Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:04

meelen schreef:
winnitou schreef:
ha we gaan weer in de zadeluitleen!!!! Je mag ook mijn zadel proberen....

ik heb ook een fijn zadel hoor............maar ja, die zit vast aan de rest van m'n fiets. :+

_O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:09

Vanmorgen in de file maar even de VA gebeld over hoe het nou zit met de jaarlijkse enting en de verhuizing. Als het goed is, dan moeten de paarden op Veldt in februari weer geënt worden en waar ik kom te staan worden de paarden in het najaar geënt. Degene van de receptie wist niet zo goed hoe het werkte, maar gelukkig heb ik een paar collega's die leren voor dierenarts (eentje is al bijna klaar) en één van hen wist me te vertellen dat 2x per jaar enten geen probleem is. Topsportpaarden (en dan bedoelde ze diegene die ook Internationaal reizen), worden ook 2x per jaar gedaan. Morgen komt in ieder geval de VA voor de enting die dan eigenlijk in februari zou plaatsvinden, want wachten tot het najaar was nu net weer niet de bedoeling. ;)

Ook meteen even de hoefsmid gebeld (leek me wel handig om voor de komende tijd dan maar weer alles gehad te hebben), maar die komt pas 2 februari weer. En dan ben ik al weg! Dus dan wordt het toch de hoefsmid die daar vast op stal komt. Kan ik daar ook maar meteen kennis mee maken! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:12

Zo, en nu is het hoog tijd om te gaan slapen! We hadden trouwens mazzel vandaag met het weer, maar dat neemt niet weg dat ik toch wel slaperig ben. In de auto zei ik tegen m'n vader: "Ik hoop zo dat het precies boven de Dam droog blijft!". Zegt hij: "Tja, en anders moet je maar weer op zoek gaan naar een kantoorbaantje". "Nou, echt niet!", riep ik verontwaardigd, "dan sta ik nog liever de hele dag in de regen dan dat ik ooit nog weer op kantoor kom te zitten!". Hij lachen. "Mooi, dat betekent dat je het echt naar je zin hebt!". En zo is het! :D

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 23:19

mntj schreef:
een naakte vent met sokken aan. iew.
Whahaha...je moet er morgenochtend heel even tegen aan kijken hoor :+ . Of ik moet om
6 uur naar stal gaan om die sokken uit te doen..........eummmm Afbeeldingnah...dat doen we maar niet.

LIQUITA

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 23:23

Heb net m'n scheerapparaat schoongemaakt, dus kunnen we morgenochtend meteen verder.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 23:25

LIQUITA schreef:
Heb net m'n scheerapparaat schoongemaakt, dus kunnen we morgenochtend meteen verder.

Nou ja...eerst ff bijkomen van de privéles natuurlijk Afbeelding

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:40

LIQUITA schreef:
LIQUITA schreef:

dat wordt dan overmorgen..

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:41

tot nu toe slaapt Rowan wel rustig..... duik zo mijn bed in (was ik een uur geleden ook al van plan) en wie weet kan ik nog een paar blz lezen, dat schiet er de laatste tijd ook weer bij in

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 05:32

Ik slaap niet zo rustig. Weet niet hoe het komt, zenuwachtig voor m'n privéles misschien := . Nou ja, heb een nuttig rondje langs de boertjes gemaakt :P . Ik duik er weer in, kijken of het nog een beetje gaat lukken. De wekker gaat om half 8, dus ik hoop van wel :D .

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 07:53

LIQUITA schreef:
Ik slaap niet zo rustig. Weet niet hoe het komt, zenuwachtig voor m'n privéles misschien := . Nou ja, heb een nuttig rondje langs de boertjes gemaakt :P . Ik duik er weer in, kijken of het nog een beetje gaat lukken. De wekker gaat om half 8, dus ik hoop van wel :D .

