Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, maar op naar de manege. Eenmaal op de manege aangekomen op de lijst gaan kijken, daar bleek dat ik op Patou zat. Dus dat zat wel goed. Toen in de kantine gebabysit en de les van 10 uur gekeken. Daarna lekker gaan poetsen en opzadelen. In de bak erop en lekker aan lange teugel losgewerkt. Patou is in het begin altijd zo hard in de rug, maar ze ontspant wel fijn en dan zit het gelijk heel anders.
Dus samen met Djoon hele omkleedsessie van het kind, die het er niet mee eens was en het luchtalarm aanzette. Eenmaal met droge kleren aan was het weer een tevreden baby.
En zo gingen we weer huiswaarts om weer een week te moeten wachten tot we weer mogen.
Deze week weer overuren draaien voor school, dus hopelijk gaat de week een beetje snel.
. Echt genoten van de talentjes die er tussen zaten, maar ook genoten van de verschillende type paarden die aangeboden werden. Het zijn allemaal dressuurhengsten maar het verschil in bouw tussen Lord Leatherdale en bijvoorbeeld Santano is groot. Heerlijk die diversiteit, voor ieder wat wils. Vivaldi was wel een hoogtepuntje, mijn god wat kan die draven zeg!
.
.
) Komt vast doordat ie al lekker los gestapt is in de wei
Amarie schreef:Hij heeft vandaag lekker de boel op stelten gezet. Het was voor 1 van de paarden tijd om naar binnen te gaan, maar Olly had zoiets van het is nog te vroeg en ging aan het lopen met de drie andere achter hem aan, hihi. Uiteindelijk liet het paard zich toch maar vangen. Olly niet die stond met de rest aan de andere kant van de wei. Morgenvroeg zet Annemiek ze buiten en ik haal hem binnen zodra ik ga rijden. Dus werk ze zou ik zeggen.
Rowan hoe is het met Fab, bevalt het goed op je nieuwe adres, volgens mij is dit dicht bij mij in de buurt. Ben je al aan het aftellen voor het veulen, ikke wel Wootje is nu 269 dagen.

we hebben ook het geld van de vorige keren terug gehad wegens verkeerde instructeur. en bij deze ben ik gelijk geslaagd. Heb gisteren al met de golf rond gescheurd en ben ik met mijn vaders grote bak naar eindhoven gegaan 's avonds
Op het moment dat ik geruild had vroeg ik me af waar ik aan begonnen was, maar goed. Om 11 uur stond ik bij de bak en wilde de kleine M. met mij paarden kijken. Dus eerst met M. rondgescharreld en dominostenen gebouwd en met auto's geracet en toen paard maar gaan poetsen. M. heeft geholpen onder toezicht van mij. Eenmaal gezadeld richting de bak gelopen, M. volgde mij nog steeds. Zelfs toen ik opgestapt was stond die nog steeds naast mij. Ik had al gezegd dat die wel naar mama kon lopen, maar daar had hij niet veel zin in. Vervolgens onder protest van wat gehuil toch maar naar mama.
Kreeg ook al snel te horen dat ik hem wat meer op moest pakken en goed moest ondersteunen vanuit mijn been. Dus paard wat meer opgepakt en wat meer bij elkaar gereden. Naarmate hij langer liep ging hij ook beter lopen en op een gegeven moment was het onregelmatige ook weer weg. Dus lekker aan het werk gegaan. Hij wil er heel graag induiken en op je hand gaan hangen, dus continu terug plaatsen op het achterbeen en voor wat meer oprijden. Kreeg hierdoor een vrij fijne aanleuning, maar hij probeerde er nog regelmatig wat achter te kruipen. Lekker met oefeningen als schoudervoor, schouderbinnen, keertwendingen e.d. bezig gegaan. Heb de a-c lijn ook creatief gebruikt vandaag. A wenden wijken rechterbeen, recht, weer voor linkerbeen wijken en zo zigzaggen. Heb me zelfs nog aan de galop gewaagd, wat zoals gewoonlijk gaat zoals hi ha daar gaan we. En zo ook dit keer. Hij stuift er vandoor en begint te stuiteren en dan gallopeert die verder alsof er niks aan de hand is.
