Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Justice_

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:24

Annetje schreef:
Wendy we hadden van de week hier vier verstandelijk gehandicapten op kamp en een van de ruiters reed normaal bij Bergemo en ALTIJD op Spencer Haha!

[edit] Denk dat ze met schilderen dit bedoeld --> http://85.17.225.63/236400001-236450000 ... _9fYo.jpeg Is dat bij Bergemo? Want ik herken de omgeving niet.

Ja want ze hadden een andere kamplocatie dacht ik,
Maar dit is wel van bergemo!
Ziet er niet zo heel diervriendelijk uit vind je niet..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:27

Is het geen verf op waterbasis dan? Want dan kan het echt geen kwaad hoor was je er zo af nl.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:42

Lijkt mij toch echt vingerverf..is een beetje dure grap anders Clown En laat vingerverf nou gewoon op waterbasis zijn Knipoog
Beestje loopt hooguit geestelijk trauma op doordat ie voor schut staat Tong uitsteken
Ik ga wel spontaan zingen van die foto; my litle pony, my litle pony...

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:28

Justice_ schreef:
Ikzelf heb 1 jaar op manege bergemo gereden, en vond het helemaal geweldig enzo, tot ik er achter kwam dat het niet helemaal het einde was.
ik heb namelijk daarna op nog 2 andere maneges/stallen gereden en dan ga je vergelijken.
Als ik nu terugkijk op mijn tijd bij manege bergemo, of wel eens mee ga met een vriendin die daar rijdt, valt het me echt op dat het puur voor het geld is.
Ik vind het een beetje een massaproductie-manege, ze hebben ontzettend veel paarden en pony's, ontzettend veel mensen die er rijden, niet echt persoonlijk, met heel veel mensen in een les/buitenrit.
De pony's lopen echt heel veel op een dag en loopstallen zijn opzich oké, maar bij deze manege vind ik wel dat er té veel beestjes in zo'n loopstal staan hoor.
Sommige dieren hebben wondjes, gescheurde hoeven, doffe vacht, beetje bottig etc.(heb het hier vooral over de ponys)
En ik heb gehoord van een vriendin dat er op ponykamp pony's geverfd werden met gewone verf! Verdrietig
Mooie weilanden, maar heb er nooit 1 manegepony in zien staan.
Ondanks dat was het altijd wel leuk met mijn vriendinnen op de manege hoor, er staan leuke paardjes tussen Haha!
Ik zou graag jullie mening willen horen, sorry dat ik misschien zo negatief overkom

Dag Justice,

Ik ben het helemaal niet met je eens!
Ja, de manege is groot en er zijn veel paarden, maar de paarden worden stuk voor stuk goed verzorgd. Er zitten momenteel heel wat oudjes tussen en die zien er ook wat oud uit, maar dat is logisch!
En wat je tegen een loopstal hebt, is mij helemaal niet duidelijk Verward Ideaal en ontzettend fijn voor de paardjes vanwege de onderlinge contacten die ze hebben. Natuurlijk komen dan ook vechtpartijtjes voor en dat is helemaal niet erg. Ben blij dat de paardjes lekker samen bij elkaar staan. De loopstallen zijn zeker groot genoeg. De pony's/paarden in de loopstallen komen regelmatig de wei in. Dat gebeurt 's nachts. Overdag staan namelijk de pensionpaarden/pony's in de wei. De paarden komen iedere dag los in de binnen- of buitenbak.
Hoe veel uur per dag de paarden/pony's mogen lopen is verschillend per paard/pony. Maar dit is maximaal drie uur per dag. Dit wordt goed bijgehouden in een geautomatiseerd systeem en heeft een pony zijn/haar quotum voor die dag gehaald, dan mag die ook niet meer lopen.
En dan nog het ponyschilderen. Dit gebeurt inderdaad tijdens de ponykampen (de foto is gemaakt op het nieuw erf). Er wordt onschuldige waterverf gebruikt, die naderhand er lekker weer afgesproeid wordt. Dit kan absoluut geen kwaad.
Paarden en pony's worden niet zomaar uitgeleend aan derden en een buitenrit wordt altijd onder begeleiding gereden.

Ik vind juist dat Bergemo het heel goed voor mekaar heeft en ik ben trots dat ik op deze manege rondloop Haha!

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:30

Hai Jibbel!

