ben gister ochtend om 9 uur op geweest voor mijn rijbewijs, (eerste keer) het ging best goed en had geen ingrepen. en ik ben daarom ook GESLAAGD... dus weer een gevaar op de weg erbij
Voor mij wordt het nog een tijd wachten om met mijn rijbewijs te beginnen aangezien het geld ontbreekt. Mijn studie en alles daaromheen is al duur genoeg.
Gelukkig is de week alweer bijna voorbij, maar ik hoop dat ik zaterdag gewoon lekker kan rijden. Maar dan moet ik eerst nog wat verder opknappen.
djoontje
Geplaatst: 22-01-09 10:44
Gefeliciteerd Martijn! Ik zit pas op 10 lesuurtjes, en met mijn geweldige talent duurt het nog wel even voordat ik op mag . De week gaat hier best snel, doordat ik vaak tot 18:00 of 18:30 naar school mag zijn de avonden korter en schiet het een beetje op. Ben alweer benieuwd op wie ik deze week geplant wordt
He martijn gefeliciteerd. Aangezien Amarie ziek is heb ik deze week weer een weekje Salvador gedaan. Hij gaat erg lekker. Na de wedstrijden afgelopen weekend heb ik nu ook wat puntjes om op te letten. Vanaf 1 februari staat Joyceke ook bij ons. Gezellig ik heb er zin in Joyce!!! Angelique en Marie allebei beterschap nog gewenst.
supje
Geplaatst: 22-01-09 23:36
haha ben er echt blij mee. ik rijd nu in de peugeot van g. deze kan ik altijd gebruiken..mijn fiets gaat denk ik voor lange tijd de schuur in (alleen nog kleine afstanden)
haha dat zeiden we vroeger bijna allemaal denk ik Als ik nu de auto heb rij ik zelfs naar de manege
Ik heb er ook zin in Sanne..Ging liever vandaag nog dan morgen :p Maar volgende week zaterdag is t al zover.. Heb dan wel meteen weekend dienst dat is balen, maar komt goed
Zelfs ik met men scooter zij altijd: ik ga gewoon op de fiets naar school en met de scooter naar men paard... vanaf de eerste dag niet meer met de fiets gegaan hoor
Nu ga ik zelfs nog naar het moleneind met dat ding terwijl ik er in nog geen 5 minuten lopen ben
He Martijn van harte. Wat zul jij blij zijn zeg, fietsen elke dag van Vlijmen naar Vught en terug en verleden tijd.
Ben weer op de been,doe het nog wel rustig aan maar het gaat echt de goede kant op. Gezellig Joyce, laat even weten hoe je laat je hem komt brengen, zal geen slingers hangen aan de stal maar wil er wel proberen te zijn....
Jaa tis afwachten of P niet hoeft te werken (maar die moest dit weekend werken dus ik denk het niet..) Wil s ochtends al gaan dan kunnen we eventueel meteen kijken bij wie die in de wei kan (en ik heb weekend dienst dus 15.15 moet ik weer beginnen)
Het is weer zondagochtend dus dat betekent dat de zaterdag weer voorbij is. Na heel de week ziek te zijn geweest en geel en groen te zien van ergernis, was ik gelukkig wel weer iets beter op de been. Heb nog niet veel kracht, maar dat komt wel weer. Ik zat weer op Raffinee, dus kon mooi even mijn rijden van de week ervoor herstellen en echt gaan rijden. Had er helemaal zin in, dus paard bijtijds gaan poetsen omdat er voor mij een meisje op moest. Daarna nog wat rond gehangen her en der. Tussendoor nog even de les van 11 uur gekeken. Daar liep Bontfire mee en die was weer de clown aan het uithangen. Stond die daar met 1 been in het mest emmertje...en maar proberen om nummer 2 er ook bij te zetten. Guusje was ook lekker bezig...die rende iedere keer naar het midden en ging daar staan bokken. Dus die is ook even flink aangepakt. Op een gegeven moment was het tijd om op te stappen dus snel naar Raf en erop geklommen. Eenmaal erop gelijk duidelijk gemaakt dat het werktijd was en dat pakte hij snel op. Heb er flink aan gereden, maar het was nog een hele kluif omdat meneer het heel handig vond om vol op zijn voorhand te gaan hangen. Heb dus overgangen gereden tot ik er bij neerviel en dit maakte het wel beter. Hij kwam steeds beter op het achterbeen. Op een gegeven moment moesten we zonder beugels gaan rijden. Dus beugels uit en gaan met die banaan. Zelfs nog stukjes lichtgereden zonder beugels, maar toch op gegeven want kreeg last van mijn nek. Volgende keer wil ik alleen zien dat ik er springteugels aan kan hangen want nu heeft hij gladde dressuurteugels en die trekt hij heel fijn uit je handen. Verder echt fijn gereden, dus ik was tevreden. Daarna paard verzorgd, gaan eten en lekker gekletst in de kantine. Daarna beneden nog wat dingen gedaan en toen was het tijd om te gaan.
