Het centrale Les Chevaux-Topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xEsther

Re: Het centrale Les Chevaux-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:46

tja, het ligt denk ik vooral aan dat ze gewoon aan elkaar moeten wennen hoor Lachen komt vast wel goed met die 2.
in ieder geval is mio goed terecht gekomen, denk ik Lachen

heb gister annika weer gereden en ze liep super! heel braaf, ze stond ook gelijk stil tijdens het opstappen! Haha! alleen liep ze af en toe te snel met het draven. (tja, eenmaal racemonster, altijd een racemonster). maar door veel afwisselingen te rijden gaat het steeds beter. vooral galop gaat nu super! Lachen
en ze liep ook een paar stukjes nageefelijk in stap en draf Pling!
galop vind ze nog moeilijk, gelukkig is het tempo nu gewoon onder controle te houden haha! eerst was haar remweg 3 hoefslagen Nagelbijten / Gniffelen

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:34

hahah het blijft vreemd je eigen naam lezen en dat het dan over een PAARD gaat hahahahahha!
nou ik denk dat dat meisje en mio wel bij elkaar passen hoor...
alleen hij ziet er nu veel meer ponyachtig uit...
dus vandaar hij lijkt heel anders

he leuk dat het zo goed met hahaha Annika Tong uitsteken
3 hoefslagen is wel erg lang.... probeer daar de volgende keer anders 4 voltes van te maken ofzo... waarschijnlijk heb je er dan maar 2 nodig

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:22

Denk dat Mio & dat meisje gewoon moeten wennen, en hij heeft iig een goed nieuw huisje.
Maar alles goed met jullie ? Ik kom dit jaar niet meer naar LC. Ik zou in de herfst gaan maar dan ga ik met een vriendin op vakantie in Zeeland en nemen we haar eigen pony & paard mee en dan blijven we in het huis van haar tante. Die staat vlakbij het strand met 2 paarden aan huis. Moet zeggen dat het moeilijk kiezen was tussen pk & dat.

Maargoed ik kan nog altijd naar LC.
Verder is Vanity weg en heb vandaag met Bandit mogen meemaken dat we samen onderuit zijn gegaan tijdens buitenrit. Ben nu beetje moe om het te typen want = een laaaaang verhaal Knipoog.
Manon ik heb trouwens foto's van mij op Bandit Tong uitsteken. Geen echte rijfoto's maarja.

groetjes Tania

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:01

o hopen dat het niet te erg is met jou dan??
en hoe is het met het paard?

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:51

fryskhynders schreef:
hahah het blijft vreemd je eigen naam lezen en dat het dan over een PAARD gaat hahahahahha!
nou ik denk dat dat meisje en mio wel bij elkaar passen hoor...
alleen hij ziet er nu veel meer ponyachtig uit...
dus vandaar hij lijkt heel anders

he leuk dat het zo goed met hahaha Annika Tong uitsteken
3 hoefslagen is wel erg lang.... probeer daar de volgende keer anders 4 voltes van te maken ofzo... waarschijnlijk heb je er dan maar 2 nodig

hihi Haha!

nou ze doet dat niet meer hoor! maar toen we haar voor het eerst hadden wel Knipoog.
gelukkig is haar tempo nu makkelijker onder controle te houden, en als ze niet luistert inderdaad kleine voltes draaien.
(heeft ze echt schijthekel aan, hihi) ook met het opstijgen hebben we het zo opgelost. telkens als ze weer bewoog tijdens het opstappen, gelijk eraf en een kleine volte draaien. langzamerhand werd ze daar zo moe van dat ze gewoon stil stond tijdens het opstijgen Tong uitsteken brave ANNIKA toch? Knipoog

nou taan hopen dat jullie niet te hard zijn gevallen!
gelukkig val je niet van een enorme hoogte he taan? Vork hahaha nee hoor grapje!
jammer dat je niet in de herfst gaat, maar je kan inderdaad altijd nog naar LC!
we smsen wel tijdens de vakantie, ja? Pling dan weet je gelijk op wie ik zit Tong uitsteken!

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 10:56

Nou ik heb gister m'n daggie wel gehad zeg Slapen. Veel moeten verwerken in 1 dag en aan het einde van de dag kon je me opvegen zeg maar.

Mijn vzpony Vanity is gisteren naar het paardenrusthuis gebracht waar ik ten eerste echt kapot van ben Huilen. Gelukkig mocht ik mee.
Vanity heeft de laatste tijd vaak kreupel gelopen en we wisten al dat ze niet meer zo goed in d'r vel zat enzo. Ze heeft al jaren een best wel erge vorm van artrose (wordt niet gereden). Daardoor is de veearts al een paar keer langs geweest maar die zei dat er niet veel meer aan te doen was om haar beter te laten lopen, maar inslapen was ook niet gelijk nodig.
Toen is de eigenares naar een rusthuis gaan kijken en ze had er een gevonden waar het er goed uit zag. Ze moest wel snel beslissen omdat het bijna vol raakte. Donderdag moest ze de knoop doorhakken zeg maar, en vrijdag hoorde ik dat ze zaterdag al werd weg gebracht !

