Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:46

Haha had ik ook (naja een half uur maar moest al om 8 uur op)
om hoelaat heb je je examen?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 09:32

Ze is inderdaad nog niet weg.. en dat gebeurt ook nooit meer Lachen ik kan gewoon niet zonder dat beestje.. heb dagen lang lopen huilen.. en nu was ze maandag niet opgehaald en heb ik beslote haar te houden.. het veulen is al wel weg.. Ze liep gisterenen eergisteren weer goed dus hopelijk blijft dat zo.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:17

oke dus ook al kan je nooit meer de sport in hou je ze toch?
nu niet te hard van stapel lopen en rustig opbouwen

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:48

uhm dat is al om 8:55 en van 7:45 tot 8:45 heb ik nog les.
eigenlijk wel fijn want dan zijn de meeste mensen al op hun werk of school.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 08:50

Joyceee86 schreef:
oke dus ook al kan je nooit meer de sport in hou je ze toch?
nu niet te hard van stapel lopen en rustig opbouwen

Jup dan blijft ze toch.. nu ben ik gewoon beetje rustig aan het longeren(stappen en draven).. had met GJ besproken om er zondag op te gaan, maar wil het nog een paar weken rustig aan doen en nog beetje longeren om haar sterk te maken.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:09

en kijken of ze wel recht blijft..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 09:17

Dat spreekt denk ik voor vanzelf sprekend...

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:13

nouja.. vorige x was ze goed en toen je ging rijden uiteiendelijk niet.. Toen was je ook pas net aan t longeren

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:01

Zo tijd voor een verslag.
Vanmorgen wat later als anders naar de manege omdat de bussen andere tijden hanteren en voortaan moeten we ook overstappen op het station, dus al die gapende mensen. Maar gelukkig stond de bus al klaar dus snel daarin gaan zitten. Eenmaal op de manege naar de lijst gelopen. Op de lijst op het bord stond New Legend, maar een blik op de geschreven lijst en daar stond ik op Kando ingedeeld. Lachen New Legend loopt al wel weer goed, maar was een beetje aan het ruzie zoeken dus nog maar even niet de les in. Gedurende de les van 10 uur lekker in de kantine blijven zitten en ondertussen bezig geweest met de kleine. Wat een heerlijk kind is dat toch. Tegen 11 uur kon die weer lekker gaan slapen, dus daarna samen met Djoon eerst No Limit opgezadeld voor 11 uur en toen Kando gaan poetsen. Eenmaal in de bak weer even wennen aan het feit dat het zo'n lang paard is en dat je zo ver achter in het zadel komt en toen flink aan de gang gegaan. Hij was weer erg leuk ondanks alle trucjes. *LOL* Of ik nu linksom of rechtsom reed, die kont zwabberde alle kanten op. Dus goed ondersteund met mijn teugels en benen en lekker verder gereden. Na de stappauze wat meer oefeningen meegepakt als schoudervoor, schouderbinnen, keertwending om de achterhand en tot slot ook travers. Cool Het galloperen ging deze keer veel beheerster en hij bleef er netjes doorheen lopen, alleen zodra ik mijn been extra aankneep gaf die huppelbokjes. M. zei ook al dat ik de knopjes nu wel aan het ontdekken was want hij leek wel zeker een meter korter in zijn lijf. Haha! Toen er iemand in de les vanaf was gevallen, zag je Kando ook kijken van hee er zit een mens op de grond, maar die goedzak zal er ook echt niet om gaan springen. Aan het einde van de les lekker uitgestapt en paard verzorgd en gaan eten. Op een arm de kleine en met de andere hand frietjes eten, hoe interessant frietjes kunnen zijn wil je niet weten...volgens die kleine frummel dan. ROFL
Toen kwam W. met de vraag of Djoon en ik misschien Unzipped konden rijden. Hem aangeboden aan Djoon omdat ik toch al fijn gereden had in de les. Tussendoor nog even wat gepast bij onze pas de deux paarden zodat we nog even de laatste hand kunnen leggen van de week.
Eenmaal met Unzipped in de kleine binnenbak was het feest. Maar dat zal Djoon verder wel neerzetten.
Al met al een lekker dagje dus.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:08

Joyceee86 schreef:
nouja.. vorige x was ze goed en toen je ging rijden uiteiendelijk niet.. Toen was je ook pas net aan t longeren

Ik heb haar toen net 1 minuutje gelongeerd zodat ze der ei kwijt kon.. niet meer... en als je het op het advies van een veearts doet dan forceer je het niet zou je denken...

