Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:21

Voor mij wordt het vandaag gourmetten en morgen een kerstdiner, dus ben benieuwd. De eerste avond ben ik al uitgerookt aan de steengrill. Maar het was wel lekker.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:24

Zo iedereen de kerst overleefd?
Ik wel in elk geval, veel te veel gegeten maar goed dat mag ook wel eens een keertje.
Heb nu wel wat moeite met de kou, en het zal nog wel even zo blijven (of erger worden).
1 gelukje, de rijhal is lekker warm en kwam er vandaag achter dat er vloerverwarming in de foyer zit. Heerlijk.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:46

Hier ook weer de kerst overleefd, 3 dagen van lekker eten Vork en daarna een heerlijke zaterdag.

Zal ook weer een verslag van de zaterdag neerzetten.
Zaterdag kwam ik vanuit Helvoirt naar de manege en had mijn vriend even mee naar binnen gesleurd om de kleine van M. te zien. Nou hij was gelijk verkocht dus dat zat wel goed. Bloos Heel leuk als ze van een ander zijn, maar wij wachten toch nog een aantal jaar.
Eenmaal op de lijst gekeken bleek dat ik na lange tijd eindelijk weer op New Legend mocht. Lachen Dus eerst nog een tijd lekker warm in de kantine gezeten om vervolgens beneden te gaan poetsen. Vooraf verwachtte veel mensen uit de les al dat het een feest zou gaan worden met de kou, dus het was best spannend. Wow! In de bak eenmaal erop en het voelde aan als een bommetje, maar eenmaal een paar rondjes verder werd ze wat rustiger. Was weer even omschakelen en kon ook goed merken dat ik een tijdje niet meer op New Legend gereden had. Uiteindelijk nog best lekker gereden ook en heerlijke rustige ontspannen galopjes gehad. *LOL* Ben een aantal keer op het punt gekomen dat ze er lekker vol tegenin ging stuiteren en alleen nog in de hard modus kan, voorheen ging ik dan er tegenin, waar zij het weer niet mee eens was, maar had nu een nieuwe methode. Terug naar de stap, net doen of mijn neus bloed, weer naar de ontspannen lage lijn en van daaruit weer de oefeningen oppakken. OK dan! En ik moet zeggen dat dat goed werkte. Dus was best tevreden over de les.

Na de les lekker paard verzorgd en gaan eten, waarna we onze prachtige cap creaties in elkaar hebben gebouwd Bloos ...vanaf dat moment werden we al uitgelachen. Daarna beneden de paarden verder verzorgd en onze pas de deux paarden gevlochten. Op een gegeven moment vast verkleed en toen gaan eten. Daarna de paarden gepoetst en langzaam aan de versiersels in de manen gedaan. Vervolgens al onze zooi bij elkaar geraapt en de paarden gezadeld en op naar de andere kant. Daar de andere versiersels erop gemaakt en volgens strategisch plan opgestapt zodat de paarden niet zouden schrikken van de glitters. ROFL Lekker op het gemakje losgereden, elkaars knieen blauw gereden, maar vooraf al een hoop lol. De proef nog een keer voor onszelf opgeblerd om er zeker van te zijn dat die erin zat. We moesten eigenlijk als derde starten, maar toen gingen er voor ons anderen, nou ook al goed. En daarna mochten wij ons dan vertonen. Dus hup op naar de ring, veel nieuwsgierige gezichten bij de kantine en een hele fanclub langs de kant. Go jij! Go jij!

Paar rondjes door de ring getourd en daarna haltgehouden om onze muziek te laten starten en hup daar gingen we. In tegenstelling tot het oefenen van de week waren we nu vrijwel iedere keer gelijk gericht en het was in zijn totaliteit een super nette proef. Hyper! Party!! We hadden onszelf overtroffen en het was ook echt ontlading op het einde. We hebben heerlijk gereden en op de stukjes dat we samen kwamen even elkaar moed in praten en elkaar ervan bewust gemaakt dat we er bijna waren. We hadden wel een proefvoorlezer, maar door de muziek was het niet altijd te verstaan, maar ook met de voorlezer waren we blij. Na de proef naar de kleine bak gegaan en daar samen nog gestapt en die twee mutsenmerries Letta en Patou helemaal de hemel ingeprezen. Patou mocht nog een keer lopen, dus snel de slingers uit de manen gehaald en Patou over gegeven aan de volgende.
Daarna Djoon nog even geholpen en mijn spullen bij elkaar gescharreld en ondertussen van verschillende kanten te horen gekregen dat het echt een goede proef was. Dus helemaal blij. Al stuiterend de kantine in om op te warmen en wat te drinken. Daar nog een paar proeven gekeken en uiteindelijk Unzipped nog even afgezadeld voor H. en weer in de kantine. De jury had lang beraad over het tellen van de punten, maar het lange wachten werd beloond. Van de volwassenen waren Djoon en ik eerste met een gemiddelde van een 7,95...eigenlijk een 8,1 of 8,2 Haha! *LOL* Ja Go jij! Go jij! OK dan! omdat ze een optelfout hadden gemaakt, maar dat mag de pret niet drukken. Ik kijk nu alweer uit naar de volgende pas de deux. Doei, doei

