Manege voor o.a. gehandicapten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:45

ja die plaatjes hebben wij ook... en ik ben heel erg benieuwd hoe de muur er uit komt te zien.. maandag beginnen ze... ik ga maandag ook even foto's maken van de kantine, de hele bak, de lift, de huifbedden, de zadels, de zadelkamer, de stallen, de wei en de buitenbak... kunnen jullie even zien hoe het er bij mij uit ziet en ook een foto van het begin van de muurschildering

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:34

Gezellig ,, ik zal het volgende week zaterdag wel proberen!
En ik zal ook wel alle paarden proberen op de foto te krijgen

Maar de 29ste kan het niet dan is het Koningedag
Dan is het niet rijden..

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 13:12

Wij hebben ook van die plaatjes.. Alleen is de H bij ons het huis

Onze bak is trouwens echt heel erg groot, hij word meestal ook wel in tweeën gesplitst.. Opzich vind ik zo'n grote bak wel prettig, want sommige lessen zijn bij ons echt heel vol..

Ik ben vorig jaar met koninginnedag met een groepje vrijwilligers en een paar gehandicapte naar de Prinses Margriet manege geweest, we hebben toen 2 buitenritten gemaakt.. Was echt heel leuk! We zouden het dit jaar ook gaan doen, alleen toen kregen we te horen dat je het al in september moest regelen.. Beetje jammer dus..

Ik zal komende zaterdag ook proberen foto's te maken Op de site staan trouwens ook wel een paar foto's kzal straks wel ff kijken ofk ze kan kopieren hierheen ofzo..

De 29e is bij ons ook geen rijden, helaas..

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:25

ach ja , 6 mei is er weer rijden (voor de zaterdag dan)

En ik denk dat het 29 April de hele dag bokt is.

Lijkt me wel lekker zo'n grote bak om te rijden..

Wij hadden vorig jaar met buitenritten op de Prinses Magriet manege.
Vette lol op het paard
Onze instructriece was zwanger dus ze reed niet mee , maar wel 2 andere..
1 Instructriece van daar en 1 van onze manege..
Ze zeiden van ''Jaa , wel blijven zitten he!''
Maar wij wouden bij een greppel langs een weiland aandraven en opeens komt er een jaarling aan galoperen en de 2 pony's van de instructriece's schrokken er zo van... Dat er 1 begon te bokken en de instructriece van der paard viel in de greppel en toen verschoof het zadel van de instructriece haar zadel voor me een beetje erg ver naar beneden dus zij ook n de greppel en wij zaten er allemaal nog op
Echt kapot gelachen om ze , zij hadden later ook wel vette lol..
Ook me vriend was voorbij me galopeerd in het bos (over kant van de manege) en opeens zag ik een boom voor me neus en nog 10 a 20 cm. niet had gestuurd dan had ik met paard en al op degrond gelegen

Naimz

Re: Manege voor o.a. gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 13:38

Afbeelding
Voorkant vd manege, met stukje vd buitenbak..

Afbeelding
Tillift.

Afbeelding
Klittebandzadel + blokken.

Afbeelding
Proefjes 25 februari '06

Afbeelding
Afbeelding
Trainen voor koetsiersbewijs enkelspan.. Degene die het enkelspan hebben gehaald, mogen het tweespan halen.. En dan nog een training voor het huifbedrijden ofzo..

Afbeelding
Deze 2 merensen worden getraind om onder t huifbed te lopen..

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 13:41

Whaha ja ik heb me ook rotgelachen daaro.. Die Herman is echt gestoord We hebben gewoon keihard gegaloppeerd tussen een sloot en een rij bomen.. Twas echt een inie-minie stukje.. Was echt eng maar wel leuk ofzo haha

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:59

Wij hadden vorig jaar Herman ook..
En hij zei in een volgegroeit bos met allemaal laag hangende takken (gewoon een ruiterpad) Aaandraven!!!
En toen zaten we opeens in galop , ik echt heel eigenwijs...
(Zij paadje naast de manege , als je vanaf het terrein meteen rechts gaat , en dan meteen ergens aan de rechterhand rechts gaat)

''JE ZEI DRAF , GEEN GALOP WAT IS DIT !!!''

