Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:56

Eh zou kunnen Maarie want ik ben dus ook geen 174 meer maar 178 nagemeten laatst Haha!
Dat zitvlak van je rijbroek is waarschijnlijk kunstleer. Dat rijdt zo lekker. Moet ook nieuwe broeken. Heb er laatst drie op internet verkocht aangezien ik er twee keer in kon Schijnheilig Was ze zo kwijt trouwens (lees binnen vijf minuten geïnteresseerde en nog eens tien minuten later geld al op rekening) wel lekker Haha!

Marieke ik heb trouwens gevraagd de les naar tien uur te verplaatsen, want de smid komt tussen half twaalf en twaalf. Geef me het adres maar waar ik naar toe moet. Dan zet ik het in de tomtom.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:26

Ik kan juist niet rijden met die nepleren kontstukken. Ik zweet heel veel en rijd met zo'n broek meteen alles kapot. Ook kan ik maar niet wennen aan dat stugge spul om mijn kont.

Ik wil ook hier even mijn knapperd laten zien Haha!
Afbeelding

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:04

Oeh die kleur hoofdstel staat hem echt goed Ja

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:19

Knapperd is knap Haha!
@ Marieke; goed gesjopt!
Ik mag geen peerdenspul meer kopen van mezelf; ben beetje ruim voorzien Bloos

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:17

Ja...staat em mooi Annetje.
@ Juut: ik heb wel een heel aantal rijbroeken maar de meeste heb ik echt al jaren. en dan bedoel ik vijf, zes, zeven jaar. Zijn inmiddels echt oud en versleten dus ga er een hoop weg doen. Heb gister een foto gemaakt in mijn nieuwe outfit en naar mijn ma gestuurd. Cheese! Vond ze erg mooi.
Moest ook wennen aan die 'leren' stukken in mijn broek maar toen ik eenmaal gewend was, vond ik het fantastisch. Zie je ook de randjes van je onderbroek niet onder. Knipoog
@deedee: waar zet jij die spullen te koop? Hoorde dat Marktplaats duur was geworden.Geld, geld! Ik heb wel wat dingen liggen die ik wil verkopen namelijk.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:51

Gewoon MP. Is gratis hoor. Alleen grote dingen als auto's en paarden etc moet je voor betalen. Heb de mijne toevallig via FW verkocht, maar had de advertentie ook op bokt gezet.
Heb nog een eurostar jas te koop die ook mega te groot is.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:39

verkoop drie rijbroekan en peesbeschermers gaat al goed. Krijg via bokt veel pb's. Ook binnen een dag.

Shira2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:49

@ marie33: de uitleg van Anne over het dressuurproefje is goed maar niet voor de punten die jij bedoelt. Jij bedoelt punt 6,7 en 8. C-X halve grote volte is duidelijk denk ik, daarna X-X grote volte links, in principe maak je de voorgaande volte dan dus af alleen rijd je daarna nóg een halve verder tot X waarbij je van deze hele volte X tot X gebruik mag maken om je paard de hals te laten strekken, ben je weer op X dan begint punt 8 en dat is weer een halve grote volte links waarin je de teugels op maat moet maken. In principe rijdt je punt 6,7 en 8 dus twee grote voltes links. Hoop dat dit een beetje duidelijk is. Probeer het anders voor jezelf te tekenen op papier en oefen het proefje een keer voor je wedstrijd dan weet je wat er gaat komen. Heel veel succes in ieder geval!!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:28

Marieke ik zie je advertenties op bokt. Zie dat je voor ieder artikel een apart topic hebt gemaakt. Dit mag niet op bokt. Je moet alles in één topic zetten Knipoog Je hebt dus kans dat ze gesloten worden.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:15

Shira2 schreef:
@ marie33: de uitleg van Anne over het dressuurproefje is goed maar niet voor de punten die jij bedoelt. Jij bedoelt punt 6,7 en 8. C-X halve grote volte is duidelijk denk ik, daarna X-X grote volte links, in principe maak je de voorgaande volte dan dus af alleen rijd je daarna nóg een halve verder tot X waarbij je van deze hele volte X tot X gebruik mag maken om je paard de hals te laten strekken, ben je weer op X dan begint punt 8 en dat is weer een halve grote volte links waarin je de teugels op maat moet maken. In principe rijdt je punt 6,7 en 8 dus twee grote voltes links. Hoop dat dit een beetje duidelijk is. Probeer het anders voor jezelf te tekenen op papier en oefen het proefje een keer voor je wedstrijd dan weet je wat er gaat komen. Heel veel succes in ieder geval!!

In welke proef zit dit dan? Verward Heb dat helemaal niet gezien in de proef die ik erbij pakte en die ik volgende week moet rijden. Kan me wel herinneren dat dit ook op bokt ergens uitgelegd stond.

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:38

Proef 4 is de uitleg van Anne. Ik heb die zondag ook gereden en dan moet je tweemaal een halve grote volte, en wisselen op X.

(ja ik lees hier ook nog altijd mee Knipoog)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:01

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 07:36

Wat jij zegt klopt Anne Ja

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 07:55

Hehe, gelukkig Haha! Ik werd al zenuwachtig, dacht dat ik de verkeerde proef uit mijn hoofd geleerd had Huilen van het lachen
Zie nu trouwens ook pas dat je me in de vorige post ook al gelijk gaf, ik geloof dat ik niet meer helemaal wakker was toen ik vanacht een berichtje plaatste.

Shira2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:26

Jullie hebben gelijk, die figuren komen in proef 3 voor. Maar het stuk dat marieke beschrijft in haar post op de vorige pagina komt niet in proef 4 voor en is geen twee maal een halve grote volte. Dit figuur komt inderdaad voor in proef 4. Anne jij ook heel veel succes met je wedstrijd!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:41

Haha, zat waarschijnlijk bij de ponyproeven te kijken. Koe Heb inmiddels gereden. ik was niet ontevreden met 203 punten voor de eerste proef en 189 voor de tweede. Best knap toch, na 12 jaar geen wedstrijdjes te hebben gereden?? Haha! Haha!

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:47

Wauw, op die punten mag je zeeeeer trots zijn!!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:34

ben ik ook. Ondanks dat ben ik maar vierde van de vijf maar er zijn er meer die in de l1 of hoger rijden maar die hier een proefje hebben gereden in de B omdat het voor het eerst was (ook niet altijd) met dit paard. Van de echte B routers ben ik tweede van de drie. Best goed toch? Gaat natuurlijk om de punten maar toch leuk om te weten. Haha!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:35

ruiters bedoel ik natuurlijk...niet routers

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:26

Ik vond de eerste proef de beste. Ja Jury ook zo te zien. Heb tijdens de tweede proef wat beelden opgenomen. Heb een grappig filmpje gemaakt. Eens kijken of ik hem op youtube kan mikken.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:44

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:48

Zo wat een punten heb je gehaald zeg! Wow!
Heb het filmpje net gezien, erg leuk! Begin stukje is netjes zeg! De galop ook, wou dat mijn Vies dat zo netjes deed Schijnheilig

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:51

Heb t net ook gezien. premiere voor mij want heb mezelf nog nooit met Bruin gezien. Haha! Ziet er inderdaad best leuk uit. De middenstap op de diagonaal is toch best goed. Jammer dat de middandraf compleet de mist in ging. Terwijl hij dat bij de les altijd prima doet.
Goed dat het meteen in de krant stond he? Knipoog

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:59

eigen commentaar: schouders naar achter en tenen meer aar binnen.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:47

@deedee: thnx voor het filmpje. Kei grappig met dat muziekje eronder. Haha! Kun je me de foto's nog mailen?