ponykamp manege van loon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Re: ponykamp manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:53

Moderatoropmerking:
Graag on topic blijven. Alle one-liners zijn verwijderd.
Reacties als "I love Guusje" of het benoemen van de paardennamen zonder reden, zijn niet toestaan. Let op, het is geen huiskamer topic.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:26

ik ben 3en 2 jaar geleden op ponykamp geweest super leuk!
de eerste keer op dombo lekker wat pit! heb ook wat complimenten gehad dat ik hem goed aanpakte en niet achter de rest aan liet lopen haha :P vooral tijdens de carrousel toen jan stond te kijken en applaudiserden dat ik hem een flinke tik gaf toen hij met splitse de verkeerde kant op wou.
bok bok bok door de bak heen haha

en het laatste jaar op spirit die was toen net ingereden en iemand anders kon hem niet aan en daar ging hij er alleen maar vandoor dus heb ik er heel het kamp op mogen rijden
super leuk! lekker druk en groen daar hou ik wel van :)
en toen heb ik met hem voor het eerst mogen springen dat vond hij wel spannend!

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:19

Hihi er staat I love Guusjee :P
Mijnn naam xD

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:26

Laatst weer op die gekke lieve Jane gereden,
Dit was er gebeurt:P:
Jane was een beetje gek geworden en begon te bokken en omhoog te springen, na dat ze daarmee klaar was hing ik letterlijk om haar nek heen, gallopeerd Jane naar de hei, ik blijf iets van 1.30 minuten hangen, Jane gaat terug naar de draf en ik spring van haar af. Ik sta weer op de grond en heb Jane nog vast. Wat bleek nou, lag de beugel met beugelriem 1 meter verderop, die was eraf geschoten.

Hihi gekke Jane :P

Maar wel de allerliefste gekke Jane<3

Jane is een nog wat jonge pony en er zat een pony achter haar die ze niet kende, dat was voor haar wat raar,
De rest van de rit voorop bij Linda gereden en ze deed geen vlieg meer kwaad. :)
Lieve gekke Jane<3

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:41

nou lach er maar om ,gelukkig ben je er heel vanaf gekomen.
Zo slecht die zadels en hoofdstellen daar ,net als de rest van die ouwe troep en de paarden in die stands met die halsbanden om zoooo zielig ..ze moeten zich kapot schamen .
Ik ben er heen gegaan voor een buitenrit maar wist niet hoe snel ik er weer vandaan moest komen ,ik had al vooraf betaald voor de rit maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daar op een paard te stappen !

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:56

De beugel riem was van het zaDEL af geschoten en was nog gewoon heel,
Jane is nog jong dus ik neem het haar ook niet kwalijk.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:23

Dat die beugel er af kan schieten is zover ik weet juist voor de veiliheid.
Als die compleet vast zou zitten en paard zou er vandoor gaan en persoon zou er af vallen en met voet in de beugel blijven haken, dan zou je meegesleept worden.
Doordat hij niet helemaal vastzit, schiet het dan los en word je niet meegesleurd.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:00

@Guusje,
zo hee, lijkt me ook wel eng.
maar wel leuk dat je daarna voorop mocht,
zal vast weer een mooier uitzicht zijn geweest (:

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:18

@Rebecca
nou, in het begin dacht ik wel van wow,
Maar toen dacht ik ik ga niet vallen, ik ga niet vallen, ik ga niet vallen en en ben gewoon niet gevallen :D
Ja het was wel echt heel cool naast Linda voorop (A)
Xx

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:55

Lijkt me ook echt weer een heel mooi uitzicht zo voorop ipv naar andere paardenkonten en mensenuggen te kijken :P,
maar verders is de rit wel goed gegaan?
Maar gallopeerde ze weg van de groep? Dat lijkt me best wel eng haha.

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:40

Ja voorop was wel echt heel mooi hoor :P
Maar ze sprong letterlijk met 4 benen de lucht in en rende door naar voren, ze kreeg een flinke trap van Bambi en rende echt weg van de groep.
Jane was wss oook geschrokken van de trap van Bambi en daarom rende ze de hei op.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:32

xRaisin schreef:
Als die compleet vast zou zitten en paard zou er vandoor gaan en persoon zou er af vallen en met voet in de beugel blijven haken, dan zou je meegesleept worden.
Doordat hij niet helemaal vastzit, schiet het dan los en word je niet meegesleurd.

een beugel hoort er niet af te schieten
als je goed kijkt bij een goed zadel zit er een sluiting zodat de beugel vast blijft zitte.
het is super gevaarlijk als je opeens je beugel kwijt bent.
en de als je goed met je voet in de beugel zit kan je niet vast komen zitten
dus niet met heel je voet in de beugel maar alleen de wreef van je voet

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:38

ja, maar het geval van guusje is niet 'ineens' lijkt me.
Van wat ik heb gehoord heeft Jane wel aardig wild lopen doen voor het er af schoot.
En uiteraard hoor je niet met je hele voet in de beugel te zitten,
maar als het paard ineens begint te bokken,
kan het natuurlijk makkelijk gebeuren dat je niet meer netjes de beugel aan de bal van je voet hebt.
In zo'n geval kun je namelijk wel vast komen te zitten.
Ik heb namelijk wel eens gezien dat een meisje van haar pony was gevallen en dat haar laars nog aan de beugel zat.

