Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:44

@ reina: een box op de HM kost volgens mij 380 euro per maand. En het paard in mijn avatar is is the one and only LEX.
Volgens mij heb jij die niet meer gekend, jij was toch van Victor? En was Vic er nog bij Filip?

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:46

Marjon

Die wist me zonder enig medeleven te vertellen dat mijn konijn dood was, op dezelfde dag dat mijn hond was ingeslapen.

Nee, die kijk ikliever niet nog eens door der jampotglazen

reina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:49

Victor heeft het precies 22 dagen bij Filip uitgehouden. Vic is weggegaan met de trailer waarmee Lex is gekomen... Gelukkig kwam hij niet in zijn box te staan..

380 euro, das een hoop geld zeg! Maar dat is natuurlijk ook logisch, boxen MIDDENIN amsterdam zijn vrij schaars!

Abiola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:51

Reina, weet jij ook waar Victor naartoe is gegaan dan?

reina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:52

@ patty: Ik pm je wel even

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:52

hey leuk manic! zie ik je waarschijnlijk nog net zaterdag!

Ik ben ook "HM" ganger, of naja, mijn vriend rijdt sinds kort bij HORS en ik kom hem elke week supporteren!

Abiola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:55

A, muizje, ik ben er vrijdag ook, misschien zien we elkaar dan wel, grappig!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:57

@ Scoob: och, daar is ze autistisch voor ...

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:02

Toch kwam het hard aan toen ik 11 was

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:39

ok om de een of ander reden krijg ik geen bericht meer asl er reacties zijn.....
moest dus echt 5 blz bijlezen ofzo :S
anyway peet rakker ken ik zeke rnog wel
zelfs een tijdje gereden als anouska niet kon
wat een beest was dat
maar geen id eigelijk waar zij gebleven is
er staat me iets bij van dat ze ging verhuizen naar haarlem ofzo, maar mischien vergis ik me wel hoor

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:02

@ muiszje: Jij ook aanwezig op Zeinstra zaterdag?

Ik mag eigenlijk L2... maar, meh... Ik weet niet hoor. En nieuwe proeven en alles... Mischien toch nog maar gewoon een keertje braaf L1 rijden.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:39

PattyOosten schreef:
@pluutje: waarom kom je miet weer eens een lesje (of eventueel vrijrijden, want dat is sinds kort ook mogelijk) op de Hollandsche rijden?
Enne, zijn er in dit topic eigenlijk nog meer HM gangers?

Ja, zat ik wel aan te denken. Maar weet het niet zo. Hoorde dus wat verhalen... En bovendien, zoals ik al eerder zei, heb ik het een beetje gehad met dat manege gedoe...Dus zie wel...Nu op naar m'n werk!

fluffyfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:15

@manic
hoelaat moet jij zaterdag??
ik ben er rond 6 ofzo
mn stalgenootje start om 5 over half 7

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:42

Oh, ik moet 's middags al... Heb 's avonds een verjaardag, maar mischien kom ik nog wel even snel kijken naar mijn stalgenootje.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 11:42

fluffyfox schreef:
ok om de een of ander reden krijg ik geen bericht meer asl er reacties zijn.....
moest dus echt 5 blz bijlezen ofzo :S
anyway peet rakker ken ik zeke rnog wel
zelfs een tijdje gereden als anouska niet kon
wat een beest was dat
maar geen id eigelijk waar zij gebleven is
er staat me iets bij van dat ze ging verhuizen naar haarlem ofzo, maar mischien vergis ik me wel hoor

Hey cool, wist niet dat wij haar gemeen hadden. Ze was een hele tijd een goed vriendinnetje (hoewel ze soms best een raar persoontje was). Vraag mij af waar ze nu gebleven is. Denk however dat ze GEEN lid is van bokt

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:33

@ manic:
Ik start om tien voor 5.. en om tien voor half 6.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:05

Zucht... en ik mag weer niet starten. Wilma Zeinstra heeft ons liever niet op het terrein ivm de droes. Gelukkig mogen we van Haarlem Schoteroog wel komen! Dus Tessa kan in iedergeval met hem springen... Nu nog even van iemand een springzadeltje bietsen, want dat heeft meneer een tijdje terug gesloopt...

Daarbij komt nog dat mijn manueel therapeut heeft aangegeven dt ik mischien beter even niet kan rijden

mustang123

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:41

Citaat:
@pluutje: waarom kom je miet weer eens een lesje (of eventueel vrijrijden, want dat is sinds kort ook mogelijk) op de Hollandsche rijden?
Enne, zijn er in dit topic eigenlijk nog meer HM gangers?

Ben oud HM-ganger (lichting vóór Vincent). Hoe zit dat met het vrijrijden, Patty?
En gaat er nog iemand naar de generale repetitie van de Equipade zondag in de HM (zie site manege of www.thenaturalhorse.nl)?

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:19

manic schreef:
Zucht... en ik mag weer niet starten. Wilma Zeinstra heeft ons liever niet op het terrein ivm de droes.

heb toevallig dat telefoongesprek n betje gevolgd (zat er met tuhan naast) en gaf haar groot gelijk.

