Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:55

De dag is morgen druk zat, dus vervelen zullen we ons niet, mogelijk wel verstenen van de kou Clown ! Grapje....
Morgen babysitten, poetsen, zadelen, rijden, eten, drinken, ademhalen, pony's zadelen, les geven, pony's zadelen, les geven en naar huis.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:24

haha anders was ik de sjaak geweest Tong uitsteken H had mij geregeld en W jullie.. Heb het mooi naar jullie toe geschoven Tong uitsteken

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:07

De dag was nog druk zat, maar M. had opa en oma om op te passen op de kinderen dus die waren niet mee.
Het begon vanmorgen allemaal al in de bus, normaal gesproken was er het winkelkaartje van 1 euro, nu bleek deze afgeschaft te zijn. Moesten we ineens 3 euro gaan betalen. Scheve mond Dus daar even boos over en vervolgens op naar de manege. Eenmaal aangekomen eerst even naar de lijst, zat op New Legend, en toen even naar stal gegaan om te kletsen. Daarna even geveegd in de manegestal en zo waren we weer lekker warm. Daarna op naar boven om daar gezellig in de kantine de les te kijken. Eenmaal om 11 uur paard gaan poetsen. Was om kwart over 11 al klaar, dus nog even wat gekletst her en der en mijn spullen gepakt. Paard opgezadeld en naar de bak. Mooi mijn jas aangehouden en lekker los gaan stappen. Lekker ontspannen, niks aan het handje. Ja Wilde gaan draven dus inrijdeken eraf gedaan en zet NL in draf en zag al aan haar oren dat ze er niet veel zin in had. Vol tegen het been, dus lekker irritant. Dus even doorgeduwd...en ja daar kwam bok 1 dus hup been...bok 2...bok 3 tot bok 10 Nors opkijken , toen hulp van M. en eerst mevrouw omgezet op een kleine volte zodat ze niet van die achterlijke handstandoverslagbokken kon maken. In de volte toch weer vooruit gereden, maar ze was het er overduidelijk niet mee eens. Keer op keer nieuwe boksessies en de bokken volgden elkaar sneller en sneller op No Cheer . Nog voordat ik kon gaan zitten kwam er weer een nieuwe . En niet gewoon bokken, nee vanuit je schoft omhoog springen en dan de achterkant nog eens omhoog tetteren Hamer Gestoord . Kwam na een bok of 30-40 tussen de oren, kon me nog herstellen...en wat er toen gebeurde weet ik niet, maar 3 seconden later lag ik op de grond...AUW Ziek ! Een schitterende nieuwsjaarsduik, waarbij ik volgens zeggen eerst op mijn enkel landde en toen door rolde. Dus blijven liggen (lag overigens als Jezus die gekruizigd ging worden Clown ), NL kwam nog even kijken hoe ik geland was, en na even door te ademen en een lichaamscheck langzaam overeind gekrabbeld. Maar nondeju wat deed dat zeer. Kreeg gelijk een tik in mijn nek en trok zo mijn rug en heup in Blauw oog . In samenspraak met M. besloten dat het niet zo verstandig was als ik weer op NL zou kruipen, dus J. op NL die vrolijk bleef bokken en ik moest maar een manegepaard nemen. Dus naar de stal, de eerste de beste was Raffinee, dus die snel opgezadeld en naar de bak. Eenmaal in de bak kreeg ik nog een ruil aanbod van een lesgenootje omdat zij op Kando zat en het er niet zo op had. Dus daar maar op geklommen met krukje. En zo nog verder gaan rijden, tanden op elkaar en proberen te ontspannen, alleen dat laatste ging wat minder. Dus eind van het uur eraf en als een oma rondgestrompeld en Kando verzorgd. Toen snel alle spullen bij elkaar geraapt en gaan eten. Vervolgens weer pony's gaan zadelen voor de privélessen. Waren hele leuke kinderen, van die heerlijke lachebekken. Konden ook al vrij aardig rijden allemaal. Een jongen bij de privéles moest heel de tijd lachen, wat bleek nou...dat was om het feit hoe wij alles brachten. Haha! Bloos
Daarna naar de grote bak om de les van 15-16 uur te geven. In het begin dacht ik echt waar zijn we aan begonnen met 1 paard en 8 pony's maar wauw het ging best goed ook nog. Die kindjes kunnen heerlijk rijden zeg. 1 keer een staakpartij van meerdere pony's...jawel bij het gezamenlijk galloperen. Maar verder alleen pammetje die heel af en toe stil wilde gaan staan. Ik heb echt genoten van die kinderen zoals ze aan het rijden waren. Dus J. mij maakt het niet uit dat wij de les moesten verzorgen.
Heb tijdens het lesgeven mooi heen en weer gelopen zodat ik en warm bleef en mijn heup een beetje in beweging hield. Na de les lekker naar huis gegaan en gelijk naar de etos geweest om spiergel te kopen. Resultaat nu: last van mijn nek, rug, heup en knie. Was net aan het afbouwen bij de manueel therapeut... No Cheer Rolleyes

