Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en daarna een heerlijke zaterdag.
Heel leuk als ze van een ander zijn, maar wij wachten toch nog een aantal jaar.
Dus eerst nog een tijd lekker warm in de kantine gezeten om vervolgens beneden te gaan poetsen. Vooraf verwachtte veel mensen uit de les al dat het een feest zou gaan worden met de kou, dus het was best spannend.
In de bak eenmaal erop en het voelde aan als een bommetje, maar eenmaal een paar rondjes verder werd ze wat rustiger. Was weer even omschakelen en kon ook goed merken dat ik een tijdje niet meer op New Legend gereden had. Uiteindelijk nog best lekker gereden ook en heerlijke rustige ontspannen galopjes gehad.
Ben een aantal keer op het punt gekomen dat ze er lekker vol tegenin ging stuiteren en alleen nog in de hard modus kan, voorheen ging ik dan er tegenin, waar zij het weer niet mee eens was, maar had nu een nieuwe methode. Terug naar de stap, net doen of mijn neus bloed, weer naar de ontspannen lage lijn en van daaruit weer de oefeningen oppakken.
...vanaf dat moment werden we al uitgelachen. Daarna beneden de paarden verder verzorgd en onze pas de deux paarden gevlochten. Op een gegeven moment vast verkleed en toen gaan eten. Daarna de paarden gepoetst en langzaam aan de versiersels in de manen gedaan. Vervolgens al onze zooi bij elkaar geraapt en de paarden gezadeld en op naar de andere kant. Daar de andere versiersels erop gemaakt en volgens strategisch plan opgestapt zodat de paarden niet zouden schrikken van de glitters.
Lekker op het gemakje losgereden, elkaars knieen blauw gereden, maar vooraf al een hoop lol. De proef nog een keer voor onszelf opgeblerd om er zeker van te zijn dat die erin zat. We moesten eigenlijk als derde starten, maar toen gingen er voor ons anderen, nou ook al goed. En daarna mochten wij ons dan vertonen. Dus hup op naar de ring, veel nieuwsgierige gezichten bij de kantine en een hele fanclub langs de kant.
We hadden onszelf overtroffen en het was ook echt ontlading op het einde. We hebben heerlijk gereden en op de stukjes dat we samen kwamen even elkaar moed in praten en elkaar ervan bewust gemaakt dat we er bijna waren. We hadden wel een proefvoorlezer, maar door de muziek was het niet altijd te verstaan, maar ook met de voorlezer waren we blij. Na de proef naar de kleine bak gegaan en daar samen nog gestapt en die twee mutsenmerries Letta en Patou helemaal de hemel ingeprezen. Patou mocht nog een keer lopen, dus snel de slingers uit de manen gehaald en Patou over gegeven aan de volgende.
) aangezien Liek uit Herlvoirt kwam. Lekker bevroren op de manege aangekomen eerst even op de lijst gekeken en zag dat ik mocht oefenen voor de Pas de deux want ik zat op Letta. Daarna in de stallen wat staan kletsen met M. en de emmers voor de pony's zonder drinkbak gevuld totdat Liek gearriveerd was. Daarna lekker beide kindjes van M mee naar boven genomen om op te warmen. Daar ook gebleven om de les van 10 uur te kijken en de jongste de fles te geven.
maar gelukkig hield ze zich in. De les ging niet echt fijn. Ik wordt helemaal kriegel van zo'n drukke pony waardoor ikzelf niet genoeg kan ontspannen om hetzelfde van Letta te kunnen verwachten. Veel bezig geweest met schakelen, tempowisselingen en oefeningetjes als schoudervoor, voltes openen en sluiten en wijken meegepakt. Had veel moeite met de lengtebuiging, daar wilde ze niet in en ging ze alleen maar van in de ren-stand. Veel blijven proberen maar vond er niet echt verbetering inzitten. Na de les paard lekker naverzorgd en lekker gaan eten in de kantine. Toen ook dat klaar was even Odaymie gaan stappen op het harde. Was naar achteren gelopen en ben op de 'manegepaardenwei" waar nogmaal de trailers gestald worden met wedstrijden gaan stappen aangezien het voor op het erf druk was met auto's. Op een gegeven moment, na een minuut of 10 begon er een kindje te rennen over het terras, dit hield even aan en Odaymie werd er gelijk 15 cm groter van
. Flink aan het snuiven en knorren en heeel imposant stappen
maar daar bleef het bij. Totdat kindje in kwestie de kantine inging en de deur met een klap dichtviel, huppa toen wilde mevrouw merrie aan de stuiter en dat mocht niet, dus toen moest ze maar heel achterlijk op de plaats gaan hupsen en uieindelijk in halve piaffe terug richting stal. Onderweg nog bijna een paard op mijn rug gekregen omdat Lima uit de bosjes sprong
maar verder met enige moeite heelhuids binnengekomen. Odaym even laten afkoelen op stal en naderhand nog even achterbeen afgespoten.
. Patou stond eerst wel een beetje bangig te kijken maar toen de slingers er eenmaal in werden gezet kon ze ze toch niet meer zien en was het goed.
. Ik viel er bijna af van verbazing dat ze zo rustig bleef
. Na de proef een mooie buiging van de jury gekregen en een hele ontlading bij onszelf omdat we zo trots waren dat het zo goed gegaan was. Patou overgegeven en Letta even gestapt en ook ontdaan van gouden rok en kerstslingers. Daarna paard snel op stal gezet, ontdaan van knotjes en afgezadeld.
. Wat waren we trots
, we deden mee voor het meedoen, en nu opeens ook nog eerste geworden
. We hadden onder het losrijden ook al gelijk ideeën voor volgend jaar, dus wij zijn alweer klaar voor Pas de Deux 2009

Amarie schreef:Inderdaad de vorige keer zat ik er met Jetje.
Laatst hoorde ik inderdaad dat er altijd dezelfde jury zat, maar in dit geval wat het dan toch een nieuwe jury.![]()
Fijn in elk geval dat het zo goed gegaan is. Ben benieuwd naar de foto's, het zal wel weer wat moois geweest zijn. Alhoewel de mutsen van de vorige keer maar moeilijk te overtreffen zijn.
Hoe is het met Joyce, gaat het lekker en met het paard ook weer de goede kant op. Wanneer kom je nu eens in Gestel kijken?
Geniet ze van je vrije dagen, ik heb ook nog een hele week
volgende keer doe ik zeker weer mee
!!!