doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:54

Shalimar, zo begreep ik het ook.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:06

nee je krijgt geen 2 stempels, dat mag inderdaad niet, maar je kan wel 2 PP krijgen, aangezien ze vanaf F3 bij ons 5 PP moeten halen voordat ze overmoeten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:29

Lastig systeem hebben ze dan bij jullie..
Kost ook zeer veel administratie.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:35

wij krijgen in ons paspoort zo'n stempel. en dan moet je der 2 hebben om na t de volgende f te mogen

Pablo_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:58

ik heb zondag ook weer wedstrijd.. f14 alweer.. gaat snel joh.. Lachen

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:01

Pablo_Lover schreef:
ik heb zondag ook weer wedstrijd.. f14 alweer.. gaat snel joh.. Lachen

Hoeveel wedstrijden kunnen jullie per jaar starten?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:02

Bij ons 6, best wel weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:05

Bij ons hebben ze er vanaf Februari tot Juli elke maand 1.
En in Oktober hadden we er 2 en in December nog in..
Dus dat zijn er 8 als het goed is..

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:44

Mandyy schreef:
Bij ons 6, best wel weinig.

Wij hebben er 4

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:10

wij oook:P 1x per 3 maanden

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:37

Mandyy schreef:
Lastig systeem hebben ze dan bij jullie..
Kost ook zeer veel administratie.

valt wel mee hoor, gewoon bijhouden, niets aan de hand

Wij hebben om de 6 a 8 weken een wedstrijd.

univoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:47

Oeps, het was niet de bedoeling om hier een hele discussie van te krijgen.
Bij ons(bij Liberty dus) hebben ze het systeem zo aangepast, dat je meer pp's moet halen om door te mogen. Zo kan een ieder in een rustig tempo leren en groeien, en dat is met name voor de kinderen erg fijn. Zij leren rustig wennen aan de "wedstrijdspanning" en als ze een en ander echt goed onder de knie hebben, gaan ze pas door. Ik kan je verzekeren, dat is erg goed voor hun zelfvertrouwen, ze lopen zichzelf en de pony waar ze op rijden, niet voorbij.
Maar de registratie in het paspoort gebeurt keurig zoals het hoort hoor, daar hoef je niet aan te twijfelen, is allemaal pico bello geregeld!!!!!

groetjes en allemaal veel wedstrijdplezier!!!! groetjes van Univoortje Haha!

Pablo_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:06

wij hebben elke maand een wedstrijd..
elke maand een voor junioren en een voor senioren.. en dan tijdens de senioren wedstrijd is er ook caprilli..
best veel dus Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:35

univoortje schreef:
Bij ons(bij Liberty dus) hebben ze het systeem zo aangepast, dat je meer pp's moet halen om door te mogen. Zo kan een ieder in een rustig tempo leren en groeien, en dat is met name voor de kinderen erg fijn. Zij leren rustig wennen aan de "wedstrijdspanning" en als ze een en ander echt goed onder de knie hebben, gaan ze pas door. Ik kan je verzekeren, dat is erg goed voor hun zelfvertrouwen, ze lopen zichzelf en de pony waar ze op rijden, niet voorbij.
Maar de registratie in het paspoort gebeurt keurig zoals het hoort hoor, daar hoef je niet aan te twijfelen, is allemaal pico bello geregeld!!!!!

Dat men op de manege wil dat er meer punten dan 2 gereden moeten zijn om door te stromen gebeurd wel vaker maar 2 pp in 1 proef is een rare zaak (want regelemtair kan dat NIET, zie handboek FNRS)trouwens ik vraag me af als je zo'n mega score op je protocol haalt of het dan nog wel geloofwaardig overkomt en wat een ramp als die mensen ooit eens op een andere manege starten want dit zijn rare extreme hoge punten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 00:44

Flurk schreef:
univoortje schreef:

Dat men op de manege wil dat er meer punten dan 2 gereden moeten zijn om door te stromen gebeurd wel vaker maar 2 pp in 1 proef is een rare zaak (want regelemtair kan dat NIET, zie handboek FNRS)trouwens ik vraag me af als je zo'n mega score op je protocol haalt of het dan nog wel geloofwaardig overkomt en wat een ramp als die mensen ooit eens op een andere manege starten want dit zijn rare extreme hoge punten

Ja, idd, lijkt me erg raar. (mijn 244 bij de F3b is toch niet raar he? Schijnheilig )

