Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:50

Die beestjes waren zo gaaf! Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:52

Ik heb een celeb op de foto gezet;

Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 23:26

Haha, vette foto's ;')

Ook nog een groepsfoto weten te maken?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:42

Eh...nee, vergeten Bloos

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:53

Ik ben nog steeds wel benieuwd bij wie ik allemaal op de foto sta (en op de film), want tot nu toe heb ik het niet gevonden. En ja, die Jack Sparrow was leuk! *LOL*

lotte_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:16

is jeroen de fjord er nog?????????

(K)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:50

Eventjes teruglezen. Dit is nog niet zo lang geleden gezegd. Maar om antwoord op je vraag te geven...ja Ja

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:47

@ Deedee: hoe ist met je oog? Heb je op een of andere manier een extra gave door gekregen? Om de hoek kijken ofzo? Lijkt me handig om te hebben. Knipoog
Hopelijk gaat t goed met je.
Vandaag mijn allerlaatste dag van de vakantie. Morgen begint de chaos van het hele jaar weer. Huilen Pffff...word al moe bij de gedachte. Slapen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:06

Oog doet het weer. Is me redelijk meegevallen hoor, behalve het omklappen van dat ooglid brrrrrrrrr. Kan alweer goed zien. Ziet er nu een beetje uit als een ontstoken oog.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:35

Klinkt lekker... Knipoog ik ben inmiddels weer begonnen met werken. Meestal is het niet zo erg als je eenmaal weer begonnen bent. Dat gaat deze keer niet op. Dat valt tegen zeg. Nu moet ik zeggen dat ik gister ook meteen een erg drukke dag had van half acht tot zes met nauwelijks pauze. Nors opkijken
Gister ook voor het eerst weer paard gereden. Paard liep wonder boven wonder best goed. Niet helemaal ontspannen maar toch lekker aan de teugel en redelijk rond. Kon zelfs doorzitten... Go jij! Go jij!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:01

Was vandaag mee op wedstrijd met een meisje bij ons op stal. Ze rijdt M2. Eigenlijk al Z maar ze heeft nu een ander paard en moest daarom starten in M2. Ik heb de proeven voorgelezen. Was best nog moeilijk want in de M gaat alles heel snel achter elkaar en sommige dingen snapte ik ook niet. Ik kon niet altijd goed zien waar ze was enzo. Verward
Was wel erg leuk. Sowieso om weer eens op een wedstrijd te zijn maar ook omdat zij heel aardig is. Ze vond dat ik goed had voorgelezen en ik hou me natuurlijk aanbevolen voor als er weer een wedstrijd is. Altijd leuk. Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:10

Leuk is dat hè? Toen ik voor het eerst bij Vera voor moest lezen (heel vroeger toen ik 15 was Schijnheilig ) toen snapte ik er ook niks van. We hebben het eerst bij haar thuis geoefend en toen heeft ze alles wat ik niet snapte voor gedaan. Dat scheelde wel. Na een keer vond ik het voorlezen al niet meer moeilijk. Je moet alleen heel snel lezen.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:11

Dat klopt. het andere lastige vond ik dat ik niet alle figuren snapte (in de B rijden we niet naar D en G e.d. Bloos ) en dat ik dus soms niet wist waar ze was. Maar gewoon rustig doorlezen en dan komt ze vanzelf waar ze zijn moet. Dan pik ik weer wat op en dan zie ik weer waar we zijn. (Dan komt er weer een letter M of F in beeld ofzo. Of een afwenden bij B of E Schijnheilig )

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:13

Dooie boel trouwens hier. Niemand zegt wat. Wanneer ga je weer western rijden Deedee? Dan kom ik kijken. Toevallig het weekend van 13 september?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:28

De putter hier heeft kuren, dus vandaar dat ik vrij weinig zeg. Knipoog

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:20

Hmmm...zit net te denken dat Rob en ik ook een nieuwe computer moeten hebben. Deze heeft ook steeds kuren. Is dan ook al vijf jaar oud ofzo.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:05

Heb net nieuwe laptop dus gaat weer razendsnel. Marieke ik kan wel regelen dat ik dan les heb. Heb zaterdag trouwens ook les.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:49

Zaterdag moet ik werken smorgens. Hoe laat heb je les? Misschien kan ik tussendoor even komen kijken. s 'Middags wedstrijd. (als t doorgaat. Hebben maar 8 deelnemers.) Als je wil mocht je foto's komen maken. Kun je eindelijk Bruintje zien.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:58

