Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:57

Ziggy kan er volgens mij ook af en toe wat van.....
Maar Ushi is een eigenwijs dondertje. Moet je wel je aandacht bij houden (voornamelijk bij de galop), anders schiet ze een andere kant uit of geeft ze een vreugdebokje!!!

Nou, stap 1 is gereed, de lijst is samengesteld. Stap 2 dan maar? Een datum prikken? O:)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:00

Ja en kijken of we deze paarden ook daadwerkelijk kunnen reserveren...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:03

klein detail, haha ;)!

Oe, zit nu al te denken aan zondag! Hoop echt dat ik op mijn grote vriendje mag rijden!!!!!!!!!!! Duimen jullie mee voor mij?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:43

Duimduim, Gijs rijdt zondag ook!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:46

Rijdt Gijs ook 's ochtends? Misschien heb ik hem wel als voorruiter!
Ga gezellig met Eelco en z'n dochter rijden!
Morgen hardlopen met Jolanda in de duinen! Heb ik ook zin in!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:50

Gezellig! Nee Gijs rijdt gewoon als klant mee. Rijdt Eelco niet voor dan?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:52

Zeker gezellig! En nee, voor zover ik weet rijdt Eelco als klant. Maar ja, je weet uiteindelijk maar nooit he?
Rijdt Gijs 's ochtends of 's middags?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:54

Gijs rijdt 's ochtends, ik kom ook wel even koffie drinken denk ik, ik zit nu echt te twijfelen ik zou zo graag een keertje op Zaron buiten willen rijden maar ik weet niet of ik dat wel durf op het strand!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:56

Maar als je binnen het vertrouwen hebt om hem aan te pakken en je voelt je goed op hem? waarom dan niet proberen? Hij kan volgens mij wel overal in de groep....en ik heb hem werkelijk waar nog nooit gek zien doen buiten. Overleg het gewoon eens met Wil anders.
Oe, gezellig, dan zie ik je zondag nog wel effies! Het wordt wel koud volgens mij.....brrrrrr! toch maar eens mijn nieuwe handschoentjes gaan gebruiken of mijn dikkere handschoentjes bij Perla vandaan meenemen. Heb namelijk nu een handschoentje met een gat bij mijn rechter wijsvinger!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:08

Oh hoe komt dat dan?
Gijs stelde voor om eerst een keer samen een bosrit te maken, rustig opbouwen. Als ik naar het strand ga zit ik me altijd zo druk te maken en dan geniet ik er echt niet van. Maar mijn streven is om van de zomer weer een strandritje te maken!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:10

hoe komt wat? dat gat? slijtage! Gebruik die handschoentjes nu bijna 2 jaar wekelijks en met 2x vakantie en flink wat dagtochtjes hebben ze niet het eeuwige leven!
Ga je dan een keer een bosritje doen met Gijs? Want veel aparte bosritjes zijn er niet echt toch?
Mooi doel om van de zomer weer een strandritje te doen!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:13

Ja slijtage.. :-)
Als er van de zomer voor het eerst buiten gereden wordt gaan ze alleen naar het bos.
We willen zowieso ook een keer ergens anders gaan rijden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:17

o, is dat zo? is dat dan het begin van de zomer als de eerste lessen naar buiten gaan?
en waar wil je dan nog gaan rijden?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:29

Ja vanaf april gaan ze al naar buiten en die eerste groepen blijven in he bos.
Ik weet niet zo goed waar, gewoon eens ergens anders. Ik wil ook wel weer eens Shires gaan rijden alleen dan wel een andere route want ik vindt de route die ik nu 2 keer gereden heb een beetje saai.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:31

als je het leuk vindt, kunnen we ook eens naar de Loonse en Drunense duinen! Ondanks dat ik daar gereden heb terwijl het regende, vond ik het er wel mooi en weer heel anders dan bij ons! Wil daar best nog eens rijden, maar niet zo'n zin om alleen te gaan....haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:35

Dat is inderdaad leuke omgeving, als het maar niet bij manege van Loon is, daar heb ik slechte ervaringen mee. En ik vind de veluwe ook erg leuk en zo zullen er vast nog meer mooie gebieden zijn. Al moet je daar in het voor of najaar gaan rijden, zomers heb je veel meer last van ongedierte in het binnenland. Dan is het wel heel relax om zo dicht bij zee te rijden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:38

