Reacties als "I love Guusje" of het benoemen van de paardennamen zonder reden, zijn niet toestaan. Let op, het is geen huiskamer topic.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vooral tijdens de carrousel toen jan stond te kijken en applaudiserden dat ik hem een flinke tik gaf toen hij met splitse de verkeerde kant op wou.

xRaisin schreef:Dat die beugel er af kan schieten is zover ik weet juist voor de veiliheid.
Als die compleet vast zou zitten en paard zou er vandoor gaan en persoon zou er af vallen en met voet in de beugel blijven haken, dan zou je meegesleept worden.
Doordat hij niet helemaal vastzit, schiet het dan los en word je niet meegesleurd.
_helga_ schreef:xRaisin schreef:Dat die beugel er af kan schieten is zover ik weet juist voor de veiliheid.
Als die compleet vast zou zitten en paard zou er vandoor gaan en persoon zou er af vallen en met voet in de beugel blijven haken, dan zou je meegesleept worden.
Doordat hij niet helemaal vastzit, schiet het dan los en word je niet meegesleurd.
een beugel hoort er niet af te schieten
als je goed kijkt bij een goed zadel zit er een sluiting zodat de beugel vast blijft zitte.
het is super gevaarlijk als je opeens je beugel kwijt bent.
en de als je goed met je voet in de beugel zit kan je niet vast komen zitten
dus niet met heel je voet in de beugel maar alleen de wreef van je voet