Gister ben ik dus mee geweest, voordat we weg gingen nog even voor het laatst gepoetst enzo Verdrietig. Ik ga Vanity namelijk niet meer verzorgen omdat het niet te doen is om er elke week naartoe te gaan. Het is ong. 20 min. met de auto vanaf stal. De eigenares zal er ook maar iets van 1-2 x per week naartoe gaan omdat ze daar om 19:00 al sluiten, en zij moet werken. Op zondag mag je er niet komen. Ik mag natuurlijk wel langsgaan Lachen. Iemand anders die Vanity ook deed gaat in de buurt van het rusthuis verhuizen dus die zal er ook 1 x per week naartoe gaan.
Ik heb Vanity 3 jaar gedaan dus het lijkt net een lege plek ofzo. Ik ben gewend te zeggen 'ik ga ff naar Vanity & Bandit' maar nu staat Vanity niet meer op stal....

Samen met de eigenares hebben we Vanity gepoetst voordat we weg gingen, ze had het erg moeilijk & ik kreeg ook tranen zo erg Ach gut. Maar de mensen op stal wensten allemaal sterkte enzo en iedereen was het er mee eens dat het wel beter was voor Vanity als ze daar naartoe ging.
De eigenares had verwacht dat Vanity moeilijk zou gaan doen met inladen in de trailer omdat ze al 6 jaar ofzo niet op de trailer heeft gestaan, maar ze liep er zo in. Ze vond het wel spannend allemaal want ze was helemaal bezweet toen we daar kwamen.

Het ziet er daar heel goed & netjes uit allemaal. Veel grote weilanden, grote paddocks en mooie grote boxen. Ook aardige mensen enzo. Er staan niet alleen oude paarden maar ook jonge paarden in opfok, veulens die afgespeend moeten worden.
Vanity mocht eerst gewoon op stal, kreeg ze ff eten. Ze vond het wel spannend enzo, telkens hinniken en rondkijken. Maar ze wende snel, en ze had zoiets van 'ik vind alles best als ik maar mag eten Clown'.
Voorlopig blijft ze nog binnen staan. De paarden daar gaan heel het jaar door naar buiten, 's zomers 24/7 in de wei en 's winters overdag de hele dag in grote paddocks in groepen. Daarom is dit veel beter voor Vanity dan op de pensionstal waar ze stond waar ze alleen 's zomers 24/7 in de wei stond en 's winters een paar l.ullige uurtjes in de paddock.
Omdat de weilanden zo nat zijn, waren de staleigenaren van het rusthuis al van plan de paarden van het land te halen. Er was een jong paardje die in de sloot was gekomen, dus die hadden ze naast Vanity op stal gezet zodat Vanity een buur had voor de nacht. En we vonden het ook niet zo'n goed idee om d'r gelijk de wei in te gooien bij de kudde.
Daarna afscheid genomen en paar foto's gemaakt. Daarna ging de eigenares nog betalen en dingetjes bespreken, en toen ze klaar was zeiden we van 'Toch nog 1 keertje kijken bij Van Bloos'. We hadden er wel een goed gevoel over, Vanity stond er goed bij. Maar ik ga d'r heel erg missen !

Later die dag werd het nóg geweldiger Scheve mond.
Terug op stal met Bandit buiten gereden, samen met de vzster van het andere paard van de eigenaren van Bandit. Ze waren best wel fris en beetje schrikkerig. Op een gegeven moment komen we langs een pensionstal ofzo, komt er zo'n idiote waakhond keihard blaffend uit het niets op het hek af waar wij langs reden Boos! ! Onze paarden schrokken natuurlijk, en Bandit ging dus van de schrik onderuit Bloos!.
Hij lag echt op z'n knieën met mij erop, daarna is ie zelf opgestaan, het ging heel snel. Hij was helemaal van slag en geschrokken, hij wilde er ook vandoor. We zagen dat ie een wond had op z'n knie want hij was dus op z'n knieën beland en doorgeschoven ofzo. Best wel diepe wond en het bloedde. Ben afgestapt omdat ik dacht dat ie misschien kreupel liep maar dat was gelukkig niet zo !
Daarna maar weer erop gegaan omdat ie druk werd en zo had ik meer controle, hij werd daarna weer wat rustiger en we zijn gewoon ons rondje gaan afmaken. Hij liep verder niet kreupel en had er geen last van. Wel heel geschrokken.
Op stal de eigenares gebeld en daarna de wond onder de spuit gehouden en spul erop gespoten.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:54

nou gelukkig maar dat vanity goed terecht is gekomen en dat je toch nog af en toe een keertje kan opzoeken Lachen!
het voelt inderdaad heel vreemd aan he, als je opeens 'gedwongen' bent om te stoppen met een paardje.

arme bandit! was zeker heel erg geschrokken! gelukkig dat hij niet kreupel liep, arme pony! Ach gut

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 16:51

Gelukkig dat Vanity het zo goed heeft Lachen
Wel vervelend dat het zo onverwachts was zeg Ach gut
En dat van Bandit is ook schrikken zeg! Gelukkig heeft hij er verder weinig aan overghouden.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:57

wat een leven hier Haha! Haha! Haha!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:11

Jeetje jongens wat is het stil hier !!

