Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:01

kooslover schreef:
Super Milou! Van harte gefeliciteerd! :D *\o/* *\%/*

Thanks! Ben echt blij! Ga nu zo lekker slapen en dan morgenochtend paardrijden! En morgenmiddag naar Perla! Hoop op een beetje redelijk weer, ga ik met haar wandelen!

Saskia89

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:07

Kan ik me heel goed voorstellen, top hoor! :) Ik zal voor je duimen dat het weer meevalt morgen.

Trusten!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:34

Zo, vanochtend heerlijk gereden! Mocht op jouw grote vriend Antoinette! Moest toch wel heel erg wennen aan de gangen van hem....echt supergroot zeg.....!
Hij stond in de stal. heb hem zelf gepoetst! Moest van Aad met halster naar binnen lopen, maar hij liep met bijna ontblote tanden en oren verder dan ver achter in de nek naar me toe.....ben ik weer gauw naar buiten gelopen. Aad ging achter me staan en toen lukte het allemaal.....! Carola heeft me geholpen met zadel en Wil later met dek.....mèn, wat is dat beest lenig met z'n achterbenen!!!! Niet mijn type paard in de stal. Weet ook niet helemaal of hij mijn type paard is qua rijden! Ben zulke grote gangen gewoon niet gewend, haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:13

gefeliciteerd Milou!
En fijn dat je lekker gereden hebt. Hoe was het vanmiddag bij Perla, nog beetje droog?

Ik heb gewerkt en had vol tegen over een van de calatrava bruggen. Ik ben maar gaan lopen, kwam echt niet omhoog met een fiets, post en posttassen en al die wind. Hopen dat de wind snel gaat liggen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:26

Dank je Wendy :D!
En ja, gelukkig was het droog vanmiddag bij Perla! Dus heerlijk kunnen wandelen in de wind! Ze wilde me volgens mij wel even uitproberen met wandelen, maar dat was snel over!

calatrava bruggen? Zijn dat hele hoge bruggen ofzo? En ja, als je nu wind tegen hebt, dan heb je echt flink tegen! Kwam je lopend wel boven of was het dan met alle post ook nog zwaar?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:28

In de haarlemmermeer wilde ze graag van het geld af, dus hebben ze 3 calatrava bruggen laten aanleggen, van een of andere architect die calatrava heet. En die dingen roesten als gekken en daar blijft gedoe over.
Afbeelding
deze moest ik over, alleen dan vanaf de andere kant. en die gaat over een andere weg en had wind tegen. Met windvlagen stond ik gewoon stil en daarna weer verder wandelen met post en tassen. Gelukkig ben ik dan de meeste post al kwijt, maar die tassen vangen zoveel wind. De andere calatrava brug in nieuw-vennep kan ik gelukkig gewoon onder door.

En gelukkig had Perla snel door dat jij de baas was, dus gelukkig wel lekker gewandeld.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:11

Best bruggetje!

Ahhhh Milou heeft op het leukste rijpaard gereden :-) tja ik vind die gangen juist heerlijk maar het is maar net wat je gewend bent natuurlijk :-).
Dus Perla is leuk? Lekker he eigenwijze ponies!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:22

antoinetje schreef:
Best bruggetje!

Ahhhh Milou heeft op het leukste rijpaard gereden :-) tja ik vind die gangen juist heerlijk maar het is maar net wat je gewend bent natuurlijk :-).
Dus Perla is leuk? Lekker he eigenwijze ponies!

Idd een flinke brug Wendy!

Tja, na weken op de ponyclub zijn die gangen nogal een overgang, haha! En had heel veel moeite met de linkergalop.....daar kreeg ik hem met geen mogelijkheid in......is ie daar altijd zo lastig mee? Kreeg hem ook helemaal niet meer terug in draf om opnieuw aan te springen en als ie dan draafde, dan sprong ie te vroeg aan en kon ik hem weer gaan terug vragen........en ondertussen was zaron een soort van halve spinnen aan het uitproberen. Ds halverwege is wil nog op zaron gestapt om hem even goed te laten galopperen. Andere ruiter kreeg Anouk niet in galop, dus die stapte en draafde rond op binnenhoefslag. Enige die de linkergalop braaf deed volgens mij was Bob (hij was juist degene die niet rechtsom wilde aanspringen eerder in de les!).

