Bij aankomst eerst gekeken op wie ik was ingedeeld, dit bleek Unzipped te zijn. Zag het dus al helemaal zitten om lekker aan het werk te gaan. Op de geschreven lijst zagen we ook dat er een flink aantal mensen doorgezet waren. Onze les krijgt er 1 iemand bij, dus ben benieuwd. Onze les is al zo chaotisch, dus benieuwd hoe het gaat met een paard meer in de bak.

Eerst in de kantine gebabysit en om 11 uur naar beneden om te gaan poetsen. Met Unzipped ben je zo klaar, dus daarna nog even gekletst en om kwart voor gaan zadelen. Eenmaal in de bak erop geklommen en lekker eerst gestapt aan een lange teugel. Daarna de teugels iets meer aangenomen en lang en laag gaan losrijden. Zip had er veel zin in en had de modus hard en harder in de aanbieding. Dus veel overgangen en vooral schijnovergangen gereden. Het was af en toe echt uitkijken want er liepen wat frisse paarden mee die er ineens vandoor gingen, dus het was weer een spannend geheel. In de bak is de hoek bij A nog steeds afgezet. Bleef mijn zweep op een gegeven moment in het lintje hangen...toen ging Zip er ook even vandoor. Daarna weer gewoon verder gereden.
Heb veel gewerkt aan stelling en lengtebuiging want daar had die niet veel zin in. Dit liet hij ook duidelijk merken door iedere keer kleine huppelbokjes te geven. Als hij wel wilde buigen, dan zwaaide die kont weer de andere kant op, dus flink met mijn benen eraan waar meneer het dan weer niet mee eens was. Het werd op een gegeven moment wel minder en op een zeker moment had ik hem netjes recht tussen 2 teugels en 2 kuiten. Nog lekker wat oefeningen meegepakt, zoals schoudervoor, schouderbinnen, wijken en travers. Wat allemaal best lekker ging. Alleen de keertwendingen om de voorhand blijf ik zelf moeilijk vinden, waardoor die niet echt leken op een keertwending om de voorhand. Maar goed heb ik iets om aan te werken.
Aan het einde van de les lekker uitgedraaft en toen uitgestapt en paard op stal gezet. Daarna gaan eten en gezellig zitten kletsen in de kantine. Vervolgens beneden op stal nog wat wortels en snoepjes uitgedeeld en wat paarden gepoetst die nat op stal waren gegooid. En zo was het weer tijd om naar huis te gaan.
Nu eerst vrijdag naar de hengstenkeuring! Heb er helemaal zin in!

En dan zaterdag weer zelf rijden.