Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djoontje

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:27

Het gaat er meer om dat je alle gangen op beide handen laat zien en er word beoordeelt op de overgangen en ehm...dat was het wel zo'n beetje Haha!. De andere punten krijg je voor orginaliteit, gerichtheid e.d.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:13

Ojee doen jullie weer een herhaling van de cap-kerstbomen. Jeetje wat heb ik toen gelachen zeg.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:17

Hahah nee helaas, geen cap-kerstbomen dit jaar. Ook de knollencombi is wat minder lachwekkend, maar met ons erop verandert dat uiteraard waarschijnlijk toch weer in een lachwekkend drama Huilen van het lachen. Kostuums worden in ieder geval wel lekker feestelijk.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:25

wie zijn de knollen dan?
Ow wij hadden vorig jaar (wel een proef niet kunnen rijden) wel op elke hand draf maar ik geloof maar 1 galop onderdeel

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 07:58

nog niet opgegeven want heb geen paard Knipoog ze is nog van de vorige keer kreupel.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:08

Weet iemand of de wedstrijd nou wel of niet doorgaat?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:46

Ik heb eigenlijk geen idee. Denk dat ik vanmiddag even bel om het te vragen want dan weet ik of ik heel de plunjezooi mee moet sleuren.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:38

Heb net even de manege gebeld en er hebben maar 9 mensen zich opgegeven, maar H. zou vanavond overleggen met S. Ik moest om 22:30 uur maar even terug bellen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:07

He dat is jammer, zitten we net onder de grens. Hopelijk dat er zich nog iemand opgeeft anders duurt het wel weer even voordat er een nieuwe wedstrijd komt Scheve mond. Januari staat weer volgepland met Indoor Vught.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:22

Ik heb me net ook opgegeven, en de wedstrijd gaat door.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:21

Nou dat is dan een mazzeltje..
zondag zit de wedstrijd toch nog aardig vol.. van 1 tot 5 rijden de kindjes dus komt goed Knipoog

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:00

Zo ik ben weer terug van drie dagen kerstshoppen in Belgie. Heb me toch een paar klapkuiten maar voor de rest super gehad.

En dames hoe is de wedstrijd gegaan, nog goede resultaten geboekt?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:22

Haha 2x laatste Tong uitsteken

Met Hidalgo.. die had geen vooruitknop meer.. alleen bokken.. en de pony van P dat zag er dus niet uit maar was wel grappig voor een keertje Tong uitsteken

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:49

Nou zal weer even mijn dagverslag neezetten. Gisteren eerst staan blauwbekken bij de bushalte, vanaf volgende week moeten we waarschijnlijk op het station overstappen aangezien de rit opgedeeld gaat worden, dus dat wordt helemaal koud. Daarna met bepakking en bezakking onszelf de bus ingepropt en lekker opgewarmd in de bus. Maarja in Vught aangekomen moet je toch echt de bus weer uit en dan ben je alweer half bevroren voor je op de manege aankomt Knipoog. Eerst even snel op de lijst gekeken, ik had een mazzeltje want ik mocht op Unzipped en Liek stond nog op NL, maar die zou ze nog niet rijden vandaag dus dat was nog even spannend aangezien de kantine nog niet open was. Eerst even op de kleintjes van M gepast en toen K de kantine open deed konden we op de geschreven lijst zien dat liek op Patou mocht. Grote hilariteit en liek zag het gelijk helemaal zitten want die wilde dat al een tijdje weer eens proberen. Eerst even de kleinste van M de fles gegeven, verschoond en in de kinderwagen gelegd om te slapen. Daarna ging Liek dolenthousiast Patou alvast poetsen want die liep om 11:00. Rond 11:10 naar Unzipped gegaan en die gepoetst en gezadelt en daarna naar de bak en daar opgestegen. Moest weer even wennen aan de hoge versnelling die hij erop heeft zitten waardoor je zelf heel consequent met je zit terug moet rijden. Dus veel gaan schakelen en vooral goed gewerkt aan het terugschakelen steeds een pasje naar voren en met terugschakelen ook zo snel mogelijk echt weer terug. Na het losrijden gaan experimenteren met wijken, even afwenden bij C, even rechtrichten, toen de hulpen gegeven en huppla ik was alweer bij E, i-de-aal Haha!. Daarna zigzagjes gaan wijken, wat hij ook na even aandringen zonder moeite deed en daarna begonnen met schouderbinnenwaarts en travers. Vooral travers was natuurlijk maar een poging tot, en vooral linksom boog hij niet genoeg om mijn binnenbeen heen. Dus met hulp van M wat kleine voltes en schakelingen gaan rijden (vond ie niet zo leuk Tong uitsteken) wat goed hielp maar wat Zip natuurlijk niet zo'n gaaf plan vond want die was wel blij met zo'n manegeruiter die al die M oefeningen nog niet goed kan. Dat manegeklantje was het allemaal nog maar aan het uitproberen, waardoor hij het met gemak af kon raffelen Clown . Maar daarna ging de travers ook beter dus was dat ook weer gelukt. Al met al een heel fijn lesje, maar dikke spierpijn omdat ik heel de les mijn gat zo diep in dat zadel geparkeerd had en mijn knieën goed had moeten aandrukken tijdens het zit-remmen Haha! Vork .