Ik ben ook maar weer even terug van weggeweest.
Zoals jullie allemaal hebben gelezen is mio verkocht en ben ik nu hard op zoek naar een nieuw paardje. Afgelopen week even een rustpauze genomen met deze zoektocht want pff heb al aardig wat gezien. Volgende week als het goed is weer voor de 2e x ergens kijken.
Herfst geen lc voor mij dit jaar Huilen gaat niet lukken vanwege werk en nieuw paard etc.

Verder alles oke, druk druk druk.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:22

heeeeeeey franny Haha! Haha!
vet lang niet gesproken Tong uitsteken
ga je dan proberen om in de mei naar lc te komen??
nemen we allbei ons nieuwe eigenpaard mee
succes nog met de zoektocht Tong uitsteken

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:25

Hee, heeft Les Chevaux geen plekken meer nodig voor paarden in de winter? Vorig jaar hadden ze nog een advertentie geplaatst, en heb ik Hessel de winter gehad.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:48

nou meestal zijn de paarden die rond deze tijd weg gaan al weg... maar je kunt altijd bellen natuurlijk... en anders voor volgend jaar, ben je zeker optijd Tong uitsteken
leuk hé een paard op winterstalling hebben ?
ik heb 2 jaar terug ook eentje gehad geweldig voor even je eigenpaard Haha!

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 09:26

Jammer dat je er in de herfst niet bent Franny. Succes met de zoektocht!
Wij hadden er ook een paar jaar een paar op de manege in de winterstalling.

Ben vrijdagavond naar de musical Tarzan geweest was echt heel gaaf!! Haha!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:42

Ik heb 3 paarden staan dus het gaat me niet om het even hebben van een eigen paardje. Ik heb mijn handen al vol aan deze drie monsters! Haha!
Al was Hessel wel een geweldig leuk paardje om erbij te hebben!

Ik was gewoon nieuwsgierig omdat ze vorig jaar die advertentie nodig hadden en ik nu geen advertentie zag staan.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:56

oke op die manier...
dan is het dit jaar blijkmaar gelukt haha.
ja hessel is een leuk dier.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:20

hoera! morgen met de trein naar Les Chevaux Haha!!

wat is het hier stil zeg...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:24

*komt ook weer eens langs
Leuk Esther!
Jullie hadden het verhaal met m'n arm een half jaar geleden meegekregen?
Nouja, ik rijd inmiddels weer als jullie dat nog niet wisten Haha!
En heb met een vriendin met wie ik ook op kamp ben geweest de afspraak staan dat we als we allebei geslaagd zijn dit jaar, we naar LC gaan om een buitenrit te doen.. dus nu hard aan de studie Clown

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:39

Super Annemarie dat je weer mag rijden enzo Lachen !
& Veel succes dit jaar.

Es veel plezier! Wel verslag he. Hyper!

Ik ga niet mee omdat ik morgen met een vriendin op vakantie ga. Volgend jaar zeker weten wel natuurlijk Haha!. Wil ook een keertje naar 15+ en misschien allrounden. En hoop dat Bandit een keer mee kan.

groetjessss

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 18:43

Esther jij gaat op ponykamp toch?

Mooi Annemarie!!

Ik ga zaterdagochtend naar LC!! Haha!
Een week in een huisje! Lachen

Heb alleen vandaag bloed laten prikken op pfeiffer, maar als ik pfeiffer heb moet ik van m'n moeder weer naar huis.. mag ik in ieder geval niet een week blijven dus hoop dat het dat niet is!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:53

Esther, verslagje!!

Hoorde dat alleen jij en Renee er waren?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:54

Ik moet trouwens nogsteeds het verhaal van Tania lezen, maar ik vergeet het telkens en nu moet ik naar bed. Boos!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:58

ik wou dat mervada en ølle bij mij konden komen =(
volgend jaar maar kijken
of het jaar daarop
yvonne lief aankijken en dan elke week hobbelen op merv en ølle Haha!

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 08:03

Het was echt heel Leuk & Gezellig op LC!!
Ik zat in een huisje en reed op Mustache Haha!
En met Esther en Renee was ook heel gezellig! Lachen

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:10

op wie reden jullie?