Perla is leuk ja! Heerlijk om gewoon rustig te kunnen poetsen, zonder bang te hoeven zijn voor tanden en rondzwaaiende benen (zoals vanochtend!). En ze stond er echt van te genieten! Verder gezellige stalgenoten ontmoet en dus heerlijk gewandeld!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:36

Arko is niet sterk in de linkergalop. Als ik aanspring laat ik hem naar binnen kijken en goed buitenbeen erbij.
Ik vind dat je bij Arko wel streng moet zijn anders gaat hij op de autopilot en doet hij wat hij wil.
Zaron wilde vorige week ook niet in de linkergalop dn Bob vind rechtergalop heel moeilijk.

Lekker hoor zo'n poets en wandelpony, wil ik ook wel!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:41

Lekker zo'n pony. Ik vind het altijd heerlijk om in het zonnetje te poetsen en knuffelen.

En lekker rommeltje dus in galop met de paarden. Ik heb ook altijd nog moeite met die grote paarden, voelt zo traag aan, doe mij maar een pony met korte passen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:54

Dat was dus precies waar ik moeite mee had Wendy! Zat dinsdag op Alex en die is dan ook al heel ruim in z'n gangen in vergelijking met de ponyclub! Maar met het lichtrijden stond ik vandaag voor mijn gevoel wel heeeeeel lang! En die galop was echt slow motion ja......
Kijk, dat van die linkergalop wist ik niet Antoinette! Mocht ik er weer eens op worden ingedeeld, dan weet ik het! Het was alleen zo vervelend dat ik hem echt niet meer terug kreeg! Of eigenlijk half. Want hij had z'n voorbenen kennelijk in galop en achterbenen in draf ofzo.......weet het allemaal niet precies! Wee alleen dat ik een enorme strijd aan het leveren was!
En ja, het was een beetje rommelig met de linkergalop! Maar met slechts 4 paarden in de bak was daar ook de ruimte voor gelukkig!

En Perla! Vind het heerlijk om een beetje te tutten en bezig te zijn op de grond. Tuurlijk, het rijden is leuk en naar verwachting zou dat mogelijk in maart een keer gebeuren en daar heb ik dan ook onwijze zin in, maar gewoon ook lekker op de grond bezig zijn! En zeker als dan zo het zonnetje schijnt ja!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:58

Voor galop achter draf is hij ook goed in, dan even bijtikken bokken doet hij toch niet. Ik hen trouwens altijd geleerd om een paard een beetje naar binnen te laten kijken bij aanspringen. Alex zijn gangen zijn wel ruim maar vlak. Arko is een tuigertype, hij heeft ruime gangen en geeft hoger op heerlijke combi vind ik dat :-).

Rijden komt vanzelf toch wel met Perla? Elkaar lekker eerst leren kennen fijn dat je die kans krijgt!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:01

Dat gevoel ken ik inderdaad, Milou! Ik heb leren rijden op pony's en eerst zo'n 8 jaar voornamelijk pony gereden. Die paarden bij Smit waren echt een overgang. Ik was ook altijd blij met de pony's en ik vond Koos zijn gangen wel prima, die liep ook zo kort. Met zo'n reus gaat alles zo traag en toch rijd je in zelfde tempo als de anderen. En gelukkig dat jullie maar met 4 waren anders wordt het een zootje.
En spannend in maart een keer rijden :D Nu dus nog lekker tutten.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:14

antoinetje schreef:
Voor galop achter draf is hij ook goed in, dan even bijtikken bokken doet hij toch niet. Ik hen trouwens altijd geleerd om een paard een beetje naar binnen te laten kijken bij aanspringen. Alex zijn gangen zijn wel ruim maar vlak. Arko is een tuigertype, hij heeft ruime gangen en geeft hoger op heerlijke combi vind ik dat :-).

Rijden komt vanzelf toch wel met Perla? Elkaar lekker eerst leren kennen fijn dat je die kans krijgt!

