manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kims

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:41

Ja, had echt niet verwacht dat ik het zou overleven. Mijn hart bonsde als een gek! Nusanna deed echt debiel gewoon. De auto werd vaak gewoon een meter opzij gebeukt door de trailer. Zelfs op de snelweg hoorden we Nous tekeer gaan! Gelukkig zat er een dicht schot naast haar en kon ze dus niet gaan liggen oid. Hangen heeft ze ongetwijfeld wel gedaan! De verwondingen vielen gelukkig wel mee, maar door al dat zweet leek het een stuk erger! Thirz en ik hebben niet de meest ontspannende middag gehad zullen we maar zeggen Gestoord

Tsja, jammer dat haar pezen niet dik waren, anders had ie het kunnen zien. Maar ook na al dat getrap en gedoe in de trailer was er geen spoortje dikheid te bekennen! De DA dacht echt dat door die ontstekingen de pezen wat gevoeliger waren geworden voor eiwit. Zou best kunnen aangezien ze vannacht binnen heeft gestaan en haar benen super dun waren.
En nu het linker achterbeen nog. Voor de pezen hebben we groen licht gekregen om te rijden! Volgende week komt hij weer langs en beoordeelt hij Nous opnieuw. Ik ben zo ontzettend benieuwd wat eruit komt! Hopelijk gaat dit beentje nu normaal doen, want de buigproef was echt dramatisch. Zelfs toen we weer terug waren op stal had Nous nog steeds last van de buiging.

Alsnog afwachten dus!

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:04

Dat klinkt als een leuk ritje
Balen dat jullie nu nog steeds niets wijzer zijn geworden.
Het zou natuurlijk fijn zijn als het niet aan dr pezen en botten ligt, maar waaraan dan wel?

Ik kan niet naar de staldag van de Braamhof komen, want wij gaan hopelijk (als alles goed gaat) naar Tarzan die zondag. Op die zaterdag de 23ste zouden we dan naar Lisiduna gaan, dus ik neem aan dat het de 28ste mei niet meer doorgaat?

@Bianz & Anne: ik weet nog niet of ik op jullie verjaardag kan komen...zodra ik dat weet horen jullie het!

ik ga nu maar even verder met mijn saaie presentatie over conservation biology

Doei!! Doei!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:47

Tarzan!! Daar wil ik ook nog graag naartoe, lijkt me zo gaaf! Ok, daar mag je de staldag van de Braamhof voor afzeggen hoor Cis Clown Succes met je presentatie nog!

Pff, we hadden vanmorgen 1 jarige en 1 iemand die afscheid nam tijdens het teamoverleg...we hebben ons dus helemaal volgepropt met taart en koeken! Ga ik er nu ff aftrainen met fietsen en vanavond zwemmen Knipoog Doei!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 13:56

Niet op onze verjaardag komen Cis, wat is dat nou! Nors opkijken Dát kan natuurlijk niet hè!
hihi, maar das goed, we horen t wel dan Knipoog

Die 28ste mei is t qua tij wat rot (had ik ook een keer gepost op bokt dacht ik...) Volgens mij was t rond 1 uur ‘s middags hoog ofzo, niet egt handig dus. En.. k weet niet of de 23ste ook egt gaan hoor, was alleen even aan t peilen hier of dat een goed ideetje was en of iedereen een beetje kon die dag Lachen

Lekkr al die koeken Vingers aflikken
Maarre trainse Thirz! Gelukkig is t droog, blijft het trainen nog een beetje leuk Lachen Hopen dat nous nu geen last heeft meer van der (linker tog?) achterbeen!

Gezellie vanmorgen om half 7 met Kim de trein in gestapt (fijn samen wat lopen suffen Slapen blijft vroeg hè ) en zelfs nog samen met de tram Vork Jaja!
Ben dus op Sollicitatie gesprek gweest in Rijndam (mytylschool/ revalidatiecentrum). Waren 2 aardige ergotherapeutes, gezellig gesprekje gehad opsich en ze zouden nog even laten weten wat t zou worden (mn klasgenootje en nog iemand waren al eerder op gesprek geweest).
Nou Kim: t eerste half jaar van je nieuwe school carriere zal je tog egt weer alleen moeten Vork Jij mijn route met de metro, ik jouw route met de tram Knipoog Zien we beide eens wat anders Haha!
*k ben dus aangenomen Bloos!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:10

