Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:41

Janneke kijkt hier niet zoveel geloof ik. En dan zijn er nog een aantal anderen die hier helemaal niet komen, Aniek bv. Worden degenen dan niet uigenodigd?
Verder; weet je zekers dat je mee wilt doen met een springles, als je (snel) last hebt van je knieën? Wat als je na een kwatier er toch last van krijgt? (ik ben een fanatieke springer nl, als ik speciaal voor een springles kom, wil ik ook echt kunnen jumpen. Tenzij het van te voren ingecalculeerd is zou ik er vet van balen als het dan toch een dressuurles wordt Knipoog )

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:39

Dressuurles zit ik ook niet echt op te wachten. Moeten we Aniek vragen? heb niets tegen haar hoor maar zij heeft niet echt (lang) bij ons gereden toen de les nog 'compleet' was.
@deedee: ik ga ook geen 1.20 springen hoor. ben blij als ik over een meter kom. Ben wel erg vooruit gegaan in rondrijden en aanrijden en dergelijke.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:37

Als we gaan springen doe ik sowiezo niet mee. Dat durf ik gewoon echt niet. Bovendien heb ik met de tinkerles (was dat november???) voor het laatst op een paard gezeten. Een bosrit of iets anders leuks, daarbij wil ik wel meedoen, mits het in de vakantie is. (ik moet wel rekening houden met minstens 3 uur reistijd)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:43

Blij dat ik in de buurt woon. Moet er niet aandenken drie uur in de trein of bus te zitten. Bosrit vind ik niet zo leuk want dat kan ik elke dag doen als ik wil, snappie? Vandaar dat ik kwam met springles.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:57

Dat snap ik, alleen zal ik er dus niet bij zijn dan. Ik ga geen halve dag reizen voor iets waarvan ik van te voren al weet dat ik het niet leuk vind. Maar als dressuurles én bosrit al afvallen, blijft dus alleen springen nog over...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:22

Hmmm ik geloof niet dat het gaat lukken. Bosrit vind ik ook wel leuk hoor, mij maakt het niet zo veel uit. Wil alleen geen dressuurles, want dat is echt zo niet mijn ding meer.
En Judith al zou ik last van mijn knieën krijgen (wat ik overigens meestal na het rijden krijg en niet tijdens) dan wil dat nog niet zeggen dat de rest niet door kan rijden natuurlijk. Als ik met RB mee zou doen kan ik ook geen hindernissen van 1m20 gaan springen simpel omdat RB dat niet kan dus zoveel verschil is er niet. Knipoog

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:04

@ Marieke; ik noemde Aniek als voorbeeld, er zijn er natuurlijk meer Knipoog

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:22

Wie dan? Als ik aan onze les denk, denk ik aan Judith, Wendy, Emy, Janneke, Mirjam en mezelf...ehm...volgens mij waren ze dat wel zo'n beetje. Wie mis ik dan nog? (is ook al weer even geleden...)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:01

oja, lonneke natuurlijk...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:20

En Sophie Knipoog Knipoog

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:40

Die komt toch niet. Ze vindt ons niet aardig (meer) en waarschijnlijk heeft ze het erg druk met allerlei belangrijke dingen. Knipoog (Sorry, koester nog enige wrok jegens haar.)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:44

What happened?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:58

oh, vervelend. Zal het niet helemaal vertellen op het net omdat ze er zelf niet si o zich te verdedigen en omdat het waarschijnlijk ook maar mijn point of view is, maar het komt er op neer dat wij (m.n. deedee en ik) niet meer in haar leven passen. Ze gaf mij het gevoel dat ik (en Jimmie toentertijd) opeens niet meer goed genoeg waren en dat er een heleboel andere belangrijke dingen waren die duidelijk boven die vriendschap stonden. Toen heb ik er een eind aan gemaakt. (aan de vriendschap dan.) Klinkt misschien alsof ik een beetje radicaal heb gereageerd maar ze deed en zei dingen die mij erg kwetsten m.n. omdat ik ze van een ander moest horen. Dta hbe ik niet geaccepteerd. Ik heb nog wel contact met haar gezocht om er ove rte praten maar ze nam de telefoon niet op, reageerde niet op mail en was altijd afwezig op msn. Ik heb haar, bij gebrek aan contactmogelijkheden uiteindelijk een brief geschreven met mijn visie op de zaak. Ook daar heb ik niets meer van gehoord.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:32