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:56

Nou dan ook maar mijn dagverslag van weer een zeer geslaagde zaterdag

Moest helemaal alleen in de bus (aaaaw Clown ) aangezien Liek uit Herlvoirt kwam. Lekker bevroren op de manege aangekomen eerst even op de lijst gekeken en zag dat ik mocht oefenen voor de Pas de deux want ik zat op Letta. Daarna in de stallen wat staan kletsen met M. en de emmers voor de pony's zonder drinkbak gevuld totdat Liek gearriveerd was. Daarna lekker beide kindjes van M mee naar boven genomen om op te warmen. Daar ook gebleven om de les van 10 uur te kijken en de jongste de fles te geven.

Om 11:15 toen de kleinste sliep naar Letta gegaan en die gepoetst en gezadelt en op naar de bak. Ze was toen we woensdag gingen vrijrijden om de pas de deux te oefenen al aan de feest gegaan dus was extra voorbereid Clown maar gelukkig hield ze zich in. De les ging niet echt fijn. Ik wordt helemaal kriegel van zo'n drukke pony waardoor ikzelf niet genoeg kan ontspannen om hetzelfde van Letta te kunnen verwachten. Veel bezig geweest met schakelen, tempowisselingen en oefeningetjes als schoudervoor, voltes openen en sluiten en wijken meegepakt. Had veel moeite met de lengtebuiging, daar wilde ze niet in en ging ze alleen maar van in de ren-stand. Veel blijven proberen maar vond er niet echt verbetering inzitten. Na de les paard lekker naverzorgd en lekker gaan eten in de kantine. Toen ook dat klaar was even Odaymie gaan stappen op het harde. Was naar achteren gelopen en ben op de 'manegepaardenwei" waar nogmaal de trailers gestald worden met wedstrijden gaan stappen aangezien het voor op het erf druk was met auto's. Op een gegeven moment, na een minuut of 10 begon er een kindje te rennen over het terras, dit hield even aan en Odaymie werd er gelijk 15 cm groter van Clown. Flink aan het snuiven en knorren en heeel imposant stappen Rolleyesmaar daar bleef het bij. Totdat kindje in kwestie de kantine inging en de deur met een klap dichtviel, huppa toen wilde mevrouw merrie aan de stuiter en dat mocht niet, dus toen moest ze maar heel achterlijk op de plaats gaan hupsen en uieindelijk in halve piaffe terug richting stal. Onderweg nog bijna een paard op mijn rug gekregen omdat Lima uit de bosjes sprong Koe maar verder met enige moeite heelhuids binnengekomen. Odaym even laten afkoelen op stal en naderhand nog even achterbeen afgespoten.
Daarna letta gaan poetsen en vlechten en toen beide merries blinkend en geknot op stal stonden gaan omkleden en gaan eten. Daarna nog even concurrentenpaard Pebles gaan vlechten en toen de manen van onze eigen merries voorzien van gouden kerstslingers. Letta stond erbij te slapen en Kando en Odaymie stonden knorren op stal Haha! . Patou stond eerst wel een beetje bangig te kijken maar toen de slingers er eenmaal in werden gezet kon ze ze toch niet meer zien en was het goed.
Hierna gaan zadelen en alle spullen die mee moesten naar de kleine bak bij elkaar verzameld en op naar de kleine bak getogen met een groot deel van onze fanclub. In de kleine bak losgereden, en toen bleek dat het langer ging duren de dames maar verder gestapt. Uiteindelijk waren wij aan de beurt en toen mochten wij de grote bak binnen. Wel beetje spannend voor beide merries, maar het bleef bij een beetje kijken en wat snuiven, verder niks. Rondje losgereden en toen klaar gaan staan voor de muziek.
In het begin van de proef allebei nog in opperste concentratie en bloedserieus, wat na een paar oefeningen langzamerhand overging in een ontspannen verbazing omdat alles opeens zo soepel liep. Zelfs de rechtergalop van Letta die bij het oefenen nog in de spring-stuiter-rengalop stand ging, ging nu echt súper ontspannen in een normaal arbeidstempo Hyper!. Ik viel er bijna af van verbazing dat ze zo rustig bleef Haha! . Na de proef een mooie buiging van de jury gekregen en een hele ontlading bij onszelf omdat we zo trots waren dat het zo goed gegaan was. Patou overgegeven en Letta even gestapt en ook ontdaan van gouden rok en kerstslingers. Daarna paard snel op stal gezet, ontdaan van knotjes en afgezadeld.
Daarna de andere proeven vannuit de kantine bekeken en toen was het wachten op de prijsuitreiking. Het was spannend tot het laatst want er waren een aantal hele goede combinaties bij. Maar toen twee andere teams naar voren werden geroepen in een strijd om de 3e en 2e plek en wij nog neit genoemd werde, viel langaam het kwartje. Wij, Liek en Djoon, met onze 2 kijkerige merries gewoon gewonnen van iedereen Go jij! Go jij! Hyper! Party!! Gestoord . Wat waren we trots Pling, we deden mee voor het meedoen, en nu opeens ook nog eerste geworden Vork . We hadden onder het losrijden ook al gelijk ideeën voor volgend jaar, dus wij zijn alweer klaar voor Pas de Deux 2009 Haha!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:45

