Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oliefjuh

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:00

Instructieweek is gewoon supergezellig! Je krijgt elke dag les, dressuur maar ook springen. Verder kan je ook naar het bos en natuurlijk het strand. Wanneer ga je?

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:34

Dank je voor je reactie! Lachen
Ik weet nog niet precies wanneer ik ga, want dat staat nog niet op de site van Poelenburgh.

Even een paar vragen:
- Hoe gaat het in zijn werk? Kom je daar en dan in een kring gaan zitten met zijn allen en dan vertellen wat je doelstellingen zijn?
- Waar slaap je?
- Heb je bij een IW ook corvé?
- Hoe is het als je in je eentje gaat? Zijn er meerdere mensen die alleen gaan?
- Wordt er goed lesgegeven en door wie (of verschilt dat per week?)?
- Waar slaap je?
- Moet je meedoen met 'spelletjes'?
- Is er een bepaald verwachtingspatroon (qua rijden)?
- Mag je je eigen dekjes meenemen en daar gebruiken (op hun paarden en pony's)?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden Lachen

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:15

_Irene11_ schreef:
Dank je voor je reactie! Lachen
Ik weet nog niet precies wanneer ik ga, want dat staat nog niet op de site van Poelenburgh.

Even een paar vragen:
- Hoe gaat het in zijn werk? Kom je daar en dan in een kring gaan zitten met zijn allen en dan vertellen wat je doelstellingen zijn? Jawel, je gaat gewoon aan jezelf werken met bv. video-opnames, maar ook heel veel naar elkaar kijken.
- Waar slaap je? In de slaapzalen op de manege.
- Heb je bij een IW ook corvé? Ja, maar de gewone dingetjes als tafel dekken enzo, er is een afwasmachine Knipoog . Totaal niet erg en je hoeft het niet in je ééntje te doen.
- Hoe is het als je in je eentje gaat? Zijn er meerdere mensen die alleen gaan? Ja zeker, het is net zo gezellig als een kampweek.. Lachen
- Wordt er goed lesgegeven en door wie (of verschilt dat per week?)? Ik weet niet wie de kampen gaat begeleiden maar je krijgt van verschillende mensen goed les.
- Moet je meedoen met 'spelletjes'? Er zijn niet veel spelletjes volgens mij, dat doen ze meer voor 7-jarigen. Wel hebben ze gewoon nog activiteiten volgens mij, maar die zijn gewoon leuk Lachen .
- Is er een bepaald verwachtingspatroon (qua rijden)? Nee hoor, je rijdt op je eigen niveau en wordt daarbij geholpen!
- Mag je je eigen dekjes meenemen en daar gebruiken (op hun paarden en pony's)? De pony's hebben allemaal hun eigen sjabrak, wel zo schoon.

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden Lachen

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:16

Ot lekker gereden Haha! .. naar school geweest, nu beetje moe dus even lekker niksen Lachen .

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:19

Ik ben al vanaf kwart over 3 thuis, en doe dus al 2 uur niks...
Moet nog eten kopen, maar heb geen zin! Heb ook géén idee wat ik dan wel niet moet eten! Geen zin in koken zeg maar... Beetje lui, maar ook gewoon moe en koud...

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:54

@ Oliefjuh:
Dank je voor je antwoorden Ja

Ik bedoelde eigenlijk: In welke slaapzalen slaap je? (Ik ben namelijk al een keer eerder bij Poelenburgh op kamp geweest, maar dat was een ponykamp.)
Watvoor activiteiten worden en in een IW gedaan?
Vorig ponykamp was er ook en afwasmachine en toen moesten we alsnog spoelen. Hoeft dat in een IW niet dan?

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:16

Wat afwasmachine's en slaapzalen is er niet echt verschil lijkt mij!
En afwas afspoelen voor het in de vaatwasmachine kan moet nog wel, maar hij was twee week terug kapot dus toen moest alles met de hand. Maar zó erg is afwassen toch ook niet?

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:40

memerel schreef:
Wat afwasmachine's en slaapzalen is er niet echt verschil lijkt mij!
En afwas afspoelen voor het in de vaatwasmachine kan moet nog wel, maar hij was twee week terug kapot dus toen moest alles met de hand. Maar zó erg is afwassen toch ook niet?