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:03

He pechvogel dat is geen goed begin van het nieuwe jaar. Moet zeggen dat volgens mij meer paarden last hebben van ...... het weer of zo. De tank was gisteren en vandaag ook best lastig. Ben gelukkig wel blijven zitten maar heb een paar changementen om mijn uren gekregen om u tegen te zeggen, hij sprong echt een hindernis van 1.20 alleen ik heb geen hindernissen gezien.
Succes met de spierpijn.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:23

Nou zal mijn verslag ook maar eens neerzetten. Zaterdag eerst verontwaardiging in de bus, maar ik heb het vanmiddag even nagezocht, een enkeltje vught kost nu voor ons op werkdagen vóór 9:00 90ct. Op andere vertrektijden na 9 uur (en ik gok dus ook de weekenden) betaal je 60ct voor een enkeltje. Dan kom je nog op €1,20 voor heen én terug ipv €1,- maar ach, dat is nog te overzien. Moet de gemeente alleen niet gaan adverteren met dat het goedkoper wordt, want een retourtje wordt in verhouding dus duurder.
Maar goed, weer verder met het paardengedeelte Clown.
Aangekomen op de manege eerst even Odaymie even uitgebreid gaan begroeten en een praatje gemaakt met verschillende mensen en daarna mee gaan helpen met vegen om op te warmen. Daarna op naar boven en lekker warm de les van 10 uur gekeken. Ik mocht op Ungaro, leek me erg leuk. Zag alleen op de lijst dat Unzipped ook meeliep dus was me al mentaal aan het voorbereiden op een springzadel Nagelbijten / Gniffelen toen H vertelde dat ze een nieuw dressuurzadel hadden voor Zip dus ik kon op het "oude" dressuurzadel Go jij! Go jij! .
Eerst even meegeholpen met Legens poetsen, altijd gezellig om nog even te kletsen, en daarna Ungaro gepoetst en gezadeld. Toen ik erop stapte had ik echt even het idee dat ik op Pascha gestapt was, hij leek opeens zo laag en dun Haha! . Maar na even wennen zat het wel lekker. Flink aan de slag gegaan met aan mijn been rijden en rechtrichten, goed erop blijven lettend dat ik hem vannuit mijn benen naar mijn handen bleef rijden. Hij blijft dan wat stug in de kaak en gaat om en om vastpakken en haalt nog meer trucen uit de kast in de hoop dat je lekker aan die voorkant gaat zitten prutsen, maar daar trapte ik dit keer niet in. Hupla, handjes netjes boven de schoft en die benen eraan.... lópen knollie Whoosh!. Vond meneer niet zo leuk, maar uiteindelijk voelde ik hem zachter worden in zijn mond. Flink wat geschakeld omdat hij iedere keer uit de aanleuning probeerde te kruipen en uiteindelijk kon ik m iets lager instellen. Was bijna millimeterwerk in het begin, maar het was er. Telkens een stukje verder geschoven en toen ik m weer omhoog er weer omlaag kon stellen ben ik er meer aan gaan rijden, oefeningetjes gaan doen, beetje uitdagen aangezien hij vrij snel afgeleid was. Dat vond ie niet zo heftig natuurlijk en huppa daar werd ie weer strak in de kaak en was zijn hoofdhouding weer terug bij af. Ik wilde alweer terug naar de basis en opnieuw beginnen toen ik van M een tip kreeg om juist wat strenger door te vragen en ondertussen gewoon door te gaan met er flink aan te rijden. Dus aan de slag gegaan met die tactiek, maar die is voor mijzelf nogal moeilijk omdat ik met het sterker inwerken met mijn hand ook gelijk meer vast ga houden in mijn lijf en ook dus strakker wordt in mijn schouders, armen en handen. En dat was natuurlijk niet de bedoeling, ik moest alleen wat strenger doorvragen en daarna ontspannen.
