Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 4!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mariekeoo

Re: Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 4!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:08

GEFELICITEERD PATRICIA:d:d

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:24

L_bonsai_L schreef:
zo veel hebben hier toch geen eigen paardje?
patricia, kim, eefje, many, verder niet toch?

En het kwam behoorlijk onverwacht maar ben wel zooooo blij met haaar!!

Gefeliciteerd!

Bah moest vandaag nakomen, heb toen maar frans geleerd maar nu ken ik het wel al best wel goed :D

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:26

haha waarom moest je nakomen?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:42

Ik was ziek vorige week en had huiswerk niet gemaakt omdat ik het niet wist.
Vond ie een slecht excuus.
Maar een ander meisje zei hetzelfde en die hoefde niet na te komen :S

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:45

Mijn god hee, wat een dag zeg!
Ik had Ferro, Gally en Fay buiten gezet en het viel me op dat Gally en Fay lekker ook in het longeerbakje aan het spelen waren (je komt via de gewone bak in het longeerbakje en die plak ligt er niet altijd op), maar Ferro bleef op afstand staan en ging niet dat bakje in. Toen zei die stal eigenaar misschien heeft hij slechte ervaring omdat hij elke keer gelongeerd moet worden en mensen achter zich aan rennen (He Marlous xD) en die zweep die hij niet leuk vind, misschien moet je eens met hem gewoon spelen in die bak zodat hij niet alleen de associatie heeft met longeren. Dus hij kwam met zo'n grote bal aan zetten. Ik Fay en Gally binnengezet en wilde Ferro achter in de longeerbak zetten maar hij wilde absoluut NIET meer in dat bakje! Heeft een paar keer flink het touw door m'n handen getrokken, ook die hengsten ketting waardoor me vinger nu blauw is en kwam een aantal keer goed omhoog. Ik wilde hier niet aan toegeven en gaf het dus niet op. Had Gally er bij gehaald en hij ging zo dat bakje dr in, plank dr op, en ging gewoon lekker met hem spelen terwijl ik Ferro kei hard negeerde. Hij vond die bal wel leuk en ging hem helemaal aanvallen enzo. Na een tijdje werd Ferro nieuwsgierig en wilde dr ook bij dus ik hem ook in dat bakje gelaten. Na een tijdje Gally dr uit voordat Ferro het doorhad en toen stond hij ineens in z'n eentje in die bak. Na ruim 20 min was het gelukt! Toen heb ik hem nog even laten staan en met de bal laten spelen. Heb die bal in de hoek gelegt waar hij normaal altijd in duikt. Ging hem toen longeren zonder touw, in het begin wilde hij nog wel paar keer de andere hoek in maar na een tijdje ging het echt super goed! Hij schonk niet veel aandacht aan Gally en lette goed op mij. Hij deed het echt goed toen.
Heb wel even gedacht toen Ferro elke keer begon te stijgeren dat ik dr gewoon mee zou stoppen en hem helemaal niet meer zou longeren omdat het gewoon te gevaarlijk was, zowel voor mij als voor hem. Maar tis gelukt en hij deed het beter dan de afgelopen 2 keer :)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:49

nou zeg ik rende niet achter hem aan ik rende met m mee... en volgens mij had je zelf ook niet echt een beter idee, je doet t nu net overkomen alsof ik een of andere mishandelaar ben, pff en ik heb al zo n stinkdag -:(- %) {x)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:52

Nee tuurlijk niet je moet toch wat doen als hij die zweep niet snapt en alleen reageert op iemand die hem opjaagt. Maar ik ben dr zelf ook wel paar keer achter aan gegaan, als dat de enige manier is om hem vooruit te krijgen als hij moeilijk doet moet het maar :)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:54

mooi dat t uiteindelijk toch weer goed ging! :)
misschien m niet al te vaak longeren, gewoon af en toe voor de lol, en er een spelletje van maken ofzo :)
dat hij niet meteen denk dat als hij samen met jou de bak in moet, dat er iets niet leuk gaat gebeuren..