Toen zat ik op Jester.. ze zit wat vaag in galop , ze maakt heel vaak een kruis galop door heen dus je zit opeens niet lekker meer!

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:32

this hier altijd vet gezellig ook leuk dat iedereen foto's plaatst
maarja, dat klitteband zadel hebben wij ook.. is wel een fijn zadel en kan veel mee worden gedaan. manege is wel een stuk anders dan bij ons. maar dat komt denk ik ook omdat het bij ons 6 jaar oud is... is helemaal opnieuw gebouwd alleen voor gehandicapten, dus met alle aanpassingen. is bij jullie manege alleen voor gehandicapten of ook voor anderen?

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:36

De manege waar wij zitten is een normale manege, de stichting huurt paarden en gebruik van de ruimte van deze manege. Het kleine bakje wordt wel gebruikt voor een paar longelesjes of uitstappen ofzo, maar is toch vooral in gebruik door de stichting. Deze heeft dan ook wel een opstapperron geinstalleerd bv. En we hebben ook voor een deel eigen materiaal.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:47

owja, dat lijkt me best irritant.. maarja, dat komt denk ik ook omdat ik dat niet gewend ben

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:26

Dat klitteband zadel hebben we er 2 van
Heb ik gisteren gezien , ik heb gisteren de hele zadelkamer ff goed bekeken , wat er allemaal in staat of hangt.

Bonanzalover

Woonplaats: Klein dorpje ten noorden van Leeuwarden (Friesland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:27

Bij ons is het precies hetzelfde als bij shadow.
één keer in maand rijden we in de grote bak zodat de ouders en vrienden kunnen komen kijken.
Wij hebben geen klitteband zadel.
We hebben wel een lamswollen super dik shabrak met extra riemen onzo voor één gehandicapte.
Die kan niet op een zadel zitten

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:36

Wat ik eigenlijk nog het meest jammere aan onze situatie vind, is dat er zo'n grote kloof tussen de 'gewone' en de gehandicapten-manege zit. Het zou juist zo leuk zijn als dat ook een beetje kon mixen, zodat de andere kinderen wat begrip krijgen voor de gehandicapten...

En ook zouden er een paar tussenlessen moeten zijn: vanwege de maat van onze bak en ook de regels wordt er bv in de meeste lessen niet gegaloppeerd. En toch zijn er ruiters die in een rustige les met een begripvolle instructeur best in een 'normale' les mee zouden kunnen draaien.

En andersom zouden 'gewone' beginners heel veel hebben aan de dekjes (goed voor je zit!!) en zijn de lessen bij ons gewoon leuk en gezellig. (Niets ten nadele van de gewone lessen hoor, zo goed ken ik ze niet. Maar toch zijn de meeste lessen op maneges die ik ken veel serieuzer, ook voor kinderen. Terwijl ik zeker weet dat veel kinderen onze spelletjes wel leuk zouden vinden.)
Een beetje mengen op sommige punten zou volgens mij kunnen en leuk zijn.

Bonanzalover

Woonplaats: Klein dorpje ten noorden van Leeuwarden (Friesland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:39

Wij hebben in onze lessen volgens mij maar twee kinderen, de rest zijn allemaal volwassen gehandicapten.
Dat kan echt niet gemengd worden met de gewone ruiters.
Vooral in de les waar ik in meeloop. Daar moeten echt begeleiders naast lopen

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:01

wij hebben heel veel gehandicapte kinderen en dat vind ik altijd zupers gezellig

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:13

Wij hebben gehandicapten mensen/kinderen en ook wel niet.
Maar we hebben altijd veel plezier op het paard.
Ik had vorig jaar ofzo met zoveel jaar bestaan (45 jaar volgens mij),
met een stel andere mensen van de manege (en andere dagen) Carousel gereden ...
En ik zat op Mascotte (zie profiel)
Habben echt veel getraind.

treffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:03

Wij hebben verschillende niveau's voor de gehandicapten.
- de staplessen voor volwassenen, bijna altijd buitenritjes op de hei en als we in de bak weer aankomen paar rondjes draven. Zijn wel atijd aangelijnd.
- de staplessen voor kinderen, soms buitenritjes en soms gezamelijk wat spelletjes in de bak, ook aangelijnd.
- B niveau rijdende gehandicapten volwassenen, die kunnen zelfstandig draven, galopperen en stappen, met af en toe een figuurtje er tussendoor.
- L niveau rijdende gehandicapten volwassenen, zelfde als B maar die kunnen ook stelling vragen en wijken enz.
- Rijdend gehandicapte kinderen, kunnen ook zelfstandig draven en stappen en galopperen (als ze dat durven), wel heel veel spelletjes tussendoor.

Als dit de afwisseling is die bedoeld wordt?

Verschil tussen gewone en gehandicapten lessen zijn dat gewone lessen wat meer 'gedwongen' is en dat je alles wel moet proberen. Bij ons is de 'gewone' manege er pas later bijgekomen, maar er zijn nu geloof ik ongeveer evenveel gehandicapten lessen als normale.

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:26

Zo iets hebben wij ook..
Maar niet dat ze buitenritjes gaan doen..
Gewoon een leuke les leren over van alles van het paard

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:55

@ Sigislief: Hahaha.. Jester is toch die grote bruine? Volges mij zat een vriendin van mij daarop.. Ik zat op Merel dat was een nieuwe pony.. En op Walibi een klein bruin ponytje, maar die vond ik niet zo leuk want die was de hele tijd aant bumperkleven Merel was wel leuk Ik heb nog wel ergens foto's gelofik^^

@ Superhaffies: Dat hebben wij ook idd.. De manege is bij ons speciaal gebouwd voor gehandicapten zegmaar, maar er rijden ook valide ruiters.. Ik denk dat dat o.a. is voor de inkomsten maar ook dat die paarden niet alleen maar hun rondjes hobbelen met gehandicapten..

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:57

Ja , Jester is die hele Grote Bruine (naast de bakrand van rechts)
Ik heb daar op Lucky gezeten (al jaren terug) , Seppie (overleden , ouderdom 27 jaar geworden) & Femke (weg , wegens haar benen )En daarna alleen maar op Jester.
Merel lijk tme zoo leuk , alleen een beetje te klein voor me
En Flo lijkt me ook zo geweldig & Sharon & Lars

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:34

Ok, dan hebk de goede Jaa Merel was zeker leuk! Haha ik moest als klein meisje op de pony's terwijl alle mensjes uit mn groep op de grotere pony's of op de paarden mochten.. Voelde ik me weer even klein hoor haha Lars.. Was dat niet die Fjord? Dr was ook zo'n haflinger hae.. Dat was een dekhengst geweest, daar reed een andere vriendin van me op.. Die was echt zooo gaaf! Moonlight zo'n donker ponytje liep ook met ons mee, was wel een pittig beestje, leek me ook wel leuk..

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:06

Lars is zo'n fjord ja (met normale manen) je hebt ook nog Picasso met wat Krulligere manen.
Volgens mij was dat.... Nimrod?!
Van Nimrod is bij ons vorig jaar een Instructriece van af gevallen (van daar) en een instructriece van onze manege van Picasso af

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 20:08

Jaa Lars reed een andere vriendin van me op.. En Nimrod was die haf jaa.. Oke dan Picasso ging bij ons niet mee op buitenrit, daar reed een gehandicapte op die zegmaar ligt op het paard..

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 20:09

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:14

Mooie haf

Dat snap ik
Wij hadden ook een keertje Ventje in de groep en die is letterlijk en al achter uit de greppel in gelopen