Het centrale Les Chevaux-Topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xEsther

Re: Het centrale Les Chevaux-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:26

zoo manon,
heb je iets tegen een beeeeeeetje leesvoedsel?
een lekker koppie thee, ga ervoor zitten en LEES GEWOON! Tong uitsteken

(oftewel: ik heb geen zin in een kortere versie speciaal voor jou te maken aangezien mijn vorig verhaaltje al best lang is hihi Knipoog)

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:26

Ooja hebben jullie al hier getekend www.stop1040.nl Cool.

Ik was zaterdag tot vanmiddag naar een vakantiepark in Zeeland met m'n ouders & m'n broertje en allemaal kennissen van m'n ouders enzo.... gezellig Rolleyes. Moesten ze zo nodig tot 2 uur gezellig doen, karaoke erbij... ik ging om 23:30 maar naar bed want was zo moe. Ik sliep pas na een uur door die piepherrie.

Nog 4 weken & dan 2 weken KERSTVAKANTIE!

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:31

aaaaah totale chaos bij mij op school vandaag!

we mochten in de kleine pauze het plein niet op, omdat de leraren dachten dat we weer wilden gaan staken en de hek werd ook dichtgedaan. (dus niemand kon ook naar binnen ofzo die pas t 4e les hadden hahaha) want de leraren vonden het niet nodig om vandaag te gaan staken.
en toen het 5e, kwamen opeens de mensen van de andere scholen hier in zoetermeer zoals het erasmus en stedelijk college en oranje nassau hier naartoe, maar toen de zagen dat de hekken dicht waren begonnen ze ons hek te vernielen Koe dus de leraren hier probeerde ze weg te sturen Tong uitsteken en toen de politie ook nog is kwam gingen ze pas weg. (ze waren ook al stenen aan het gooien bij t gedeelte van de mediatheek)
toen het uur voorbij was probeerden kinderen in de grote pauze weer te staken, maar zoals verwacht waren de deuren weer dicht.
maar toen ging het brandalarm af Clown dus waren de leraren verplicht om de leerlingen naar buiten te laten op het plein Tong uitsteken iedereen moest zelfs naar buiten Knipoog maar iemand had dus het brandalarm expres af laten gaan en diegene werd ook gepakt door de concierge. (die krijgt dus waarschijnlijk een taakstraf bij bureau halt....wat eigenlijk best logisch is) hahahaha echt erg joh! hele school gillen, greeuwen, juichen, leraren over de rooie, concierges die totaal flipten (helemaal vloeken enzo) ...
pff.. uiteindelijk ging het staken dus niet door, maar best nutteloos ook vind ik zelf als je nu zou gaan staken Knipoog

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:42

Ik vind het eigenlijk wel mooi opgelost om alles dicht te doen. Tong uitsteken
Mensen staken gewoon maar een beetje, maar het heeft geen zin.
Ze weten verder helemaal niks er vanaf.

En ik moet je andere verhaal nogsteeds lezen. Tong uitsteken

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:38

Idd het gaat nu echt niet meer om die 1040... maarja. Vandaag werd er 's ochtends al omgeroepen dat we niet mochten staken anders mocht je de gemiste uren dubbel inhalen blablabla. Want ze wilden vandaag weer staken.
Maar het 3e uur kwam er een heeele grote groep (het hield echt niet op!) mensen van andere scholen vlakbij onze school naar onze school toe... dus iedereen weer uit de ramen kijken enzo. Zo droog, werd er omgeroepen van: 'Dringend verzoek aan de docenten de leerlingen bij de ramen weg te halen' Clown.
Daarna was er pauze, dus iedereen naar buiten bij het hek, er stonden allemaal leraren die de mensen tegenhielden enzo. Er bleken auto's op z'n kop te liggen, deuken in auto's, over auto's gelopen, er is vuurwerk afgestoken bij onze school Bloos!. In een van de docenten auto's zat ook een deuk. Dat met die auto's gaat te ver vind ik, dat protesteren is nog lachen. Het zou je auto maar zijn.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:43

We werden in de pauzes binnen gehouden. In de grote pauze heeft er iemand op het brandalarm gedrukt. Dus hele school rent naar buiten.

