Het centrale Les Chevaux-Topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xManon_

Re: Het centrale Les Chevaux-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:24

Volgensmij wel, sowieso moet je dat in het vliegtuig regelen.
Beestje moet een Rabiës inenting, omdat ie over de grens gaat.
En er zal vast nog wel meer aan vast zitten, je zou het uit kunnen zoeken Tania. Als het dan teveel gedoe blijkt te zijn, nouja oke, helaas.. maar als het nou wel mee valt, kan je het aan je moeder laten zien. Knipoog

Ik trek dat soort dingen altijd diep na. Tong uitsteken
Als ik ga zeuren bij mn ouders zorg ik altijd dat ik alles weet. Vork

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:27

xManon_ schreef:
Whahahaaha Tong uitsteken
Tsjaa nu was ik het zelf samen met Reneé, hahaha. Clown

En wie was degene (samen met Sandra) die door 2 personen -waarvan ik de namen even niet meer weet Haha! ahum- totaal gek werd gemaakt gelijk geen trek meer had? Koe

Hahahaha Sandra werd op een gegeven moment echt boos op jullie Tong uitsteken die werd helemaal gek!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:31

Haha ja en toen ging ze weg en gingen we weer vrolijk door.
Tania had hem al op muahaha. Tong uitsteken

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:35

en ik werd echt langzamerhand knettergekgestoord van jullie 2. Tong uitsteken
Heb ook gelijk de helft laten staan, want ik kan echt niet tegen dat gelu.l tijdens t eten Tong uitsteken heb dan gelijk geen trek meer.

tja dat komt ervan als je ;
2 DAGEN GEEN GROENTE HEBT GEGETEN Gestoord Ziek Rolleyes Bloos! Huilen van het lachen Whoosh!

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 22:41

haha Knipoog Het eten is altijd wel een onderwerp over LC Knipoog

Ik ga maar eens slapen.
Doei!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:22

Ik heb uiteindelijk DRIE dagen geen groente gegeten!!
Maak het niet minder erg dan het is!

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:01

Die hondjes zelf kunnen idd 7000euro kosten maar de onderhoudskosten zijn wel een stuk goedkoper hoor Nagelbijten / Gniffelen. Stel je voor dat dat zo duur was. En ik weet dat ze idd duur zijn om te kopen. Maarja jammer !

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 08:03

Ik bedoel jammer dat ik Coco niet mag meenemen van m'n moeder =( .
Maar stel ik zou er een kopen (weet niet eens of er ooit nog binnenkort een hond komt en dan ook niet of het een chihuahua wordt) dan hoef ik niet per se een die werd uitgebracht naar shows en keuringen enzo hoor. Die zijn vaak ook duurder. En heb ook gehoord dat puppy's duurder zijn bij chihuahua's. Hij hoeft ook geen topvoorouders ofzo te hebben, als die maar helemaal gezond is en een beetje goede karakter van de ouders maar dat geldt bij alle honden. Ik neem aan dat ze dan niet per se zo duur hoeven te zijn want ik ken nog andere mensen met een chihuahua die helemaal in orde zijn en die er veel minder voor betaald hebben Knipoog.

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:52

goedemiddag! Doei!

pfoe, wat gaan jullie opeens snel zeg
moest 3 pagina's bylezen haha

ik heb myn rooster nog niet, ben wel benieuwd want ik ga naar een nieuwe school..
m'n boeken heb ik wel, en heb de helft al gekaft maar ben het nu zat! Boos!

oooooh.. chihuahua's zyn zoo lief Lovers
maarja, ik heb elmo al Huilen van het lachen (kyk in m'n profiel)
ik zou er idd ook alles aan doen om m'n moeder over te kunnen halen hihi Clown

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:11

Hahahaha Kirsty,
Elmo doet me denken aan Samson en Gert Huilen van het lachen hahaha!
Geweldige pluizebol heb je daar!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:40

Elmo is cool! Haha!
In mn profiel staat nog zo'n foto van Joy dat ze een halfjaartje was ofzo haha. Tong uitsteken Toen was zn nog echt zo'n pupje..
Ter vergelijking:
http://img210.imageshack.us/img210/1841/110wy4.jpg

