had vandaag de legging aan die ik ook met de kerst pas de deux aanhad. Vraagt een moeder van een kindje of het ook een paardrijbroek was. Uhm...nee _O-

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:24

Vandaag ook weer een dagje manege gehad. Bij de lijst aangekomen zag ik dat ik op Unzipped mocht. Leuk, weer een werklesje :). Eerst even boven gebabysit en lekker met de hele bups zitten kletsen. Om 10:45 even naar beneden gegaan om 3 pony's te zadelen die nodig waren in de kleine bak. Heb een heel stoer meisje van 2 turven hoog begeleid bij het opzadelen van El-giza en ben nog even meegelopen om haar er in de kleine bak op te helpen. Geweldig kind, eerst heel verlegen, maar algauw in haar element en lekker aan de klets :D.
Daarna even gehoplen met de staartjes-actie en om 11:30 naar zip gegaan om die maar even van staartjes te voorzien en op te zadelen. En toen hup, naar de les.
Nou om een lang verhaal kort te maken, het ging gewoon slecht, heb niet eens zin om er een verslag over te typen. Als ik been gaf was het kop omhoog trekken en rennen, bij zwaar gaan zitten was het tegen alle hulpen inkomen, afremmen en proberen je met je voorbenen van de grond te springen, uiteraard met je hoofd recht de lucht in -O- .

Máár vandaag was een topdag, zo'n prutles kon dat niet meer stuk maken. Vanmorgen ging M even Odaym longeren, en het kon wel zo zijn dat ik een zadel moest pakken dus vol verwachting langs de kant gezeten :=. Nou na een minuut of 10 was het "ga dr zadel maar halen ". Dus huppa, spullen bij elkaar gegraaid, cappie op en opstijgen.
En daar zat ik dan, zó blij dat mijn wangen bijna uitscheurden van het lachen, in het zadel van Odaym . Tien minuten rondgestapt, met veel rechte lijnen en flauwe bochtjes. Tien superminuten omdat ik er rekening mee gehouden had er nooit meer op te kunnen klimmen aangezien ze zo bleef kwakkelen :+:. Morgen weer 10 minuten stappen, vlak voor de springwedstrijd. Nóg een keer 10 hele minuten op haar rug mogen zitten: ik kan nu al niet wachten. Misschien is ze morgen alweer niet goed, of gaat het verderop deze week weer mis (mag haar di ook komen stappen), dat weet je natuurlijk nooit.
Maar ik ben echt lange tijd niet zó blij geweest om op een paard te zitten. Alleen maar zitten en rondjes stappen, verder niks.En toch waren het de mooiste rondjes sinds lange tijd :z .

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:11

Wat fijn voor je. Maar wat heeft ze nu precies?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:51

Nou t was weer goed gegaan vandaag t springen :)
T was leuk, moeten ze vaker doen..Jammer van de weinig inschrijvingen, maar volgende keer beter

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:04

Gisteren eerst om 6:30 mijn bed uit. Een rugzak en een boodschappentas vol met paardenspul en carnavalskleding op mijn tomos gehesen en naar mijn werk gereden. Gewerkt van 8-12. Om 12:00 stond Liek mij al op te wachten bij mijn werk en zijn we doorgereden naar Vught. Om 13:00 waren we op de manege. Eerst even omgekleed en toen Odaym gezadeld en even paar rondjes gelongeerd. Daarna erop gestapt en even de longe eraan gehouden om zo een rondje door de bak vol hindernissen te stappen. Daarna moesten er nog clownsmaskers op de hindernisstn geplakt worden, dus nog even gekeken wat ze daar op deed ( :O.... niets :+) en toen lekker los door de bak heen gesjokt. Na 10 minuten er weer af, paard afgezadeld en op naar Paco. Die eerst even gepoetst en toen om 14:00 naar het voorspringen gaan kijken en het parcours gelopen. Daarna verder gegaan met paco en mezelf belachelijk versieren en daarna op gaan zadelen. Om 14:45 waren we in de andere bak waar we te horen kregen dat het nog wel even ging duren. Dus rustigaan los gaan stappen. Het was wel druk met al die kleintjes op die ponies die rustig voor of achter de hindernis of midden op de hoefslag gaan stilstaan en de eigenwijze acties van de ponies hielpen daar ook neit echt bij. Na een tijdje toch maar eens een hindernisje genomen. Paac werd en nog niet erg wakker van maar goed, dan had hij een idee wat er komen ging. Toen er wat meer kleintjes weg waren de hindernis verhoogd naar zo'n 80 cm stijl en toen daarover heen gegaan. Dát vond Paac wel een goede hoogte, en toen ik er gelijk achteraan nóg een keer overheen wilde ging de knop om. Hoppa kop tussen de benen, en rennen maar om een aanloop te kunnen nemen voor een boksessie. Dus in de ankers, paard tegen de muur gezet en duidelijk gemaakt dat we het wel op mijn tempo gingen doen. Nou daar was ie het toch wel mee eens :+. Hij trok af en toe nog wel enorm naar de sprong (gássen dit is leuk...:+), maar was dan wel goed bij je te houden. Uiteindelijk mochten wij ook de ring in. Gegroet en richting hindernis 1 dan maar. Eindje vooraf in galop aangesprongen zodat ie een goed ritme had en huppa naar de sprong. Hij vond het echt fantastisch, helemaal in zijn element dus maar in galop gehouden en zo vrij snel het parcour rondgekomen. Ik voelde hem twijfelen bij een van de gele reclame-hindernissen maar met een beetje been was dat gelijk weer weg en ging ie er zonder moeite overheen.
Nou afgroeten, even uitgestapt in de kleine bak en paard naar stal gebracht en ontdaan van alle versierselen.
Bij de prijsuitreiking bleek dat er bij de manegepaarden en ponies maar 2 nul-rondjes waren (ik en een meisje op rambo) en ik had sowieso de snelste tijd van de manegeknollies gereden.
:+ God wat hadden Liek en ik een lol. Doe je mee met paco, puur om lekker aan te klooien. En dan kom je ten eerst rond zonder balk of weigeringen én ben je met de sloomste van de manege tóch het allersnelste rond :D:D:D.