3 andere scholen voor onze school Congierge is door leerlingen van andere scholen in elkaar geslagen. Hekken open gebroken, bij ons in de stad, is er zelfs door de ME met nitraatbommen gegooit, en traangas, omdat ze 30 ruiten in hadden gegooit. Echt stinkmodder dag vandaag

(dit schreef melanie <mel_shet> die zit bij mij op school) echt te erg voor woorden!!!!

ook onze concierge op onze school werd in elkaar gebeukt toen hij de mensen van andere scholen weg probeerde te krijgen. (en je moet voorstellen, hij is 2 meter lang en superbreed Clown )

Koe

en een jongen van mijn school is door de politie in burgerkleding opgepakt omdat hij een nitraatbom probeerde aan te steken?!

dit heeft inderdaad niks meer met de 1040 norm te maken ja.

** edit: ik snap nu ook waarom we de mediatheek niet meer inmochten vandaag, want er waren kinderen van andere scholen met stenen de ruiten aan t inslaan. waar slaat t op Slapen oftewel.. t heeft er absoluut niks meer met de norm te maken.

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 19:12

Bij ons wilden ze gister ook gaan staken. Maar onze rector is afgelopen weekend overleden aan een hersentumor. Dus gister waren alle lessen na het 4e uur afgelast, omdat we dat gister te horen kregen. En ze wilden ook absoluut niet dat er dan mensen zouden gaan staken, dat zou wel heel respectloos zijn. Dus bij de les wisseling om 5 over 11 stonden er echt bij iedere deur en iedere hoek van de gang docenten en medewerkers om te zorgen dat niemand weg ging. En als je wegging werd je naam opgeschreven. Vrijdag mogen we staken zeiden ze.
Dondrdag is de school gesloten ivm de crematie.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:40

ah gecondoleerd Juud Ach gut
zou anders inderdaad respectloos zijn. hier was het vandaag rustig. (kon ook niet anders, aangezien er politie continue voor t hek stonden Koe ) in de krant stond dat in zoetermeer 16 scholieren gister zijn opgepakt...
hebben jullie die beelden nog op tv gezien hoe het er aan toeging in amsterdam?
jeeeemig, hoe bedoel je zwaar overdreven?!
allemaal politie(paarden) en waterkanonnen ...
was ook zo`n interviewer voor het gebouw van de 2e kamer aan het praten tegen een meisje van 15 ofzo:
'waar staken jullie nu tegen?'
'Ja tegen die minister van onderwijs daar!!!' wijst naar t gebouw
interviewer heel droog:
'...maar dat is toch de 2e kamer?!'
Sigaar
tja zo zie je maar. de helft weet eens niet waar(voor) ze staken Tong uitsteken

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:13

Vind het nou toch nergens meer op slaan, bedoel als het een beetje normaal wordt gedaan vind ik het nog wel lachen. De conrector van 4vwo lachtte zich dood met die stakingen bij ons op school omdat de helft niet eens wist waarvoor ze het deden enzo.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:15

