Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 3!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 22:17

dan zullen ze safari deze week wel voor groep 1 gebruiken.
Is niet zo'n big deal toch :P[/quote]

Nee is het ook niet, maar omdat Britt zei dat Safari alleen met groep 2 meeging zei ik het ff

_Lucy

Re: Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 3!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:53

elke keer anders natuurlijk, ligt eraan welke ze nogmeer gebruiken en welke er mee lopen met kamp, wij hadden in groep 1 de hele week Rimano.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:55

echt k*t, ik heb opeens allemaal uitslag op mn arm, lijkt net alsof ik langs een rare plat ben gelopen ofzo, maar ben bijna niet buiten geweest vandaag (ja ik ben lui :P ) en t begint nu ookal op mn andere arm... allemaal bultjes/blaasjes...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 22:56

Jah wij hadden toen ook heel vaak Rimano, maar die willen ze nu denk een beetje sparen aangezien die heel snel dunnetjes wordt. Ik ga douchen en slapen, morgen herkansingen, ben benieuwd!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:57

jah dat geloof ik wel als ie elkedag 2uur loopt, en hij is al niet zo'n stevig paard zegmaar..

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:14

Britt_Sisi schreef:
Safari is leiding voor groep 2
was in week 5 ook
ze hebben sax voor groep 1 en duke voor 3

sax voor groep 1? :')

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:49

Ik heb Sax wel eens mee gehad voor groep 1. Tja.. dan moeten ze maar leren rijden als sommige achter je moeten blijven... maar Sax blijft echt wel voorop. Dan heb je iig geen 100 m. voorsprong zoals bij Rimano.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:14

ik was een beetje verbaasd toen ik sax dit jaar had want hij is een stuk minder snel dan vorig jaar voor mijn idee

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:19

Ach... week 8 is alles minder snel ;) Sax heeft ook al hard gewerkt deze zomer. Maar waar is Rimano gebleven voor de leiding ;)

Gisteren met Kafka wezen buiten rijden bij Henk en José en het was geweldig. Kafka was braaf en vond het allemaal erg leuk in het bos. Als er echt iets engs was kon hij zich mooi achter Marije verschuilen maar voor de rest liep hij als een haantje voorop.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:59

leuk eef! lekker gevoel he :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:14

Oeh wat gaaf Eefje!

Rimano zijn hoeven waren in week 2 en 3 al aan de korte kant, en die bleven korter worden. Denk dat hij daarom niet zo vaak meer mee gaat.

Ik heb Sax ook een paar keer mee gehad voor groep 1, ging prima :j

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:28

Je merkt wel dat Sax en Hannelore al helemaal wat ouder worden vind ik, ze zijn idd niet meer zo snel als altijd...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:28

Oh en leuk Eefje dat je zoiets met je paard kan doen! Voor herhaling vatbaar dus :P

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:16

Maar Sax en vooral Hannelore zijn echt ook wel oud aan het worden. Daar beginnen de jaren wel bij te tellen en dan dat vergelijken met jonge paarden die en maatje groter zijn en in de bloei van hun leven. Tja zij redde het nog op karakter.

Het was zeker voor herhaling vatbaar Kafka gedroeg zich echt prima. Ook rustig op het erf staan terwijl ze een jonge pony door de bak joegen en twee meisjes hem even wilden aaien. Ik laadde hem van de trailer naast het weiland en echt grote ogen kijken naar al die paarden, dat vond hij wel prachtig. Ik ben trots op m'n ouwe knol hij heeft maar een paar keer hard gehinnikt *D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:29

Hoe oud zijn Sax en Hannelore dan? Enig idee?
En idd, al die jonge dingen daar worden steeds groter en hebben meer pit vind ik...daar kunnen ze niet altijd meer tegen op nee.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:45

Hannelore is 20+ en Sax ongeveer 15 jaar vermoed ik.
Ik vind trouwens niet dat de jonge dingen meer pit hebben. Die veulens van Jack zijn een stuk simpeler te rijden dan een Hannelore en vroeger hadden ze er ook nog wel echt gekke knollen tussen zitten. Dat is nu eigenlijk niet zo, bijna alles loopt gewoon meteen de eerste keer braaf mee.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:48

Evelijn schreef:
Ik vind trouwens niet dat de jonge dingen meer pit hebben. Die veulens van Jack zijn een stuk simpeler te rijden dan een Hannelore en vroeger hadden ze er ook nog wel echt gekke knollen tussen zitten. Dat is nu eigenlijk niet zo, bijna alles loopt gewoon meteen de eerste keer braaf mee.

Klopt een aantal jaar geleden had je echt nog dwarse paarden ertussen. Scooby Doo, Ricardo, Penotti waren toch allemaal wel pittig dacht ik. En wat dacht je van Wolinka in het begin en Ster!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:49

Van mij mogen ze wel weer een stel eigenwijze fjorden in gaan rijden O:)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:55

Evelijn schreef:

jah oke daar heb je gelijk mee. Ze lopen nu vanaf het begin eigenlijk heel goed mee. Maar ik vind dat ze wel dat ze sneller zijn geworden. Misschien ligt het ook wel aan mij omdat ik de laatste jaren wat jongere paarden daar heb gereden vergeleken met mijn eerste 2 jaar daar...maarja ze blijven leuk!
En ik denk dat Eva ook een goed leiding paard kan worden als ze wat beter wordt nog met rijden...en zo zou er nog wel een nieuwe aanwas komen die de taak van hannelore en sax over zou kunnen gaan nemen ooit.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:57

Tja.. dat wordt het niet Suus... hij fokt geen fjorden meer sinds Haske is overleden en fjorden aankopen doet hij ook niet zo snel.
Ze zijn juist bezig om er veel paarden te verkopen.
Veel mensen willen ook niet meer een fjord rijden, vinden ze te klein, te eigenwijs of te sloom. Als het zo doorgaat heeft het Fjordenpaard geen enkele fjord over. Er is nu eigenlijk nog maar één fjord over die mee kan met het verhuur voor de huifkar.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 15:03

Mogen ze zo wel hun naam veranderen :P
Als ik het met iemand over het fjordenpaard heb die het niet kent dan zeggen ze: hmmm ik hou niet van fjorden....terwijl die er nu haast niet meer zijn...

Ik hou er ook niet zo van hoor, maar het zou ook wel jammer zijn als ze er helemaal verdwijnen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:04

Oh.. nieuwe leiding paarden zijn er volgens mij wel genoeg. Als ze maar beetje dapper zijn. Nu worden al Safari en Rimano veel gebruikt voor leiding. Maar vorig jaar heb ik ook al eens op Zoef gereden. Dus daar komt nog wel meer. Als je uitgaat van dat karakters beetje door worden gegeven dan zou een Tiamo, Only, Mandy, Glowy allemaal geschikt moeten zijn aangezien hun mama's goede leiding paarden waren.
Ik hoop trouwens eigenlijk op bravere leiding paarden dan Hannelore want die draaide echt soms beetje door.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 15:27

Puck zou ook een goed leidingpaard kunnen zijn, al is ze soms nog wat banging...Only en Glowy ken ik niet dus dat zou ik niet weten.

LauraXWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:19

hee!
ben weer terug van kamp! (ander kamp ;) )
heb ik wat gemist of niet ?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 16:22

Uhm nee geloof niet zoveel boeiends...