Hahhaha.Ik vind het wel een heel leuk spel hoor. :D :D

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 07:58

Liquita jij was vroeg vanmorgen op mijn boerderij,je logde zeker ook in voor San qua tijd hahahha.Zag dat er veel gejat was hahahahhaha.Die ik ook hoor,maar geef ook kadootjes terug hihihi

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:00

LIQUITA schreef:

waren we gelijk op vannacht, had hier een mannetje die me uit de slaap hield

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:03

Rowan is dus thuis vandaag, hoofdpijn hoesten en flink verkouden.
Mijn lunchafspraak met oudklasgenoten heb ik afgezegd.
voel zelf ook hoofdpijn opkomen, en mijn oren gaan pijn doen.. (is het dan toch besmettelijk!)
zitten flink aan de bessensap. Wie weet valt het mee

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 14:15

winnitou schreef:
Rowan is dus thuis vandaag, hoofdpijn hoesten en flink verkouden.
Mijn lunchafspraak met oudklasgenoten heb ik afgezegd.
voel zelf ook hoofdpijn opkomen, en mijn oren gaan pijn doen.. (is het dan toch besmettelijk!)
zitten flink aan de bessensap. Wie weet valt het mee

He jaggie...nou beterschap voor jullie beide :*

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 14:18

Nicole1995 schreef:
Liquita jij was vroeg vanmorgen op mijn boerderij,je logde zeker ook in voor San qua tijd hahahha.Zag dat er veel gejat was hahahahhaha.Die ik ook hoor,maar geef ook kadootjes terug hihihi

Hahaha ja, leuk he. Ik hou inderdaad ook San haar tuintje bij ;) . Inderdaad jatten hoort erbij, vind ik het leukste van het spel. Er valt bij mij ook wel wat te jatten :j .

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:18

Shenavallie schreef:
@ Mntj: Ik kan je voorstellen om mijn EJ München-zadel te lenen, maar a) geen idee of die überhaupt past: als die van Ramona al op z'n schoft leunt, dan zal deze dat zeker doen (is extra brede boom), b) het is geen WOW-zadel en ik denk dat het dan een FLINKE stap terug in comfort is (als ik tenminste de jubelende referenties van jou en Liquita als uitgangspunt neem), c) het is een veelzijdigheidszadel, wat waarschijnlijk ook niet lekker zit als je dressuur gewend bent. Maar, mocht je het toch willen proberen.... hij is splinternieuw (dus geen afgereden exemplaar). ;)

haha we zijn gisteren wezen kijken bij ej en rona had gezeten op een nurenberg dresuurzadel. was niet verkeerd.
zij wil een dressuurzadel. en ik ook hoor. kan niet meer rijden opeen veelzijdigheid zadel.
hij is wel breed troyk dus de boommaat zal wel goed zijn. maar als het goed is komt ze woensdag. nog even uitzingen en niet te lang rijden. maar bedankt voor het aanbod.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 14:20

Ik heb weer heerlijk gereden vanmorgen :j . Was toch wel lekker intensief voor me, dus First heeft z'n sokken nog aan. Ging me niet meer lukken. Dan zondag maar, of ik laat het lekker zo.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:20

LIQUITA schreef:
LIQUITA schreef:

haha zag je wel hangen opde bank. hihi

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:21

LIQUITA schreef:
Ik heb weer heerlijk gereden vanmorgen :j . Was toch wel lekker intensief voor me, dus First heeft z'n sokken nog aan. Ging me niet meer lukken. Dan zondag maar, of ik laat het lekker zo.

viel toch reuze mee die sokken. lekker laten zitten.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:22

ga ff douche. vlees stat te sudderen. dus ik kan weer uit de keuken,
dan ook maar ff bankhangen. vanaaf weer aan de bak. dus mag het vanmiddag wel ff.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 14:24

mntj schreef:
haha zag je wel hangen opde bank. hihi

Ja, erg he...wat een oma hahaha, was geestelijk aan het voorbereiden op het uitmesten onder het genot van een appeltje.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 14:25

mntj schreef:
ga ff douche. vlees stat te sudderen. dus ik kan weer uit de keuken,
dan ook maar ff bankhangen. vanaaf weer aan de bak. dus mag het vanmiddag wel ff.

