Kasper kon ik echt niet op rijden hoor. En Happy springt/sprong (geen idee of die er nog staat) wel fijn, maar ik kon em dus zo niet lekker rijden. Dat geld dus ook voor Winston. De enige waar ik zowel fijn op kon rijden als springen waren Simba, Keborah en Master en die zijn er alle drie al niet meer.
Jahaaaa!! Liena is kei lief, springt ook goed. Tenminste, als het nog dezelfde liena is als zoveel jaar geleden.
Winston was idd ook fijn om mee te springen. en Janneke. Maar die is er ook niet meer geloof ik he? Er staat een hoop nieuws waar vast wel iets leuks bij zit.
Ik haat onweer Maak me altijd zorgen om de paardjes dan. Ook al valt het achteraf reuze mee. Door de vele regen was schuilhok weer onder gelopen. Normaal zou ik daar van balen, maar de rest van de wei was behoorlijk droog gebleven dus ik heb de plas mooi laten liggen voor RB zijn voetjes. Die willen nog wel eens droog zijn. Hij staat graag onder zijn "tentje" en ging nu mooi met voetjes in de blub staan. Ulvy uiteraard niet, want dat is een dame en die houdt niet van natte voetjes dus die pikte mooi het droge stuk in
Ik heb toch wat meegemaakt gisteren. We mochten iets vroeger uit de les, waardoor ik en twee klasgenoten waarmee ik op de terugweg altijd in de trein zit, een trein eerder hadden. We waren lekker aan het kleppen in de trein toen de trein langzaam begon af te remmen en er een hoop gegil uit de treindelen die voor ons zaten kwam. Eerst dacht ik vast één of andere debiel die weer eens aan de noodrem heeft getrokken, maar toen er een hoop stof langs de ramen kwam (wat op dat moment op rook leek!) en de trein behoorlijk begon te schokken, hebben de klasgenoot en ik elkaar toch wel goed vastgepakt van schrik. Toen de trein stilstond ben ik meteen opgevlogen om te kijken of er geen brand was ofzo, maar gelukkig was het alleen stof en hoorde ik van anderen die voorin hadden gezeten dat het voorste treindeel ontspoord was omdat er een heftruck op het spoor had gestaan. Op het moment dat de machinist iets op het spoor ziet staan is het natuurlijk al te laat om op tijd te kunnen remmen, dus die is naar achteren gerend om iedereen in het voorste treindeel te waarschuwen voor de schok. Een paar honderd meter na de overgang stonden we ergens midden in een akker stil. Na een paar minuten kwam de hulpverlening al op gang. Er liep toen al politie en brandweer (en kort daarna ambulance personeel) langs de trein, samen met de eerste journalisten en ramptoeristen. Gelukkig waren er maar 3 mensen lichtgewond en was diegene die op de truck had gezeten ervanaf gesprongen. Ongeveer na een uur in een sauna te hebben gezeten (als zo'n intercity stilstaat doet de airco het niet meer) en de bovenspanning ervan af was gehaald werden we via een metalen brug/ladder met behulp van de brandweer uit de trein gehaald en naar een grote schuur van een boer gebracht. Daar mochten we naar de wc en wat drinken en daar was het wachten op de bussen. Om tien voor half 5 zat ik in de trein, om tien over half 5 vond het ongeluk plaats en om kwart voor 6 kwamen de bussen. Wat ik wel heel netjes vond van de ns was dat de bussen ons naar het station brachten waar we naartoe moesten en niet naar het dichtbijzijnde station om daar vervolgens weer de trein de pakken. Al met al was ik dus om 7 uur op het station waar ik hoorde te zijn, dus nog veeeeel later thuis dan gepland. Wat overigens wel grappig was om op te merken, was dat mensen een grappig soort humor krijgen na zoiets. Natuurlijk was de ontsporing en de botsing vet eng, maar daarna was het grappig en ook wel interessant om te zien hoe zoiets geregeld werd. Er werden overigens zelfs bussen van de Conexxion, die dus staken, ingezet!
Ik had het al gehoord, maar wat een belevenis! Je zou maar in de voorste treinstellen zitten en de machinist of conducteur komt ineens binnen schreeuwen dat iedereen eruit moet Wel goed dat alles zo snel ging, de bussen en de hulpverlening.
Één had een hoofdwond, de ander ademhalingsproblemen en de derde weet ik niet precies. Ze kwamen wel allemaal lopend langs de trein met het ambulance personeel, dus het viel wel mee.
Ik denk dat je dan best raar kijkt ja. Ik vraag me ook af of je dan wel zo snel kunt reageren dan je opstaat en naar een ander treindeel kunt rennen. Lijkt mij dat je dan beter kunt blijven zitten. Als je staat kun je lijkt mij meer gewond raken dan dat je zit.
Weet je wat ik ook zo apart vond? Ik voelde helemaal niet dat het de noodrem was, zo hard remden we helemaal niet af. Kan natuurlijk ook zijn dat we al in de richting gingen van een station, maar toch.
Ik denk ook dat ik mooi zou blijven zitten, en me dan maar schrap zetten... Tijdens BHV kregen we al wel wat van die brandweerhumor te horen, maar vertel eens van de ontspoorde-trein-reizigers humor? Heeft NS idd netjes opgelost!
