Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:31

En wilde hij je nog kennen.
Zo ik heb vanmorgen even flinke uitbarsting op mijn werk gehad. Ik word gek van zowel Nijmegen als Boxmeer. Ze zijn echt helemaal gek geworden. Geef al de hele week aan dat het niet gaat lukken op tijd en vandaag in Boxmeer barstte de bom nadat ik weer eens een praatje met het examenbureau had gehad (nou ja medewerkster) Zij kwam er ook achter dat docenten en leidinggevende gewoon veel te laat zijn met gegevens aanleveren en dat ze te lakse houding hadden. We hadden net afgesproken 's middags naar de directie te stappen als leidinggevende niet zou komen toen mijn andere zeer lieve collega vroeg of alles wel goed met me ging. En toen barstte de bom. Andere collega meteen leidinggevende in Nijmegen gebeld (leidinggevende Nijmegen is zeg maar "opperbaas" over Nijmegen en Boxmeer en is dus een ander persoon als leidinggevende Boxmeer) dat het toch niet zo goed ging.
Nou en binnen 1 minuut stond leidinggevende Boxmeer aan mijn bureau. Leidinggevende Nijmegen had haar gebeld waar ze in godsnaam mee bezig waren daar. Kreeg ik allemaal bla bla verhalen van leidinggevende Boxmeer dat ik hartstikke hard werk en goed mijn best doe en wat ze in godsnaam allemaal kon doen om me beter te laten voelen. En of ik niet wat eerder aan de bel kon trekken.
Ja doei! Doei! roep dit al een hele tijd. Heb het afgelopen maandag in overleg nog gezegd toen kreeg ik nog zo'n raar antwoord. Heb heel wijzelijk hetgeen wat ik dacht maar ingeslikt. Schaamde me sowieso al dood dat ik daar een potje zat te janken en dat iedereen daar lekker van mee kon genieten. (was niet verdrietig hoor, waren echte giftranen, kan daar zo gefrustreerd van worden.) Heb nog nooit zitten janken op mijn werk dus mijn collega's schrokken zich kapot en wilden me hele tijd blij maken. Is wel lief hoor, maar ik moest iedere keer zeggen dat ik NIET zielig was.
Nou om een lang verhaal kort te maken (oh nee het was al lang) In één keer kreeg ik vanmiddag een hele berg gegevens aangeleverd en ik ben voor 30 juni vrij geroosterd voor de introductiedag voor nieuwe leerlingen om diploma's te kunnen gaan maken. Nou ja is het alsnog zo dat ik al die dingen één dag voor de uitreiking moet gaan maken, maar ik heb het nu maar langs me neer gelegd. Als het niet af is sta ik in ieder geval niet voor PIEP. Ik ben toch niet bij die uitreiking. Dat mag leidinggevende Boxmeer lekker zelf gaan vertellen dan Schijnheilig
Zo dat is er uit. Nog iemand die zijn hart wil luchten? Schijnheilig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:30

Ja, heb over 2 weken voor het eerst een écht functioneringsgesprek, en schijt bagger! Mn eerder, niet zo officiëel f*gesprek telde 1 minuut; je functioneerd niet, details hoor je later en stuur even de volgende binnen. Details heb ik nooit te horen gekregen, ondanks herhaaldelijk verzoek. Achteraf bleek dat crisismanager in kwestie gewoon alles had aangekruist als 'functioneerd niet', waarop het gebasseerd was...geen idee. Maar goed, ik maak mij nu waarschijnlijk...eigenlijk zeker weten, druk om niets, maar heeft iemand tips?

En toch wel handig; een baas boven baas. Verder vind ik ook dat je veel eerder aan de bel had moeten trekken hoor Knipoog Een week brand gillen is veel te kort Tong uitsteken

Ascot wilde me zowaar nog kennen vandaag Haha!
En wie vroeg er laatst naar Noa? Dit paardje is inmiddels verkocht, weet niet naar wie of waar

