. De andere punten krijg je voor orginaliteit, gerichtheid e.d. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. De andere punten krijg je voor orginaliteit, gerichtheid e.d.
. Kostuums worden in ieder geval wel lekker feestelijk.
ze is nog van de vorige keer kreupel.
. Januari staat weer volgepland met Indoor Vught.

. Eerst even snel op de lijst gekeken, ik had een mazzeltje want ik mocht op Unzipped en Liek stond nog op NL, maar die zou ze nog niet rijden vandaag dus dat was nog even spannend aangezien de kantine nog niet open was. Eerst even op de kleintjes van M gepast en toen K de kantine open deed konden we op de geschreven lijst zien dat liek op Patou mocht. Grote hilariteit en liek zag het gelijk helemaal zitten want die wilde dat al een tijdje weer eens proberen. Eerst even de kleinste van M de fles gegeven, verschoond en in de kinderwagen gelegd om te slapen. Daarna ging Liek dolenthousiast Patou alvast poetsen want die liep om 11:00. Rond 11:10 naar Unzipped gegaan en die gepoetst en gezadelt en daarna naar de bak en daar opgestegen. Moest weer even wennen aan de hoge versnelling die hij erop heeft zitten waardoor je zelf heel consequent met je zit terug moet rijden. Dus veel gaan schakelen en vooral goed gewerkt aan het terugschakelen steeds een pasje naar voren en met terugschakelen ook zo snel mogelijk echt weer terug. Na het losrijden gaan experimenteren met wijken, even afwenden bij C, even rechtrichten, toen de hulpen gegeven en huppla ik was alweer bij E, i-de-aal
. Daarna zigzagjes gaan wijken, wat hij ook na even aandringen zonder moeite deed en daarna begonnen met schouderbinnenwaarts en travers. Vooral travers was natuurlijk maar een poging tot, en vooral linksom boog hij niet genoeg om mijn binnenbeen heen. Dus met hulp van M wat kleine voltes en schakelingen gaan rijden (vond ie niet zo leuk
) wat goed hielp maar wat Zip natuurlijk niet zo'n gaaf plan vond want die was wel blij met zo'n manegeruiter die al die M oefeningen nog niet goed kan. Dat manegeklantje was het allemaal nog maar aan het uitproberen, waardoor hij het met gemak af kon raffelen
. Maar daarna ging de travers ook beter dus was dat ook weer gelukt. Al met al een heel fijn lesje, maar dikke spierpijn omdat ik heel de les mijn gat zo diep in dat zadel geparkeerd had en mijn knieën goed had moeten aandrukken tijdens het zit-remmen
.
"
, maar toen ik mijn gat in het zadel duwde stond mevrouw helemaal gepikeerd op de plaats te hupsen
. Na even losrijden rechtsom aangegalopeerd. Kreeg eerst bijna een kopstoot, toen een hoop gedribbel en toen een rechtermiddengallop. En o jongens wat een drama toen ze niet harder mocht dan een arbeidsgalopje
. Die overgang maar een paar keer geoefend en verder vooral wat overgangen gereden en rechtsom de zitrem er extra opgezet zodat alle gangen rechtsom ook in een arbeidstempo gingen.
en het grote volte halsstrekken ging in middendraf (die moest rechtsom
) maar verder ging het eigenlijk best netjes. Helemaal trots op Letta en ook de jury kon het waarderen dus dat was weer een geslaagde avond. Daarna snel paard op stal gezet, afgezadeld, dekentje erop en snel weer naar de kleine bak gegaan on Liek bij te staan bij het losrijden
. Er waren veel mensen uitgevallen dus liek moest eerder dan verwacht. Ik mocht voorlezer spelen dus stond op de eerste rij. Zal liek zelf maar laten vertellen hoe dat ging. Uiteindelijk daarna nog een stuk of 5 mensen gelezen dus was door en door koud. Snel even opgewarmd in de kantine, daarna Letta even van haar knotjes ontdaan en toen naar boven voor de prijsuitreiking. Ik was 2e bij de manegepaarden met 189 punten en met de eigen paarden erbij gerekend gedeeld 3e, dus had het zo slecht nog niet gedaan met een voor mij vreemd paardje. H zei al: ja er zijn telkens maar een paar mensen met manegepaarden dus dan hebben jullie bijna altijd een beker. Maar als wij bij de eigen paarden gerekend waren hadden we tot nu toe nog steeds altijd recht op een beker gehad (in de top 3), die manegeknollies kunnen dus nog best goed meekomen
(a) .
Dus 's avonds nog even alles ingepakt.
En wat bleek...ik moest op.....tromgeroffel.....Patou!
Heb ook echt drie keer het vakje gevolgd of ik niet scheef keek. Heb altijd gezegd dat ik nog een keer op Patou wilde, dus ja nu was de kans. Was denk ik wel 6 jaar geleden of misschien nog wel langer dat ik op Patou gereden had. Eerst in de kantine met D. van M. lopen tutten en daarna Patou maar even gaan poetsen aangezien die de les voor mij al moest lopen. Om 12 uur hup met cap naar de bak en hup erop. Was even wennen en twijfelde er bovenop of ik niet per ongeluk op Kacharel gestapt was. Maar nee het was echt Patou.
M. zei al in het begin van de les, goh uhm ja...je zit op uhm...je vriendin.
Maar ach zo erg vond ik het niet, ben nooit moeilijk geweest. Als het 4 benen een hoofd en een staart heeft en valt onder de categorie paard is het goed. Dus lekker gaan rijden en ik zag wel waar het schip strandde. Kreeg van sommige mensen al echt de reactie van: Wat hebben ze jou nou weer aangedaan toen ze zagen dat ik op Patou zat. Maar uiteindelijk ging het nog best goed, had verwacht dat wij niet zo'n klik zouden zijn, maar het was nog toonbaar ook. Ze was het weliswaar niet iedere keer met mij eens, maar na wat compromissen sluiten was het goed. Heb er heel goed op gelet niet te streng in de hand te zijn, wetende dat Patou zo'n gevoelige mond heeft en dit ging ook goed.
gaan vlechten. Hij liet tijdens het vlechten duidelijk merken dat ik maar een ander moest kiezen, zo uitgebreid als hij stond te gapen.
, probleem bleek roest te zijn. Dus dankzij Djoon snel weer andere teugels eraan kunnen maken en nog verder los gereden. Had alleen in de les mijn bil al doorgereden, dus was even doorbijten.
Toen begon de proef. Djoon begon met lezen ( binnenkomen over de hoefslag gewoon) wat doe ik wend af bij A
, heb er heel snel een kleine volte van gedraaid. Dus toen maar wel de hoefslag gevolgd. Tot de galop ging het goed, galop begon hij weer te gooien met zijn hoofd, gelukkig hield die wel zijn benen aan de grond ondanks de frisheid.
Een nette rechtergalop. Daarna de linkergalop, daar ging het hetzelfde met aanspringen. Toen in in de hoek kwam sprong hij achter om en die lekke band die voelde ik, dus terug naar de draf en binnen 2 passen hadden we de goede galop weer.
De proef was klaar voor ik er erg in had en ik was tevreden. De jury ook want het raam ging open en er werd gezegd dat het een nette proef was en dat Raff eigenwijs was.
En dat terwijl iedereen altijd lacht als ik zeg dat ik op Raff mee doe. Als ik iedereen mee tel zou ik 2e zijn geworden. Dus ben weer dik tevreden. Onder aan mijn protocol stond: Nette proef! Op naar het L1 !?!