Hoow Bandit krijgt weer najaarskriebels... vandaag eraf gedonderd. Ik moest vandaag het 7e uur naar KWT eco, terwijl ik het 5e normaal uit ben. Daarom pas rond half 6 op stal, was natuurlijk al donker.
Ban had net z'n voer gehad, en hij was verder ook best druk, dus ik ging rijden. Hij heeft alleen nooit 's avonds in het donker gereden (en dat wist ik), maar ik denk voor alles komt een eerste x, en hij moest z'n energie kwijt dus ik ging gewoon rijden met de gedachte dat ie gewoon braaf zou zijn.
Het begon gelijk al met instappen, heel voorwaarts, steeds aandraven, kijkerig, van elk geluidje/lichtje/weet ik het allemaal schrikken. Dus ik denk hup aandraven, hij was haast niet te houden, het ging heel even goed. Heb hem een paar x stil gezet en echt geprobeerd bij me te houden. Maar hij werd sterk, galoppeerde elke keer aan of ging bokken. Dus ik denk dan laat ik hem ff galopperen, dus hij rennen, bokbokbok en ik viel eraf. Heb er daarvoor echt veel moeten uitzitten. En ik viel echt raar, voorover maar kwam op m'n linkerschouder/rug terecht, en ik hoorde heel eng hard gekraak in m'n nek & rug. Dus ik bleef nog ff liggen, dacht echt dat ik m'n nek/rug had gebroken door dat gekraak Nagelbijten / Gniffelen voelde ook ff niks meer. Ik gelijk proberen te bewegen en gelukkig ik was niet verlamd Clown. Ik kon gewoon staan en lopen, deed wel ff pijn viel echt vreemd.
En m'n stomme Casco cap, vloog bij die bokken al naar achter Boos! dat ding zat toen ik viel in m'n nek en als ik op m'n hoofd was gevallen Rolleyes.
Ik had besloten om er niet meer op te gaan want Bandit was echt aan het k utten. Toevallig kwam de eigenares van Bandit naar stal, dus we hebben Bandit samen laten uitracen in de paddock. Jeetje dat beest leek wel een kanon Tong uitsteken. Er kwamen een rare bokken & sprongen uit... hij bleef maar doorracen !
Het komt waarsch. door het frisse weer, en de eigenares gaat ook ff kijken of hij minder biks moet. Hij had de afgelopen dagen ook niet veel gelopen.

Zoo heb nu echt last van m'n rug... mag gelukkig een nieuwe cap Lachen.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:24

Ah bah, daar zal je morgen nog meer last van hebben.
Spook is t ook he, die Bandit.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:37

Nou gelukkig valt m'n rug vandaag wel mee, beetje stijf maar heb wel last van m'n nek. Ja echt een draakje was ie gister. Ik weet wel dat ik hem vanaf nu maar eerst ff ga longeren voor het rijden Knipoog.

Ooja ik moet voor NL een betoog houden over overgewicht bij kinderen. Heb 2 argumenten voor & 2 tegen nodig bij deze stelling: Ouders van kinderen met overgewicht moeten meer premie betalen voor de ziektekosten.
Weet iemand iets Bloos ?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:24

Poeh ik kan wel voor eentje bedenken, hebben sneller kans op ziektes.
Maar verder heb ik ook niet echt een idee, sorry.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:36

M'n betoog ging goed Tong uitsteken. Hoera voor bokt Nieuws & Maatschappij forum!

Ik ben gewoon vandaag weer van Bandit afgedonderd Clown. 2 x in 1 week Tong uitsteken. Ging buitenrijden langs de dijk, samen met de eigenares op ander paard. Deden we een galopje, niet eens zo hard, schrikt dat andere paard een klein beetje van iets. Bandit ging bokken, kop tussen z'n benen en duiken. En daar ging ik weer. Omdat ie zo klein is heb je veel minder houvast dan een grotere pony.
Gelukkig in de berm gevallen (gras), er naast was fietspad.... maarja had een cap op (nog steeds m'n piep Casco die weer alle kanten op vloog). Ben er wel weer op gegaan had geen pijn of iets. En meneer bleef gelukkig wel staan, dook meteen naar het gras Rolleyes.

Ja echt een boef, helaas krijg je dat er niet meer helemaal uit bij hem het is ook gewoon z'n karakter Bloos. Hij is ook nog jong en zit vol energie in het najaar. Z'n zadel & rug zijn pas geleden gecontroleerd omdat we dachten dat hij daar misschien last van zou hebben, maar niets.

Morgen springles Huilen van het lachen weet wel dat ik hem eerst ga longeren.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:51

Dooie boel hier Clown

Ik verveelde me net, toen ging ik lekker intypen op msn, kijken hoeveel mensen die letter in hun naam hadden.
En toen bij de x zag ik zomaar Tania.
En die Tania had (L)(L) Daan in dr msnnaam, en dat gaat ze nu uitleggen. Clown

En had jij nou wedstrijd gehad met Bandit? Dacht me te herinneren dat je die zou hebben, maar kon het hier zo snel even niet terugvinden.

Esther, hoe gaat het met jou&Annika?

En wie gaan er nou in mei?

Zo, nu mag het niet meer dood zijn. Vork

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:39

Teken van leven Clown.

