Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marie33

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:45

stom he...Bruin doet ook niets als er anderen bij zijn. Alleen kan hij wel eens raar doen maar ik weet inmiddels wat hij gaat doen: snuiven en omkeren. Als je je been er een beetje stevig aanlegt en zegt dat hij VOORUIT moet gaan, is het alweer over. Wel spastisch en heel erg gespannen krom lopend en kijkend naar wat dat wel niet voor een groot gevaar is waar ik hem langs stuur. Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:25

Mona deed dat ook altijd zo. Heel fijn Schijnheilig
Roger heeft dag 1 van de vierdaagse er bijna opzitten. Hij loopt nu op de dijk. Nog een km of vijf en dan is hij er.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:32

En leeft Roger nog na dag twee? Vanavond zomerfeesten. Geen zin maarja, wordt vast wel leuk.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:16

Dat wel, maar hij werd vanmorgen wakker met 38 graden koorts. Hij is toch naar Nijmegen gegaan en heeft zich daar door een arts laten onderzoeken. Toen was het gedaald naar 37,5 maar hij voelde zich niet echt goed. De arts zei dat het op het randje zat maar dat hij wel mocht lopen als hij wilde. Dat heeft hij gedaan. In Niftrik nog een keer laten meten toen had hij ineens 35 graden. Niet echt goed. De arts raadde hem aan zo snel mogelijk droge kleren aan te trekken. Gelukkig stond ik vijf minuten verderop met een droge handdoek een droog t-shirt en een droge jas en koffie. Dit scheelde al veel. Hij heeft hem uitgelopen vandaag. Hij ligt nu op bed, maar had inmiddels weer 38,5. Als het morgen niet gezakt is start hij niet. Dat is flink balen natuurlijk, want zijn voeten hebben niks geleden (lees HELEMAAL GEEN EEN blaar) Echt stomme pech dus. Ik hoop echt dat het vannacht gezakt is.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:41

En? Is ie nog gestart?
Zag vanochtend hier mensen overstken die al compleet kreupel waren...en toen moest Groesbeek nog in zicht komen. Zulke mensen kunnen toch niet anders dan sm-fanaten zijn??? Tong uitsteken

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:52

Ja koorts was gezakt vanmorgen. Hij zat weer rond de 37 graden. En hij liep goed vandaag dus is ook weer gefinished. Morgen laatste dagje! Haha!

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:26

Hoii hooi.

Zondag ga ik voor de 2e keer op ponykamp bij manege bergemo!
Het is er echt super gaaf, gaan er misschien nog meer mensen van 20-07-08 tot 26-07-08??
Ik ben echt helemaal weg van Jeroen de fjord! Bloos
Heeft iemand misschien een leuke foto van jeroen?
Want ben bezig met een collage aan het maken van hem.
xxx.

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 01:05

Hai Dnieze...

Hahaha, JAAAAAA, Jeroentje is inderdaad de allerleukste fjord Lovers (Hij is namelijk van mij geweest, voordat hij van Bergemo werd).

Wat is je mailadres, dan stuur ik je wel een paar leuke foto´s..

Groetjes, Anke

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:22

^ dat noem ik dus zéér subjectief Clown

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:23

hoezo noem je dt zeer subjectief

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:23

@ vientijntje ik heb mijn email adres in een pm gestuurd!! Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:37

Tja iedereen vindt zijn eigen beestje toch de beste Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 22:26

Of anders het ex-beestje wel Tong uitsteken
Rogier kruisje gekregen gister?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 23:43

Ja natuurlijk. Roger = bikkel Haha!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:24

Mijn zus ook. Knipoog Alleen dan geen kruisje geloof ik. Mensen die voor de Marine/Luchtmacht/Landmacht/weetikwat lopen, krijgen iets anders.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:27