Nee zo bedoel ik het ook helemaal niet hoor Knipoog Ik was gewoon even benieuwd hoe dat zat.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:10

ik zou zeggen (aan _Irene11_) dat je gewoon moet afwachten wat er allemaal gaat gebeuren. Nu heb je kleine indruk. Laat de rest gewoon op je afkomen.

Vandaag in de les gereden ging wel redelijk. Zit niet lekker in mn vel. Morgen weer les van Anjo. Ben benieuwd hoe het gaat.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:20

Daar sluit ik me wel aan, het is gewoon superleuk.

Wat is er met je aan de hand, Fioon? Hopelijk gaat je les goed Lachen .

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:17

Manon! Jij hebt nu een leuk aantal berichtjes! 1111! Haha!
Ik heb trouwens iets met 1111... heb ook al een aantal dagen dat ik telkens om 11:11 op de klok kijk! Haha!

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:51

It's a sign!!!!!!!! Nagelbijten / Gniffelen

Heb vandaag even 37,50 verdiend met 3 uurtjes schoonmaken en thee drinken!!
Echt vaag, heb dus een advertentie op marktplaats staan voor huishoudelijke hulp. Kreeg ik een vet vage reactie van iemand of ik ook andere dingen doe Rolleyes Ik heb maar niks terug gestuurd Clown

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:31

Iewl Joyce, kijk maar uit.

Ik euhm.. heb slecht nieuws.
Jullie weten allemaal wel dat het met Tempo niet zo goed ging de laatste tijd.
Ze voelde zich niet fijn in haar vel en ook met rijden was ze behoorlijk complex.
De laatste maanden is dat hier eigenlijk steeds slechter geworden, met af en toe periodes dat het wel ineens beter ging, maar over het algemeen had ik geen lekker gevoel.
Mijn gevoel zei me al een hele tijd dat er meer achter zat, dat het niet alleen Tempo's karakter was en mijn rijtechnische fouten.
Heel veel mensen hebben gezegd dat ik me niet aan moest stellen en gewoon door moest rijden en dat heb ik gedaan.
Echt met bloed, zweet en tranen. Heel veel tranen.
Van de week kon het echt niet langer en heb ik eindelijk naar m'n gevoel geluisterd, wat ik al veel eerder had moeten doen, en de veearts laten komen. Hij is een hele dure, maar héle goede sportarts.
Vrijwel meteen zag hij dat er wel serieus iets mis was en wat hij zei klopte precies met mijn verhalen en ervaringen en andersom.
Ineens viel alles op zijn plek, alles klopte gewoon. Het bokken.. die vage kreupelheden.. alles..
Ze heeft op beide sprongen serieuze problemen en op haar straalbeen linksvoor. Wat het precies is weten we (nog) niet, daar moeten foto's voor genomen worden. Wel weten we hoe we het moeten behandelen dus ik denk niet dat ik nog foto's laat nemen. Waarschijnlik ben ik daar niets verder mee.
Feit is dat dit nooit meer overgaat, zal altijd blijven terugkomen en zal daarom altijd behandeld moeten worden. Ze zal nooit meer de sport in kunnen. Bosritjes en lekker op de wei staan en wat recreatief op haar manier in de bak rondlopen, dat mag en kan ze nog.
Ik ga dus proberen om een fijn baasje te vinden voor haar, die haar nog een fijn leven kan geven. Want zelf kan ik dat niet, daar ben ik eerlijk in. Heb niet de financiele middelen om 2 paarden te houden en mijn hart ligt zelf teveel bij de sport om mijn droom ervoor op te geven.

Ik geloof dat ik alles zo wel verteld heb. Als iemand nog iets wil weten, vragen mag, maar wel aan mij. Ik heb getwijfeld of ik het wel moest plaatsen omdat ik echt geen behoefte heb aan roddels.
Maar daarentegen heb ik wel heel veel behoefte aan lieve reacties of even een virtuele arm om mee heen omdat ik er echt héél erg verdrietig over ben. Dus vandaar toch de beslissing om het met jullie te delen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:50

Maaike Ach gut
Echt vervelend, hoop dat het gaat lukken een leuk baasje voor Tempo te vinden Ja
Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd, maar dat weet je al dat ik dat vind Ach gut