Doordat ik mijn lijf op slot zette wilde Ungaro logischerwijs niet meer ontspannen dus toen lukte het niet meer maar ach, het was me in ieder geval wel een keer gelukt die les. Hij bleef in tegenstelling tot de ander paarden trouwens heel stug doormarcheren terwijl Legend met haar handstandoverslag-bokken voorbij kwam racen, daar wordt meneer droogkloot echt niet warm of koud van Clown Haha! Cool
Na de les afgezadeld en snel gaan eten. Daarna naar beneden gegaan, Liek had Whitney en Tuuli al gezadeld dus we konden gelijk door naar de kleine bak. Heb weer genoten van de kindjes. Zijn heel leergierig en niet bang uitgevallen, heerlijk om daar les aan te geven.
Toen we een uur later in het midden van de grote bak stonden moest ik wel even slikken. We hadden een tactiek van W meegekregen dus daar eerst maar mee van start gegaan en dat lukte prima. Toen even gaan vissen wat de kindjes allemaal aan oefeningen kenden door ze zelf met figuren te laten komen en er kwamen verzoeken om een slangenvolte en een linksomkeert. Toe maar, keurig onderwezen deze groep, dat kon ik nog niet hoor toen ik van 3-4 reed. Ze rijden er ook allemaal flink aan, en het meisje op pammetje was helemaal stoer. Die gaf bij een staak-actie van Pam eerst keurig flínk been, en bij geen reactie hup die zweep op de ponykont. Pam zag steeds sneller in dat de billenkoek doorging totdat hij ging lopen en gaf het vrij snel al op OK dan! . Kindjes eerst een voor een laten galloperen aangezien we de bui bij samen galloperen al zagen hangen. Ging allemaal prima. Dus toen de stap gewaagd naar de gezamelijke gallop en maar zien wat er van komt. Record was 5 van de 9 in gallop op de hoefslag, dus dat was geen slechte score Knipoog . Daarna rijtje weer hersteld en nog even was andere oefeningen gedaan waarna de pony's een welverdiende uitstaptijd kregen. Wij waren dik tevreden en vonden het echt leuk om een groeples te geven met kindjes die al zo lekker kunnen rijden met die pony's, daar kun je tenminste lekker mee aan de slag.

Hoorde trouwens dat Odaymie goed leek vrijdag bij het longeren, maar zaterdag toch weer niet goed was No Cheer . Gelukkig heeft ze in ieder geval hersteltijd totdat het veulen er is, en de weken daarna natuurlijk. Dus ik hoop van harte dat ze weer helemaal beter wordt, paard is veels te lief en leuk om te moeten missen Lovers

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:32

Ben vandaag voor de zekerheid even naar de HA gegaan. Had namelijk vanaf zaterdag flinke hoofdpijn en dit vond ik geen fijn idee om daar mee rond te blijven lopen. Heb nu pijnstillers meegekregen en moet veel rusten en gedoseerd bewegen. Scheve mond

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:43

Och een echte pechvogel dus. Doe het maar rustig aan en neem de tijd om te herstellen, anders blijf je misschien wel heel lang last houden.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:51

Sterkte Angelique!