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:32

Het clipje zat gewoon goed vast, het was een aardig nieuw zadel dus er was niets mismee, maar als je flinke rukken geeft aan de beugelriem, dan gaat hij er vanzelf ook wel af.

lovecharmed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:17

xRaisin schreef:
Ik zat afgelopen Mei op Jerry, echt een superpaardje (L)

ik zat afgelopen zomervakantie ook op jerry(L)
mis hem nu al

RebeccaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:22

Mooie manege, maar ik heb minder goede ervaringen met de buitenrit..
Ik was toen op vakantie in de buurt en mocht van mama een buitenrit maken bij manege van Loon. Ik vond het natuurlijk er spannend als klein meisje van 10 om helemaal alleen met een grote groep mee te gaan. Ik had toen al 3 jaar ervaring, maar helaas ging het al snel mis.. Iedereen had een vriendinnetje om naast te rijden maar ik moest alleen, dit vond ik al erg jammer maar was nog wel te doen. Vervolgens waren we maar net onderweg of mijn Fjord nam opeens een loopje.. zo langs de groep door alle takken in galop. Pas vooraan de groep begon hij weer enigszins rustig te draven. Ik zat compleet in shock en met een pijnlijke neus (tak) op de pony en het enige wat de begeleidster zei was 'Kan je voortaan even rustig aan doen?' En stapte rustig verder.. Pas toen ik voor de derde helemaal huilend op mijn pony zat, mocht ik wisselen met tegenzin van de begeleider die nog een snauw gaf over aansingelen. Ik voelde me zo zielig en klein.. en was blij toen ik weer bij mama op de manege terug was. De begeleidster kwam toen nog naar ons toe om poeslief alles in mildere versie aan mama te vertellen... Nee, voor mij GEEN manege van Loon meer.

_Swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:00

Een vriendin van mij is er vorige zomer op ponykamp geweest en ze heeft het heel erg naar haar zin gehad, en ze had geen slechte ervaringen ofzo.. Ik ga er dit jaar misschien ook naartoe =D

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:38

Tja, ik heb 1 mindere ervaring gehad bij manege van loon, maar dat is er maar 1 en die werd goed opgevangen, ik mocht mee voorop rijden en er was niets meer aan de hand. Ik heb bijvoorbeeld met mijn eigen paardje iets anders gehad, ik was eraf gevallen, mevrouw gaat op me arm staan en rent weg. Op naar de andere paardjes dacht ze. Dus ik vroeg zo aan mensen of ze haar wilde pakken, maar nee, want dan moesten ze hun eigenpaardjes los laten ;o Wat een ramp zeg
En ik weet heeel zeker dat alle maneges wel slechte ervaringen geven..

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:13

Ben dit jaar leiding op Manege van loon :D

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:40

@Chantaliiejj
Wanneer ben je leiding?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:13

Ik heb hier mijn ruiterbewijs gehaald. was wel lekker goedkoop! Maar wel meteen 1 matig voor harnachement! dat had iedereen die een manegepaard had.. dus als je nog 2x matig zou krijgen was je gegarandeerd gezakt! Beetje jammer.. Verder had ik opzich wel een fijn paard. wilde alleen niet in de goede galop aanspringen!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:23

_helga_ schreef:
xRaisin schreef:

een beugel hoort er niet af te schieten
als je goed kijkt bij een goed zadel zit er een sluiting zodat de beugel vast blijft zitte.
het is super gevaarlijk als je opeens je beugel kwijt bent.
en de als je goed met je voet in de beugel zit kan je niet vast komen zitten
dus niet met heel je voet in de beugel maar alleen de wreef van je voet

Dit hoort wel te kunnen, die sluiting kan je open zetten of dicht, dit is idd voor de veiligheid. als een paard er vandoor schiet zit je soms niet helemaal meer in balans met je voeten in de beugels, als je doorschiet/ blijft hangen is die beveiliging toch echt heel fijn! zeker bij een manege vind ik dat dit er moet zijn! er rijden dan ook genoeg mensen die nog maar net beginnen met rijden..

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:22

gupie schreef:
@Chantaliiejj
Wanneer ben je leiding?

jaa ... := dat ga ik pas zeggen als alle leidingen bekent zijn.
ga jij dit jaar op kamp daar ?

gupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:23

Haha,
Ja ik ga in mei! <3

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:53

Wij zijn met meiden van onze manege al een aantal keer bij Van Loon geweest voor een buitenrit, beiden keren dat ik mee was, was het echt supergaaf. Vorig jaar in de zomer, toen zat ik op Frodo en 3 weken geleden met de sneeuw, Toen zat ik op Billy!