Oh dat wist ik niet, maar hartstikke goed van je zus Ja
Ulvy's ruitertje heeft vandaag haar eerste galopje op Ulvy gedaan. Welliswaar met het zadel vast want was toch wel spannend. Nou is Ulvy dus zo'n pony dat als Anne maar iets uit evenwicht gaat ze stil gaat staan. Heel lief bedoeld natuurlijk, maar krijg dat ding dan maar eens in galop. Ging niet echt heel handig Tong uitsteken Maar uiteindelijk toch een half rondje gelukt en Ulvy heeft ook haar eerste bokje gedaan, maar Anne vond het helemaal niet eng. Heb er een filmpje van (met mobiel dus niet heel duidelijk)

Afbeelding

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:28

Hartstikke schattig! *LOL*

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:31

Ja hè? Als je dan bedenkt dat we het allemaal zo hebben geleerd. Ik reed al een half jaar voordat ik in galop durfde. Was echt zo'n schijthaas Schijnheilig

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:32

Ikzelf heb 1 jaar op manege bergemo gereden, en vond het helemaal geweldig enzo, tot ik er achter kwam dat het niet helemaal het einde was.
ik heb namelijk daarna op nog 2 andere maneges/stallen gereden en dan ga je vergelijken.
Als ik nu terugkijk op mijn tijd bij manege bergemo, of wel eens mee ga met een vriendin die daar rijdt, valt het me echt op dat het puur voor het geld is.
Ik vind het een beetje een massaproductie-manege, ze hebben ontzettend veel paarden en pony's, ontzettend veel mensen die er rijden, niet echt persoonlijk, met heel veel mensen in een les/buitenrit.
De pony's lopen echt heel veel op een dag en loopstallen zijn opzich oké, maar bij deze manege vind ik wel dat er té veel beestjes in zo'n loopstal staan hoor.
Sommige dieren hebben wondjes, gescheurde hoeven, doffe vacht, beetje bottig etc.(heb het hier vooral over de ponys)
En ik heb gehoord van een vriendin dat er op ponykamp pony's geverfd werden met gewone verf! Verdrietig
Mooie weilanden, maar heb er nooit 1 manegepony in zien staan.
Ondanks dat was het altijd wel leuk met mijn vriendinnen op de manege hoor, er staan leuke paardjes tussen Haha!
Ik zou graag jullie mening willen horen, sorry dat ik misschien zo negatief overkom

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:47

Dat van de pony's heb je dan gemist denk ik, want ik had altijd op vrijdagavond les en dan gingen ze met de hele groep naar buiten toe (weet niet of dat ook op de andere dagen zo is).

Gescheurde hoeven heb ik wel voorbij zien komen, doffe vachten anders niet. De wat botterige pony's bedoel je misschien de fjordjes? Die zijn al behoorlijk oud en ja ze moeten hard werken dan kun je dat haast niet tegen houden. De oudere pony's mogen na de ponykampen vaak ook een aantal weken uitrusten op de wei hoor alleen is die wei niet bij de manege.

Pony's verfen met gewone verf? Kan ik niks over zeggen ben er niet bij geweest (toen ik ponykamp deed iig niet) kan me er weinig bij voorstellen iig. Wat betreft dat commerciële dat vind ik wel een beetje inderdaad. Al kan ik niet zeggen hoe het nu is want ik rij er al even niet meer, maar ik merkte later wel verschil met toen hoe het er was toen ik er ging rijden 10 jaar eerder. Aan de andere kant, je moet ook wat om rond te komen natuurlijk. Geld moet toch op de plank komen Knipoog En wat betreft het meelopen van de paarden. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik er reed werd dat bijgehouden en mocht je nooit een paard uitkiezen waar meer als twee streepjes bij stonden. Dat vond ik wel netjes.

Al met al denk ik toch dat er manege's zijn waar het veel slechter is hoor. De paardjes staan altijd in mooie schone stallen en wat ik al eerder zei ik ben die doffe vachten niet tegen gekomen. En ik vond dat wij wel altijd een leuke groep hadden met rijden dus dat persoonlijke moet je er toch zelf van maken. Heb nog contact met zo wat iedereen die in de les reed (zitten allemaal in dit topic zowat Schijnheilig ) En ik vond het personeel altijd heel aardig. Kon het ook altijd goed vinden met Hans en zo. Al met al heb ik er altijd een leuke tijd gehad. In ieder geval beter als bij de andere manege waar ik gereden heb.