Ik ga weer lekker in bad, goed voor de spiertjes, hahahah.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:27

M'n hele dag is vandaag in de war en daar kan ik niet zo goed tegen... Vanmorgen vroeg kwam één van onze katten binnen (die leeft 's nachts buiten, mafkees) en begint bloed te kotsen. Nu had ik laatst al dat er een van de katten bloed poepte, maar ja, ga maar eens van 4 katten uitzoeken wie dat is... Oké, eentje uitgesloten want dat is die kleine en die maakt van die schattige keuteltjes. Uiteindelijk kon ik vanmorgen langskomen, waarna ik honderd Euro lichter huiswaarts ging. Een paar injecties door de DA, waarna een of andere heikneuter probeerde een infuus in te brengen (idioot, dat doe je toch niet terwijl dat beest bij bewustzijn is? Hoe kun je een tijger van een kat nou "rustig" met een infuus laten zitten...). Zat ze een aantal keer mis te prikken (en dat gaat dan al op m'n zenuwen werken, zulk gepruts), waarna ze dacht dat hij nu goed moest zitten. Zet ze het infuus aan, loopt het vocht over z'n buik en over m'n handen de tafel op. Wat bleek: ze had dwars door zijn vel geprikt en de naald stak aan de andere kant van z'n huid eruit. Dat beest werd helemaal gek! Ik heb haar schijnbaar op een bepaalde manier aangekeken (al bijtend op m'n wang om maar niets verkeerds te zeggen), waarna ze besloot om het infuus dan maar even te laten voor wat het was. Wat een inzicht... en dat heeft er nog voor geleerd ook... Hoe dan ook, dat waren al 3 acties die niet gingen zoals gepland. Toen gauw naar stal, waar alle paddocks vol stonden... De cirkel was bezet, de binnenbak, kortom: Maisie dan maar in de molen gezet. Komt de VA voor de jaarlijkse enting (lees: verhuizing), ben ik het paspoort vergeten (door de commotie van de ochtend)... Dus kon ik daarna nog even snel naar Landsmeer om een handtekening te halen, waar een niet zo slimme (nieuwe?) receptionicht niet snapte hoe het werkte... zucht.... ik hem uitleggen wat hij moest doen, maar dat vertrouwde hij niet. Hij ging een collega halen en zei nog: "M'n collega komt zo bij u". En ik: "Goh, bekende uitspraak....". Hij keek me niet-begrijpend aan, waarna ik m'n opmerking uitlegde en hij schaapachtig moest lachen. Vervolgens loopt hij met de andere collega mee, die eerst niet wilde tekenen. Ik leg uit hoe het moet, noemde de naam van de VA erbij en toen moest ze eerst even kijken hoe het daarvoor gegaan is.... Jeetje, zooooooooooo moeilijk: stickertje van het flesje, in paspoort plakken, datum invullen, stempeltje zetten, handtekening, klaar... Uiteindelijk heb ik daar aardig wat tijd besteed voor een handeling van nog geen 20 seconden. Gelukkig was ik net op tijd thuis voor Wesley (de boete voor het laagvliegen zien we vanzelf wel op de mat)!
Ik hoop dat ik wat rust in m'n hoofd kan vinden tijdens de menles vanmiddag...! Gelukkig is het een leuke, gezellige ploeg dus dat moet goedkomen! ;)

Na al dit geklaag hoop ik dat degene, die beweerde dat je langer leeft als je klaagt, gelijk heeft! ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:28

@ Mntj: Kan me goed voorstellen dat als je eenmaal dressuur gewend bent, dat veelzijdigheid niet echt meer je "ding" is. Nu maar hard duimen dat het WOW-zadel aangepast kan worden (vast wel, toch?)! ;)

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:44

Shenavallie schreef:
@ Mntj: Kan me goed voorstellen dat als je eenmaal dressuur gewend bent, dat veelzijdigheid niet echt meer je "ding" is. Nu maar hard duimen dat het WOW-zadel aangepast kan worden (vast wel, toch?)! ;)

zal toch wel.... en kost een hoop geld haha. zal niet he. we wachten het maar af.