Hoi!
Ik kijk inderdaad heel erg weinig meer op bokt. *schaam* Maar als dr een oude lesgroep reunie wordt georganiseerd doe ik graag mee! Helaas heb ik tot 1 juli geen tijd, en daarna alleen in weekend/avond ivm. werk. Mis het paardrijden toch wel en de komende twee jaar komt het er zowieso niet van om veel te rijden. Ik zou 't liefst een bosrit maken, springen zowieso niet want ik heb al een aantal maanden niet meer gereden en ik vind dat toch wel eng.. Lachen
@Wendy: fotoos van Bull in z'n westernpak zijn erg leuk! Fijn dat 't goed bevalt!
@Marie: ja, dat verhaal heb ik idd wel 'ns gehoord. Heel raar dat ze nooit meer gereageerd heeft, maar dan weet je iig dat je 't goede gedaan hebt. Succes met je wedstrijd met Browny, ga je fotoos maken?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:32

Ik kom even jullie topic binnenstormen Tong uitsteken
Ik was een paar jaar geleden op ponykamp geweest, en toen reed ik op een kleine zwarte shet, die bokte iedereen eraf. Wat een ondeugend ding was dat zeg, echt leuk!
Staat ie er nogsteeds? Bloos

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:01

Geen idee, zou ook niet weten wie dat is. Knipoog

Overigens aan de oude lesclub hiero; 28 juni vieren mijn vriend en ik onze verjaardagen, iemand zin om te komen?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:07

en ik reed daar toen ook op evita, maar die was er ook alleen in de vakanties wanneer er ponykampen waren Tong uitsteken

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:32

@ emy: 28 juni? zal kijken of ik kan. Moet wel altijd erg veel werken in de zomermaarnden ivm vakanties van collega's.
@ janneke: Ik vraag mijn vriend omfoto's te mkaen. Hopelijk wordt t wat. Ook al wordt t niets dan kan ik in ieder geval de foto's van Browny er op zetten zodat jullie wteen waar ik t altijd over heb. Clown

We hebben trouwens afgelopen vrijdag zo heerlijk buiten gereden samen. Hij was echt kei braaf. ik heb zo maar lange stukken RELAXED kunnen galloperen. Hij wilde niet steeds harder en hij sprong ook niet steeds weg ofzo. Go jij! Go jij!
ben trots op hem.
Nu weer hard vor school verder. De werkelijkhedi is hard.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:50

goed idee: een springlesje voor herintreders? Kunnen we rustig aan beginnne met veertig centimeter ofzo. Knipoog heb ik ook weken gedaan (oke...zestig centimeter...paard is nogal groot) voor ik weer wat hoger ging en wat meer achter elkaar ging springen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:50

Ik vind de werkelijkheid nu vooral heel erg warm Ziek

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:26

ja man het is gewoon heet. Moet dalijk 8,5 km naar huis fietsen in de brandende zon. Heerlijk hoor Schijnheilig

Als we lager gaan springen dan neem ik denk ik lekker bullie mee Ja

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:07

Ik vind springen op zich ok, als ik 'n braaf springpeerd van Hans toegewezen krijg. Ja

Ik vind het ook té heet! Moet heel veel aan m'n scriptie doen, want 16 juni moet ik alles voor de eerste keer inleveren.. dus over 'n maandje ofzo ben ik als het goed is afgestudeerd! Whoehoee!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:13

wauwie! Ik moet 17 juni alles inleveren. Ben er maar druk mee. Moet nog twee jaar. en het is inderdaad heet.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:31

Toen ik voor het laatst gesprongen had bij Bergemo vond ik eigelijk dat er niet echt paarden stonden waar ik én lekker op kon rijden én mee durfde te springen.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:12

heeee....en Kasper dan? Maar die is er nu niet meer.... maar er was toch wel iets leuks? happy was altijd fijn om mee te springen. Ehm.... verder weet ik t even niet meer. Maar er zijn nu toch allemaal andere paarden. Veel van toen zijn er weg. maar dan vraag je aan Hans toch een mak paardje om te springen? Die heeft hij vast en zeker wel een staan. Knipoog