Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:51

hello ladies,
chess was idd lekker druk, was een paar daagjes niet in de paddock geweest met die wind en regen, maar had het blijkbaar toch nodig ondanks dat hij de hele week is gereden. hij heeft natuurlijk de hele week in het gereel gelopen maar daar kan hij toch z,n energie niet mee kwijt. hij ging vandaag met 4 benen in delucht in de paddock heb mijn maar even in de longeercirkel uit laten racen daar kan hij minder kwaad als in de paddock mijn wilde pony. hij zit iig goed in zijn vel..
en vervolgens staat hij in de paddock alsof er niets gebeurd is de knapperd.

hoplijk lukt het je een plekje te vinden voor kyra, zal mogelijk wel lastig worden halverwege het seizoen en zeker met de (mogelijke)schimmel, is het niet te testen of ze het wel of niet heeft?

horsiiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:02

Er kan waar ze nu staat geen da komen, als ze uit de opfok is ga ik er zoiezo wassen met de speciale shampoo.
en komt de smid zo snel mogelijk :)

fijn dat die vandaag weer lekker de benen kon strekken, als die van mij niet een paar uur per dag buiten loopt is het een bokkende stuiterbal, ook onder het zadel :P

Hoe is het met sybje?

Chess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:16

normaal gesproken komt hij ook elke dag in de paddock ik zag alleen het nut er niet van in om hem een paar uur in de zeikregen buiten stil te laten staan had hem van de week wel al en paar keer in de stapmolen gehad was blijkbaar niet voldoende voor hem..
moet hem misschien een keer inladen voor een buitenritje..

horsiiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:17

Bedoelde niks aanvallends hoor :P

Chess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:46

nee weet ik zo voelde ik het ook echt niet *D

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:17

Ivamerol ofzoiets.
Wat je wel kan doen horsii (ben je naam kwijt) nu laten enten tegen schimmel. Kan de veearts doen zonder dat ze de kudde uitmoet.
Kan ook als ze al besmet zou zojn. Doo heeft hem vorig jaar ook gekregen en was er binnen een week vanaf.
Wys en dr andere paardjes hebben hem toen volgens mij ook gekregen die hebben geen schimmel gekregen.

Lastig kaar een nieuw meisje zoeken, zeker omdat je zo'n goede had :(

Anita en haar ondeugende beesten bende haha
Storm die zich goed voelt in de storm :D

Alles gaat zn gangetje geloof ik!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:24

guten morgen
6 graden en regent een beetje.

Als Kyra haar hoefstraal zo erg is zou ik er vandaag nog op staan en een eigen hoefsmid [uit de buurt laten komen]
Trouwens waarom zo lang gewacht als er al veulens in de groep staan met zulke grote plekken schimmel dat andere bokkers ervan schrikken.
Dat ontstaat niet in een minuutje. Fijne opfokstal.

We moeten niet zo gauw aan aangevallen denken, ik denk dat we met veel meningen elkaar kunnen helpen.Dat is juist fijn.
Als iets niet werkt heeft een ander misschien een idee wat ook weer geprobeerd kan worden.

Ik heb als he zo slecht weer is mijn boy's ook niet uren buitenstaan.
Doe ik ze echt geen plezier mee hoor om ze als koeien te zien staan wachten tot ze eruit mogen.
Laat ze ff lopen met de longeerzweep en dan is het wel oke met zo een dag en mijn boys doen het best hoor.

Vandaag ga ik alle kerstspullen opruimen.
Is toch naar weer vandaag.
Wat boodschappies en uitmesten.

Aman zit maar lekker in Egypte.

Chess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:49

kerstspulletjes zijn al en paar dagen weg vind het altijd zo lekker opgeruimd als het weg is en je hebt daarna altijd zoveel ruimte in je huis heerlijk gevoel is dat.

vanmiddag mijn wilde pony gezelschap houden, heeft vanochtend als het goed is in de les meegelopen dus ga wel kijken wat ik ga doen.

aman lekker een weekje vakantie vieren hoop dat ze het naar haar zin heeft zal vast wel lukken denk ik

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:42

Chess schreef:
kerstspulletjes zijn al en paar dagen weg vind het altijd zo lekker opgeruimd als het weg is en je hebt daarna altijd zoveel ruimte in je huis heerlijk gevoel is dat.

vanmiddag mijn wilde pony gezelschap houden, heeft vanochtend als het goed is in de les meegelopen dus ga wel kijken wat ik ga doen.

aman lekker een weekje vakantie vieren hoop dat ze het naar haar zin heeft zal vast wel lukken denk ik

aman is met haar vrijer en zusje met vriendin.
zijn gisteren om half 6 opgestaan en hebben jeep=safari gedaan en op kamelen gereden.
lekker vroeg eruit haha

Ik ben met de kerstspullen aan het stoeien.Vind het ook heerlijk dat het weg is, was gezellie, maar toch.
Ik wacht wel altijd tot 6 januari geweest is [3 koningen]

Mijn Jongens staan fijn in stal en het hoost hier en waait weer ontzettend.
Straks met uitmesten ff naar buiten, maar dat is het dan voor vandaag.

Heb je een verzorgster die les op Chess krijgt?

Chess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:00

nee hij loopt standaard 1a 2 keer per week mee in de les, de reden dat ik dat doe is dat alles dan onder begeleiding gaat van mijn instructeur. zij let heel erg op houding en hulpen van de ruiter en ook hoe het paard loopt. er gebeuren dan ook geen rare dingen. daarbij komt ook dat ik geen 7 dagen in de week tijd heb om hem te doen dus is dit voor mij een goede oplossing en over het algemeen rijden dezelfde personen hem er wordt niet sterk gewisseld tussen ruiters icm paarden. voor mij prima oplossing zo..

