Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:10

Het is weer tijd voor het verslagje van zaterdag.
Bij aankomst eerst gekeken op wie ik was ingedeeld, dit bleek Unzipped te zijn. Zag het dus al helemaal zitten om lekker aan het werk te gaan. Op de geschreven lijst zagen we ook dat er een flink aantal mensen doorgezet waren. Onze les krijgt er 1 iemand bij, dus ben benieuwd. Onze les is al zo chaotisch, dus benieuwd hoe het gaat met een paard meer in de bak. :o

Eerst in de kantine gebabysit en om 11 uur naar beneden om te gaan poetsen. Met Unzipped ben je zo klaar, dus daarna nog even gekletst en om kwart voor gaan zadelen. Eenmaal in de bak erop geklommen en lekker eerst gestapt aan een lange teugel. Daarna de teugels iets meer aangenomen en lang en laag gaan losrijden. Zip had er veel zin in en had de modus hard en harder in de aanbieding. Dus veel overgangen en vooral schijnovergangen gereden. Het was af en toe echt uitkijken want er liepen wat frisse paarden mee die er ineens vandoor gingen, dus het was weer een spannend geheel. In de bak is de hoek bij A nog steeds afgezet. Bleef mijn zweep op een gegeven moment in het lintje hangen...toen ging Zip er ook even vandoor. Daarna weer gewoon verder gereden.
Heb veel gewerkt aan stelling en lengtebuiging want daar had die niet veel zin in. Dit liet hij ook duidelijk merken door iedere keer kleine huppelbokjes te geven. Als hij wel wilde buigen, dan zwaaide die kont weer de andere kant op, dus flink met mijn benen eraan waar meneer het dan weer niet mee eens was. Het werd op een gegeven moment wel minder en op een zeker moment had ik hem netjes recht tussen 2 teugels en 2 kuiten. Nog lekker wat oefeningen meegepakt, zoals schoudervoor, schouderbinnen, wijken en travers. Wat allemaal best lekker ging. Alleen de keertwendingen om de voorhand blijf ik zelf moeilijk vinden, waardoor die niet echt leken op een keertwending om de voorhand. Maar goed heb ik iets om aan te werken.
Aan het einde van de les lekker uitgedraaft en toen uitgestapt en paard op stal gezet. Daarna gaan eten en gezellig zitten kletsen in de kantine. Vervolgens beneden op stal nog wat wortels en snoepjes uitgedeeld en wat paarden gepoetst die nat op stal waren gegooid. En zo was het weer tijd om naar huis te gaan.

Nu eerst vrijdag naar de hengstenkeuring! Heb er helemaal zin in! :):) *\o/*
En dan zaterdag weer zelf rijden.

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:53

Verhip ja de hengstenkeuring is komende week.
Ik ga denk ik donderdagavond naar het springen.
Zondag naar de Brabantse pony springkampioenschappen kijken. Vandaag even naar de dressuurpaarden geweest, straks hapje eten dan zit het weekend er weer op.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:09

Wij gaan donderdag en vrijdag waarschijnlijk ook naar hengstenkeuring met school.. word weer paar daagjes tuffen en opdrachten maken haha :P

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 08:56

Ik ben gewoon 5 dagen op de hengstenkeuring. Moet werken. Dinsdag begint het al met trekpaarden en haflingers!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:34

Zo dat is het betere werk om er 5 dagen te zijn.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:10

Jup dat is het wel.. is even een programma zoeken..

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:03

Ik ga helemaal niet....