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:44

Tips voor een functioneringsgesprek? Ehm...ja hoor... blijf bij de feiten. Als ze je willen pakken kunnen ze heus dingetjes bedenken die je een keer hebt fout gedaan. Als ze beginnen met : we horen van anderen dat blablabla...dan vraag je wie dat zijn en als ze dat niet willen zeggen dan zeg je gewoon dat je er niets mee gaat doen. Je gaat er van uit dat je in een volwassen team werkt waarin mensen elkaar kunnen aanspreken op dingen en als dat via de baas moet, zegt dat meer wat over de communicatiemogelijkheden van je collega's dan over jou. OK dan! Je kunt ook zeggen (heeft Rob ook eens gedaan, ben er nog trots op.) dat je het er niet mee eens bent. Lat ze maar met concrete voorbeelden komen. En meer dan een eenmalig voorval. En een belangrijke tip: TEKEN NIETS ALS JE HET ER NIET MEE EENS BENT!!! Maak ze het maar moeilijk. Whoosh! Rob had dat op zijn oude werk ook een keer. Hij was het er niet mee eens en heeft geweigerd te tekenen. Toen vonden ze het opeens niet meer leuk en toen werd er een nieuw verslag geschreven van het gesprek en daar stonden alleen positieve dingen in. Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
Laat je niet uit de tent lokken en vraag om feiten en niet om meningen. Jij kan een andere visie op dingen hebben dan zij en dat doet verder ook niet ter zake. Alleen feiten dus, daar kun je op beoordeeld worden. Geen onzin.
Balen he? Ik heb ook wle een seen rotgesprek gehad met chef in Radboud. Toen vond ik dat nog erg. Laat die chef op staande voet ontslagen zijn omdat hij toch niet helemaal functioneerde zoals de bedoeling was. Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Later, in mijn huidige werk, kreeg ik van de vijf punten maar drie punten voor communiceren met collega's. En waarom? Ik vind niet dat ik letterlijk moet schreeuwen om aandacht als er weer eens door elkaar gekakeld wordt door alle collega's. Ik vind (en dat heb ik ook gezegd) dat we allemaal volwassen zijn en dat we dus het respect voor elkaar moeten kunnen opbrengen om te luisteren naar elkaar. Schijnheilig Succes ermee.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:00

Heb je mooi gezegd Marie. Ik denk dat ik dat ook voor één of ander functioneringsgesprek voor school mee ga nemen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:57

Thanks, die tips had ik eerder kunnen gebruiken Haha! Hierzo idd zelfde dingen meegemaakt als dat jij beschrijft. Met uitzondering dat er voor mij niets te tekenen viel; ik wist niet eens dat er een verslag was opgesteld, werd daar ineens mee geconfronteerd toen ik ook opeens overgeplaatst was. Stond een hoop onzin op; ik functioneerde zelfs niet op mn uiterlijk...en bedankt Koe Dat was met recht een CRISISmanager
Scholen en stages kunnen er idd ook wat van; ik heb een keer in de 2e week te horen gekregen dat ik de stage (die nog 2 1/2 maand duurde) niet zou halen en ik beter kon stoppen met de opleiding. Lekker motiverend, ik had toen eigenlijk meteen een andere stageplaats moeten aanvragen...of lange vakantie nemen, als ik dan toch al bij voorbaat gezakt ben Tong uitsteken

Bij de boerenbond schijnen ze trouwens hele lekkere likstenen voor de peerdjes te hebben; Maicka had de hare binnen 24 uur op Vork

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:22

Heb je die stage uiteindelijk wel gehaald dan? Was dat op de MDGO of voor AB?
Van een officieel gesprek moet er altijd een verslag gemaakt worden. Dat stoppen ze namelijk in je dossier. Als ze dat niet doen is het een beetje een onprofessionele bende daar. Koe Als ze geen verslag schrijven dan kun je dat eisen. Daar heb je recht op. Staat misschien wel in de cao. (ook op internet te vinden overigens.)
Hoe kun je nou niet functioneren op je uiterlijk? Clown Ja, oke, als je elke dag met kei vieze haren en nagels op je werk komt, dan snap ik dat. Maar dat heb jij toch niet? Ben dan benieuwd wat ze bedoelen daarmee.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:40

Waarschijnlijk vond CM dat ik er bij liep als een boerin Clown Moet dan toch eens vragen of die lijst nog steeds in mn dossier zit, wil wel weten wat er verder op stond. Mn oog viel toen op het stukje 'uiterlijk afgekeurd', maar leidingevende op 2e plek trok meteen weer dat verslag onder mn neus vandaan toen ik zei het niet eerder gezien of besproken te hebben. Blad stond aardig vol, daar had CM dan wel weer tijd voor Sigaar (ze is overigens allang weer weg, kan dus niet vragen wat bedoeld werd, of hoe ze dat verslag heeft samengesteld)
Stage was op AB, niet gehaald nee. Achteraf niet zo erg, heb mn baantje aan mn derde stage te danken Haha!

