liberty's eerste les op de hoeve
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
t blijft een mooi beestje! 
Heeft er misschien niets mee te maken, maar dat vind ik toch wel heel positief omdat dit vaak op veel plaatsen heel slecht is. Nu het leasen er is, ben ik echt stukken verder gekomen. Verder gekomen in het rijden, zelf het paard ontdekken, samen iets vormen met je paard en het paard nieuwe dingen aanleren. Ikzelf vind Kai namelijk ook stukken vooruit gegaan, sinds hij op de manege kwam en op de manege stond. Ik vind ook dat ik zelf vooruit ben gegaan, dus dit leasen heeft wel veel goeds met mij gedaan, en ik ga er ook zeker nog een jaar voor! 
) Voor de leasers van de lwd-manege is het natuurlijk geweldig dat ze een soort van eigen paard nu hebben, maar zoveel jongeren, kinderen en volwassenen moesten hierdoor hun hobby stopzetten omdat het te duur werd, jammer dat het zo weer een elitair karakter krijgt! Ik wens jullie nog veel plezier met jullie lease-paardjes!
Tja, dat mis ik soms nog wel hoor.
Nog nooit iemand die letterlijk tegen mij gezegd heeft dat ze naar de slacht gingen, hoewel er natuurlijk we een aantal daar zijn beland natuurlijk.
Maar op een gegeven moment wordt je ouder en leer je ook dingen als aan de teugel lopen enz. Ik heb wel altijd gevonden dat de instructrices en instructeurs wel wisten waar ze mee bezig waren en je echt ook iets leerden. Toch was de een beter dan de ander. Zo heb ik echt ONTZETTEND veel van Marisca geleerd! En ik heb altijd bijgeleerd tot de manegelessen vorig jaar ophielden. Dus het ligt ook maar net van wie je les had. Ik was altijd serieus aan het rijden en leerde heel veel. Natuurlijk kom je ook voor de gezelligheid en het kletsen. Maar ik heb bijvoorbeeld op de donderdag avond gemerkt dat paardrijden serieus kan zijn en na de les tijd voor gezelligheid en ouwehoeren.
) En dan maakt het niet uit wat voor paarden je hebt. Ik heb van alle paarden wat geleerd. Van Aranka dat juist been ook tegengesteld kan werken, die kwam daar alleen maar op terug. Van Jolly heb ik ook heeeeel veel geleerd, maar ook van heel veel anderen. Dus ja.. je kan zeggen dat dat niet de meest wauwie paarden waren, die ook wel echt vast zaten in de manegeroutine, maar juist daar leer je weer van. Ik heb de laatste jaren juist daar heel veel van geleerd en was het juist een uitdaging om juist zon paard voor zijn/haar doen beter te laten lopen. (Wat met mariscas hulp dan ook eigenlijk altijd lukte
) Natuurlijk zou je kunnen zeggen dat je daardoor nooit echt verder een paard kon doorrijden, omdat je eigenlijk altijd een heel uur bezig was het paard echt goed te laten lopen.. Maar dat heb ik nooit erg gevonden.. daarom reed ik af en toe op Big Ben, als ik juist wilde werken aan het verder rijden en reed ik op Jolly als ik zin had om dat paard eens een keer gewoon goed te laten doorlopen.. Je moest bij elk paard kijken naar zijn mogelijkheden en daarmee genoegen nemen als je dat bereikte. Het was nou eenmaal zo dat je bij Big Ben snel de motor had gevonden, terwijl je daar bij Jolly miss het hele uur voor nodig had. Maar dat vond ik juist leuk
En ja ... de wc's worden idd vaak schoongemaakt (heb ik ook nog vaak moeten doen
)
Dus juist omgekeerd. Komt omdat ik juist nu een manege heb gekozen voor alleen de gezelligheid, maar niet vanwege het niveau van de les
Maar ik geeft toe.. ik kijk nu al uit naar een eigen paardje waar ik weer verder van kan leren
Eerst maar eens centjes gaan verdienen
Haha...
Volgensmij heeft iedereen uit dit topic een hele fijne tijd gehad bij de manege. Ik ben vaak op ponykamp geweest, maar nog nooit op de Leeuwarder manege. Bij die ponykampen, vond ik de pony's eigen nooit veel aan. Ik merkte toen gelijk al, dat we echt geboft hebben met de pony's en paarden van de Leeuwarder manege. Sommige konden strontvervelend zijn, maar dat was ook wel een leuk zijn! En de pony's waren ook zo anders van elkaar, dat je eigenlijk bij iedere wel weer wat kon leren.Citaat:Pepino, is overleden.
Beertje.. ?
Woody.. ?
Abeltje, is overleden.
Gizmo, was die niet een eigen geworden?
Polly, staat nu bij Dennis, toch?
Pluto.. die is eigen geworden
En ga zo het rijtje maar af. Misschien iemand anders die wel meer antwoorden heeft?

Madammeke trouwens nog, ook fokmerrie. Popey, 1 les zonder zadel toen op gereden, ik vond 'm zó leuk! Alleen voordat ik die zin kon uitspreken was hij ook alweer verdwenen
Ik heb nog een videoband, van toen ik 8 werd. Ik had mijn feestje op de manege, mochten we een rondje stappen! Ik weet nog dat Donald meedeed... En,.. verder weet ik het niet meer. Donald, wat is daar mee gebeurd?
..
JuuLePuuL schreef:Wat te denken van Sky High, kleine en grote Ariba, Nikki, Thunder, Sorry, Spetter, Spirit en Sam, kennen we die nog!?
. 
JuuLePuuL schreef:Wat te denken van Sky High, kleine en grote Ariba, Nikki, Thunder, Sorry, Spetter, Spirit en Sam, kennen we die nog!?