Bijteken was niet echt een optie, want dan kwam hij sowieso in de verkeerde galop, haha! Had overigens zelf niet door dat de achterhand niet galoppeerde, was te druk bezig om hem in draf te krijgen en ondertussen stonden we zo ong stil volgens mij.....haha!
Vind Alex lekkerder zitten.....

Rijden komt idd vanzelf me perla! En ondertussen leren we elkaar kennen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 22:16

Kom ook weer even om het hoekje kijken nadat Sas me erop gewezen heeft dat ik wel heel weinig aanwezig ben hier :wave:

Had het ook allemaal even druk met verhuizing van pony enz :=. Maar ga het weer netjes bijhouden hier :D.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:19

Gezellig Esther!
Is de verhuizing soepel verlopen en voelt shaggy zich al weer helemaal thuis?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 22:25

Verhuizing van pony ging niet heel soepel :P. Maar dat kwam niet door pony :'). Maar hij is nu helemaal thuis op zn nieuwe stal. Maar hij is zo makkelijk tegenwoordig :D.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:33

Iemand moet je de waarheid vertellen hè ;). Fijn dat het zo goed gaat met Shaggel :)

Jij kunt je zo te horen ook prima vermakn met Perla, Milou. Leuk!

En Wen wat een rotbrug :=

Vergeleken met Fox, geeft Arko niet hoog op :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 09:04

Hahaha das waar :D.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:24

En dat moet ik dan maar weer zijn. :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:18

Wat is het stil hier! Niemand iets leuks/spannends/geks/of iets anders meegemaakt?

Ik ga zo weer naar werk! Vanochtend 8km gelopen! Was mijn eerste keer 8km en ten opzichte van de afgelopen weken gaat mijn snelheid al iets omhoog! Ben ik dus best wel blij mee!
Gister lekker naar Perla geweest! Was heerlijk weer, lekker zonnetje! Gaan we wandelen, komt het toch naar beneden kletteren met hagel en natte sneeuw! Pfffff!

Fijne zondag nog allemaal!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:28

Nou ehm gisteren gewerkt, lekker in winkelcentrum rond gewandeld en in de tijd buiten het winkelcentrum kreeg ik een bui hagel & natte sneeuw op me. En daarna andere wijk gedaan en vriendje van een van mij collega's de groeten gedaan. En een plakje worst gekregen bij de slager. En 's avonds lekker op de bank liggen slapen, dus eigenlijk niet heel spannend.

En vanochtend met Mazzel bezig geweest. Eerst even geknuffeld, toen hem maar buiten gezet en zijn stal gemest en in de paddock staan poetsen. Daarna opgetuigd en gereden, was wel erg fris met de wind maar we zijn er weer even uit geweest. Mazzeltje was erg lekker te rijden, hij liep lekker ontspannen. Alleen op laantje naar stal kwam een tuiger achter ons langs gedraafd op de weg en toen werd Mazzel ineens wakker en liep hij ook als een tuiger.
Nog iemand die 17 en/of 24 februari mee wil met Mazzel voor de kar (als het weer het toelaat)? Dan is zijn eigenaresse er niet. Anders wordt het hobbelen op Mazzeltje.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:27

Ermmmm gisteren gewerkt en 's avonds uit eten geweest. Vanmorgen met Jock naar het strand geweest. Koffe gedronken op de manege en zo naar Adam bij een vriend eten.
Ik hou me aanbevolen voor beide data Wen:-) laat maar weten wanneer uitkomt!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:24

Wendy, de 24ste kan ik wel! De 17de heb ik avonddienst en 's ochtends naar Perla, dus gaat niet lukken.......

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:52

En ik zat gisteren in de Ikea! Vandaag begonnen aan een van de kasten, hels karwei :'). Hadden mijn vader en ik dat ding bijna in elkaar komen we erachter dat een van de tekeningen in het begin toch wel erg onduidelijk was en er twee planken niet goed zaten. Dus toen kon de kast weer uit elkaar. Pfff, maar hij staat nu!

Jullie hebben het ook druk zo te horen :)