Ze zit toch met 100 paarden, ook al is de kans onzettend klein, zulke risico's kan ze zich gewoon niet permiteren (en ik moet zeggen dat ik het als eigenaar van een paard daar ook een ontzettend fijn gevoel vond dat ze het nog niet toe laat, na overleg met de DA). Bedoel ik overigens niet banketstaaf, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 23:38

Schimmelig schreef:
Hey, is die Nadine toevallig beetje roodschimmelig? Da's nml de moeder van mijn pony!
Nog even nagedacht ... ze was meer donker dan rood. Ze stond voorheen in Osdorp. Vraag het eens aan dat meisje!

Die Nadine ken ik nog toen ze geboren werd. Haar moeder heet Natasja. Ze komt bij de oude molen vandaan in Osdorp. Is wel lang geleden.

Zal me ook even melden. Ik ben begonnen heeeeeeeel wat jaar geleden met 10 kennismakingslessen bij de Ruif. les gehad van Ankie. Toendertijd op Oscar en Oktober.
Daarna tig jaar gereden bij de Oude Molen in osdorp (ponyverhuur). Daar heb ik ook mijn eigen shetlander gehad. Hompie.
Vanuit de Molen reden we les bij Stichting Ruiterschool Amstelveen, maar heb eerst nog met een paard van hun bij de Bosmanege gereden, samen met een vriendin met haar eigen paard.
Ik die tijd ook een privepaard, die op de Noorderakerweg stond, gereden. Grote bonte met de naam Beer.
Daarna (mijn shet was inmiddels dood) met mijn verzorgshet Ernie mee naar manege Spaarnwoude verhuisd. Daar kom ik nog steeds, maar rij niet meer. Ik reed op spaarnwoude een paard bij die verkocht werd en verhuisde naar Amstelland. Ik ben toen 2 maanden meegegaan, maar kon daar niet wennen en ben gestopt. De oude eigenaar had inmiddels een nieuw paard gekocht en die ging ik weer bijrijden op spaarnwoude.
In de tussentijd ben ik nog even terug geweest bij de molen, om het paard van een vriend te rijden. De Tinker Yorka. Vandaar nu mijn passie voor Tinkers.

Citaat:
Kent iemand Michel nog? Heeft aantal jaar terug lesgegeven op MNA... heeft nu een eigen manege ofzo (reden waarom hij is weggegaan)

Michel geeft nu al een tijd les op manege Spaarnwoude. Hij is vanaf Amstelland naar ons gegaan. Heeft geen eigen manege dus. Is wel geinig want Petra is van Spaarnwoude naar Amstelland gegaan.
Michel heeft een eigen weblog waar hij zijn wedstrijdverslagen neerzet.
http://www.manegespaarnwoude.nl/mvloonb ... nblog.shtm

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 07:56

Michel is ooit begonnen op de Amsterdamse. Toen ik daar reed (jaren geleden), koch hij een manege paard van hun dat Relza heette om daarmee naar Deurne te gaan.

@biep: Ik begrijp het ook wel, maar het is voor ons natuurlijk wel erg jammer Zeker omdat de dierenarts heeft aangegeven dat er geen reden is om onze paarden binnen te houden.

Maar goed, ik kan voorlopig zelf ook niet rijden, dus we houden het maar op springen in Haarlem voor Tessa (mijn bijrijdstertje)

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:03

Citaat:
Kent iemand Michel nog? Heeft aantal jaar terug lesgegeven op MNA... heeft nu een eigen manege ofzo (reden waarom hij is weggegaan)

Michel geeft nu al een tijd les op manege Spaarnwoude. Hij is vanaf Amstelland naar ons gegaan. Heeft geen eigen manege dus. Is wel geinig want Petra is van Spaarnwoude naar Amstelland gegaan.
Michel heeft een eigen weblog waar hij zijn wedstrijdverslagen neerzet.
http://www.manegespaarnwoude.nl/mvloonb ... nblog.shtm
[/quote]

leuk om te lezen
ik heb zelf een aantal jaar les van hem gehad elke vrijdag met isabel
heb daar veel aan gehad toen, veel meer rust tussen mij en ies
michel had toen ene grote merrie genaamd lucky
weet je mischien wat daarmee gebeurt is
was zon lief paard.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 11:25

@ Bonte: De moeder van Nadine heb ik nooit gezien bij de molen, ik ben daar vlak na de verhuizing terecht gekomen met mijn fjord Mik (dat is toch denk ik een dikke 6,7 jaar terug).

Ik hoorde van iemand bij de nieuwe molen dat nadine drachtig was aangekocht van een handelaar en dat ze haar zelf hebben ingereden. Enfin, ik heb Nora gekocht toen ze een jaar of 1,5 was.

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:42

Is de Molen Ome Joop? Weet iemand waar die nu precies zit?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 11:46

Yep, klopt. Het zit aan de Lutkemeerweg (nummer 48 geloof ik). Dat is een zijstraat van de oude osdorperweg!