Gefeliciteerd Anne!! Wat fijn dat je een stageplek hebt, en nog een leuke ook Lachen

Ga nu fietsen...dus hoop idd dat het droog blijft! Kijken of de box-rust heeft geholpen bij Nous!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:13

Super Anne! Go jij! Go jij! Dus ze wilden tóch iemand met meer ervaring!
Duf in de trein? wij? Slapen mwoh viel reuze mee! we konden nog nét onze ogen open houden Lachen Altijd leuk he, denk je eindelijk helemaal samen te kunnen reizen, ga jij mijn kant op en ik de jouwe Clown

Zowweej Thirz! lekker actief! Doe het je niet na hoor, ik ga lekker de hele avond op mn gat huiswerk maken Vork

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:34

Hihi die Nous is ook echt knetter he Clown Kan me helemaal voorstellen dat je echt in de stress raakt als je paard zo erg staat te bewegen in de trailer. Ik vond het al eng met Nero toen hij na het inladen de halve trailer al afbrak zonder dat er nog maar gereden werd! Maar zoals ik al zei; aan de ene kant fijn dat er dingen uitgesloten zijn, maar aan de andere kant is er nog meer dan genoeg onduidelijkheid. Ik kan misschien blond zijn (haha geverfd dus he), maar Nous had toch al dikke benen voor het weideseizoen? En toen kreeg ze toch geen overdosis eiwitten?
Supertof dat je naar Rijndam mag Anne! Als het net zulk leuk werk is als ik met die kinderen in Terneuzen had, dan wil je nooit meer weg daar!
Zeg Kim, veel plezier met op je gat huiswerk maken he Knipoog
En Thirz en Mariekje: zwem-ze vanavond!
Nou, ik ga nog een uurtje werken, dan eten bij collega's, dan tennissen, dan Saartje droppen bij paps en mams en dan richting Tilburg rijden om morgen mijn gesprek te houden over mijn scriptie met mijn begeleider... ben nu al erg benieuwd of hij een beetje tevreden is met het product tot nu toe! Duimen jullie voor me?

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 17:37

*duim* *duim* *duim*
wel even laten weten wanneer het goedgekeurd is allemaal hè *duim *duim* *duim* dan weet ik ook meteen wanneer ik kan stoppen met duimen Clown
Druk avondje vandaag trouwens! Hele planning! suc6 morgen met je scriptie! Komt vast goed Haha!

Geen idee of t net zo tof is als bij jou in Terneuzen Bianz. Weet alleen dat dít precies de doelgroep is waar ik altijd al mee zou willen gaan werken later (even zien of dat na de stage nog zo is Knipoog ) Ben benieuwd. Die twee ergotherapeutes die ik gesproken heb, waren waren ook aardig daar, dus dat is ook al fijn Ja Nog best jong allebei, en 1 had zelf op de HRO gezeten Lachen

Hoe was t met Nous Thirz? Had ze dikke beentjes?

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:18

Bianz wat heb je weer een druk schema zeg, hoe hou je het vol, wordt al moe als ik er over nadenk.....
straks lekker zwemmen en dan heb ik mn inspanning voor deze week wel weer gehad hahaha....

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:13

He hallo,
Anne: Nou bedankt alvast als ik mee terug kan rijden! over uit gaan had ik nog niet nagedacht, dus daar kom ik nog even op terug.
Ik zal binnenkort weer nieuwe foto's plaatsen van onze wilde hengst.

Vanochtend is onze minishet lotje bevallen en heeft een merrie gekregen: Anne-Roos.
Foto's komen nog, moet ze eerst nog even maken...
Het is net een klein hondje, je kan r optillen... echt lieffff!

Zo thirz en kim, dat is een pittig tochtje met nous, maar gelukkig heel thuis gekomen!
Sterkte met nous!
Staat er bij jullie op stal een bruin paard Tindoe?
Die komt van een pensionklant van de eendracht.