Ik heb er echt van genoten en paco misschien nog wel meer :+
Ik hoorde al een aantal mensen op stal dat ze de volgende keer ook op Paco mee wilden doen, dus ik ben benieuwd of ie bij de volgende springwedstrijd inderdaad vaker gekozen wordt :7 . Paard wordt nog populair :D

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:10

Amarie schreef:
Wat fijn voor je. Maar wat heeft ze nu precies?

Tjsa dat is niet mij ook niet helemaal duidelijk. Ik hoorde van M. dat de dierenarts heeft gezegd dat het in haar rechterachterbeen zit, maar wát dat weet ik niet precies. Ze is een tijdje geleden met binnenhalen ook een keer onderuitgegleden tegen een stal aan, kan me voorstellen dat ze daar ook iets aan over gehouden kan hebben.
Laatst bijgewerkt door djoontje op 23-02-09 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:10

Ja de springwedstrijd was inderdaad leuk. Heb in de losrijbak mijn hart af en toe vastgehouden zo roekeloos als daar gereden werd. Misschien een idee om de volgende keer ook daar iemand neer te zetten, zodat je geen levende dubbelsprong krijgt.
En meer inschrijvingen zou inderdaad wel leuk zijn, maar dan zou je misschien een pony en paarden indeling moeten maken. En iedereen de regels even goed uitleggen, want nu was het af en toe echt gevaarlijk. Maar desondanks heb ik wel genoten, en heeeel misschien doe ik de volgende keer ook mee. :7

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:49

Ach joh.. de mensen van de 70/80 hadden weinig sprongen van 80 staan hoor.. eerder 7 van 60 en 1 van 70.. geef je in de 50 op dan spring je maar 40 :P

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:29

Joyceee86 schreef:
Ach joh.. de mensen van de 70/80 hadden weinig sprongen van 80 staan hoor.. eerder 7 van 60 en 1 van 70.. geef je in de 50 op dan spring je maar 40 :P

Zie nou wel....en wij de sprong in de kleine bak maar op 80 zetten. Ik dacht dat het aan mij lag dat het leek dat de hindernissen in de grote bak lager stonden, maar dat was dus echt zo :D

Ik zou liever echt 80 springen, ik ben helemaal geen held :o , maar Paco doet bij die hoogte wel meer zijn best :P

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:29

Toch is het slim om met losrijden net wat hoger te springen, dan lijkt het in de ring niet zo hoog.

De stallen in Vlijmen zijn weer klaar, alles weer lekker schoon en ontsmet. Vootje komt het komend weekend weer naar huis. Gisteren maar heel kort gereden, was ontzettend moe (weet niet waarvan en nee niet van het carnavallen). Dus vanavond maar een nieuwe poging...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:55

Leuk dat springen dus :)
Maar is odaym weer goed dan?

Fab staat nu lekker in een wei van 1,5 hectare helemaal samen met een vriendje :P vol met gras en totaal niet nat :D ze is echt flink aangekomen nu.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:50

Lekker is dat, wanneer is de datum?

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:00

Nouja, goed is een groot woord. Maar ze lijkt aan de longe weer goed (ook rechtsom), dus nu even kijken hoe ze zich houdt met elke dag 10 minuten stappen onder het zadel. Gisteren er weer even opgezeten en ze was weer zo braaf als wat. Alleen struikelt ze over elke zandkorrel die niet vlak ligt }:0 , dus je moet wel haar wel goed actief houden

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:52

Heb ik zaterdag lekker gereden, 's avonds al wel wat last van mijn arm, maar niet veel. Zondags iedere keer scherpe pijn bij bepaalde bewegingen. Vandaag toch even naar de HA geweest, heb ik een peesontsteking/ slijmbeursontsteking in mijn rechter arm. -O-

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:18

Jeetje wat ben jij een pechvogel zeg. Je valt echt van het een in het ander.
Misschien eens even een langere rustperiode inlassen om alles eens goed tot rust te laten komen?
Beterschap

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:33

Ja ik moet zeggen dat ik het ook wel weer beu ben. Op het werk werd er ook al gezegd dat ik altijd wat had. Ja sorry...kan er ook niks aan doen. Moet nu rust houden en doe aangepast werk. Zowel volgens de huisarts als volgens de fysiotherapeut mag ik wel gaan rijden, dus zaterdag maar zien hoe dat gaat.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:33

Wel fijn dat je toch nog wat mag doen en klagers op het werk heb je altijd.
Veel plezier morgen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:14

Is wel minder angelique..

Nou ik heb net een nieuw paard gekocht een 5 jarige Gribaldi x Jet Set D merrie, onbeleerd, 1.70 groot. We gaan haar morgen halen en hopen dat het klikt tussen ons en dat dit wel een paardje is waar ik verder mee kan.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:54

He dat klinkt goed, ik duim voor je dat dit de ware gaat worden. Komt ze in Vught te staan of bij fab?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:49

Zo dat is even lekker R. Ben wel benieuwd.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:12

Ze komt bij fab te staan :) heb daar bak en alles he ;)