Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:41

Heb je nu eigelijk al een eigen zadel?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:54

Ik?

Allang! Heb de eerste alweer verkocht een maand of twee terug geloof ik. Die had ik al voordat Vies kwam en was te breed voor hem.
Heb thuis nog de ghost maar die paste niet twee maand terug en een kiefer limited edition. Vrees alleen dat als paard zo blijft uitdijen, dat ik over een maand of twee wéér een nieuwe moet Nagelbijten / Gniffelen en dit zadel was toch wel vrij prijzig en zit zooo lekker *pruillip*

Dit zadel dus: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EV3ZZEQ4.jpg

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:34

Ik zat daarnet naar je profiel te kijken en ik kon me niet voorstellen dat je nog steeds met het zadel van iemand anders reed. Ik had er niets over gehoord vandaar.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:49

Ja, je kan ongelukkig vallen zo. Fijn dat t alweer wat beter gaat.
Ik ga zo mijn laatste tentames ophalen op school. Hyper! Hopen dat ze er al zijn. Keep your fingers crossed! Clown Als ik de laatste vier gehaald heb, drie vandaag en een vrijdag, dan heb ik alles gehaald dit jaar. Go jij! Go jij! (mag nog niet te vroeg juichen, ik weet het.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:37

Ik ga voor je duimen Haha!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:03

Thanks, ben weer terug. Had maar een tentamen terug. Had daar wel een acht voor dus dat is fijn. Nu nog vier. (Had me verteld net)Morgen weer gaan kijken.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:55

O nee, arm gips! Heb je niet geprobeerd het te reanimeren? Tong uitsteken Tof dat het zo goed gaat! (en al op t peerdje gezeten?)
Zoals het er nu uitziet mag ik niet de dressuurring in met Ascot. Jury vind dat een paardje in de B niet aan de teugel hoeft en het geen trekwerk hoeft te zijn. Nu is een liverpool niet automatisch trekwerk, maar goed, hij heeft wel gelijk an sich. Alleen jammer dat een trens not done is voor Ascot en mij. Het gaat dus bij de race blijven bij genoeg animo Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:25

Juut schreef:
(en al op t peerdje gezeten?)
Ja Schijnheilig Duivel

Jammer dat je niet mee mag doen met de wedstrijd, maar dat had ik eigenlijk ook wel verwacht. Ik kan nu ook niet meedoen op mijn wedstrijd komende zondag, ik heb zo weinig kracht, mocht het paard flippen dan heb ik niets in te brengen. Dus dan nog maar even een paar weekjes wachten.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:05

Is ook wel handig ja, nu je uit het gips bent er even uit te blijven Haha!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:42

Als iedereen zijn wedstrijden afzegt, ga ik dat ook maar doen. De wedstrijd van de 21e is verzet naar de 28e en ik moet dan weer werken. (of course!!! Stoom uit je oren ) Ik ben tot nu toe miojn dienst nog niet kwijt dus en dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Hangt het in de lucht ofzo??
Ik baal er wel van in ieder geval.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 13:51

Dat is idd wel jammer... Waarom is het verzet dan?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:47

De staleigenaren moeten examen doen voor het vervoeren van paarden op de vrachtwagen. Doen z etenslotte pas twintig jaar ,maargoed. Daar zijn ze de hele dag mee bezig waarschijnlijk. Nouja, volgende keer beter.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:07

??? Dat heb ik nog nooit eerder gehoord, dacht dat je met het halen van rijbewijs gewoon klaar was?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:21

Blijkbaar niet. Is oook iets nieuws had ik begrepen hoor. Misschien alleen voor vrachtwagens. Weet t ook niet precies.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:47

Heeee, heb alles opgehaald vandaag wat er nog lag aan tentamens. Ik had een 6 (sukkel van een vent) een 7 en een 8. Joehoe!! Go jij! Go jij! Heb dus alles in een keer gehaald dit jaar. Nu snel mijn portfolio aftypen en inleveren morgen. Volgende week dinsdag gesprek en dan ben ik door het tweede jaar heen.
Gaat ongelooflijk snel.
Was trouwens nog wel erg stressvol vandaag voor ik de punten had maargoed. Het is gelukt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:18

Die 'sukkel' was dan toevallig Ralp? Tong uitsteken

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:01

nee...psychiatrie is andere sukkel. Ralph is wel aardig. Hij geeft alleen altijd zessen. Knipoog
Een van de andere studenten van de parallelgroep mailde me dat zij ook een zes had voor psychiatrie. Heel raar want zij is zo goed dat ze altijd achten en negens haalt. Zij had hetzelfde idee als ik namelijk dat hij zijn frustraties over hoe alles (niet) geregeld is op school geuit heeft op de studenten door iedereen een zes te geven. Gestoord Ze gaat hem vandaag opzoeken.
Ben benieuwd of ze er wat mee bereikt.
Aanstaande donderdagavond ga ik gezellig met Rob naar Ikea. Go jij! Go jij! Daar ben ik erg fan van. We hebben de dakkapel inmiddels op het huis staan en nu dus twee kamers in plaats van een. Dat betekent: NIEUWE MEUBELS!!!! Haha! Haha! Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:04

