Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:44

Allebei gefeliciteerd!

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:24

Leuk Elize. Jij ook gefeliciteerd :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:56

Dames gefelicitaartttt :)
Zo Vera is weer op date geweest met Blando...grote ronde richting Delft gemaakt en het laatste pad terug naar stal nog even flink gas gegeven hihihi.... :D
Klein stukje andere route genomen (fietspad langs de abtswoude) en dat was weer een compleet nieuwe ervaring voor Salivera, maar op wat gesnurk na deed ze het prima....
Morgen weer een trainingsrondje :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:09

Dat wordt een langeafstands stel!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:17

:D

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:29

Morning! iemand nog wat nodig van de paardendrogist? wil namelijk vandaag uiterlijk morgen gaan bestellen

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:00

Nee dank je Wanda, heb even niets nodig.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:13

Nee,Wanda, ik heb nog genoeg!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:06

Nog gefeliciteerd Fiek :D
En leuk nichtje heb je Elies!

Vandaag mijn eerste les op Blando gehad, ging prima *D

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:26

Cool xeen! was hij stormproef :) wat een weertje vandaag zeg.

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:02

Ja hij was windproef :D ging echt goed!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:17

Leuk,Xeen,dat ie zo fijn gaat!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:16

Heb ik weer. Sinds donderdag heel veel last van benauwdheid/ moeite te ademen. Vandaag naar de dokter gegaan. Ben ik mogelijk allergisch voor dieren, stro en/of schimmels..

Nu aan de medicijnen, een of andere vage discus die je aan je mond zet en spul mee inademt. Moet je dus heel diep inademen, uit een soort van ronde schijf die je aan je mond zet, echt met flinke kracht. Degene die dat bedacht voor dit soort klachten was vast niet echt met zijn hoofd erbij!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:12

ElizeVdS schreef:
Heb ik weer. Sinds donderdag heel veel last van benauwdheid/ moeite te ademen. Vandaag naar de dokter gegaan. Ben ik mogelijk allergisch voor dieren, stro en/of schimmels..

Nu aan de medicijnen, een of andere vage discus die je aan je mond zet en spul mee inademt. Moet je dus heel diep inademen, uit een soort van ronde schijf die je aan je mond zet, echt met flinke kracht. Degene die dat bedacht voor dit soort klachten was vast niet echt met zijn hoofd erbij!

Wereldspul is dat, gebruik het al jaren en is al een stuk simpeler te gebruiken als de inhalatoren van jaren geleden. Het moet nou eenmaal zo diep mogelijk in je longen komen, en de enigste manier om dat voor elkaar te krijgen is zo diep mogelijk inademen, iets anders valt daar niet op te verzinnen, je kan het moeilijk in je longen spuiten...

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:14

Klopt, maar ik kan niet goed diep inademen, dat is juist een van de problemen, nu komt het medicijn steeds op mijn tong (gelukkig niet vies), maar werkt niet echt zo. Weet alleen moet of dat komt doordat ik hey niet goed binnen krijg of omdat het hierbij niet werkt..

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:21

ElizeVdS schreef:
Klopt, maar ik kan niet goed diep inademen, dat is juist een van de problemen, nu komt het medicijn steeds op mijn tong (gelukkig niet vies), maar werkt niet echt zo. Weet alleen moet of dat komt doordat ik hey niet goed binnen krijg of omdat het hierbij niet werkt..

Ik kan ook absoluut niet diep inademen als ik weer eens een benauwdheidsaanval heb, maar krijg het toch eigenlijk nooit op mijn tong, dan gaat het toch fout met de manier waarop je het gebruikt.....bij de apotheek kunnen ze je daar mee helpen, krijg je een lesje hoe te inhaleren.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:26

Heb ik gehad, maar ik ben denk ik spastisch met mijn tong ;)

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:47

Dave is licht astmatisch en heeft ook zo'n discus met Ventolin. Het werkt bij hem echt heel erg goed en ook meteen. Het is inderdaad wel even oefenen voordat je het goed door hebt. Ik zou anders toch maar weer even vragen hoe het komt dat het bij jou niet helemaal lukt. Misschien is die wel stuk...

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:48

Ik denk dat ik hem niet ver genoeg in mijn mond doe. Heb het pas 2 keer geprobeerd en tweede keer ging al een stuk beter. Als het morgen niet goed gaat ga ik wel even terug naar apotheek inderdaad! Stom genoeg vandaag dus 'lesje' in gehad, maar doe het denk ik te voorzichtig ofzo..

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:53

Ik neem aan dat je er ook andere medicijnen bij hebt gehad Elize? ventolin is alleen een symptoombestrijder, meestal krijg je er iets anders bij om de allergische reactie te onderdrukken....

Ik mag morgenochtend weer even naar de huisarts, om te kijken voor andere medicijnen waardoor ik niet als een zombie rond loop...

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:54

Ik moet eerst bloedtest doen (morgenochtend) zodat ze weten waar ik precies allergisch voor ben. Dan weer verder kijken. Heb dit vooral nu gekregen omdat ik moeilijk nog twee weken benauwd rond kan lopen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:56

Antihistamine mag je inderdaad niet slikken voor een bloedtest, want dan kloppen de waardes in je bloed niet meer.....hopelijk hebben ze snel een uitslag, dan kunnen ze gericht behandelen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:59

Ik denk zelf dat het meer iets met pollen zal zijn. Had het vorig jaar (wel in Ierland) echt precies rond deze tijd, ben er toen voor naar het ziekenhuis geweest omdat ik toen mijn rug gekneusd had een week of wat daarvoor en dacht dat ik misschien een klaplong had.. Arts dacht toen dat het kwam omdat ik met knetterende pijn rondliep maar geen pijnstilling nam, als een reactie van mijn lichaam op de pijn zeg maar. Na een week of 2 was het toen over. Maar omdat het nu precies in dezelfde periode terugkomt lijkt me iets in de lucht aan pollen ofzo best aannemelijk..

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:05

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:11

Ik zit even mijn foto's te bekijken uit die periode, en overal staat bloesem op de foto. Dus zal toen inderdaad ook volop pollen-tijd geweest zijn. Vind pollen sowieso veel betere allergie dan paarden of hooi/stro ;)