Iedereen zegt daar juiste dingen De AdB voorstanders en de AdB tegenstanders ze zeggen allemaal rake dingen soms, dus ja iedereen heeft wel wat gelijk verzekers maja, whatever, kmoei mij der nie, kben nie zo goed in dressuur Kben nu wel een super interssant boek aan het lezen over een engelse dressuur ruiter die op olympisch niveau rijdt. en daar staat er in: 1) takt 2) ontspanning en souplesse 3) aanleuning (accepteren vh bit) 4) impuls 5) rechtrichten 6) verzameling 7) totale nageeflijkheid, in het duist bekend als Duchlässigkeit.
Hier komen takt en impuls wel aanbod
da boekt noem: dressuur, training op maat auteur a.k.a. da ruiter over wie het gaat heet Carl Hester.
Ik heb gisteren met fury ( draver ) gereden en we gingen eerst wat dressuur doen en dan springen.
Normaal gingen gewoon dressuur doen als anders, we zouden oefenen op schouder binnenwaarts in galop.. HELP GALOP MET FURY IS RAMP. .
Maar het was zo'n lekker warm weer dus dan gingen we buiten in de spring piste een paar lage ( zodat het niet té lastig werd in de warmte voor de paarden, en er zat een jong paard bij, en Fury is geen ster in springen) sprongentjes nemen.
De eerste cavalleti's nam hij een megasprong over. De volgende keer hield ik hem in en weigert ie Dan er toch over.
Vanaf dat moment heeft hij heel enthousiast elke sprong genomen. Ik denk echt dat hij er plezier in had.
En de instructeur ( jantje ) vroeg of ik hem een pilletje had gegeven.
Daarna ook nog even de put gesprongen en de But genomen.
Hooi Cool daje de but ebt gesprongen keb da al 1keer gedaan met plus eeeel lang geleden ma kdurf da liek nie maja haha
pff , ik zeg kga vandaag es nix doen majah kad vandaag 4blz omdak op de overdekte speelplaats stond waar daje nie mag staan, ma je kluisjes zijn daar dus moeje der wel staan aje in je kluisje wilt en dien stomme opvoeder eeft me 4blz gegeven (en nogn paar vriendinnen) omda we daar stonden de pIPo en nu verveelek me weer en gaak es op bokt rondneuzen doeii
Het internet was kapot van zondag avaond Ma nu heeft telenet een nieuwe kabel opgestuurd en werkt het weer
Gisteren mocht ik nog eens met peggy rijden twas gewoon dressuur en balkjes galoperen op een cirkel
ja twas beetje ramp mee peggy, paar keer bijna op de muur gevlamd. maja janus zei dat 'normaal' is. Sommige keren sprong ze over die balkjes en wassek dus nie mee en was dat snok in de mond voor haar, tbeestje
Maja al bij al daarna ginget beter
ondertussen zijn de exames gestart vandaag had ik engels en aarderijksunde en, euh tging nie te best morgen recht en mondeling frans, dat wordt al helemaal een ramp
pff da discusie topic over de AdBmethode gaak nie meer volgen kmoe anders 8 blz bij lezen en kheb daar geen zin in, tis toch bijna heeltijd tzelfde da ze zeggen verzekers
ik begin overmorgen met de examens en om eerlijk te zijn... heb ik mss nog maar 3 blaadjes "bekeken" .. moet dus morgen nog goewd studeren mja kgrak der wel door (A)
oei :s ik begin morgen met de examens, ma kben al van gisteren ziek , ma ben gisteren nat school geweest en kben vandaag blijven liggen in m'n bed.. zodak dr mss wa door ga komen, ma ben gisteren na de dokter geweest en tie zegt dat et door m'n allergie komt da m'n neus toe zit en da m'n keel pijn doet.. ma kgeloof da nie dat door m'n allergie komt want ke gwn overal zeer .. en ij eeft weer van die stomme pillen voorgeschreven tegn m'n allergie! wa da toch nie helpt..sukkel dat is majah ..kmoe morgen wel nat school dus kga vanmiddag goe leren vo m'n examens