Het is helaas niet mogelijk om een buitenrit te maken zonder begeleiding van de manege. Ze geven niet zomaar paarden mee.
Maar er loopt wel hele leuke buitenritbegeleiding rond hoor waar je heel veel lol mee kunt hebben.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:55

Ik heb spierpijn van het vrijgezellenfeest van gisteren...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:08

Wat heb je gedaan dan Schijnheilig
Ik heb vandaag voor het eerst sinds mijn ongeluk weer op een kar gezeten. Ben wel beetje trots op mezelf. Er stond echt een superbrave shetter voor. Mocht ook een stuk mennen. Echt leuk hoor Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:22

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:24

Goed van je Wendy!

We zijn eerst gaan kanovaren, daarna GPS-wandeltocht en daarna gaan eten in Alkmaar. Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:00

Ja dan heb je wel spierpijn ja Pfffffffffff.
Overigens heb ik Bull voor het eerst sinds ik hem heb het water in gekregen. Ben wel trots op mezelf. Haha! verslagje (COPY PASTE Fjordenwereld.nl:

DeeDee schreef:
Velen van jullie kennen mijn onderschrift vast wel. Deze was gebaseerd op het feit dat RB dus met geen mogelijkheid water in te krijgen is. Oké een plasje in het bos wil hij dan nog wel in gaan staan, maar zodra het water wat groter wordt als een plasje gaat meneer in staking. Dan krijg je dit soort effecten:
Afbeelding

Kortom geen succes. Nou ben ik er al heel wat jaartjes mee bezig. Een jaar of vijf terug is Maike met hem op ponykamp geweest. Hij deed alles braaf behalve zwemmen. De hele trukendoos werd open gehaald om meneer er in te krijgen, maar tevergeefs. Sinds die tijd ben ik dus ook al bezig hem er in te krijgen. Nou hebben wij niet echt water in de buurt dus een paar keer per jaar rij ik naar de Maas en doe ik weer eens een poging.

Zo ook vandaag. Ik ging naar kennissen hun nieuwe aanwinst Alina bekijken en achter hun huis stroomt dus de Maas. Tja en als ik dan toch in de buurt ben kan ik net zo goed doorrijden had ik bedacht. Dus vanmorgen zadeltasje mee, handdoekje erin gepropt en een lading snoepjes erbij om eens een poging te gaan doen.

Meneer ging bij het pad er naar toe al in staking. Die voelde de bui al hangen (of moet ik zeggen het water al drijven Schijnheilig ) Dus even eraf gegaan en meegelopen. Eerst wilde hij niet eens in de buurt van het water komen. Dus weer eventjes ervan weg gelopen en in de tussentijd maar mijn schoenen en sokken uit gedaan, want ik had al zo'n vermoeden dat ik eerst natte voeten moest krijgen voordat meneer daar zin in had. Rijbroek omhoog gerold en het water in gelopen. Nou meneer ging meteen weer in dit standje (foto is van twee jaar terug)

Afbeelding
en had meteen zoiets van bekijk het, maar toen ging het zadeltasje open en daar kwam heel wat interessants uit. Namelijk koekjes. En dan wordt de verleiding toch wel heel erg groot Schijnheilig Dus gelokt met koekjes. Werkte eerst mooi niet. Ja wel lief kijken, maar mooi geen stap doen }-) Totdat ik dacht laat ik eventjes een iets bozere stem opzetten en kijken of hij reageert en jawel hoor hij deed een voorzichtig stapje naar voren. Ik heb het de hemel in geprezen en natuurlijk meteen een koekje er achter aan. En toen ineens tien minuten later stond meneer er luid snuivend en knorrend met vier benen in. *o/* En eenmaal erin was alles meteen vergeten. Toen durfde hij wel rond te lopen Cool Hij ging nog met wat takken aan de haal en zelfs met zijn snuit met het water spelen. Ik heb nog even zo goed en kwaad als het kon een filmpje er van gemaakt met mijn mobieltje.

Afbeelding

Kortom ik heb er vijf jaar over moeten doen, maar de aanhouder wint. Hopelijk is het volgende stapje met mij erop in het water, want dat durft hij dus nog niet. Maar misschien over vijf jaar wel Schijnheilig Ik heb in ieder geval alle tijd.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:21

deedee19 schreef:
Ja dan heb je wel spierpijn ja Pfffffffffff.
Ik niet hoor Knipoog
Leuk dat RB het water inging zeg! Dat zie ik die van mij ook niet doen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:28

Die eerste foto Tong uitsteken
"Kom dan, lief schattig aardig ponybeestje"
"NEE, ik doe het NIET!"