Joyka heeft wel n stamboom enzo, het handige daaraan is, is dat je zeker weet dat de ouders gezond zijn qua heupjes, ellebogen& ogen. (3 verplichte dingen die bij een Golden Retriever gecontroleerd moeten worden.) Geen garantie dat het hondje het ook goed heeft, maar de kans is veel kleiner. We hebben voor haar 750 euro betaald, wat een redelijk bedrag is voor een Golden met stamboom. Meeste vragen zoiets.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:42

Sorry trouwens, of ik l.u.l over school, of over mn hond. Tong uitsteken

Over school gesproken Tong uitsteken Ik hoef nog maar 3 boeken te kaften.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:53

Leuke hond heb je Tong uitsteken die komt ook in die ene zeemeermin Disneyfilm voor (hij is van die prins ofzo toch?) Clown.

Morgen naar de kapper Tong uitsteken. Had het 2 weken terug door m'n tante laten knippen en heb krullen laten zetten maar dat is er al bijna uit. Alleen nadat ik m'n haar heb gewassen komt het terug maar de volgende dag wordt het weer minder. Maar er zit nog niet echt model in en misschien ga ik het laten steilen maar dan ben ik bang dak uitgroei krijg Tong uitsteken want van mezelf heb ik slag. Dus zit nog te twijfelen maar ik vraag het morgen wel aan de kapper die weet denk beter wat het beste istaat.

Als ik weer terug ben, en ik ga Bandit doen, zal ik er dan gelijk op gaan of eerst alleen longeren/wandelen ? Of gewoon gaan rijden en bijv. maar een half uurtje en niet te zwaar rijden. Want het is niet zo dat hij heel de tijd stil heeft gestaan want de eigenares heeft hem gelongeerd of met hem gemend (maar denk soms ook alleen losgooien). Maar hij moet toch wel opbouwen met rijden denk ik ?

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:56

Joh ik mot nog alles kaften Clown. En Jimson wordt een bruggertje dus die gaat voor het eerst kaften dus ik moet het nog gaan uitleggen aan hem ook Gaaaap (maar hij bedoelt natuurlijk dat ik zijn boeken moet gaan doen maar dacht het dus ff niet).

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:19

Meestal gaan krullen er juist uit als je het nat maakt. (Geen ervaring met krullen laten zetten, want ik heb ze van mezelf. Waar ik niet blij mee ben. Tong uitsteken Maar mn haar is stijl als t nat is, daarna komen krullen weer terug. Alleen ik dacht dat dat niet zo was als je ze hebt laten zetten?)
Iig met gestijld haar gaat het weer krullen als het nat wordt.

Ik heb geen idee wat je met Bandit zou moeten doen eigenlijk.
In principe is hij zijn conditie niet kwijt als hij elke keer gelongeerd is. Is hij een bommetje als hij ff stil heeft gestaan of dan echt wat van zn conditie pleite?

Als brugger deed mn moeder het altijd voor me.
Arme jij.. Ach gut

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:29

Gepermanent haar gaat idd juist krullen als je het nat maakt (als het er al wat uit is he).

Ik weet dus niet of die ook echt elke dag echt heeft moeten werken (denk het niet eigenlijk want de eigenares heeft het best wel druk). En ik probeer juist z'n conditie op te bouwen omdat ik denk wel zeker weet dat z'n conditie achteruit is gegaan. En bij hem weet je nooit echt of die dan juist half loopt te slapen of hyper is Clown. Nouja ik kijk wel, als ie al gelijk hyper is met rijden rijd ik dat er eerst ff uit maar nog niet echt veel figuren en overgangen enzo rijden.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:06

Dan moet je juist overgangen rijden en wat figuurtjes maken Tania. Hoeft eens niet per se rondjes in galop om m uit te rijden, maar bijvoorbeeld langzamer stappen, normale tempo stappen, middenstap, langzamer draven, normale tempo draven en lekker middendrafje pakken etc zodat ie zich gaat concentreren en met overgangen gaat ie ook veel beter luisteren naar je hulpen.