Paarden hebben geen geweten, las ik vandaag in een oud paardenboekje. Klopt; iedere keer als ik boos de hoek om kom omdat Maicka de staldeur intrapt staat ze me zeer onschuldig aan te kijken Tong uitsteken

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:24

Omgedraaide wereld. Tegenwoordig word ik als voorbeeld genomen als er iets met springen niet goed gaat. Ik moet dan voordoen hoe het wel moet! Go jij! Go jij! Wie had dat gedacht... Bruin is ook zo'n geweldige springer. En nu worden we nog een combinatie ook. Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:32

Goed zo!
Ascot en ik hebben nu toch onze eerste wedstrijdervaring opgedaan; clubkampioenschap marathon (vaardigheid) rijden Haha! Ik had gedacht dat ik alles om zou rijden; Ascot 1 1/2 jaar niet voor een koets gestaan, nu met oogkleppen (wel even onder het zadel geoefend), en ik 1 x jaren geleden door poortjes gestapt...in volle draf en zelfs handgalopje dr doorheen! Go jij! Go jij! Het parcours moest 2 x gereden worden, had 1e rondje twee balletjes, en tweede rondje (met extra moeilijke hindernis er in) 4 op 17 poortjes. Ben super trots op beestje! ( en op mijzelf Tong uitsteken ) Uitslag krijgen we vanavond, ben in ieder geval in de prijzen gevallen...iedereen is nl in de prijzen gevallen Clown
Ook foto's volgen nog Cheese!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:49

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:47

Heb het gezien, ben heel benieuwd wie die ruiters dan zijn Haha!
Heeft Vicent Emy nog spierpijn bezorgd? Clown

@ WEndy; mischien iets voor jou? Zondag wordt op de manege in samenwerking met menvereniging een schrikparcours georganiseerd, waar je aangespannen of onder het zadel aan mee kan doen. Niet bedoeld om je paardje zo bang mogelijk te krijgen, wel bedoeld als training. Vorig jaar waren er o.a. een waslijn met lakens waar je onderdoor moest, zeilen op de grond, draaiende betonmolen, tractor en goed rokende vuurkorf.
ascot en ik breken wel af Cool

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:33

Emy heeft vast wel spierpijn ja Ja
In mijn profiel kun je de foto's van Emy op Vies zien als je op de link van Juli klikt.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:04

Emy heeft spierpijn ja, maar nog niet zo erg als toen we een buitenritje gingen rijden. Toen kon ik de volgende dag echt mn bed niet meer uitkomen, maar dat kan morgen natuurlijk nog wel het geval zijn. Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:01

Hé Judith dat klinkt gaaf. Tot wanneer kan ik me opgeven? Is dat alleen voor klanten dan? Hoe laat is dat zondag?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:08

Opgeven zou ik gewoon proberen bij de manege, heb me ook pas gister opgegeven. Kosten weet ik niet, omdat het voor de menvereniging gratis is, maar er doen ook ruiters en menners vanuit de manege mee. Gewoon proberen dus. Schrikken begint om 10 uur en is tot 13.00
@ Emy, ziet er goed uit!
@ Anne; charmante gallopfoto's, onderaan Tong uitsteken Blijft leuk, he, zonder zadel hobbelen Cool

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:58

Juut het was vooral pijnlijk Schijnheilig Vandaar dat ik zo met die holle rug zit, ik trok mijn kruis op zodat ik vandaag ook nog kon zitten Bloos Maar het was wel leuk voor een keer!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:26

Oké moet eens kijken of ik het nog red me op te geven. Beetje drukjes. Wil eigenlijk Ulvy ook wel meenemen (kan ze samen met Ascot gaan afbreken Schijnheilig ) maar dan moet ik nog iemand hebben die Ulvy mee kan nemen. En zou het ook aan de hand mogen dan? Want heb haar nog niet opnieuw voor de kar gehad.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:49