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:22

Nog geen vakantie plannen.....?
ga naar italië ,La Cascina country house
dit mooi gelegen resort is goed bereikbaar en je kunt er
geweldig paardrijden zwemmen en natuurlijk relaxen.
check de site www.lacascinacountryclub.it/english/index.htm

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:36

En met wie ga je sup? ik weet begod niet wat ik ga doen.. waarschijnlijk wel weekendje renesse zoals beloofd met vondutch en paar vrienden denk ik.. maja fabbie zit met haar veulen natuurlijk dus moeten even kijken hoe het loopt :)

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:42

haha ja ik ga met N naar italie,
vrienden van ons opzoeken. heb er wel zin in.
:D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:49

aha oke.. N: je zusje of N de hoefsmid :P

Naja ik ga weer eens afsluiten.. ben moe :P

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:50

mijn zusje natuurlijk duh

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:01

ja omdat die andere N ook vaak zat in italie zit :P

Van het weekend heb ik het weer druk..

Zaterdag: werken, fabbie doen, verjaardag den bosch,feest haaren
Zondag ochtend: mee naar de brabantse als groom :P

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:15

Zie je dan zondag ben er ook, wel vroeg in de ochtend al.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:58

heb geen idee hoelaat ik er ben.. ben er met het E-M in iedergeval.. wel grappig ben mee als groom van een vriendin van me en na haar moet mijn oude pony met een klasgenootje van me :P

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:58

Ik heb dit weekend vrij.. en heb gelukkig nog niks in de planning staan..(behalve dan hondentraining en Olly doen.)
Amarie had jij gister zijn halster afgedaan? Ik had ook nog gereden, hij was zo sloom als ik weet niet wat.Keek niet echt om of op dus dat is wel fijn.. Tot vanavond

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:55

Gelukkig is het bijna vrijdag..dus bijna naar de hengstenkeuring. Deze week begonnen met afstuderen...maar ik draai overuren...maar goed op zich wel fijn nu eindelijk eens wat te mogen doen na 2 periodes van rust.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:41

Je weet inmiddels dat ik zijn halster afgedaan heb, hij liep lekker relaxed vandaag en de tank was ook weer recht.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:06

zo ik ben gisteren avond ook bij de hengstenkeuring geweest. kwam P nog tegen bij hippostar en nog even mee gepraat enzo.. opzich was het wel leuk om die tuigpaarden wedstrijd te zien maar verder zijn tuigers niet echt iets voor mij :P

Nou straks gaan we weer naar de springpaarden :D

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:40

Ik ga vanavond ook naar de springers...

grietje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:00

Dan zie ik je vanavond Amarie, want ik ga vanavond ook.
Gezellig, kunnen we even kletsen!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:04

Yes zie je straks

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:19

veel plezier allemaal op de hengstenkeuring

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:36

Eindelijk vrijdag :D. Vanmorgen moest ik al om 6:00 opstaan. Want moest om 7:30 in een van de stallen van de universiteit zijn om een monster te nemen voor een practicum. Sta je daar om 7:15 met 12 man in een donkere schuur jezelf in overal en laarzen te hijsen. Dan lekker naar de koeienstal klossen en dan de dop van je koe zien te krijgen.
....Dop >;) ? Ja het staat er echt goed :+. Wij hebben fistelkoeien, die hebben een operatie ondergaan zodat ze nu een ring in hun buikwand hebben, en daar is vervolgens de wand van de pens (=grootste van de 4 magen die een koe heeft) aan vast genaaid. Als je daar de dop vanaf haalt kijk je zo in de pens :D. Wij doen nu een proefje voor een diervoedingsvak om te zien hoe snel de vloeistofdoorstroom in de pens is. Alleen die lúcht die je naderhand aan je arm hebt hangen (want je moet af en toe even goed door de inhoud graven, dan hang je er lekker tot aan je schouder in), je kunt wassen met koud water en zeep wat je wil maar de zure lucht blijft nog dagen om je heen hangen :\

Dalijk eerst nog even van Wageningen naar huis reizen en dan vanmiddag lekker naar de hengstenkeuring *\o/* :):)

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:24

Gisteren ook naar de hengstenkeuring geweest met R, was wel gezellig en echt zon voorproefje op indoor brabant vind ik.

Savonds nog bij zon bar los gegaan, jaja het was een geslaagde avond. ;)