Dr liggen wel flinke keien daar in het water, zeg! Is dat enkeling en verder zand? Hoe 'zwemveilig' is het daar? (Wil Ascot ook een keer zn zwemdiploma laten halen Haha! )

Citaat:
Voor die mensen die denken: Ja...en
De laatste keer nam Ulvy de benen en sloegen ze over de kop *zei de ooggetuige* Dus ik zeg: APPLAUS Haha!
Clown
Goed dat je weer op de bok bent gegaan!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:53

Er liggen wel wat keien maar daar kun je goed om heen. Ze gaan daar met Bergemo ook altijd zwemmen Knipoog

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:34

Hej Wendy, leuk om te zien dat Red Bull uiteindelijk zo lekker aan het spetteren is met zijn snottert in het water Clown

Had je geel 'last' van de jeugd die daar ook in de wei rondloopt (3 jaarlinghengstjes en twee twee-jarige merries)????? Die zijn namelijk normaal gesproken niet bij je weg te slaan als je in de wei loopt....

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:11

??? Moet je dan een wei in met paarden om bij het water te komen dan?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:35

Nee ik stond aan de overkant dus ik hoef niet bij die wei te komen inderdaad. Heb ze wel zien kijken Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:36

Ik kon het niet laten om deze te laten zien.
Vies in maart, toen ik hem kocht en vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

Behalve dat hij vandaag wat schoner was Clown ook veel meer hals, mooier gespierd in de rug en veel lichter van kleur. Toch ook echt minder staart trouwens Boos! heeft hij jammer genoeg geschuurd

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:38

Jammer van de staart maar verder echt prachtig dier zeg!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:39

Dankje Haha! En nog lief ook!

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:50

Hai Anne!
Wat een plaatje zeg! Ga je ermee naar de keuring dit jaar? Hij heeft toch NAS papieren? Wellicht een gokje waard, hij ziet er namelijk geweldig uit!
(Ik heb overigens op jouw advertentie gereageerd waar je je ghost te koop aanbiedt..... Wil je hem niet ruilen tegen een barefoot London? Bloos )

Ow enne Wendy, de jonkies aan de maas zwemmen zo de maas over hoor Clown Laatst heeft Hans ze ook al moeten ophalen uit een andere wei... Ze waren de maas in gezwommen, linksaf geslagen en een paar weilanden verder gezwommen. Daar stonden een paar leuke merrie's Kwijl blijkbaar waar ze graag op bezoek wilden.... Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:24

Hahaha wat een spruiten zijn het toch. Nou RB was niet interessant genoeg blijkbaar. Ruin hè dan krijg je dat Tong uitsteken

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:46

Homofielie schijnt anders in het dierenrijk ook volkomen normaal te zijn hoor Tong uitsteken
@ Anne; vooral die hals; wereld van verschil! Je bent duidelijk goed bezig met hem!
Ascot heeft nu vakatie; veel te warm om te rijden... Zelfs pubberende fjord op t werk vind het te warm op puberaal te doen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:22

vientijntje schreef:
Hai Anne!
Wat een plaatje zeg! Ga je ermee naar de keuring dit jaar? Hij heeft toch NAS papieren? Wellicht een gokje waard, hij ziet er namelijk geweldig uit!
(Ik heb overigens op jouw advertentie gereageerd waar je je ghost te koop aanbiedt..... Wil je hem niet ruilen tegen een barefoot London? Bloos )
(..)
Hij heeft inderdaad NAS-papier. Maar ik dacht dat je niet met een 6-jarige ruin naar de keuring kon?
Ik hoop trouwens dat de jury's op de wedstrijden die komen gaan net zo enthousiast zijn over Visent zijn uiterlijk dan jullie! Heerlijk ego-strelend Schijnheilig

Over de barefoot krijg je vandaag of morgenvroeg een pm.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:16

Een jury ziet natuurlijk niet hoe Vicent eers was, maar een goed paard wordt zekers herkend Ja (goede ruiters ook, trouwens, schijnt het Tong uitsteken )

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:21

Afbeelding

Roodkapje met zelfs twee boze wolven! *LOL*