Vandaag was mn eerste werkdag en ik heb echt overal spierpijn, echt niet normaal, heb net een warm bad genomen, maar heb nog steeds overal pijn, kan amper lopen.
Best pittig zo'n dagje werken!
Maar twas wel weer lekker!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:18

Pfff heb net weer tot 22.00 gewerkt, wat een verhalen hebben jullie geschreven! Ik ga er morgen goed op reageren Knipoog

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:02

Doe dat Bar! Lachen

Jippie Go jij! Go jij! , een merrie'tje Nel, superleuk!! Die moet ook echt klein zijn! Nou, moet inderdaad weer wennen zijn om weer te gaan werken, vond je het niet gek zo zonder Daniel om je heen? En Tindoe staat op de Braamhof! Die is volgens mij van Angelina (heeft ook stage gelopen bij Paardoes).

Ik had me vanmorgen echt vreselijk verslapen, moest om 9 uur beginnen en schrok om half 9 wakker Clown Gelukkig zijn de kids naar school, dus kon ik rustig tien over 9 aankomen op mn werk! En nu ga ik dus ook maar weer ff werken, doeii

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:29

Zo thirz, maar goed dat ze op school zaten!!!

Agelina en Tindoe... aparte combinatie.
Zij was op paardoes altijd bang van grote paarden!
En tindoe doet altijd sjagerijnig, vooral met voeren!

Het was eerlijk gezegd wel even lekker zonder daniel, maar was savonds wel weer blij om hem te zien!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:39

Hier heb ik een paar foto's van onze kleine roos....
Afbeelding

Klein hé!
Afbeelding

Nu kan je echt zien hoe klein ze is, naast Annemoon....
Afbeelding

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:27

oh wat een liefje Nel, en idd superklein naast Annemoon

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:48

@ Thirz: nouja, een keertje verslapen kan gebeuren toch? Clown gelukkig waren de kids al op school!

Wat is Roos schattig! Echt überklein haha! Die kan je zo in je tas stoppen Vork nouja, bij wijze van spreken dan

Vandaag langs Nous geweest. Voor de verandering hing ze zich op bij de wasplek. Altijd leuk. Heb haar maar gewoon laten hangen haha! Normaal bevrijd ik haar wel, bang dat ze pijn krijgt. Maar nu merkt ze vanzelf wel dat ze het niet moet doen. En inderdaad, mevrouw hield na een heftige 2 minuten op met miepen. Dus Thirz, dat is de tip! Knipoog Ze was wel weer stokkreupel vandaag. Gaat dus niet de goede kant op. Ben benieuwd wat er volgende week gezegd gaat worden. Als ze nou eindelijk eens weten wat het is Boos! dan kunnen wij ook een beslissing maken!
Thirz, kan jij dinsdagmiddag of woensdag naar stal? dan kunnen we de dierenarts laten komen!

Nog 3 weken.... En dan heb ik vakantie! Pling Go jij! Go jij!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:46

He kims/ thirz,
Ik zat laatst in mn theorie boek te bladeren, van mn intructie cursus.
En ik heb toen alle beengebreken en kreupelheden enz. moeten leren, dus vindt het wel interresant om te weten wat nous precies mankeert?
-Welke been is ze kreupel?
-Zie je het ook aan het been, en waar?
-Loopt ze op het harde kreupel of op de zachte ondergrond?
-Heb je haar al gelongeerd? Zo ja, loopt ze dan op de volte ook erg kreupel, zo ja, met welk been dan? (binnen/buitenbeen)

Ik hoop dat jullie er antwoord op kunnen geven, ik vindt het namelijk leuk om uit zoeken wat het is en wat je eraan kan doen!

Oeh lekker vakantie, dat zit er bij mij nog even niet in, ben net weer begonnen dus, ja...

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:50

Citaat:
Welke been is ze kreupel?

Nu linksachter. Maar daar zijn we van de week pas achter gekomen. Omdat ze niet mocht lopen oid hebben we niet kunnen kijken of dit al lang zo was.
Citaat:
-Zie je het ook aan het been, en waar?

Nouja, het is iets dikker rond de kogel, maar niet echt opvallend ofzo.
Citaat:
-Loopt ze op het harde kreupel of op de zachte ondergrond?

