[HK] * RSVA, dé manege waar het allemaal begon...Deel 18*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Re: * RSVA, dé manege waar het allemaal begon...Deel 18*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:17

Goedemorgen!
Ik lees allemaal leuke berichten hier!
En een toekomstige mama die het zwaar heeft, helemaal logisch natuurlijk!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:19

Melanie_B schreef:
Dunzell word nu geschoren! Ben benieuwd hoe ze eruit ziet als ik haar straks ophaal! :D
Woensdag gaat ze voor 't eerst mee naar de les! <3

Waarom scheren? Ze had toch al een redelijk dun vachtje of vertekenen de foto's?

Spannend, maar ik denk dat het wel goed komt aan de verhalen te horen. Fijn een braaf paard
te hebben!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:20

Afgelopen woensdag ging ik Victor even uitstappen op de manege. Nou dat was me toch wennen haha :P
Ben toch gewend aan iets meer vulling :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:21

Ik hoop dat het weertje iets beter voor je wordt Noor nu je vakantie hebt! Zoals het nu is, is er niks aan...
Verveel me echt kapot zo haha

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:49

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:24

Kirsten_S schreef:
Melanie_B schreef:
Dunzell word nu geschoren! Ben benieuwd hoe ze eruit ziet als ik haar straks ophaal! :D
Woensdag gaat ze voor 't eerst mee naar de les! <3

Waarom scheren? Ze had toch al een redelijk dun vachtje of vertekenen de foto's?

Spannend, maar ik denk dat het wel goed komt aan de verhalen te horen. Fijn een braaf paard
te hebben!

Ze zat niet mooi in haar vacht, en haar conditie is niet 100% dus ze zweet gauw. En met die weer kan ze absoluut niet bezweet op stal staan. En 2 uur uitstappen heb ik ook geen tijd voor dus dan is dit de beste oplossing. Nu kan ze straks weer mooi in haar vacht komen en zweet ze nu niet zo erg.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:51

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:36

Oh jammer mel, heb je weer het geklooi met die dekens.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:39

Broccoli schreef:
Kirsten_S schreef:
Jeetje schrok van het profiel van dit meisje, wat een vechter zeg en dat op zo'n jonge leeftijd! poe..
memberlist.php?mode=viewprofile&u=87956

Jemig zeg...

Ja he, moet daar ook niet te lang bij stil staan. Heb morgen weer crossles dus dat is niet zo handig..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:42

She looks very good

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:12

Kirsten_S schreef:
Brocc
[quote="Kirsten_S schreef:
Jeetje schrok van het profiel van dit meisje, wat een vechter zeg en dat op zo'n jonge leeftijd! poe..
memberlist.php?mode=viewprofile&u=87956

Jemig zeg...

Ja he, moet daar ook niet te lang bij stil staan. Heb morgen weer crossles dus dat is niet zo handig..[/quote]

Je kan ook aan gereden worden door een auto. Of van de trap afvallen.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:27

Sst anna, dat was ik niet van plan hoor hihi *klopt af*, tenzij jij meer weet als ik :P (dan mij, dan ik, als mij, als ik, whatever :+)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:02

Emmaa_ schreef:
Jaa tuurlijk Manon! Mijn OV is ongeldig van 15 juli tot 15 augustus.. In principe wil ik ook wel in die periode die kant op komen hoor, is voor een keertje geen probleem :) Ik werk namelijk ook 40 uur per week en voor 15 juli heb ik echt al heel veel shoots gepland staan... Daarna begint mijn school alweer dus dan wordt het voor mij heel lastig

Ik heb besloten in het weekend van 16 juli Melody te verhuizen. Balen dat je OV dan net in die periode niet geldig is.... -O-
Dat komt echt slecht uit. En ik denk dat een retourtje Zwolle best prijzig wordt hoor............. ;(

@ Meliss; Ooh jawel hoor heb wel 1 fotograaf op het oog die ik best wil betalen voor Shoots. Die maakt prachtige foto's.
Maar ben momenteel werkloos helaas, dus voor nu heb ik even geen geld voor luxe dingen. Emma wilt graag weer oefenen en ze wil Melody op de foto zetten dus dat is voor ons beiden dan mooi meegenomen :) .

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:25

Kirsten_S schreef:
Sst anna, dat was ik niet van plan hoor hihi *klopt af*, tenzij jij meer weet als ik :P (dan mij, dan ik, als mij, als ik, whatever :+)

Haha nee weet niet meer. Maar als je dingen niet doet om dat er stel iets zou kunnen gebeuren. Moet je je zelf op sluiten in je kamer en zelfs dan kan er nog een vliegtuig neerstorten op je huis.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:38

Fototjes van vandaag. Ze wordt steeds lichter nu ze meer haar zomervachtje in komt! En ze is op dieet dus aan haar buikje wordt gewerkt haha.
Momenteel is ze erg snotterig, elke keer als ze proest komt er witte/doorzichtige snot uit dus dat houd ik even aankomende tijd goed in de gaten.
Op de foto's niet te zien want toen had ik het uiteraard allemaal netjes schoon gemaakt, helaas is dit van korte duur haaha :Y) .