Gisteren nog even fabbie verwend met een en al snoepjes(2 kisten vol gekocht+2 zakjes Tong uitsteken ) dus fabbie kan weer vooruit... Tong uitsteken

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:31

Nou ik hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt Angelique. Ik heb het weleens gezien en weet dat NL gemeen kan bokken.

Vandaag ff naar de les bij Amarie gaan kijken. T zag er super uit! T was wel koud... én glad, dat wordt morgen als ik les heb oppassen geblazen. Heb er wel zin in. Hoop dat de voetjes wel een beetje warm blijven Haha!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:52

En gaat er morgen nog iemand naar indoor Vught??

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:27

Nou t word weer een druk weekend voor mij.. Vanavond morgen hele dag en zondag hele dag secretariaten..
Kan alleen Olly bijna niet doen (of heeeeel vroeg mijn bed uit) Omdat buiten alles glad is Boos!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:09

Als eerste Leentje van harte gefeliciteerd.

Ik mis de verslagen van de dames, helaas geen manege voor jullie vandaag. Nu kunnen Joyce en ik wel een verslag doen van het secretariaat maar daar zijn we snel mee klaar.
Het was vandaag; vroeg op, erg koud in de bak, maar wel super gezellig......

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:44

Ondanks dat er dan geen les was vandaag, zijn we wel van half 11 tot 16 uur op de manege geweest om het springen te kijken. Eerst een paar combinaties vanaf de bakrand gekeken, maar dat was toch echt wel kkkkkkoud, brrr. Dus naar de kantine, daar aan een tafel gaan zitten en langzaam aan kwamen er ook nog andere lesgenootjes bij. Onder het kijken dus gezellig gekletst. Moet zeggen respect voor iedereen die de kou getrotseert heeft.
Amarie: ondertussen al ontdooid?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:40

Zo het drukke weekend zit er weer op.. Tis gezellig en druk geweest, maar dat is altijd positief toch?
Donderdag met S naar de tank (en de les) kijken Knipoog

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:01

Deze week zal ik jullie niet vervelen in het topic want ik ben een midweek op vakantie! Vrijdagmiddag/ avond zal ik jullie weer vervelen. Knipoog Haha!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:51

Heel veel plezier.

En Joyce, misschien zie ik je donderdag

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:04

Tis dood hier :P
weer een druk weekend voor de boeg voor t paarden dressuur.. en zaterdag en zondag vanaf 15.15 gewoon werken |( Dat is minder.. ach ja volgend jaar hou ik er rekening mee..

Gister naar de stal van S. A en S. wezen kijken..Mooie stal..M is bang dat ze de kantine op de manege gaat missen dat is t enigste wat ze tegen houd.. P. gaat vandaag (als t goed is) mee kijken..

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:32

Had wel verwacht dat er wat meer bij te lezen was na een midweek, maar dat valt dan toch weer tegen. ;)

Ben in ieder geval weer terug van een midweekje heerlijk genieten! :z Weekend nog lekker vrij en maandag weer terug naar de realiteit/ naar school.

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:01

Joehoe!!!! *\o/* eerste winstpunt is binnen. Wedstrijd ging lekker. Ik had 183 punten, dus 1 winstpunt (vanaf 180 is winst). Wel een aantal puntjes voor verbetering maar dat kan ook niet anders... Dus heb ik nu weer wat dingen om aan te werken/ op te letten.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:33

Super Sanne.. Nogmaals gefeliciteerd :D

Per 1 februari gaan Olympus en ik van stal verhuizen.. We gaan bij de rest van de bups in Gestel staan :D Heb er nu al zin in!! :D

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:12

Sanne gefeliciteerd.
Joyce, welkom het gaat vast gezellig worden.
Werk ze vandaag en ik zie je morgen.

Dames rij ze vandaag op de manege zie jullie misschien straks nog wel

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:05

Zo, het wordt nog leeg op de manege :P
Er zijn er al veel verhuisd!