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:13

nee dat bedoel ik niet.. nu zeg je even een paar weken longeren.. maar toen je er laatst op zat heb je niet eerst een paar weken gelongeerd.. snappie?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:46

Ja snap ik.. maar ik wil haar nu echt even sparen.. zodat ze goed sterk is voordat ik er weer op ga.. dat kan goed pas in de zomer zijn.. aangezien ze nu bijna 6 maanden drachtig is..

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:25

jaa maar dat maakt toch ook niet uit.. Juist alleen maar beter.. rustig opbouwen en misschien pas na de dracht erop.. Gelukkig hoeft ze er niet uit..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:45

Nou dan hier mijn verslagje. Zaterdag eerst half den/bosch vermaakt door in ons paardrijkloffie over het station te klossen, héél interessant 2 meiden met zwepen, tassen en koffer Rolleyes
Op de manege aangekomen even op de lijst gekeken, ik zat op No-Limit, geen persoonlijke favoriet maar wel een paard waar je wat mee aan het werk kunt dus dat leek me wel leuk. Eerst even met de kleinste van M gezeten en nadat die zijn fles had gehad hem in zijn kinderwagen geparkeerd. T manneke was goed moe, hij was na 5 minuten al vertrokken. Om 11 uur even snel No-Limitje op gaan zadelen aangezien iemand om 10:55 belde dat ze om 11 uur moest rijden en ze later zou zijn. Dus huppa, knol gepoetst en met beleid opgezadelt aangezien hij daar niet echt dol op is.
Daarna met Liek Kando uitgebreid gaan doen, die dat allemaal heel gezellig vond.
Uiteindelijk toen het tijd was Liek even in het zadel geholpen en daarna naar No Limit gewandelt. Met losstappen ging een ouder in de kleine bak verzitten en No Limit gooit zijn hoofd naar beneden en wilde aanzetten voor een sprint. Even gehandremt...niet de bedoeling om te gaan feesten maat.
Hij was echt fris en ontzettend tegendraads. Op een gegeven moment wil ik een volte 10 meter inzetten om mijn lengebuiging wat meer door te vragen aangezien ik als een plank door de hoeken ging. Gooit ie zijn hoofd tussen zijn benen, gooit zijn schoft de lucht in, spingt voor omhoog en wilt even lekker een rotbok weggeven. Dus toen maar even snel hoofd omhoog 'gehaald' en eronder geschopt om te melden dat ik daar neit van gediend was. Nou toen was het helemaal feest. Bij elke volte, overgang, zijgang en op andere dingen die hij niet wilde zoals bijvoorbeeld halsstrekken in een houding die meneer niet uitkwam probeerde hij weer te bokken. Dus nadat ik me ervan verzekerd had dat hij verder redelijk goed los was gereden ben ik hem maar wat hogerin gaan rijden. Hij wilde wel meewerken, maar dan alleen als hij dik achter de loodlijn mocht duiken. En nee dat mocht ie niet dus handen naar voren geplaatst en iets meer been, tjsa toen was pas een échte aanleuning en huppa weer een boos paard die zijn kont van de grond wilde katapulteren. Niet leuk om zo te rijden , volgens M had ik hem er erg goed aanlopen maar ik zat me van binnen echt op te vreten :X. Nou nog lekker uitgedraafd en gestapt en hem daarna overgegeven aan de volgende. Daar bleek maar weer eens hoe boos hij was, want het meisje mocht niet eens meegalloperen want dan ging ie weer feest bouwen. Ook was hij volgens mij vastbesloten dat ie, omdat ie bij mij niet mocht trappen, maar dubbel zo vaak naar ander paarden mocht uithalen.