Wij hebben ongeveer 13 FNRS wedstrijden per jaar. Maar we zijn dit jaar maart begonnen met de F proefjes.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 09:35

@Flurk. onze lesklanten hebben er geen enkele problem mee hoe wij het doen. Ze moeten gewoon meerdere PP halen voordat ze over moeten. En diegene die hoge punten rijden verdienen ze ook echt! Diverse juryleden raden ons aan eens een uitwisselingswedstrijd te doen

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:29

Ik zit nu lekker op school Haha! Mochten ff iets voor ons zelf doen Haha! Maar ik moet waarschijnlijk in februari weer 'n proefje rijden, duurt nog lang Boos!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:04

ahg ik in december ... ik sta nu al 1,5 maandjes op de lijst .. dus wacht er al weer lang genoeg op Tong uitsteken in februari heb ik pas de deux en met nieuw jaar nieuwjaarsspringen mare ... in maart heb ik dan toch al weer fnrs dus die 3 maanden hou ik daarna wel vol Tong uitsteken afgelopen x was in september geloof ik .. die heb ik gehaalt en ik ga weer op hetzelfde pony'tje .. flurk .. als iemand te goot is voor zn pony .. zzeg jij er dan wat van ?? ik vind van mezelf dat k netaan op die poony pas ... meesten vinden dat het "moet kunnen" mare ... trek jij daarvoor punten af(lkr meervoud Tong uitsteken :S ) ??

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:02

Ik denk dat je dat 5-punten systeem alleen kunt invoeren als je zoals hierboven genoemd wordt iets van 13 wedstrijden in een jaar kunt rijden.
Op mijn manege kun je ongeveer 3 wedstrijden per jaar rijden en dan zou je Ongeveer 2 jaar over 1 klasse gaan doen! Als je dan weer op een manege met 12 wedstrijden per jaar 2 pp gaat vragen dan kun je in 2 jaar tot de F12 raken! Wat dan dus ook weer beetje snel is.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:10

liberty schreef:
@Flurk. onze lesklanten hebben er geen enkele problem mee hoe wij het doen. Ze moeten gewoon meerdere PP halen voordat ze over moeten. En diegene die hoge punten rijden verdienen ze ook echt! Diverse juryleden raden ons aan eens een uitwisselingswedstrijd te doen

dat is dan heel mooi voor jullie en begrijp me niet verkeerd ik ben niet tegen meer promotiepunten voordat men doorstroomt maar wel 2 promotiepunten in 1 proef want dit gaat de FNRS regelementen te buiten het is absoluut niet mogelijk om meer dan 1 pp per proef te halen
dat is waar ik mij hier druk om maak
De FNRS heeft nu eenmaal niet voor niets een handboek met regelememten opgesteld of denken jullie daar ook anders over?
En mischien is het een idee om de FNRS terugkomdagen eens bij jullie te organiseren want met die megascores moeten het wel enorme goede proeven zijn of iedereen rijdt zwaar onder zijn niveau

univoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:15

Laat ik even duidelijk zijn over de scores: De jury is onafhankelijk en heeft geen enkele band met de manege of diens eigenaars, dus extreem hoog is toch echt de verdienste van de ruiters en natuurlijk de paarden en ponies!!! Knipoog

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:17

laat me raden je haalt zelf ook deze megascores?
Ik vind het een vreemde zaak maar wens je zeker veel plezier en succes verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:21

Vind het een beetje een raar gedoe met die pp enzo..
En sjah misschien wordt er gewoon hoog gejureerd dat kan ook nog hea..
Maar goed,

univoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:23

Flurk, de regels worden toch niet overtreden, want al haal je (officieus) 2 pp, je moet toch minimaal 3x de proef rijden om door te stromen, dus is het in geen geval zo dat er officieel te snel doorgestroomd wordt.
Wij, mijn 2 dochtertjes en ik, zijn zeer tevreden met dit systeem. En zeker weten worden er geen regels overtreden, alles wordt zeer nauwkeurig bijgehouden, en je krijgt echt geen 2 stempels in 1 keer, hoor!!!!!!!!
Bij Liberty gaan ze zeer nauwkeurig met het systeem van de FNRS en de ruiters en amazones om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:25

Als je je pp haalt..
En twee keer ben je in mijn ogen toch goed genoeg om naar de volgende F te gaan..
TEnminste zolang er eerlijk gejureerd wordt..
FNRS heeft het echt niet zomaar opgesteld majaa..