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:56

Nouja ik vind 2x in de week al niet zo vaak, maar wilde dr vandaag dus een spelletje van maken dat hij niet dat bakje associeert met stomme dingen alleen daar was meneer het dus blijkbaar niet mee eens...
Voortaan hem gewoon meteen samen met Gally daar in zetten zodat ze daar kunnen spelen en als ik dan hem wil longeren Gally in de grote bak zetten zodat hij niet helemaal alleen is maar toch wel alleen in het bakje

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:59

nee, 2x in de week is ook niet echt vaak, maar als hij het niet leuk vind voor hem natuurlijk wel ;) :)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:00

@ Fee, Dorey is een soort van me verzorgpaard... is bijna 3 dus nog niet echt om op te rijden ;) hahaha

Pfff die man waar die van is is ook een oude zeursnor zeg... had ik met m afgesproken gister dat we toen gingen springen en dat ze dan vandaag gewoon ff los in de bak mogt (de spullen stonden dr nog, zonder sprongetjes, dus dan kon ze zelf ff op ontdekking) want ik ben van mening dat je n jong paard gewoon veel rust moet geven om de boel te verwerken en ook om gewoon jong paard te zijn.... dus nouja ik had dr los gezet.. dacht van als ze nou uitgerent en gespeelt is dan kijk ik ff hoe moe ze zichzelf heeft gemaakt en doe ik dr anders nog ff kort aan de longe :)
Komt die oude knar de bak in (loopt ontzettend slecht, kan zelf t paard niet meer in of uit de stal doen...) gaat hindernisjes bouwen en wil dr dr overheen jagen....
Dus ik zeg nou dat vind ik geen goed idee, wat u doet mag u weten maar ik ga niet helpen. Nou lukte t m niet, Dorey geheel over de zeik (ZEIKNAT) en hij was beledigd dat ik dr dan niet ff aan de hand dr overheen deed. Dus ik zeg: Nou ik vind dat ze rust verdient we moeten niet overdrijven.
Werd ie helemaal boos ja en we moeten maar stoppen met jou want jij luisterd teveel naar linda(Me instructrice) dan ga je daar maar naar luisteren (ik weer het die zin klopt niet maar zo zei die t) en hij liet zo dat paard staan en liep boos weg...
Paard nog steeds geheel over de zeik, ik die bak in touwtje dr aan en stappen maar om dr op adem te laten komen... (terwijl t steeds n beetje regende joepie) nouja paard van me instructrice stond in stal naar dr te brullen dus werd ze door afgeleid, dus ik touwtje dr af en tegen dr zeggen "Kom maar" en toen kwam ze... nou zo nog n half uur door de bak (met dus nog steeds die fijne half regen half miezer)gelopen.... was wel heel lief want ze kwam echt heel goed mee, stopte als ik stopte, dus dat was wel weer heel positief :)
Nouja die van me instructrice bleef maar brullen dus uiteindelijk Dorey maar op stal gezet (ze staan met ze 2e in n apart gebouw, dus ze hebben alleen elkaar... die van me instructrice boeit t heel veel als ie dr alleen staat Dorey intereseert t niks) geprobeerd droog te wrijven en nouja toen maar een uurtje bij de les gaan kijken omdat ik dr niet nat onder n deken ga zetten... Nouja dekentje dr op en toen regende t ook nog eens toen ik op me fiets naar huis stapte :S pffff

Daar dan bij optellend dat ik vannacht elk uur voorbij heb zien komen, toen ik eindelijk lekker sliep me wekker ging en ik moest werken heb ik echt een rotdag gehad :S

sorry voor het lange verhaal maar moest ff me ei kwijt

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:02

en waarschijnlijk is ie t morgen allemaal weer vergeten xD En zo niet, dan is t jammer dat ik Dorey niet meer kan doen maar dat is dan maar niet anders, ik blijf bij m'n principes en hij mag doen met zijn paard wat hij wil, maar als ik het ergens niet mee eens ben hoef je ook geen hulp van mijn kant te verwachten

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:06

L_bonsai_L schreef:
nee, 2x in de week is ook niet echt vaak, maar als hij het niet leuk vind voor hem natuurlijk wel ;) :)

Jaa nouja tis lastig om te zeggen of hij het leuk vind of niet, soms loopt hij ook echt opgefokt te doen en te snuiven enzo, maar na een tijdje liep hij echt heel relaxed met z'n hoofd laag te briezen en te kauwen en dat is juist goed. Dus ik weet het niet zo goed. Maarja als hij het niet goed doet ga ik met die zweep dr achter aan en dan gaat hij meteen opgefokt doen, loopt hij braaf doe ik niks meer met de zweep en dan ontspant hij heel erg

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:29

*heb ik jullie nou allemaal afgeschrikt met mijn lange zeur-verhaal? ;( *

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:46

nee hoor :P
ik was r gewoon ff niet :P
ik vind dat je gelijk hebt hoor marlous! als je t er niet mee eens bent, gewoon rustig zeggen en uitleggen, en k zou m ook niet helpen.. :)

ella, anders misschien een keer zonder zweep proberen? je kan altijd nog t uiteinde van de longeer lijn gebruiken als je t nodig vind :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:51

Jaa maar opzich is hij totaal niet bang voor de zweep, als je niet oplet en hij ligt op de grond gaat hij er mee aan de wandel, en heeft soms echt geen ontzag voor de zweep, maar soms ineens wel.
Zal idd eens met die longeerlijn proberen, zonder zweep is er geen beginnen aan dan blijft hij lekker eigenwijs in een hoek staan ofzo :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:53

Nee hoor loes mij niet :) En Patries, wat leuk!!!!!! Hoe dat zo ineens? Ik wist nergens van!