Maar iedereen moet natuurlijk zijn eigen mening hebben en dat mag gerust gezegd worden hoor Justice. Zo veel mensen zoveel meningen. Knipoog

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:59

deedee19 schreef:
Dat van de pony's heb je dan gemist denk ik, want ik had altijd op vrijdagavond les en dan gingen ze met de hele groep naar buiten toe (weet niet of dat ook op de andere dagen zo is).

Gescheurde hoeven heb ik wel voorbij zien komen, doffe vachten anders niet. De wat botterige pony's bedoel je misschien de fjordjes? Die zijn al behoorlijk oud en ja ze moeten hard werken dan kun je dat haast niet tegen houden. De oudere pony's mogen na de ponykampen vaak ook een aantal weken uitrusten op de wei hoor alleen is die wei niet bij de manege.

Pony's verfen met gewone verf? Kan ik niks over zeggen ben er niet bij geweest (toen ik ponykamp deed iig niet) kan me er weinig bij voorstellen iig. Wat betreft dat commerciële dat vind ik wel een beetje inderdaad. Al kan ik niet zeggen hoe het nu is want ik rij er al even niet meer, maar ik merkte later wel verschil met toen hoe het er was toen ik er ging rijden 10 jaar eerder. Aan de andere kant, je moet ook wat om rond te komen natuurlijk. Geld moet toch op de plank komen Knipoog En wat betreft het meelopen van de paarden. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik er reed werd dat bijgehouden en mocht je nooit een paard uitkiezen waar meer als twee streepjes bij stonden. Dat vond ik wel netjes.

Al met al denk ik toch dat er manege's zijn waar het veel slechter is hoor. De paardjes staan altijd in mooie schone stallen en wat ik al eerder zei ik ben die doffe vachten niet tegen gekomen. En ik vond dat wij wel altijd een leuke groep hadden met rijden dus dat persoonlijke moet je er toch zelf van maken. Heb nog contact met zo wat iedereen die in de les reed (zitten allemaal in dit topic zowat Schijnheilig ) En ik vond het personeel altijd heel aardig. Kon het ook altijd goed vinden met Hans en zo. Al met al heb ik er altijd een leuke tijd gehad. In ieder geval beter als bij de andere manege waar ik gereden heb.

Maar iedereen moet natuurlijk zijn eigen mening hebben en dat mag gerust gezegd worden hoor Justice. Zo veel mensen zoveel meningen. Knipoog

kijk maar eens op bergemo hyves, staan foto's op van letterlijk geverfde pony's!
2 jaar terug waren het trouwens 4 streepjes per pony ipv 2..
achja, je hebt ook wel gelijk hoor Lachen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:48

Ik ben ook alweer vier jaar weg natuurlijk. Ik rij er nog wel regelmatig langs en zie ook manegepaarden in de wei staan. Mijn lievelingetje Spencer zie ik er iig vaak tussen staan Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:11

Wendy we hadden van de week hier vier verstandelijk gehandicapten op kamp en een van de ruiters reed normaal bij Bergemo en ALTIJD op Spencer Haha!

[edit] Denk dat ze met schilderen dit bedoeld --> http://85.17.225.63/236400001-236450000 ... _9fYo.jpeg Is dat bij Bergemo? Want ik herken de omgeving niet.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:17

Ik meld me tussendoor ook weer even:
en ik heb een vraag!
Kun je ook een buitenrit maken met 4 personen, buiten de manege lessen om, dus zonder andere mensen van stal?
Dit ivm een verjaardagskado en we willen met zn 4ren een buitenrit gaan maken.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:24

Denk dat die foto van de boerderij is. Ik reed twee jaar geleden nog wel bij Bergemo, op vrijdagavond in de laatste les. Ook toen was nog dat je paarden met twee streepjes achter de naam niet mocht kiezen of alleen per hoge uitzondering. Ik vond/vind Bergemo juist een hele verbetering met voorgaande maneges waar ik heb gereden. Er ging een hele nieuwe (manege)-wereld voor me open!