Daarna paard naverzorgd en gaan eten. Daarna nog even de kleinste van M de fles gegeven en toen even Odaymie gaan poetsen en stappen. Die had volgens mij al de hele week geen borstel gezien, want daar kwam zoveel vuil en haar vanaf. Toen ze weer lekker schoon was even op het harde gaan stappen en nog wat foto's gemaakt. Ze dribbelde bekant haar stal uit, helemaal blij dat we iets gingen doen, buiten was ze al helemaal vrolijk spastisch aan het doen, totdat ze doorkreeg dat we 'maar' gingen stappen Toen was de lol er al snel af en liep ze echt mee met een houding van "moet dit? No Cheer "

Daarna Letta gaan vlechten en poetsen en toen was het al snel tijd om te gaan eten dus even daarvoor nog een omkleedsessie op de wc gehouden en in pinguinpakkie een frietje gaan halen. Daarna Letta gezadelt en naar de kleine bak gelopen. Rijden was heel erg wennen, wat een hittepetitje zeg, die is snel op haar zieltje getrapt. Had goed aan mijn zitrem kunnen werken in de les Clown , maar toen ik mijn gat in het zadel duwde stond mevrouw helemaal gepikeerd op de plaats te hupsen Rolleyes. Na even losrijden rechtsom aangegalopeerd. Kreeg eerst bijna een kopstoot, toen een hoop gedribbel en toen een rechtermiddengallop. En o jongens wat een drama toen ze niet harder mocht dan een arbeidsgalopje Rolleyes. Die overgang maar een paar keer geoefend en verder vooral wat overgangen gereden en rechtsom de zitrem er extra opgezet zodat alle gangen rechtsom ook in een arbeidstempo gingen.
Mijn proefje ging beter dan verwacht, was even vergeten dat de gebrokenlijntjes maar 5 meter waren Haha! en het grote volte halsstrekken ging in middendraf (die moest rechtsom Clown) maar verder ging het eigenlijk best netjes. Helemaal trots op Letta en ook de jury kon het waarderen dus dat was weer een geslaagde avond. Daarna snel paard op stal gezet, afgezadeld, dekentje erop en snel weer naar de kleine bak gegaan on Liek bij te staan bij het losrijden Haha!. Er waren veel mensen uitgevallen dus liek moest eerder dan verwacht. Ik mocht voorlezer spelen dus stond op de eerste rij. Zal liek zelf maar laten vertellen hoe dat ging. Uiteindelijk daarna nog een stuk of 5 mensen gelezen dus was door en door koud. Snel even opgewarmd in de kantine, daarna Letta even van haar knotjes ontdaan en toen naar boven voor de prijsuitreiking. Ik was 2e bij de manegepaarden met 189 punten en met de eigen paarden erbij gerekend gedeeld 3e, dus had het zo slecht nog niet gedaan met een voor mij vreemd paardje. H zei al: ja er zijn telkens maar een paar mensen met manegepaarden dus dan hebben jullie bijna altijd een beker. Maar als wij bij de eigen paarden gerekend waren hadden we tot nu toe nog steeds altijd recht op een beker gehad (in de top 3), die manegeknollies kunnen dus nog best goed meekomen Pling (a) .
Was weer en geslaagde les- en wedstrijddag dus wij konden weer tevreden naar huis.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:10