Annika is ook altijd de eerste 10 minuten mega hyper, maar door veel overgangen te laten rijden (zonder galop dus) is ze binnen no time een heerlijk paard dat super goed naar je hulpen luistert en ervoor gaat! Daarna kan ik gewoon van stilstaant naar galop en van galop naar stap/stilstaand enzovoort Lachen Ook dmv figuren rijden zorg je ervoor dat ze blijven concentreren tijdens t rijden (en van een figuur rijden worden ze heus niet moe hoor Knipoog ) En bijvoorbeeld als Bandit een keertje te snel gaat dan dat jij wil, kun je zo een volte draaien ; zo van: 'he, dat is niet de bedoeling'. Bij Annika helpt t in ieder geval super Lachen

En als Bandit eens in de zoveel dagen wel lekker beweging heeft gekregen, zal zijn conditie gewoon goed zijn hoor. Lachen Misschien weer even wennen met een zadeltje weer erop etc, maar ik denk dat t reuze meevalt hoor Knipoog.

Dus als je t liever weer wilt opbouwen, kun t ook gewoon doen zonder galop hoor Lachen maar dan jusit lekker veel overgangen in de stap en draf en gewoon figuren rijden doet m vast ook goed! Pling

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:15

ik heb trouwens mijn boeken nog niet...
ik moet ze OPHALEN Boos! van school op de woensdag ofzo. (als school weer begint)
echt geweldig. wat een service toch. en dan de volgende dag heb ik gelijk al lessen enzo, dus dan moeten de boeken al gekaft zijn pffffff. No Cheer

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:56

Ik weet dat veel overgangen & tempowisselingen, figuren enzo goed is voor z'n conditie en dat ie zich dan beter kan loswerken en alles maar gelijk donderdag al ? Ik bedoelde eigenlijk dat ik dan niet gelijk al ga beginnen met waar ik voor ik weg ging gebleven was, toen reed ik meestal elke dag ong. 3 kwartier/1 uur en idd met veel figuren, overgangen, tempowisselingen, galopwerk enzo. Maar ik bedoel dat ik denk dat hij nu best wel stijf is en als ik dan donderdag gelijk al intensief ga beginnen... ik denk niet dat hij elke dag flink aan het werk is gezet wat ik voordat ik weg ging wel heb gedaan.
Ik dacht van; ik begin gewoon rustig aan met rijden en daarna weer oppakken met waar ik gebleven was. Weet je ik ga eerst gewoon kijken hoe hij is en hoe die loopt maar ik bedoel je kan beter eerst rustig aan beginnen en dan weer oppakken. Okee het is niet zo dat hij echt stil heeft gestaan maar weet bijna zeker dat hij niet veel heeft hoeven lopen toen ik weg was Vork.

Hopelijk mag ik voordat ik naar school moet ook nog naar het bos met hem want vorige x ging jammer genoeg niet door Pling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:39

heey ik ben van plan om in de mei er heen te gaan,is het dan aante raden?

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:42

jazeker Lachen!
t is super gezellig en hele leuke paarden Haha!! Zou zeker een keertje doen als ik jou was!

xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:43

hebben ze allemaal verschillende paarden?

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:10

ja tuurlijk Lachen op de site van les chevaux staan oook in t fotoalbum de paardjes van LC! ze zijn stuk voor stuk 'uniek' Haha! !!

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:03

xManon_ schreef:
We hebben voor haar 750 euro betaald, wat een redelijk bedrag is voor een Golden met stamboom. Meeste vragen zoiets.

Bloos! elmo kostte 1000 euro
maar dan heeft hy ook een hele goede stamboom, en OESjes zyn best zeldzaam in nederland.

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 10:10

Ik moet ook mijn boeken halen.
Ik moet ze over 1 week halen en dan heb je dinsdag nog om te kaften en moet je woensdag naar school. Maar er zijn ook mensen die ze pas op dinsdag moeten halen Knipoog