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:41

Manon zo lang het doorzichtig of een beetje wittig is hoef je je niet zo veel zorgen te maken :) Pas als er bloed bij zit ofzo zou ik er even een DA bij roepen.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:47

Ja klopt, heb al een beetje gegoogled haha. Zolang het wit en doorzichtig is maakt het niet veel uit, gewoon een verkoudheidje. Ze staat 24/7 buiten en na de 2 warmste dagen heeft ze deze snotneus opgelopen. Overdag is het dan super warm geweest en in de nacht is het dan maar 11 graden. Moet je na gaan.... Overdag 35 graden en in de nacht rond de 11 graden. -O- Dat is gewoon teveel temperatuur verschil. Nu ook met de wind en regen en maar 19 graden overdag is het ineens heel fris weer. Paarden kunnen daar niet goed tegen dus ik verwacht dat het met enkele dagen wel weer over gaat, mits de temperaturen tenminste beetje constant blijven..

Het weer is gewoon de laatste tijd zwaar k,ut en heel erg wisselvallig. Ik ga er vanuit dat het daardoor komt.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:21

Niet zo gek hoor Manon xander had er ook last van. Komt puur door de overgang van het weer. Het is ook een enorm verschil elke keer..

@ Kirsten, ik vermaak me prima hoor, ben de hele middag bezig geweest met xander en willem lekker extra aandacht gegeven, lange poetsbeurt, om ze vervolgens af te beulen met rijden gnagna :D

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:25

Nou de staleigenaar denkt gelijk aan droes... Omdat ze een snotneusje heeft. Ik werd eergisteren opgebeld dat ik niet meer met haar de stal in mag om haar te poetsen ivm de besmettelijkheid... Dus ik stond gister heerlijk in de regen haar te poetsen en haar neus schoon te maken.

Ik zei al tegen hem het komt gewoon door de wisselvalligheid van het weer, dat ze nu een snotneus heeft, om nou gelijk aan een ziekte te denken....... :Y)
Maarja als het weer gewoon droog blijft maakt het me niet uit dat ik met haar buiten moet blijven, ga straks ook naar een andere stal dus wat maakt het dan ook uit := .

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:32

Manon_S schreef:
Nou de staleigenaar denkt gelijk aan droes... Omdat ze een snotneusje heeft. Ik werd eergisteren opgebeld dat ik niet meer met haar de stal in mag om haar te poetsen ivm de besmettelijkheid... Dus ik stond gister heerlijk in de regen haar te poetsen en haar neus schoon te maken.

Ik zei al tegen hem het komt gewoon door de wisselvalligheid van het weer, dat ze nu een snotneus heeft, om nou gelijk aan een ziekte te denken....... :Y)
Maarja als het weer gewoon droog blijft maakt het me niet uit dat ik met haar buiten moet blijven, ga straks ook naar een andere stal dus wat maakt het dan ook uit := .

Hihi droes ziet er wel wat anders uit. Hebben ze niet alleen een snot neusje.Het is nu ook pollen tijd ik ben zelf niet allergieën maar krijg er soms ook een loop neus van :p
Laatst bijgewerkt door Annie_ op 24-06-13 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:33

Ze moet trouwens ook koorts hebben voor droes.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:36

Annie_ schreef:
Manon_S schreef:

Hihi droes ziet er wel wat anders uit. Het is nu ook pollen tijd ik ben zelf niet allergieën maar krijg er soms ook een loop neus van :p

Hahah achja hij denkt wel vaker eens wat.. Maakt me niks uit hoor, ik doe mijn eigen ding wel.
Ik maak het elke dag gewoon schoon met een doekje en kamille thee, daardoor laat het aangekoekte snot ook snel los.
Als ik de volgende dag dan op stal kom dan is de snot opgedroogd in haar neus en hard geworden, door de kamille thee kan je het gemakkelijk weg halen.

EDIT: Ja klopt en er moeten ook abcessen ontstaan op het hoofd of onder de keel/halsaanzet. Er moeten gewoon meer symptomen zijn voordat je kan zeggen dat een paard droes heeft. En om nou gelijk te zeggen dat ze droes heeft omdat ze snotterig is... Ik hou het gewoon goed in de gaten en we zien dan wel. Ik ga er gewoon vanuit dat het een verkoudheid is als je kijkt hoe wisselvallig het weer steeds is.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:30

Pebbs schreef:
Niet zo gek hoor Manon xander had er ook last van. Komt puur door de overgang van het weer. Het is ook een enorm verschil elke keer..

@ Kirsten, ik vermaak me prima hoor, ben de hele middag bezig geweest met xander en willem lekker extra aandacht gegeven, lange poetsbeurt, om ze vervolgens af te beulen met rijden gnagna :D

Jaaa dat soort dingen kan je lang mee bezig zijn heerlijk haha.
ringo valt daar echt van in slaap. Was afgelopen keer zijn oren knippen, nou voor je dat netjes hebt ben je ook weer een kwartier verder hahah.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:25

Ja alleen xander vind het al gauw te lang duren, dan gaat hij schrapen. Dan zeg ik neeee . Dan stopt hij. Om vervolgens met zijn andere been verder te gaan :D aaappp hahaha.

Willem was heel moeilijk vind alles eng, zeikerd is het. Daarna wel fijn gereden en beetje gespeeld met de oefeningen, travers en appuyementen gereden :D om in wat passage passen te eindigen <3

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:05

OMG := Karel heeft net Dunzell ''gedekt'' := :=