Leuk shoppen Haha!
Hihi jullie passen je psychologie meteen toe op de docent. Best erg als het inderdaad waar is wat jullie denken. Ach en bestaan er scholen waar iets wel goed geregeld is Schijnheilig
Zo bedenken ze bij mij....30 juni vaststellingsvergadering (daar wordt besloten wie er geslaagd is en wie niet) en 1 juli uitreiking...Wendy je zorgt wel dat alles klaar ligt hè? Schijnheilig Sure mission impossible.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:01

Nu werk ik dan niet op een school, maar ook wij mogen roeien met riemen die we NIET hebben...niet eens zelf mogen zoeken... Blijven aangeven schijnt de toverformule te zijn Knipoog

Neemt die klasgenoot bokshandschoenen mee? Als het complot waar is, vraag ik me af wat Ralph daar mee wilt bereiken dan.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:19

Nee, was niet Ralph, die heeft er niets mee te maken. Dit was een andere vent. Ze heeft hem gemaild omdat hij niet op school was. Ik ben benieuwd hoe hij regeert.
En blijven aangeven moet een toverwoord zijn maar werkt absoluut niet. Frusty Zie onze instelling als groot voorbeeld. Gewoon doorgaan tot alles in de soep loopt en dan je werknemers de schuld geven. Boos!
@ Deedee: dat gaat een feest worden ja. Gaat toch nooit lukken? Gestoord

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:14

Nee natuurlijk niet. Oh en dat was alleen Nijmegen nog maar. Ze waren zo vriendelijk me wel vast namen door te geven. Ofwel dat wordt dalijk weer nutteloos diplomapapier weggooien omdat ze toch niet geslaagd zijn. In ieder geval dat zijn er slechts 25 (dat is al een halve dag werk) Vandaag de voorlopige lijsten van Boxmeer nagekeken. Ook 1 juli uitreiking en ik heb 16 uur om zo'n ongeveer 80 diploma's te maken (!!!!!) Geloof dat ze gek zijn. En dan heb ik nog niks doorgekregen van de Sportopleiding als er daar ook nog eens 40 van bij komen dan weet ik dus ECHT niet hoe ik het af ga krijgen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik zeg tegen mijn baas in Boxmeer: "ik ben er maar 2 dagen hè volgende week dus ik doe mijn best" Zegt zei: "best doen heeft er niks mee te maken, 1 juli is de uitreiking dus moet het gewoon af zijn" Kan haar wel haar nek omdraaien!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:33

Clown Dergelijke opmerkingen zijn bij ons ook errug bekent... Rolleyes Wist niet dat zo'n diploma maken zoveel tijd kost, en dat jij voor verschillende opleidingen die in elkaar mag gaan zetten.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:01

Echt heel stom dus... Ik had ook weer iets achterlijks gister. Belde ze me op. Ik had vandaag oproepdienst. dat wil zeggen dat ze me tussen 7 en 9 uur smorgens kunnen bellen als er iemand van de ochtend of middagroute ziek wordt. Prima, zie je ook weer eens andere mensen.
Ik had gister avonddienst en dan lig je niet voor half twaalf in bed aangezine je werkt tot elf uur. De bereikbare dienst belde me dus op dat ze een ziekmeldeing hadden in Tegelen en dat ik daar de volgende ochtend (vandaag dus) om 7 uur moest starten. Dat zou dus betekenen dat ik om half twaalf in bed lig, om VIJF UUR de wekker moest zetten om om half zes in mijn auto te zitten om om zeven uur in Tegelen te zijn. YEah right! Ik ben toch wel even heel boos op haar geworden dat het arbotechnisch niet eens mag. Zegt ze doodleuk: misschien moeten we daar even niet naar kijken. Ik heb onmiddellijk gezegd dat we misschien eens moeten BEGINNEN met daar naar te kijken. Stoom uit je oren Ik vind het onverantwoordelijk om met slechts vijf uur slaap anerhalf uur in mijn auto te zitten en een route te gaan werken die ik totaal niet ken. Zegt ze tegen mij: Ja, als ik de oproepdienst heb, dan doe ik dat gewoon. IK dacht: dan doe je toch iets verkeerd. Gestoord Maar ik zei: dat zal wel, maar ik doe het niet. Het is onverantwoordelijk. Hamer Toen ging ze haar meerdere bellen. IK zei dat ze dat vooral maar moest doen. Krijg ik die meerdere aan de telefoon, is dat iemand waar ik heel goed mee kan. Samen zijn we er uit gekomen dat ik helemaal niet om vijf uur op hoef te staan om naar Tegelen te rijden. Vandaag ga ik het er over hebben in de vergadering. Echt heel erg slecht...GRRR...waarom was ik ook alweer op banenjacht????

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:39

Ik wil ook mee op banenjacht (zeg ik ieder jaar rond deze tijd)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:19

Ik niet, ik wil gewoon meer geld voor mijn werkplek Vork
De hele week niet bij peerdje geweest omdat mn auto beetje kapot was. Morgen eens zien of ie me nog wilt kennen Clown