aaaah zo irritant, hele week was mijn internet naar de filistijnen!
maar hij is weer gemaakt hoor, haha!
bij ons (Alfrink College ) was de staking juist zo dat de leraren gewoon mee dede
(en een paar andere leraren stonden buiten het raam naar het schoolplein te kijken met een kop koffie met een blik van 'mooi, hoef ik lekker geen les te geven-hoofd'
)
onze rector ging bij het schoolplein (4e uur) op een stoel staan en door een luidspreker schreeuwen, maar niemand verstond wat ie zei
hahahaha! Het duurde ongeveer 15 minuten, en een leraar die naast hem stond wilde dat we weer terug naar onze les gingen. (maar dat ook niemand verstond het, wij wel, want ik en een paar vriendinnen stonden vooraan
) en toen zei onze rector 'ah joh laat ze lekker
' hahahaha! dus iedereeen zat helemaal te gieren, brullen, filmpjes en foto's werden gemaakt (ik heb t ook gedaan met mijn mobiel... geluid is niet om aan te horen
) en op een gegeven moment liep iedereen het plein af... dus wij dachten van 'huh? waar gaan we nu heen?' maar wij dachten, als we nu niet mee lopen moeten we de les in
dus gingen we maar meelopen. na wat vragen aan andere mensen bleken we dus naar het erasmus college, stedelijk college en ID college gingen (die 3 scholen zitten naast elkaar... ongeveer 15 minuten lopen van onze school) om die scholen ook op te stoken enz. die leraren wisten niet waar we heen gingen, maar niemand hield ons tegen
sommige leraren liepen voor de zekerheid maar wel mee
. Ondertussen was de politie ook ingeschakeld omdat iedereen het verkeer hinderde door gewoon op fietspaden en autowegen te lopen etc. Toen we daar bij die scholen kwamen sloot het erasmus het hek omdat ze bang waren dat die 2 zouden gaan rellen met elkaar. ze hadden er alleen niet aan gedacht dat er een groot deel van de leerlingen van het erasmus nog BUITEN het hek zaten dus die groep begonnen met vuurwerk af te steken etc. Toen riepen de leraren van onze school dat we terug moesten voordat er echt ongelukken enzo zou gebeuren. Dus wij liepen terug, bleek dat een groot groep van t erasmuscollege mee liepen (die onderweg allemaal lataarnpalen vernielden, een raam ingooide etc... wat ik mega dom en overdreven vind..)
Dus toen de leraren erachter kwamen, sloot t alfrink ook snel de hekken en moesten wij snel onze spullen pakken en fiets omdat de school dichtging!!!!
We mochten dus al naar huis (het was toen 12.15 ofzo!) dus ik ben lekker naar huis gegaan, maar een groot deel van de leerlingen bleken dus gewoon door te gaan met t staken door een rotonde te hinderen samen met de erasmus... de leraren van t Alfrink hadden hun terug gestuurd naar hun eigen school en de leerlingen van het Alfrink ook 
Ik kreeg trouwens een mailtje dat de overheid er niks van wil aantrekken en dat ze maandag alweer willen gaan staken..bij jullie ook?
Ik vond het wel lache, opeens die jewelste op school... de leraren die mee gingen doen
maar toen ze naar de scholen liepen om de andere op te stoken, en die begonnen met vuurwerk en vernielen vond ik wel zwaar overdreven...
dr was ook een jongen ofzo van het alfrink die met zn brommer naar die scholen toe wilde ... en die kreeg een ongeluk met een auto ofzoiets had ik gehoord.