djoontje
Geplaatst: 25-01-09 21:38
Ook van mij nog even een verslagje. Zaterdag op de manege aangekomen, snel naar de lijst, want ik was erg benieuwd. Staat er: Yoni Bont - Hidalgo..... . Nou ja boven gaan zitten een sleuteltje alvast gepakt. Lekker zitten kletsen en gelachen om de acties van de ponies. Daarna naar stal gegaan en eerst Odaymie een uitgebreide poetsbeurt gegeven zodat het wit van haar vachtje weer een beetje door de gele plekken heen te zien was. Buikje begint al mooi te groeien, je kunt goed zien dat er een veulen in zit. Daarna Hidalgo van stal gehaald en schoon gepoetst. Daarna maar even heel penny een stel vlechten in zijn manen gevlochten, want lange manen zijn niet handig bij het rijden. En toen op naar de bak en maar zien wat er van kwam. Ik vind het een lief paard, hij deed echt zijn best. Maar hij is vrij jong in zijn doen. Zwabbert alle kanten op met zijn lijf, en snapt de beenhulpen om hem recht te krijgen niet. Hij snapt dus zeg maar niet het principe van wijken voor druk of buigen om je binnenbeen, waardoor hij telkens aan ging draven terwijl ik gewoon rechte lijnen probeerde te stappen. Bij stelling vragen loopt ie zijn hoofd gewoon achterna zodra deze iets naar links of rechts draait . En zoiets kun je niet in een uur aan een paard duidelijk maken. Nou wat hij in stap niet snapt, snapt ie in draf ook niet, dus ook daar een zwabberend paard. Veel ondersteund met gewichtshulpen en mijn benen maar blijft lastig om een paard te rijden die veel beenhulpen nog niet kent, want je stuurt een paard grotendeels met je benen. Zo'n paard is leuk om iedere dag te rijden, om iets mee op te bouwen. Maar voor 1 keer in de week vind ik het niet leuk, omdat je niet van zo'n dier kan verwachten dat ie binnen een uur jouw hulpen (die waarschijnlijk toch weer net een fractie anders zijn dan de hulpen van anderen die hem berijden) gaat snappen. En dat ie het dan de week erop nog weet en je dus er verder aan kunt werken. Ik wil dan toch lekker werken, al is het maar aan de basis, maar als een deel van de basis er nog niet inzit dan mis je dat essentiële stuk gewoon in je rijden. Moet trouwens wel zeggen dat ie echt een goddelijke galop heeft. Hij spingt in 2 helften de bak door, maar hij zit echt als een luie stoel . Op het einde gaat ie wel je hand opzoeken, leuk, maar een koppie in de krul is sowieso niet mijn doel, en al helemaal niet als ie nog niet goed recht is. Wel gekeken hoe hij dit aanneemt, en ik moet zeggen dat doet ie echt heel goed, hij probeert het ook allemaal zo hard om het goed te doen . Aan het einde even dik beloond hij had echt heel goed zijn best gedaan om te snappen wat ik allemaal van hem wilde . Daarna even gaan eten en een blokje om door het bos met een vriendin die was komen kijken en haar hond had meegenomen. Daarna even Odaymie gestapt in de buitenbak. Die had er helemaal geen zin in, had net zo goed een dooie slak aan een touwje achter me aan kunnen slepen. Tótdat Joyce Ollie kwam longeren, die moest ze niet en ze begint toch te piepen en zelfs even te bokken. Huppa, mevrouw was wakker, hals erop, groot maken en zo imposant mogelijk door die bak stampen . Maar na 2 rondjes vond ik het té vrolijk worden en dus mevrouw-drukheid naar binnen geloodst . Daarna een lift aangeboden gekregen van een lesgenootje en dus toen lekker huiswaarts gekeerd.
Heb wel dikke spierpijn nu van het zonder beugels rijden, maar pijn is fijn daar lopen we wel weer doorheen
Nou de verhuizing is goed gegaan Hij mocht meteen de wei op en na 3 uur wilde hij er toch vanaf.. hij stond helemaal achterin en toen ik riep kwam ie naar voren gedraaft.. Hij stond op stal alles in de gaten te houden.. Morgen vroeg mag hij weer naar buiten