Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
deedee19 schreef:Dat van de pony's heb je dan gemist denk ik, want ik had altijd op vrijdagavond les en dan gingen ze met de hele groep naar buiten toe (weet niet of dat ook op de andere dagen zo is).
Gescheurde hoeven heb ik wel voorbij zien komen, doffe vachten anders niet. De wat botterige pony's bedoel je misschien de fjordjes? Die zijn al behoorlijk oud en ja ze moeten hard werken dan kun je dat haast niet tegen houden. De oudere pony's mogen na de ponykampen vaak ook een aantal weken uitrusten op de wei hoor alleen is die wei niet bij de manege.
Pony's verfen met gewone verf? Kan ik niks over zeggen ben er niet bij geweest (toen ik ponykamp deed iig niet) kan me er weinig bij voorstellen iig. Wat betreft dat commerciële dat vind ik wel een beetje inderdaad. Al kan ik niet zeggen hoe het nu is want ik rij er al even niet meer, maar ik merkte later wel verschil met toen hoe het er was toen ik er ging rijden 10 jaar eerder. Aan de andere kant, je moet ook wat om rond te komen natuurlijk. Geld moet toch op de plank komenEn wat betreft het meelopen van de paarden. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik er reed werd dat bijgehouden en mocht je nooit een paard uitkiezen waar meer als twee streepjes bij stonden. Dat vond ik wel netjes.
Al met al denk ik toch dat er manege's zijn waar het veel slechter is hoor. De paardjes staan altijd in mooie schone stallen en wat ik al eerder zei ik ben die doffe vachten niet tegen gekomen. En ik vond dat wij wel altijd een leuke groep hadden met rijden dus dat persoonlijke moet je er toch zelf van maken. Heb nog contact met zo wat iedereen die in de les reed (zitten allemaal in dit topic zowat) En ik vond het personeel altijd heel aardig. Kon het ook altijd goed vinden met Hans en zo. Al met al heb ik er altijd een leuke tijd gehad. In ieder geval beter als bij de andere manege waar ik gereden heb.
Maar iedereen moet natuurlijk zijn eigen mening hebben en dat mag gerust gezegd worden hoor Justice. Zo veel mensen zoveel meningen.