Weten jullie miss wat het betekend als een paard tijdens het longeren soms aan zijn lippen likt? Op google staat dat het ontspanning, stress en onderdanigheid kan zijn....nou ik vind ze niet stressig overkomen....dus dan moet het ontspanning of onderdanigheid zijn...maar onderdanig tijdens het longeren? En ik ken ze nog maar net de paarden, dus dat lijkt me het niet helemaal...dus dan ontspanning denk ik?

En ik ben ook bezig met een 3-jarige merrie Diva. Heb dr vndaag voor het eerst op de poetsplaats geborsteld. Ze komt zo van het land af dus ik helemaal vies met plakaten modder enzo. Dus ze is nog steeds niet schoon, vooral tussen dr voorbenen, onder dr buik en op dr kont, maar het wordt steeds wat beter. Maar ze is echt zoooo braaf, ze had dus ook nog nooit echt vastgestaan voor mij, doet dit zonder problemen en ze bouwt echt enorm op mij want ze kwam vndaag met dr hoofd onder het touw en toen raakte ze een btj in paniek maar toen ik meteen zei hoooo braaf...bleef ze meteen stil staan en liet ze me het touw goed doen! Volgens mij leert zij echt zooooo snel, echt een leuk paard! (nouja pony, ze is iets te klein gebleven, tis een grote pony)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:56

Oh en het is geregeld, ik ga de 20e huren!!!! :D

FeeKoolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:01

Aaaah marlousiee!
ik snap dus precies hoe je je voelt, ik heb dat ook gehad met mijn VORIGE bijrijdpaard, wat niet voor niks vorige is geworden.. was ook echt een ouwe zeur en ik had dat paard soort van opnieuw beleerd, hij was van een rodeopaard veranderd in een nog-steeds-wel-ondeugend-maar-braaf-paard, ik kon alles met hem etc(zelfs zonder teugels in galop etc) en het was echt mijn maatje, maar op een gegeven moment deden wij alles fout, waren we teveel aan het crossen(niks van waar natuurlijk), mochten we niet naar het bos(wat heeeel dichtbij is..) en dan moesten we niet te vaak springen (deed ik echt 1 keer in de 2 weken ofzo?!) en bla bla bla.
dat is zo jammer dat sommige mensen met een eigen paard soms niet fatsoenlijk kunnen nadenken.
dus je schrikt ons zeker niet af en een rotdag is nooit fijn..
hopelijk wordt het morgen een betere dag voor je! :(:)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:04

pff nouja hij wilde dus juist alleeen maar springen... maar hij kan zelf niks meer met dat dier verder... snap ook eigenlijk niet waarom ie t ooit als veulentje gekocht heeft.. Maja dr schijnt goed springbloed in te zitten en volgens mij denkt ie zo ff makkelijk rijk te kunnen worden ofzo... bahbahbah en dan ook nog die rotregen en me slaaptekort... jaaa gaat allemaal heel fijn :P

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:06

hahaha nouja over morgen ben ik benieuwd, ik ga iig lekker uitslapen en lui doen hahaha en savonds paardrijden :) Dus das wel leuk... daarvoor moet echtr Dorey dus ook nog gedaan worden... dus ben benieuwd of ie zich dr weer mee komt bemoeien en morgen wel of niet vergeten is dat ie maar met mij moet stoppen (waarmee die denk ik bedoelde dat ik maar moest stoppen met verzorgen) pff bahbahbah

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:12

lippenlikken, hoofd laag en kauwen betekend dat ze onderdanig zijn, moet je maar eens opletten of ie dat alle 3 doen :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:17

pff vandaag saaie management dag gehad.
Morgen naar me zus filmpje kijken en Rajah doen. Zaterdag me eerste officiele werkdag(op me oude stage :P) En Rolex rijden :D

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:24

ga je op die stal werken?!!
leuk voor je!!! :D

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:26

en onderdanig heid onder t longeren kan volgens mij best hoor :)
maakt niet uit of je m al lang kent of niet.
al jij de indruk op hem maakt dat je zijn "leider" bent zegmaar xD