. Gelukkig mensen bereid gevonden om te ruilen, en na een 3 dubbele ruil zat ik op Unzipped, kijk...da's het betere werk. Zip is ook een doorsjouwerd en kan af en toe flink drammen, maar dat kan ik wel handelen. Dus eerst lekker boven gaan genieten van de stilte die er 's morgen voor de lessen altijd heerst. Daarna de les van 10 uur gekeken waar Bontfire even een statement maakte en ons voor de rest bezig gehouden met het kijken naar al die mensen die zonder een spiertje te vertrekken op de hindernissen afscheurden. Brr mij niet gezien als ik niet op paco, ungaro of pasha zit
.
. Daarna nog even bij de rest opstal gaan kletsen en pas rond half 12 naar Zip gegaan. Hupla, borstel erover, staartje en hoefjes gedaan en paard was weer schoon. Gezadeld en paard naar de bak gebracht. Hup erop en warm stappen maar. Na wat rondjes warmrijden mijn waslijnen ingehaald, paard in de hand gesteld en overgegaan in draf. Zip zat compleet vast op links dus heel veel stelling gewisseld, geschakeld en vooral met mijn linkerbeen naar mijn rechter teugel gewerkt. Hielp allemaal niet zoveel, en na een hele poos toch maar eens de een-twee-hatseflats-methode gebruikt en toen was hij boos, maar liet wel los en ontspande eindelijk volledig. Hij vond het allemaal niet erg heftig en ging als ik hem rechtstelde lekker zijn hoofd hoog in de lucht gooien waardoor je niks meer kunt. Hopla, hakken erin, gás erop en dan was het weer over maar hij bleef op veel punten protesteren omdat hij alles in arbeidstempo moest doen en niet in zijn eigen -ik-ren-onder-je-hol-vandaan tempo. Ondanks dat toch creatief met oefeningen kunnen zijn. zigzagjes wijken ook met overgangetjes draf-stap-draf erin verwerkt. Hoekletter na de korte zijde volte 10 m, lange zijde vervolgen in travers (poging tot:+), voor E/B rechtstellen, volte en op de hoefslag doorzetten in een schouderbinnenwaarts, dat soort geintjes. En alles steeds sneller en scherper achter elkaar zien te bouwen. Dat hielp al een eind om hem soepeler en meer van achteruit te krijgen. Was uiteindelijk nog niet helemaal tevreden maar heb wel heeerlijk kunnen werken en dat had ik gewoon zó nodig een keer.
, hij was zó verrekte dwars en drammerig) en lekker naar boven om te eten. Daar maar eens gevraagd hoe laat de Caprilli begint zondag en eens gekeken of ik met Paco nu niet nog steeds de enige was tussen een lijst van rambo, rakker, guusje en noem maar op
. Er hadden zich inmiddels een aantal oudere mensen opgegeven en H. vertelde ook even doodleuk dat het een waarschijnlijk een springparcoursje werd ipv een caprilli.
oe...kwam even rauw op mijn dak vallen. Pfoe...echt springparcoursje...nouja...wat maakt het ook uit. Ga zondag Paco en mezelf natuurlijk even achterlijk verkleden en dan spetteren we de ring door
.
maar sloft ook wel achter je aan alsof ze een volwassen shire draagt
. Toch krijg ik wel de indruk dat ze het wel gezellig vind zo, beetje wandelen, af en toe even stilstaan om wat te knuffelen en te socializen. Alles lekker op het gemakkie, en het is weer wat anders dan constant in je 3x3 hokje staan te grijnzen naar voorbijgangers.