Nou daar gaan we met ons verslag.
Vrijdagavond laat nog naar de manege gebeld om te vragen of de wedstrijd door zou gaan, anders hoefde ik mijn hele plunjezak niet mee te slepen. Maar gelukkig ging het door. Go jij! Go jij! Dus 's avonds nog even alles ingepakt.
Zaterdag weer vroeg naar de manege. New Legend was al wel goed, maar liep nog niet in de les aangezien er nog opgebouwd werd met longeren. Dus was weer een verrassing op wie ik zou zitten. Dus ik kijken op de lijst, de geschreven, want de uitgeprinte sta ik standaard op New Legend. Clown En wat bleek...ik moest op.....tromgeroffel.....Patou! ROFL Heb ook echt drie keer het vakje gevolgd of ik niet scheef keek. Heb altijd gezegd dat ik nog een keer op Patou wilde, dus ja nu was de kans. Was denk ik wel 6 jaar geleden of misschien nog wel langer dat ik op Patou gereden had. Eerst in de kantine met D. van M. lopen tutten en daarna Patou maar even gaan poetsen aangezien die de les voor mij al moest lopen. Om 12 uur hup met cap naar de bak en hup erop. Was even wennen en twijfelde er bovenop of ik niet per ongeluk op Kacharel gestapt was. Maar nee het was echt Patou. *LOL* M. zei al in het begin van de les, goh uhm ja...je zit op uhm...je vriendin. Bloos Maar ach zo erg vond ik het niet, ben nooit moeilijk geweest. Als het 4 benen een hoofd en een staart heeft en valt onder de categorie paard is het goed. Dus lekker gaan rijden en ik zag wel waar het schip strandde. Kreeg van sommige mensen al echt de reactie van: Wat hebben ze jou nou weer aangedaan toen ze zagen dat ik op Patou zat. Maar uiteindelijk ging het nog best goed, had verwacht dat wij niet zo'n klik zouden zijn, maar het was nog toonbaar ook. Ze was het weliswaar niet iedere keer met mij eens, maar na wat compromissen sluiten was het goed. Heb er heel goed op gelet niet te streng in de hand te zijn, wetende dat Patou zo'n gevoelige mond heeft en dit ging ook goed.
Toen de les klaar was even weer toonbaar gemaakt, ondertussen mijn poetskoffer gesloopt (voor de verandering) en toen gaan eten. In de kantine was W. ook die gelijk moest lachen toen ze mij zag en ondertussen even navraag deed hoe het was gegaan met Patou. Na het eten gezellig in de kantine blijven hangen. Om daarna nog even New Legend over te nemen van F. zodat zij Germus kon doen. Toen New Legend klaar was heb ik M. met W. even geholpen.
Vervolgens mijn wedstrijdkrack Knipoog gaan vlechten. Hij liet tijdens het vlechten duidelijk merken dat ik maar een ander moest kiezen, zo uitgebreid als hij stond te gapen. Gaaaap
Daarna op mijn gemak gepoetst en omgekleed en daarna weer gegeten. Toen Djoon even geholpen en gekeken bij het inrijden om daarna weer naar de andere kant te gaan en wat voorbereidingen te treffen. Tussendoor nog tijd om wat proefjes te kijken en zo die van Djoon voor te lezen. Wat een heel nette proef was. OK dan! Daarna snel Raffinee op gaan zadelen en op naar de inrijbak. Dus hup erop en los gaan rijden. Losrijden ging wel lekker, alleen had nog materiaalpech. Teugels in 2en Hamer , probleem bleek roest te zijn. Dus dankzij Djoon snel weer andere teugels eraan kunnen maken en nog verder los gereden. Had alleen in de les mijn bil al doorgereden, dus was even doorbijten. Lips are sealed
Eenmaal de ring in, nog wat rondjes gedraafd, mee het eerste rondje dacht Raff feest te vieren. Hij gooide met zijn hoofd alsof hij wilde spelen en daar ging meneer in galop...nee Janssen...we zijn aan het indraven. Hyper! Toen begon de proef. Djoon begon met lezen ( binnenkomen over de hoefslag gewoon) wat doe ik wend af bij A Blond , heb er heel snel een kleine volte van gedraaid. Dus toen maar wel de hoefslag gevolgd. Tot de galop ging het goed, galop begon hij weer te gooien met zijn hoofd, gelukkig hield die wel zijn benen aan de grond ondanks de frisheid. Hyper! Een nette rechtergalop. Daarna de linkergalop, daar ging het hetzelfde met aanspringen. Toen in in de hoek kwam sprong hij achter om en die lekke band die voelde ik, dus terug naar de draf en binnen 2 passen hadden we de goede galop weer. Lachen De proef was klaar voor ik er erg in had en ik was tevreden. De jury ook want het raam ging open en er werd gezegd dat het een nette proef was en dat Raff eigenwijs was.
Eenmaal de prijsuitreiking werden eerst de manegepaarden gedaan, weliswaar 3 paarden. Toen waren Djoon en ik nog over, dus moesten we allebei naar voren komen. Dus H. even testen wie dacht er eerste geworden te zijn. En toen bleek Djoon heel knap 2e en ik gewoon 1e met 194 punten. Haha! Go jij! Go jij! En dat terwijl iedereen altijd lacht als ik zeg dat ik op Raff mee doe. Als ik iedereen mee tel zou ik 2e zijn geworden. Dus ben weer dik tevreden. Onder aan mijn protocol stond: Nette proef! Op naar het L1 !?!
Buiten dat we veel plezier gehad hebben was het ook echt behoorlijk koud, heb een douche gepakt om op te warmen, maar kon vannacht maar niet slapen.