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:35

Nou das toch lekker.
Je heb zelf ook een gezin en werk en dat kost ook tijd.
Veel tijd weet ik uit ervaring.

Tjonge toch nog veel werk al die kerstspullen maar ga gestaag door hihi,
lekker muziekie erbij en straks een gluhweintje, Heb jongens net hooi gegeven en dan ff uitmesten.
Goed bezig hoor hihi

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:45

horsii schreef:
Er kan waar ze nu staat geen da komen, als ze uit de opfok is ga ik er zoiezo wassen met de speciale shampoo.
en komt de smid zo snel mogelijk :)

fijn dat die vandaag weer lekker de benen kon strekken, als die van mij niet een paar uur per dag buiten loopt is het een bokkende stuiterbal, ook onder het zadel :P

Hoe is het met sybje?

Ja gaat goed! Blijft mijn donder :) Ze liep gister alleen niet lekker... Toch weer last van der artrose denk ik..

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:23

horsii schreef:
SPOEDSPOEDSPOED!!!!!!!!!!!!!!
Kyra moet van het opfokbedrijf weg, binnen een maand!
Omdat wij een andere mening hebben over het behandelen van schimmel!
Plekje gezocht dus voor 9 maanden oud haflinger veulen!
Brabant of zuid-holland!!!!!!

sorry dat ik zomaar binnenval.

Lekker weg halen daar dus dames :( ,helaas kan je dit niet altijd van te voren inschatten hoe het er aan toe gaat bij de opfokstal maar ik lees er wel meer slechte berichten over af en toe...veulens/jaarlingen met gigantise wormbesmettingen,vermagert tot op het bot enz...bij sommige stallen lijkt het i.d meer op zakken vullen en weinig zorg voor de paardjes!
Wel jammer er zal nu niet veel meer te vinden zijn i.v.m volzitten en het inscharen zo laat nog.

Weet iemand nog een leuke verzorger voor mijn Mandy :j vooral op de door de weekse dagen schiet de beweging er erg vaak bij in helaas,gelukkig staat ze wel heel veel buiten....maar dan beweegt ze ook niet echt haha.
Karin,mischien dat meisje die verleden week voor Blando kwam maar meer van de ponnies was? Heb een rasechte ponnie staan en haar streken blijven tegenwoordig aardig in de kast zitten :D

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:00

Marion ik zal even contact zoeken met haar en het haar vragen. Het is een leuke en lieve meid verder en niet te beroerd om de handen uit de mouwen te steken. Weet alleen niet of het te ver weg is voor haar want ze komt uit het westland ergens. Heeft wel een auto.

Regina wat fijn dat het zo goed gaat met Chess en met jou, leuk om te lezen.

Presje, zou het leuk vinden om weer eens bij jullie te komen buurten volgende week ofzo als het kan. Deze week is nog een beetje druk.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:54

zo alles klaar.
Net heerijk verzopen met uitmesten en de boys ook pfffffffffff
Alleen maar regen, stortregen en hagel.
Houd maar niet op.
Mijn halve terras en begin van mijn tuin staan blank.Alleen mijn rijbak is prima en hat achterste gedeelte van mijn tuin.
Komt goed uit want dat wordt paardewei.
Geloof niet dat ik hier eerder zoveel water heb gehad.

Nou ga gluhweintje nemen en straks een uitsmijter maken lekkker.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:40

Nou dan hebben wij hier weer eens mazzel Anita, hier is het de hele dag droog geweest met veel wind. Dat dan weer wel

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:11

spettertjuh schreef:
Nou dan hebben wij hier weer eens mazzel Anita, hier is het de hele dag droog geweest met veel wind. Dat dan weer wel

ja heel noord nederland is aan het verzuipen met ons erbij, we wonen tenslotte niet voor niks tegen de grens met groningen.Pffffffffffffff

Hoop dat het morgen wat droger is kan ik misschien zwemmend de bospaden met Aiko door.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:02

Goedemorgen

Als het goed is vandaag weer een lekker buitenritje maken nadat de brommer opgehaald is vanmiddag

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:17

guten morgen
5 graden en begint net weer te stortregenen.pffffffffffffffffffff

Veel plezier Kaar, hoop dat ik gezien het weer ook nog ff naar buiten kan.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:51

Zo te lezen vergaat de meesten van ons wel goed! Ik hoop dat jullie snel een fijne plek voor Kyra vinden, meiden.het zal niet meevallen.

Ik ga vandaag de Kerstspullen weer naar de vliering verkassen, wacht ook altijd tot na Drie Koningen.

Gisteren was Storm zeer braaf, hard gewerkt aan de longe, volte verkleinen in draf, dan weer vergroten en op de hoefslag meteen aanspringen in galop. Knap peerd, was helemaal trots!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:49

Ja het zag er goed uit gisteren Jet met Stormie, van de zomer kunnen jullie mee op buitenrit :D

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:02

zo ik ook heerlijk op 2 uur durende buitenrit geweest met Aiko.
Veel gedraafd en gegalopeerd. Aiko super braaf en supernat. Dikke vacht en heerlijke temperatuur.
Begon bij thuiskomst net een bietje te spetteren.
Nu weer strak blauwe lucht.

Nu nog aan mijn plumpudding, die overigens echt heel lekker is en dan ff uitmesten,
Straks kippie in de gril en verder niks hihi.

Ben je al naar buiten geweest Kaar?

Gaat goed met Storm hè Jet.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:02

Ech wel!

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:21

Jetta schreef:
Ech wel!

*\o/*

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:23

Heb een heerlijke buitenrit gemaakt, zoals gewoonlijk was Blando weer zeer braaf en er zijn leuke foto's gemaakt en ook nog een filmpje. Staan op het langelaantoppic.