Oh dat vind ik leuk Haha! Hoe laat is die wedstrijd? Wil wel komen Ja
Heb om half tien les. En om twaalf uur komt de smid.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:39

Wedstrijd is pas smiddags. Moet twee proeven rijden. Pas rond drie uur ofzo. Moet zelf werken tot 13 uur.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:10

He , ik zit te kijken naar de proeven die in augustus gereden worden in de B. Staan een paar dingen in die ik niet snap. Proef 4 en 3. Staat: 'van x tot x grote volte links' en 'halve grote volte links'. Die tweede herinnner ik me vaag maar ik weet t niet precies meer. Hoe zit dat ook alweer? En er zit middendraf in en midenstap. Dat was vroeger ook niet. En er staat L1 achter de proef. Wat betekent dat? Pfff...ben er echt te lang uit. Heb er kei zin in. Al shet niet doorgaat, laat ik het je weten, deedee. Ik zal je uitleggen waar het is. Ik wil proberen er namelijk rond een uur te zijn. Vlechten is niet verplicht maar staat wel mooi natuurlijk.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:02

L1 is niet toevallig het niveau van de proef?
Wat komt er voor die X? Zoals het er nu staat denk ik aan volte inzetten op de x en doorgaloperen tot de x... Wat staat er voor die halve volte?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:38

marie33 schreef:
He , ik zit te kijken naar de proeven die in augustus gereden worden in de B. Staan een paar dingen in die ik niet snap.
Proef 4 ( http://www.knhs.nl/objects/00001173.pdf ) en 3. Staat: 'van x tot x grote volte links' en 'halve grote volte links'. Die tweede herinnner ik me vaag maar ik weet t niet precies meer. Hoe zit dat ook alweer?
En er zit middendraf in en midenstap. Dat was vroeger ook niet.
En er staat L1 achter de proef. Wat betekent dat? Pfff...ben er echt te lang uit.
Heb er kei zin in. Al shet niet doorgaat, laat ik het je weten, deedee. Ik zal je uitleggen waar het is. Ik wil proberen er namelijk rond een uur te zijn. Vlechten is niet verplicht maar staat wel mooi natuurlijk.

Even de link erbij geplaatst en je tekst wat overzichtelijker gemaakt. Komt hier de uitleg van punt 17 en 18 samen:
Afbeelding
Een hele grote S dus. Deze proef moet ik de 31ste trouwens ook rijden.

L1 heb ik nergens zien staan. Misschien bij de verkeerde proef gekeken?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:15

Weet echt niet waar dat over gaat, met die L1. Hij staat op www.dressuurproeven.nl onder de 'te rijden proeven' en dan onder de B en dan proef 4 of 3. of allebei, dat weet ik zo even niet meer.
Bedankt voor de uitleg. Snapte er niets van. Zo banketstaaf he, als je op je wedstrijd bent en je weet niet eens wat je moet rijden.
Honderd jaar geen wedstrijd gereden. Ben benieuwd hoe het gaat. Succes met je wedstrijd Annetje.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:33

heb een hele gave rijbroek gekocht. Eurostar, antracit (schrijf ik dat zo??) Echt super mooi met leren zitvlak. Haha! Haha! Weet nooit of dat echt leer is ivm dat hij wel op 30 graden in de wasmachine mag maar goed. Ook een kei leuk shirtje van zelfde merk. Roze, paarse en witte streepjes. Tenslotte nog een singel zodat ik mijn eigen zadel kan gebruiken en niet steeds de singel van Bruintje zijn eigen zadel hoef te halen voor ik kan gaan rijden.
Nog meer goed nieuws: mijn rijlaarzen zijn qua maat helemaal goed voor mij. Alleen onder aan de kuit zijn ze wat breed. Voor de mooi kon ik daar een wat smallere hebben maar aangezien ik toch niet aan de lopende band concoursen rijd, zijn ze eigenlijk prima.
En dan een opmerkelijk feit: volgens mij ben ik nog gegroeid. Gestoord Argumentatie: opeens ben ik groter dan mijn ma, en in een half jaar tijd heb ik al vijf keer gehoord dat ik lange benen had. Zei die vrouw in de winkel ook vanmorgen toen ze mijn benen op ging meten. Go jij! Go jij! Volgens mij gebeurt het niet vaak meer op je 28e.