stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:22

Heeft een van jullie ervaring met dichtgevroren fietssloten?

Ik zit op internet te speuren en als ik het goed lees kan je met heet water het slot weer ontdooien, maar waar k bang voor ben, is dat mn slot daarna ook meteen weer bevriest.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:24

Euhm bij de Halfords kun je speciale slotontdooiers halen...

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:25

Anoniem schreef:
Heeft een van jullie ervaring met dichtgevroren fietssloten?

Ik zit op internet te speuren en als ik het goed lees kan je met heet water het slot weer ontdooien, maar waar k bang voor ben, is dat mn slot daarna ook meteen weer bevriest.

iets warms en tegelijk vettigs erin doen, dan bevriest het niet/minder snel. succes ermee zeg!!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:26

Of pak je fohn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:30

Haha shar k heb geen fohn :p

Rox; dankjee voor de tip :D
Dan kom ik morgen op mijn roze racemonster naar stal gekachelt als dat goed gaat :D

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:38

Anoniem schreef:
Haha shar k heb geen fohn :p

Rox; dankjee voor de tip :D
Dan kom ik morgen op mijn roze racemonster naar stal gekachelt als dat goed gaat :D

durf je met de fiets ? :wow: Ik vind met de auto al eng! we stonden vanmorgen 2x vast met de bus van mijn vader, en die krijg je er natuurlijk ook makkelijk uit :( , maarja ik was op stal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:45

Nuja hier rijden alle fietsers op de autoweg dus ik kan de dijk af via de autoweg, en verder heeel voorzichtig fietsen. Ik heb all-weather banden op mijn uberkoele mountainbikeachtige fiets dus hij rijdt wel redelijk stevig.. En ik vind de auto juist ook weer niet super prettig met dat smalle stuk naar jan, de fiets kan ik makkelijk afstappen en 't laatste stuk lopen als dat nodig is (:

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:53

succes dan maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:05

Haha dankje, ik zal het nodig hebben :p

Zal zeker nog wel wat sneeuw liggen op stal, of niet?

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:08

heel veel sneeuw! (:)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:09

En voor het 4stalletje een berg van meer dan 2 meter:P, de parkeerplaats is wel errug glad! De rest valt gelukkig wel mee:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:34

Gezellig :D
Kan ik eindelijk een keer foto's maken van mn paard in de echte sneeuw.
In plaats van die miezerfoto's die ik van vorig jaar heb x)

da's dan ook het enige leuke meteen aan al dit sneeuw.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 19:52

Zo ik vond dat vandaag iedereen maar 1 uur eerder weg moest dus heb ze allemaal om 15:30 uur naar huis gestuurd.
Dus toen met de auto vanuit Schiedam richting stal gegaan.
Dat was niet normaal die Harreweg.
Zo slecht (maar mijn auto kan het hebben)
Natuurlijk kwam ik diverse tegenliggers tegen en het verbaasde mij dat andere automobilisten daar nog konden rijden.
Veilig op stal aangekomen en mijn pony even losgezet in de achterste paddock (achter longeerring) Er lag stront van ........
Ik dacht zal het even opruimen maar kreeg schep niet uit de kruiwagen (zat vastgevroren) Ondertussen Rudolf zijn hok uitgemest. Zijn neus begint al iets minder rood te worden (waar sneeuw al niet goed voor is) Nadat ik klaar was pony weer in hok geplaatst en toen met de auto naar huis (richting Delft) Nou dat was feest.
De weg was natuurlijk slecht maar er was vreselijk veel sluipverkeer en een paar x stond ik muurvast (niet in de sneeuw) maar tussen verkeer want ik werd van 2 kanten ingesloten door andere weggebruikers.
Had ik een gat en wurmde bakbeest erdoor sloten ze achter mij direct aan zodat tegenliggers ook niet meer weg konden

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 19:53

uiteindelijk wel veilig thuisgekomen
en jullie?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:05

wij zaten op de heenweg 2x vast met de bus van mijn vader.. Maar terug kwam mijn ma me halen en die heeft winterbanden dus dat scheelde!":)

Mijn paard hoestte vandaag wel ff, denk dat het komt door het hooi dat ie krijgt, hij hoest namelijk altijd van hooi.. Kijk het even aan.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 20:08

roxxxiejjj schreef:
wij zaten op de heenweg 2x vast met de bus van mijn vader.. Maar terug kwam mijn ma me halen en die heeft winterbanden dus dat scheelde!":)

Mijn paard hoestte vandaag wel ff, denk dat het komt door het hooi dat ie krijgt, hij hoest namelijk altijd van hooi.. Kijk het even aan.

ojee

gelukkig is Ww er nu 1,5 week vanaf
maar ik blijf hem wel foene griek geven

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:11

De mijne heeft het wel vaker, en dat is meestal als hij hooi heeft gehad, en dat had hij vandaag en gisteren.. Houd het even in de gaten.. En hoop dat het niet erger wordt !

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 20:16

roxxxiejjj schreef:
De mijne heeft het wel vaker, en dat is meestal als hij hooi heeft gehad, en dat had hij vandaag en gisteren.. Houd het even in de gaten.. En hoop dat het niet erger wordt !

ik duim voor je

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:27

Ik vond de wegen echt super meevallen! Alleen het probleem is dat mijn bodemplaat relatief laag is. Ik schraap dus continue door de sneeuw. Vanochtend vlakbij mijn werk 3!!! ongelukken op een stukje van 150m. Toen ben ik maar even het wijkje omgereden. Ik ben om kwart voor 4 weggegaan en was om half 5 op stal.

Morgenochtend begint het rond 7 uur te sneeuwen tot een uur of 11 's ochtends. Ik ga denk ik rond 6 uur de deur uit (als ik mijn parkeervak uitkom, want daar had ik net al last van)

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:55

Hey Mo! Bedankt nog voor je smsje terug... Zorgzame baas heb jij!! Hij had inderdaad wel gelijk.

Ik ben vanochtend in alle vroegte maar gegaan... de weg was prima te doen! Heb Joe even in de paddock gegooid. En wilde hem eigenlijk even longeren. Volgens Jan kon ik wel in de longeer ring.. maar dat ging echt niet. Toen maar in de bak gewandeld, en wat vrijheidsdressuur oefeningetjes gedaan. Als de sneeuw nog lang blijft liggen, kunnen we zo het circus in! :)

Ik hoop vanavond nog naar stal te kunnen komen... en eens kijken of ik er op kan kruipen, ben bang dat hij een beetje drukkie is.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:57

Ik heb gister een uur en een kwartier over het sukje Schipluiden-Leidschendam gedaan.... Pfff gekkenwerk!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:22

pfff.. dat is wel erg lang.. balen heh??
vanochtend vroeg was ik er in een half uur... (normaal 20 / 25 minuten)
hoop dat t vanavond ook weer zo zal zijn..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:26

Jeetje, wat heb je er lang over gedaan, Shar!

Gisteren was Zoetermeer - Verboon 40 minuten. Niet veel langer dan normaal! Vandaag was ik voor half 8 op het werk, dus kan ik om 4 uur weer naar stal.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:29

Ach ja geeft niet hoor! Kwam door de verse sneeuw dat vroor gelijk vast en was het op veel plekken glad voor mijn zomerbandjes...

Hoop dat het vanmiddag beter gaat!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:30

Ik heb all-weather banden. Ik gebruik mijn gaspedaal niet. Ik kies de versnelling en laat hem rollen. Erg handig, zo'n diesel!