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:35

was met levana 5de met 179 punten in de L1 en met surprise 8ste met 167 punten ook L1.
sup was ook wel erg fris en vond dus dat hij mocht gaan racen, in galop was hij zelfs zo sterk dat ik
hem gewoon met harde hand moest omtrekken.
maar het valt toch nog wel mee met de punten Haha!
en met levana moet ik het wijken nog veel oefenen, verder ben ik tevreden en een ervaring rijker.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:00

Nou Fab gaat morgen weg.. ben er echt kapot van.. maar het is even door een zure appel heen bijten Boos!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 08:23

Ik had op noddy natuurlijk meegedaan, en ik had 179 punten && was 6e ..
Ik heb fijn gereden en de galop was een stukkie beter als de vorige keer, toen was het écht racen.

Onder mijn protocol stond '' Veel beter als de vorige keer, ga zo door. '' Lachen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:31

Hoezo Fab gaat weg, wat heb ik gemist....

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:57

Fab word vandaag opgehaald door JW ze is verkocht omdat ik graag verder wil in de sport...dus nu half jaar/1jaartje niks en dan gewoon iets goeds kopen.. baal wel ontzettend.. ben nu weer aan het janken...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:17

Och jee toch, jammer maar wie weet komt er iets beters voor terug. Sterkte vandaag.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:23

ze was net nog niet weg hoor.. gebruikt jw haar als fokmerrie? of gewoon weer voor de handel

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:27

nou ben geslaagd voor mijn theorie examen, had 2 fouten.
waren er wel veel gezakt meer dan de helft.
nu alleen nog mijn praktijk halen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:25

Gefeliciteerd!
Die praktijk moet lukken toch? Wanneer heb je die of weet je dat nog niet?

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:09

mijn praktijk examen is op 20 januari
en heb ervoor nog 1 uur les om er een beetje in te komen.