Aanstaande zondag? Jammer dat ik het weer paasei heb op mijn werk, anders kwam ik tussendoor even kijken. Boos! Laat me weten of het gelukt is je op te geven.
Had Bruintje eergister opeens verdacht soepel en los. Go jij! Go jij! Vandaag natuurlijk weer niet. No Cheer MAAR....Er is hoop!!! Het kan blijkbaar. Gaat ons weer een keer lukken.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:53

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:58

Ga zo foto's kijken. Heb me toch maar niet opgegeven trouwens. Allemaal een beetje kort dag. Dus misschien een volgende keer.

Zo en nu foto's kijken.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:58

@ deedee: jammer. Heb toch wat meer ruimte in mijn route dan ik had verwacht dus ik had wrs. even kunnen komen kijken. Gister gereden. Ging voor geen meter. Paard had er ECHT GEEN ZIN IN!!! Frusty

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:35

Nou ik heb er nu al twee weken niet meer opgezeten vanwege die hoefzweer en wilde vanmorgen gaan rijden, maar het regent alleen maar (en daar had ik dus geen zin in Schijnheilig ) Dus leek me even niet zo verstandig.

Trouwens Judith ben jij lid van die menvereniging? Kan dat ook zonder aanspanning (dus dat je mee mag op een andere kar tijden van die ritjes?) Lijkt me namelijk wel wat.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:39

Lid worden zonder aanspanning kan altijd, maar dan met ritjes bij anderen mee gaan is iets wat je zelf zou moeten regelen. Ken je iemand die al lid is waar je mee kunt? Of iemand waarmee je samen naar ritjes zou kunnen gaan? (de een de koets mee, de ander het paard) Moet ik bij zeggen dat meerijden ook kan zónder lid te zijn. Je betaald dan een paar euro's meer dan leden.

Hoe is Rb aan zn hoefzweer gekomen dan?
@ Marieke; houd de spanning er wel in zo; doet ie het, of doet ie het niet? Tong uitsteken

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:50

Schrikparcours gehad...was idd schrikken! Vanuit de menvereniging waren er nog 2 aanspanningen, verder ruiters en 1 aanspanning van de manege. Ascot en ik begonnen heel stoer; wij deden wel even voor hoe je onder een waslijn doorloopt, hoe over een zeil te stappen, Ascot galloperde zelfs in een mooi nagevelijk handgallopje door het mini-vaardigheidparcoursje, allemaal niets aan de hand.
Maar toen startte een kennis de vrachtwagen. Ik, dappere dodo met vrachtwagens, dacht dat dit een mooie gelegenheid was voor vrachtwagentraining voor ons beiden, dus hup er naar toe. Meteen werden anderen ook op ideeën gebracht, dus even gewacht met passeren tot het weer wat rustiger was. "Kom maar", zei kennis toen, dezelfde persoon die Ascot voor de koets beleerd heeft en ook weet dat Ascot huiverig is voor vrachtwagens (dat we in de sloot hebben gelegen wist ie denk ik nog niet) Precies toen we naast de vrachtwagen stonden, gaf kennis gas. Ascot gaf vervolgens ook gas; in zn achteruit een hek in, en vervolgens met een halve bok naar links. Ik stapte onvrijwillig af, maar gelukkig dat Ascot zelf al af remde en ik de teugels vast kon blijven houden. Paardje over de pis, ik over de pis, paal gesneuveld maar gelukkig Ascot zn benen nog heel. Kennis heeft daarna wel weer even geholpen met deze schrik weer kwijt raken; Ascot voorbij de vrachtwagen geleid terwijl een ander gas gaf, en daarna met mij erop nog steeds vastgehouden. Had namelijk lichtelijk last van knikkende knieën

Onder dit doek lagen plastic tassen; Ascot liep alsof ie door een mijnenveld moest Tong uitsteken
Afbeelding

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:59

Poeh klinkt niet best. Vrachtwagens gaan bij Bull nog wel, maar tractors zijn minder. Al moet ik zeggen als er brave paardjes bij zijn dan doet hij dus niks Schijnheilig Maar goed dat ik niet geweest ben dan want dan waren we samen gevallen Juut Schijnheilig