Nou na dit onrustige lesje lekker gaan eten en voor het gemak lekker warm boven blijven zitten. Toen vroeg W dus of Liek en ik Unzipped wilden rijden. Nou prima, dan rijden we ieder een halfuurtje ofzo, maar liek was vastbesloten: ik had niet lekker gereden dus ik mocht wel alleen rijden.
Dus Zip gaan zadelen en op naar de kleine bak want het regende buiten. In de bak aangekomen opgestegen en los gaan stappen, niks aan de hand, totdat meneer de beslagen spiegel zag, waar kindjes figuren op hadden getekend. Hup kop erop, hij groeide 3 meter, met een noodvaart terug naar voren en met geen meter meer van zijn plek te krijgen. Vanalles geprobeerd maar het werd alleen maar erger. Op een gegeven moment heel boos geworden, handen naarvoren en eronder geschopt, maar dat resulteerde in voorbeentjes van de grond, landen en loeihard in de achteruit. Op een gegeven moment kwam H de bak binnenlopen, die had mij aan het stuntelen gezien en die kwam even helpen. Ik belandde op een gegeven moment wel op een volte, maar zodra ik dichter naar de spiegel reed ging die kop erop, gas erop en héél snel weer de andere kant op. Nou toen kwam S, de eigenaresse van Roma mij helpen. Ik ben zelf al niet zo'n held en dan ook nog zo'n zeikerig paard erbij, dat is geen goede combi. Ik nog gezegd: zet liek er anders op, dat is niet zo'n schijtbak als ik. Maar nee, zij ging mij helpen.Ik schaamde me rot, kon niet eens een paard langs een spiegel rijden, maar dat was onzin zei ze, we gingen gewoon net zo lang door tot ik dit gewonnen had. En idd, na een úúr héél sneaky rijden en volhouden kwam ik eindelijk voorbij die spiegel en toen was ie ook gelijk niet eng meer Rolleyes.
Ik heb in dat ene uurtje zó ontzettend veel geleerd, echt superlief van S dat ze me zomaar kwam helpen.
Ik had niet alleen van Zip 'gewonnen' maar uiteindelijk ook van mezelf.
Was thuis aangekomen dan ook doodmoe, maar ben wel weer een ervaring rijker Lachen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:42

Zo zie je maar waar een beetje hulp al niet goed voor kan zijn.

Vandaag meegedaan met de clinic, lekker gereden, hij gaf fijn les. Was voor het eerst dat ik sinds lange tijd met de tank weer op stap ging.
Hij kwam binnen zo van, dit ken ik hier. Maakte zich zo ongeveer 1.90 en de kleine bak was wel heel spannend in het begin maar verder was hij superbraaf.
Morgen nog even de laatste boodschappen doen en dan op naar de kerstdagen.

Voor iedereen hele fijne dagen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:44

ging ie niet met de zweep achter je aan Tong uitsteken

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:08

Nee, blijkbaar was hij actief genoeg. Gelukkig.....

Hij gaf erg fijn les, duidelijk en stimulerend....

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:34

Dat is mooi.. Hoorde van meer mensen dat hij fijn les gaf.. En ook weer mooi dat ie actief genoeg is.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:18

Door wie werd de clinic gegeven dan?

Wens iedereen hele fijne kerstdagen!!

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:24

Ook van mij aan iedereen hele fijne kerstdagen en alvast een heel gelukkig en sportief 2009!!!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:22

De clinic werd gegeven door Jan Koks (= trainer van Arthur van Rooij).

Ook van mij voor iedereen hele fijne kerstdagen, eet en geniet ze.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:44

Ook vanuit hier voor iedereen hele fijne dagen gewenst en natuurlijk een geweldig 2009! Voor mij is het eetfestijn vanavond dan ook al begonnen.
Eerst vandaag even geoefend voor de pas de deux, was maar goed ook.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:41

He Sanne, mooie advator (of hoe het ding heb je) ken ik dat oog niet ergens van.

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:11

haha ja die moet je wel bekend voorkomen!!

Wij hebben vanavond cadeautjes gedaan en ben weer erg goed verwend. Verder wordt morgen uitgebreid dineren en dan vrijdag gourmetten. Ook altijd lekker.

Geniet er allemaal van!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:13

Leuk, ik heb morgen cadeautjes dus moet nog even afwachten. Inderdaad begin met een ontbijt bij schoonmoeders dan de tank rijden en daarna pakjes met diner.
Toevallig Sanne, vrijdag zit ik ook de gourmet.