Oohja, nog een nieuwtje vanuit Belgie (voor degene die het nog niet op mijn hyves hebben gelezen of ergens gehoord):
Ik verlaat Maaike komende zondag.. Omdat ik mijn oude leven te veel mis. Heb met Furia hier veel geleerd en gezellig gehad, maar mijn hart ligt toch echt bij Alkmaar (en mijn vriend haha).
Dus zondag gaan Furia en ik weer terug op de lange tocht naar Heiloo!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:59

maaaik... jezus wat een verhaal.. ik ga je een pb sturen.. wil je wat vragen maar hoeft niet hier

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 22:01

Dank jullie voor de lieve pbtjes. Lovers

Jaa Madelief gaat me verlaten.. jammer he.
Maargoed, we hebben wel een leuke tijd gehad zo samen. Lachen

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:11

Maaike....... Zo blijkt maar weer dat je gevoel toch vaak wel gelijk heeft...
Maar ik vind het wel goed dat je realistisch bent en dat je weet dat je Tem niet het leven kan bieden wat ze nodig heeft! En ik denk dat je er wel goed aan doet om een baasje te zoeken die haar dat wel kan bieden!
En Madelief gaat je ook nog verlaten.... Boos! Was vast wel een hele leuke tijd samen denk ik!
Maarja, je hebt in ieder geval naar je gevoel geluisterd en Madelief ook! Lachen Lekker terug naar Alkmaar! Lachen

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:55

Jemig Maaik, wat k*t!! Echt heel goed van je dat je naar je gevoel hebt geluisterd!! Ik hoop echt dat je een fijn baasje voor Tempo kan vinden, dat verdiend ze!! En ik geef je groot gelijk dat je je hart achterna gaat!!
Madelief, lekker weer terug naar Alkmaar, ga je het niet missen? En Maaike ga je Madelief niet missen??

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 13:22

Jullie zijn lief.. Lovers

Ik ga Madelief wel missen hoor, zeker 's avonds was het wel gezellig met z'n tweeen. Lachen

Vanmorgen voor het laatst Laurus gereden, die gaat volgende week weg. Ook zo jammer.

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:57

Hee Maaik wat rot voor je!!
Ik vind het heel knap dat je deze keuze neemt!
Ik wens je veel sterkte ermee Ach gut

Wat houdt deze blessuure precies in? als je geen zin hebt om het helemaal uit te leggen begrijp ik dat ook hoor!

Jammer dat je stopt Madelief!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:18

waar gaat laurus heen maaik?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 19:58

*stuurt hoop pbtjes Clown

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:05

Maaik wat een kl.ote verhaal joh. Je zag inderdaad dat je het er moeilijk mee had, als ze weer ''vervelend'' deed (tussen haakjes omdat er dus wat achter heeft gezeten).
En dat je ook weer blij was dat ze weer goed was. Je hebt zo z'n ups en downs je bent er uiteindelijk wel weer uitgekomen! Lachen

Ja.. weet niet wat ik moet zeggen. Vind het k.ut voor je, echt waar.
Je hebt gedaan wat je kon en hopelijk vind jij een leuke baas voor tempo en misschien ook weer wat voor je zelf Lachen

Madelief, jammer dat je daar weer weg gaat (ook voor maaik) maar je moet doen wat je gevoel zegt, net als bij maaik Lachen

Nou Maaik sterkte! Madelief ik zie je vast wel eens bij t poolcentrum ofzo Knipoog
Had je vriend nog ff gesproken, toen ik dr was met mn vriend.

Nou wat er met mij aan de hand is, horen jullie nog wel een keer als ik zef ook meer weet etc.
Vandaag wel fijn gereden, gister ging mn les ook fijn Lachen

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:00

Beetje mineurstemming hier... Boos!

Laten we hopen dat er snel weer zonneschijn komt voor degenen waarbij de zon even achter de wolken is gegaan!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:08

Fiona: jaa, Rico zei t idd al de vroeg of ik n Fiona kende dus JaIk ga t hier wel missen hoor, maar dat weegt niet op tegen het feit dat ik mn vriend weer lekker kan zien wanneer ik wil én heb er ook onwijze zin in om Furia weer lekker op zn oude plekje op t land te zien spelen Ja