He dames, goed gedaan zeg. Leuk te lezen dat het allemaal nog in orde gekomen is.
Was het helemaal vergeten anders was ik zeker even komen kijken. Dacht dat H. me nog zou bellen om te jureren, maar goed.
Wie was de jury dit keer en laat het de volgende keer even weten dan kom ik zeker kijken.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:47

Dit keer was S. de jury. Wij hadden ook wel verwacht dat ze jou zouden bellen als jury. Wel jammer inderdaad. Volgende keer zullen we het even melden. En van onze pas de deux komen binnenkort de foto's en een film in een topic. Tegen die tijd plaatsen we de link wel hier in het topic.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:34

dit keer? S is altijd jury..
IK kwam nog ff snel op de manege aan om sigaretten te halen en toen heb ik jullie ook zien rijden.. T was echt een nette proef en goed tegelijk op de letters gereden..

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:35

Bedoelde dit keer bij de pas de deux aangezien de vorige keer met de pas de deux Amarie jury was. Pling

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:55

Inderdaad de vorige keer zat ik er met Jetje.
Laatst hoorde ik inderdaad dat er altijd dezelfde jury zat, maar in dit geval wat het dan toch een nieuwe jury. Haha!

Fijn in elk geval dat het zo goed gegaan is. Ben benieuwd naar de foto's, het zal wel weer wat moois geweest zijn. Alhoewel de mutsen van de vorige keer maar moeilijk te overtreffen zijn.

Hoe is het met Joyce, gaat het lekker en met het paard ook weer de goede kant op. Wanneer kom je nu eens in Gestel kijken?

Geniet ze van je vrije dagen, ik heb ook nog een hele week Go jij! Go jij!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:05

Ik had ook meegedaan op Noddy en met N van Valentino.
We waren lekker aan het rijden, tot het mutsje die Valentino op zijn hoofd had losging en voor zijn oog kwam, hij schrok er heel erg van en naaide er flink uit..
Met als gevolg N er afviel, heel erg zielig. Ze viel echt hard, maar de verwondingen waren volgens mij meegevallen, ze was alleen heel erg geschrokken.
Toen ging M erop die hem in de les rijd, die heeft hem eventjes aangepakt, en toen durfde N erweer op en die had hem ook nog eventjes met aanwijzingen van de jury nog rond kunnen rijden.

Toen nog het laatste stukje van de proef afgereden, maar dat werd ook niet zo veel, want ze was toch nog wel beetje bang..
Jammer, maar helaas ik had me kerstjurk aan en me witte rijbroek eronder met 'n mooie ketting erop. En N had ook een heel leuk jurkje aan met muts.
Dus we zagen er wel kerstachtig uit!
Ookal reden we onze kur op nope is dope muziek Knipoog

Beetje wazige foto, maar zo kan je beetje een beeld krijgen voor de mensen die er niet bij waren.
http://img70.imageshack.us/img70/2231/jajacb9.jpg

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:21

Vond het echt sneu dat het bij jullie zo liep VonDutch. Zul je ook net zien met inrijden blijft het zitten en met de proef verschuift het.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:35

Idd Jill, erg jammer dat het mis ging in de proef. En al helemaal natuurlijk dat N er dan ook nog eens afviel, hoorde dat dat wel een flinke smak was.
Heb je alles zo goed voorbereid en dan gebeurd er zoiets. Jullie zagen er allebei wel heel mooi uit en vooral Noddy was ook erg mooi versierd, die vlechten met strikjes stonden haar goed Knipoog

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:08

Amarie schreef:
Inderdaad de vorige keer zat ik er met Jetje.
Laatst hoorde ik inderdaad dat er altijd dezelfde jury zat, maar in dit geval wat het dan toch een nieuwe jury. Haha!