Vandaag weer les gehad met Ascot. Ook ik heb de overstap gemaakt naar western, en in stap doet hij het al heel goed; mooi voorwaarts neerwaarts aan losse teugel en op zit terugkomen. In draf besloot hij vandaag eens gebruik te maken van die extra vrijheid en het op een lopen te zetten. Is goed, instuctrice had de tijd en ik ook. Dus heel veel rondjes in galop, peerdje vond het niet meer grappig. En daarna? 'Goh, we waren toch met de draf bezig? Ok, gaan we daar verder' Ineens kon ie ook mooi ontspannen draven!
Langzaam als in 'ik kan de info ver#%$&* niet vinden' of langzaam als in 'hoe omschrijf ik dit netjes?' ? Of schijnt in het hoge noorden ook de zon?
Nee, westernwedstrijd zit er niet aan. Wordt hier in de omgeving naar mijn weten niet georganiseerd, laat staan dat er recreatieve westernwedstrijden zijn. Wel wordt er in aug. een Haflingertreffen in Afferden georganiseerd, mét recreatieve dressuurwedstrijd en poppenrace. Ik weet nog niet of ik mag starten omdat ik met liverpoolstang rijd (er rijden dan ook tractors rond, dus no way dat ik een ander bit probeer; is allemaal buiten), maar als het mag ga ik op zn western de engelse dressuur in Maakt niet uit als ik laatste wordt, kan ik wel zeggen dat ik een wedstrijdje heb gereden met As (en vorig jaar kreeg iedere deelnemer van de race al een lintje; daar doe ik het voor )
Vind je dat niet jammer dan? Ik zou zeggen, als je een wedstrijdje doet, ga dan ook voor een goede score. Mag je uberhaupt wel meerijden op die manier?
Ik hoop dat dit het enkele geval is dat het wel mag, maar met fikse minpunten. Vind ik niet erg nee, om bij voorbaad te weten dat ik laatste ben, ik ga voor de ervaring. Ik had ook van kennissen een haf kunnen lenen, maar ik vindt het gewoon stoer om met Ascot mee te rijden Dat is ook het leuke van recreatieve wedstrijden; 90 % van de deelnemers gaat voor de ervaring waardoor de sfeer een stuk leuker is. Mn mooiste wedstrijd was met Bauke op een Friezen recreatieve wedstrijd. Peerd plofte, ben geen 3 seconden op de hoefslag geweest en eindigde als 1 na laatste. Maar het was gewoon hartstikke leuk en gezellig. Tuurlijk doe ik mijn best, maar een hoge score vindt ik bijzaak. In ieder geval mag ik in de race meedoen, maar ook daar zal ik zeer waarschijnlijk niet hoog eindigen...denk niet dat Ascot tijdig stopt om die pop op te laden
Ik heb ook een keer een onderlinge wedstrijd gereden met RB op het fjovrili concours. Ging echt heel netjes was alleen wel laatste Aan paard heeft het niet gelegen. Was een leuke eenmalige ervaring.
@ Juut het was meer van 'hoe omschrijf ik dit?' En hoe maak ik er een fatsoenlijke volgorde in? Maar het is af, moet ook wel, want morgen is mijn laatste schooldag voor dit jaar.
@Emy: Goed zo. Ik ben hard bezig met mijn port folio. Volgens mij gaat het goed komen. Ik krijg nog drie tentames terug donderdag of vrijdag. Jullie raden nooit bij wie ik een assessmentgesprek (=laatste beoordelingsgesprek van het jaar) van een uur moet doen...Ralph!!! Juist, die lekkere Ralph die mij een zes heeft gegeven. Altijd als ik hem tegekom heb ik een zes!! Niet fijn want vorig jaar had ik twee zevens en drie negens. Daar ga ik natuurlijk weer voor.
Niet zo best Mijn gips is dood! Maar mijn arm dus weer goed! Ik dacht dat het een tussen controle was, want dat is mij toch echt gezegd. Helemaal fout gedacht dus, want ik ben nu het gips kwijt! Ik kan er nog niet veel mee, eigenlijk nog minder dan met het gips, maar dat komt vanzelf wel. Ik moet zoveel mogelijk proberen te doen en over twee weken weer terug om te kijken of er fysio nodig is.
He Annetje, was je van je paardje gevallen? Heb ik geloof ik even gemist. Mijn zus kon de eerste dagen ook niet veel met haar arm toen het gips er af was. Sterkte ermee.
Ik ben uitgegleden met het paard in de wei zetten Heel stom dus. Paardje vond dat hij al los mocht en ik niet, ik wilde mijn hakken in de grond zetten om hem zo om te kunnen trekken, maar mijn hakken bleven niet steken. Met mijn rechterhand had ik het paard vast en mijn linkerhand ving ik mij dus op.
Ik kan er wel al wat meer mee. Ik pakte er gisterenavond bv zomaar automatisch een paard mee vast dat de gang op liep ipv braaf op stal bleef staan. Ging goed! Het doet in elk geval geen pijn meer, maar voelt gewoon heel zwak. Net of ik er heeeeel erg veel mee gedaan heb en de spieren nu moe zijn, maar als je vergelijkt met mijn rechterarm, dan zie je dat de spieren niet moe zijn, maar gewoon foetsie!