Hebben we nog niet kunnen testen omdat ze dus niet mocht lopen. Maar van de week liep ze na de buigproef in ieder geval heel kreupel op t harde
Citaat:
-Heb je haar al gelongeerd? Zo ja, loopt ze dan op de volte ook erg kreupel, zo ja, met welk been dan? (binnen/buitenbeen)

Nee, dus ook nog niet gelongeerd. Eigenlijk stom dat thirz en ik nooit echt beter hebben gekeken. We namen aan dat de kreupelheid van de pezen vandaan zou komen, maar daar blijkt nu dus eigenlijk niets mee aan de hand te wezen. We hebben nooit gekeken aan welk been ze nou precies kreupel was.

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:11

Whaha, die foto van Roos naast Annemoon Clown Geweldig hoe klein! Wat vind Annemoon eigenlijk van al die baby's om dr heen? En je mag ook eens komen kijken bij Nous hoor, misschien zie jij iets waar wij overheen kijken. Wij kijken nl al vanaf februari naar dr benen, soms weet je niet eens meer hoe of wat er veranderd is!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:59

O ja leuk thirz!
Het is natuurlijk niet leuk voor nous, maar vindt het wel interresant!
Wanneer gaan jullie weer?
Ik kan vrijdag en Maandag en woensdags...
Dus laat maar weten wat uitkomt!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:02

Zoals ik het nu lees, is het zoiezo belastingskreupelheid.
(je hebt bewegingskreupelheid en belastingskreupelheid)
Maar wat het verder nog is, ka je meestal alleen beoordelen door het te zien, voelen en tijdens beweging te zien.
Dus kom graag kijken!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:44

Jeetje Kim en Thirz, wat een verhaal zeg... Arme Nous! Echt balen dat ze jullie dus niet echt precies kunnen vertellen wat het is. Las net ook dat ze nog helemaal niet beter loopt Verdrietig

@ Thirz: heb je lekker gezwommen? En zijn alle koekjes en taart er weer afgetraind Knipoog?

@ Anne: moest je op gesprek om daar stage te gaan lopen of mag je er echt gaan werken? Wel gaaf dat ze je gekozen hebben! Gefeliciteerd!
Owh ik lees het al, het is voor stage!

@ Bianz: hoe ging het gesprek met je scriptie begeleider? Zat heel je scriptie onder de haren of niet? Knipoog
Hoe is het nu met Saartje?

@ Nel: en hoe is het nu met je spierpijn? Ik geloof het goed dat het fijn was om weer te gaan werken, er even lekker tussenuit! Wie pastte er op Daniël?
Heb je trouwens nog nieuwe foto's van je knappe ventje?
En hoe is het nu met Voice? Die foto's van het veulentje van Lotje is echt super schattig! Niet te geloven dat er zulke verschillen bestaan in grootte... (ziet Anne-Roos naast Annemoon)...
Wat voor verhaal zit er eigenlijk achter de naam Anne-Roos?

Ik ben vanavond naar de premiere van Pirates 3 geweest en hij was leuk Haha!! Duurde 2,5 uur, pfoe was wel lang hoor! En volgens mij komt er nog een deel 4!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:14

Fijn dat POTC 3 zo leuk was, ik wil er ook echt snel heen!! En kijk ook al uit naar de nieuwe shrek en Harry Potter films Haha! Was er weer zo'n open einde?

Nel: Ik ben er morgen zo rond 11 uur of anders ben ik er maandagmiddag wel. Kijk maar wanneer je kan/wil!

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:57

hoi!
Alles goed met iedereen?
Hier gaat alles prima, ben vandaag hep. A en B gaan halen bij de GGD bleek dat er al heel veel mensen flauw gevallen waren vanmorgen...fijn Clown
Maargoed ik heb niet zoveel van naalden dus bij mij ging alles goed. Ik denk dat ik zaterdagochtend wel even naar de manege kom.
Anne & Bianz: Alvast een hele fijne verjaardag!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:24

Gelukkig dat jij je staande kon houden tijdens de prikken Cis! Gezellig dat je morgen ff langskomt, ik ben dr ook weer eens, kom je ook een kroketje eten Clown
Bianz/Anne: zijn jullie al zenuwachtig voor de grote dag morgen? Tong uitsteken En Bianz: heb je woensdag eigenlijk nog kunnen rijden met Janis? En wat vond je leraar van je scriptie? Vast al heel goed Knipoog

Pff, wat zou ik graag met dit mooie weer lekker op strand of in de tuin liggen zonnen..maar helaas moet ik zo gaan werken (net als vele anderen) Doeii Doei!