Zomaar kom je op mijn naam als je 'x' intypt haha. En Daan = Daniel mein boyfriend in mijn naam Bloos.

Ja ik zou 8 dec. een onderlinge springwedstrijd hebben (gewoon op stal), maar kreeg net een dag van te voren te horen dat het niet door ging omdat de bak heel nat was en er slecht weer voorspeld werd Verdrietig. Het is naar 6 april verplaatst.... voordeel is wel dat we meer kunnen oefenen Tong uitsteken.

Ik ga waarsch. wel in de mei. Alleen wil m'n moeder dan ook op vakantie maar dat is nog niet zeker.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:27

Bij een boyfriend hoort natuurlijk een foto! Schijnheilig

Jammer dat het niet doorging en het meteen zó ver verschoven is. Nouja je hebt idd nog wel heel lang om te oefenen. xD

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:36

Hoi
Meld me ook aan als dat mag Tong uitsteken
Ik ben Patty en ben 16 jaar
Volgens mij heb ik heel veel blz terug iets geplaats maar kan me niet meer goed herinneren. (kortemijn geheugen Tong uitsteken )
Sind de mei-vakantie kom ik op LC. Haha!
Wij komen altijd met het fjordje en de huifkar bij L.C
Heb er aantal privé lessen gehad op Nicky. En heb een keer wedstrijd gereden op Sting Ray. (Natuurlijk gehaald Tong uitsteken ) Ook heb ik in September mijn ruiterbewijs gehaald toen zat ik op Starsky. Ohw wat is dat een sgatje. Als iemand nog een foto heeft van starsky hoor ik het wel. Ik ben van plan om in de vakantie's weer te komen met de huifkar en misschien dat ik nog een wedstrijd rij met Starsky. En ik ga ook nog met de groep die ik heb ontmoet met het ruiterbewijsweekend een bosrit maken. ZO hehehe dat was het heel verhaal Tong uitsteken OHwja als je vragen heb hoor ik het wel Tong uitsteken

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:44

Leuk Bacciej dat je ook op LC ben geweest. Die paardjes ken ik wel die je hebt genoemd Lachen. Dit topic is alleen niet echt actief meer Knipoog.

Jaaa Manon ik gooi hier wel ff een foto neer joh geen probleem Clown. Het is naar april gegaan omdat ze dan op beter weer hopen... zul je zien dat het dan regent.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:46

ik hoorde vandaag op school van een vriendin dat les chevaux bij het maand blad het bit maar 2 sterren haalde.. klopt dit of is ze in de war met een andere stal/manege?

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:52

_STS_Angels_ schreef:
ik hoorde vandaag op school van een vriendin dat les chevaux bij het maand blad het bit maar 2 sterren haalde.. klopt dit of is ze in de war met een andere stal/manege?

Ik weet niet meer hoeveel sterren Les Chevaux had, maar inderdaad 2 of 3. Als het in de Bit stond zal het vast wel kloppen. Maar dit bedrijf verdient er meer vind ik zelf (niet omdat ik het alleen maar leuk vind maar ook gewoon inhoudelijk).

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:15

Dan pb je maar Tania. Tong uitsteken

En hoi Patty!
Het is hier idd nogal dood op het moment, maar als jij nou veel mee komt banketstaaf, komt het wel goed. Haha!

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:46

Hahah geeft niet dat het hier dood is hoor Tong uitsteken Ben zelf ook niet zo goed om elke dag 20 blz de lezen dus vind het niet erg. Tong uitsteken

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 15:30

Jaa klopt wel wat ze zegt. Ik heb de Bit ook gelezen Knipoog

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:47

_STS_Angels_ schreef:

Les chevaux is in de winter niet het soort bedrijf wat de bit wil zien!!
niet super luxe geen overdekte rij hallen, geen solarium of andere luxe dingen...
het is de goedeverzorging van de paarden,de veiligheid en de gezelligheid die het bedrijf zo leuk maken!!

maar ja als het blubberig is en er verbouwd word en er niemand is omdat het winter is... kan de bit dat natuurlijk niet zien...
beetje jammer!!
maar voor de les cehvaux kenners heeft het bedrijf veel meel sterren verdient!!