Fijn in elk geval dat het zo goed gegaan is. Ben benieuwd naar de foto's, het zal wel weer wat moois geweest zijn. Alhoewel de mutsen van de vorige keer maar moeilijk te overtreffen zijn.

Hoe is het met Joyce, gaat het lekker en met het paard ook weer de goede kant op. Wanneer kom je nu eens in Gestel kijken?

Geniet ze van je vrije dagen, ik heb ook nog een hele week Go jij! Go jij!

ik had met S afgesproken in t nieuwe jaar.. en zij moest mij maar bellen.. dus dat moet je maar tegen ze zeggen:P

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:21

ik deed samen met J de pas de deux mee, in flinstones style we hadden niet echt veel aan onze outfits gedaan maar het stond
wel leuk levana en pebless met botjes op hun hoofd, we waren 3de geworden maar omdat H en W niet mee deden aan de prijzen
werden we toch nog 2de.
het was echt leuk om weer eens pas de deux te rijden, de muziek klopte ook helemaal en was precies gelijk aan de proef
,met uiteraard flinstones muziek gevolgd door tiesto pirates mix, the antum 2003 en infenity
Haha! volgende keer doe ik zeker weer mee Cool

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:20

Ik wil foto's zien van jou en Levana met botjes op het hoofd. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik me hierbij moet voorstellen.

J. als S. dit beloofd heeft dan zal ze dit zeker doen, zie je dus wel in het nieuwe jaar.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:34

Zo vandaag lekker naar eindhoven geweest om daar de nieuwe ruitersportzaak Epplejeck eens te bezoeken. Nou die mensen hebben geweten dat wij daar waren. 2 uur en een kwartier rondgestruind. De buit is een mooie nieuwe winterjas van BR en een zak paardenkoekjes.

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:28

Ja J. ik heb dat beloofd en dat gaan ik ook zeker nakomen. Ik bel je in volgend jaar Knipoog !!!

Vandaag weer les gehad en ging erg goed. Gisteren heb ik in drunen een nieuwe rijbroek gekocht en ben ermee in mijn nopjes. Ik heb er een met leren zitvlak en dat merkte ik vandaag meteen. Ik kon goed blijven zitten en dit had zijn uitwerking op Salvador.

Daarna heb ik nog even op een paardje van een ander meisje op stal gezeten. Was ook leuk! Hier zitten alle knopjes op, dus alles waar ik bij Sal moeite mee heb doet deze op twee pinken. Goeie oefening voor mij!

Voor iedereen heel veel plezier morgen met de jaarwisseling en een heel goed begin van 2009!!! Go jij! Go jij!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:45

Haha dat weet ik toch S.
Sjaslique ik heb je foto's op hyves gezien (maar ik heb jullie pak live gezien) Maar t zijn leuke foto's geworden.. Maar live zag t er allemaal flitsender uit Knipoog

Ik was vorige week al naar drunen geweest heb mezelf voor kerst maar een nieuw hoofdstel kado gedaan en een nieuwe bodywarmer (stond aan de kassa kreeg ik nog eens 25% korting dus dat is altijd goed..) En gister in t gareel nieuwe handschoenen, olie voor mijn nieuwe hoofdstel en snoepjes voor olly gekocht.. Ook nog een nieuwe rijbroek gepassen, helaas te groot en maat kleiner hadden ze niet Huilen

Ben erg benieuwd hoe mijn hondje morgen op vuurwerk reageerd..Ik ben banger als haar denk ik Tong uitsteken
Ook namens mij iedereen alvast een goed uiteinde en tot volgend jaar

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 09:41

Yep ook namens mij iedereen, het allerbeste voor 2009.

Joyce, succes met de dame vanacht, denk dat het allemaal wel mee zal vallen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:43

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:08

WENS IEDEREEN EEN HEEL GOED EN GEZOND 2009!
Laatst bijgewerkt door unbelievable op 01-01-09 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:25

Allemaal de beste wensen voor 2009, maak er een mooi jaar van!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:16

Gelukkig nieuwjaar he Lachen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:31

Namens mij ook allemaal een gelukkig 2009! Haha!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:49

Succes met lessen morgen en ik wacht weer in spanning op jullie verslagen.