Iedereen die nog mee gaat doen aan dressuur, nog succes!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:32

Zal even een verslagje neer zetten. Nadat ik de afgelopen week op vakantie was geweest dacht ik mooi uitgerust aan een lekkere zaterdag te beginnen. Van vrijdag op zaterdag heel de nacht wakker gelegen met dikke maagpijn/ buikkrampen. En ja hoor om half 7 was het zover...alles kwam eruit. :r Eerst even aangekeken en toen mezelf toch in mijn kleren gehesen en met mijn eigenwijze gedoe toch naar de manege. 's Morgens eerst in de kantine gehangen, tussendoor even Raffinee gepoetst aangezien ik daar op mocht rijden, en toen weer in de kantine gaan zitten. Er moest voor mij al iemand op, dus zadelen hoefde niet. Dus erop gegaan en beetje rondgereden. Met mijn fanatieke gedrag was niks mis, maar helaas moest ik het aan het eind van de les bekopen. Raffinee moest naar stal, heb hem nog net in zijn stal kunnen zetten en maar even iemand geroepen voor hulp. %) Toen eerst 10 minuten op de grond gaan zitten en wat gedronken, daarna naar de kantine en toch maar gebeld of mijn vriend mij kwam halen. Thuis gedoucht en mijn bed in gedoken en alles bij elkaar tot vanmorgen 16 uur geslapen. Ben nu nog ziek...en doe er alles aan om zo snel mogelijk weer beter te zijn...ziek zijn is echt suf..ben ook nooit ziek, dus waar dit vandaan komt. :?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:24

Sanne weer gefeliciteerd met je 4 winstpunten.. In totaal al 5 in 1,5 wedstrijd (eigenlijk maar he ;))

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:44

Nou hier ook maar een laat verslagje van zaterdag. Zaterdagochtend bij de bushalte kwam een lichtelijk groen uitgeslagen Angelique mij tegemoet. Toch maar op naar de manege en daar aangekomen gelijk in de kantine gaan zitten. Want beneden in de kou rond gaan struinen is niet echt bevordelijk als je ziek bent. M. kwam al snel de kindjes afleveren ( :D ) dus daar hebben we de ochtend mee doorgebracht. Hierna snel naar beneden om Kando te gaan poetsen. Was wel benieuwd wat het zou worden, want eerder was al gebleken dat wij elkaar niet echt liggen als ik in het zadel zit. Maar goed, lekker gepoetst en gezadeld en op naar de bak.
Bij het losstappen al veel communicatiestoornissen tussen Kando en mij, maar lekker doorgaan en hopen dat het overgaat :P. Een lesgenootje van mij raakte na een minuut of 10 flink in discussie met haar vaste paard Olivia. Dit is helaas iets van de laatste tijd, en ook deze keer had Olief er gewoon echt geen zin meer in. Er werd een ruil voorgesteld tussen Liek-Raffinee en mijn lesgenootje op Olivia, maar ten eerste leek het mij niet fijn om op een boze Olief te zitten als je ziek bent terwijl het op Raff gewoon lekker ging, en ten tweede ging het nogal rampzalig tussen Kando en mij en is mijn lesgenootje helemaal weg van Kando. Dus ik zag mogelijkheden :D.
Gelijk maar even mijn idee voorgesteld, en binnen een paar minuten zat ik op Olivia. Even instructies meegekregen voor het geval dat ik ook staakacties voor mijn kiezen kreeg, maar ik kon er gewoon mee wegrijden. Mijn lesgenootje stapt op Kando, en huppa Kando vond het gelijk prima. Tsja soms botst het en dan moet je dat maar even accepteren.
Veel geoefend op lengtebuiging, was erg sneaky rijden want Olivia wil dat pertinent niet, maar met vele omwegen kwam ik iedere keer wel op het punt waar ik naartoe wilde. Lief paardje is het, maar wel een echte merrie met een flink eigen willetje. Erg leuk paard om te rijden, was vanaf de ruil toch nog een geslaagd uurtje. Hierna paard overgegeven aan de volgende, en toen liek weer een beetje bijgekomen was die van de grond geraapt en naar boven gegaan. Lekker op het gemak gegeten en nog even Odaymie buiten in de miezerregen gestapt en toen werden we alweer opgehaald.