O Wendy! Heb 1x bij van Loon gereden. Heb een goede rit gehad. Maar er zitten daar nog meer maneges gelukkig! Ben nu wel benieuwd naar je ervaringen!
Veluwe lijkt me ook leuk om naar toe te gaan!
En anders gewoon mee op paardrijvakantie naar Frankrijk! Geen strand, prachtige omgeving, geweldige paarden en fijne mensen!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:42

Veluwe lijkt me een goed plan! Frankrijk is net een beetje te ver ben ik bang..

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:43

Dat is nou jammer Antoinette! ;)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:47

Sorry! :-) ik ga nu slapen weltrusten en oet mon!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:48

welterusten Antoinette, oet mon op bokt en tot zondag bij Smit!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:56

Ik heb 2x volgens mij vanuit manege in Nieuw-Vennep met een vakantie weekend daar gereden. Denk alweer jaar of 10 geleden. Maar toendertijd hele chagrijnige voorrijders. Als er 1 in de groep begon te zeuren over ik ben bang of ik heb pijn in mijn rug of zo dan ging de voorrijder alleen maar chagrijnig terug doen en zeggen dat ze gewoon door moesten rijden en niet zeuren. En zelfs een gehad die toen een galop inzetten op een pad waar het voor ons niet heel fijn was tussen de bomen. En tja, ik vond toen de pony's niet heel ruim staan, bij elkaar in hele grote stands. Paarden stonden apart in een stand en hadden al meer ruimte. En de paarden waren 'gezadeld' maar we moesten nog wel ff zadel goed leggen en hoofdstel in doen. Alles bij elkaar is voor mij reden geweest om niet meer terug te gaan. Ik ben daarna nog wel enkele keren bij Manege Pullens geweest. Ook al wel tijd terug. Maar leuke begeleiding. Best pittige ritjes, maar wel in overleg met de groep. En gewoon lekker zelf je paard poetsen en zadelen en naverzorgen.
Op de veluwe nog wel goede herinneringen aan een manege, helaas bestaat die niet meer.
En weltrusten antoinette. Ik ga ook afsluiten douche en slapen en hopen dat ik morgen niet te veel spierpijn heb van het werken van vandaag.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:07

Ok Wendy! Mijn ervaring vorig jaar was wel anders. Stands waren niet ruim, maar begreep dat ze hier alleen in stonden voor het rijden en voor de rest in groepen op het land.
Wij mochten wel zelf poetsen en zadelen en naverzorgen. Voorruiter was ok en we hadden een gezellige groep. Je kon ergens richting het einde een sprongetje doen, maar als je niet wilde, dan hoefde het ook niet. Samen met 1 andere ruiter heb ik van een afstandje gekeken.
Pittige ritjes kan ik wel aan denk ik. Samen met mijn vakantiegenootjes wilden we in eerste instantie ook naar Pullens, maar die had geen plek meer.
Ik ga nog even een laatste hand aan 2 kleine verslagen doen, wat wijzigingen in 1 verslag waar we feedback op hadden gehad en dan morgen nog 1 verslag. zaterdag naar de copyshop voor printen in kleur en dan maandag alles inleveren! Op naar mijn diploma :D!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:41

Slaap lekker allemaal, wat hebben jullie veel gel*ld vandaag zeg! En Milou, succes met je verslagen. Nog even en je bent klaar! *\o/*

Ik ben in voor de rit en ik vind het ook prima om niet naar het strand te gaan hoor! Blijf wel een zwak houden voor Willem, vind hem er zo leuk uitzien en het feit dat niemand hem leuk vindt, werkt ook in zijn voordeel :=. Maar Arko was wel heel erg fijn rijden, dat zal met Willem wel anders zijn dan...

De Veluwe is altijd mooi :j

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:43

Met Willem ben je binnen gegarandeerd van een boksalvo bij het galopperen!
Hij ziet er zo lief uit, maar ondertussen......je hebt hem toch ook bij de wedstrijd gezien? Al zouden ze me geld toegeven, no way dat ik daar op stap!