Stal Midden Delfland Roddels dl 5!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sybje

Re: Stal Midden Delfland Roddels dl 5!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 21:27

De kat van mijn moeder heeft de dwerghamster van mijn zusje half opgegeten.. Die had em door de tralies getrokken.. Lief he

ghehe

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 21:27

AnitaJoeri schreef:
sybje schreef:
neee helemaal niet! hahaha En ze komt hier pas volgende week!

kinderachtig, kay wilde Nena ook al niet aan Aman meegeven.Getver

hahaha je hebt er al twee. Ga daar maar mee fokken heb je heeel veel kleintjes }>

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:39

kan niet zijn gesteriliseerd
Die pummels hier in de omtrek raken de katten aan de straatstenen niet kwijt
Duitse katten zijn lelijk,groot en hoog op de poten,mijn dierenarts en assistente wilde de mijne,heb ik lekker niet gedaan.

Voor een kat lijkt een hamster op een muis haha en die lusten ze ook graag.Die ene van mij komt er elke dag wel mee thuis,die andere krijgt er af en toe 1 van haar.Die is volgens ons een soort gehandicapte,die geen muizen kan vangen.Haha

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:46

sybje schreef:
De kat van mijn moeder heeft de dwerghamster van mijn zusje half opgegeten.. Die had em door de tralies getrokken.. Lief he

ghehe

Aah getsie,
Als mijn hamham los zou rondlopen zou hij ook zo weg zijn.
Moet er niet aan denken :=
Ik ga nu maar is slapen word moe van het Bokken.
Net even nog een toptic over Vesra aangemaakt. :+:
Staat in me onderschrift..

Weltruste!!!! :Y)

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 21:49

de hamster liep ook niet los.. :+

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:51

dat heb ik gelezen :P
Mijn hamster heeft geen tralies,
Bij destenet had der kat de kooi (wel met tralies)
der afgegooid was der hamster der tussen door gespleten :=
Dus dat doe ik liever niet.

Haar hamham is nu helaas dood :(:)

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:56

Biz en Ko hebben 360 grams deken op, met een halsje erbij
Ze voelden onder de deken gewoon warm aan, alleen bij de hals hadden ze t wel iets koud
Diddle heeft 200 grams op
Hopelijk heeft Marley voldoende aan zijn eigen haarbal, op zich heeft hij wel redelijk veel haar, maar het is nu wel extreem koud.. ben gewoon beetje (over)bezorgde mams :+

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 22:01

Binar schreef:
Biz en Ko hebben 360 grams deken op, met een halsje erbij
Ze voelden onder de deken gewoon warm aan, alleen bij de hals hadden ze t wel iets koud
Diddle heeft 200 grams op
Hopelijk heeft Marley voldoende aan zijn eigen haarbal, op zich heeft hij wel redelijk veel haar, maar het is nu wel extreem koud.. ben gewoon beetje (over)bezorgde mams :+

Dat mag hoor nous, maar het is een grote sterke jongen!

Sieb heeft alleen vannacht extra warmte want ze heeft maar een vage vacht dit jaar..

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:06

hoezo vage vacht?
Biz is dit jaar wel veel ruwe qua vacht dan anders, heb jij dat ook?

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 22:07

ja die van sieb is ook echt heel ruw! beetje rare structuur..

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 22:10

Geef de kat een ‘eigen’ kamertje met slaapplek, kattenbak, eten en drinken en speeltjes. Zo kan hij tot rust komen, wennen aan de nieuwe omgeving en voorkomt u confrontaties met zijn huisgeno(o)t(en).
• Geef de kat genoeg aandacht maar dring niet aan. Maar vergeet ook de andere kat(ten) niet!
• Is de kat op zijn gemak in het kamertje begin dan met het uitwisselen van de geuren van de katten. Dit doet u door de katten beurtelings te aaien, vooral langs de mondhoeken (hier zitten o.a. geurklieren van de kat). Ook kunt u de mandjes/dekentjes waar de katten op slapen omwisselen.
• Vervolgens moeten de katten elkaar kunnen zien, zonder dat ze elkaar in de haren kunnen vliegen. U kunt de deur van het kamertje op een kier zetten en hier wat (kippengaas) tussen doen of misschien beschikt u over een hordeur. Zo kunnen de katten elkaar zien en ruiken, maar niet aanraken. Tegelijkertijd kunt u beide (of alle) katten wat lekkers te eten geven. Zet de voerbakjes zo dicht mogelijk bij elkaar, in elkaars zicht, maar wel zo dat ze op hun gemak zullen gaan eten. De bakjes kunt u langzaamaan elke keer als u weer wat lekkers geeft wat dichter bij elkaar zetten, net zo lang tot de bakjes tegen de kier van de deur of tegen de hordeur staan. U kunt proberen om hen 2 of 3 maal per dag kleine porties van iets wat ze erg lekker vinden te geven.
• De volgende stap is om de katten om te ruilen, dus de kat die apart zat los laten en de andere kat(ten) in zijn kamer laten met de deur op de kier. Zo kan de kat die apart zat op zijn gemak het verdere huis verkennen en de andere kat(ten) rustig de kamer met alle geurtjes van hem onderzoeken.

Pfff.. moet ik dat echt gaan doen???

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 22:14

en dat was pas de helft.. := Gelukkig ben ik woensdag en donderdag vrij :P

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:19

ik heb Mickey gewoon binnengezet. Pluis deed ff lelijk, Devil wilde hem graag oppakken en verplaatsen := dat mocht'ie niet }:0
Gewoon goed gegaan, maar denk dat je gewoon moet kijken hoe t gaat??

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 22:23

Ja ik denk dat ik dat ook maar doe.. Misschien even mijn kat in et andere kamertje tot de visite weg is (mijn tante komt der brengen) en daarna gaan ze samen de ring in en ben ik scheids :P

Nino heeft pas 1 x in zijn leven een kitten gezien een paar jaar terug en toen rende die met de staart tussen zijn poten de slaapkamer in hahaha Dus ik ben heeeel benieuwd hoe dat nu gaat

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 22:30

Ik ga naar bedje... Het is maar leeg hier :) En ik heb overal spierpijn, keelpijn en hoofdpijn.. ik ga lekker slapen.

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:58

Nou Soof ga maar lekker onder de warme dekens dan en lekkie slapie doenie dan. WELTRUSTEN

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 04:39

Brrr het is echt heeeeel koud, moet zo op mijn fietsje naar mijn werk. Doe een joggingsbroek over mijn uniformbroek heen aan, anders bevriezen bovenbeentjes, twee paar handschoenen aan, mutsje op. Momenteel is het volgens de buienradar -8.3.

Blando ook dekentje op gedaan, ben helemaal niet van de dekens maar hij gaat een beetje invallen en dat is ook niet de bedoeling. Meer stro om te eten helpt ook niet veel en hoger in het voer zetten is geen optie. Gekke Spetter heeft nog niet eens zijn haren omhoog staan, die is vorstproef. Gek beest.

Zouden de mensen die vandaag op stal komen het water na willen kijken van de paarden. Het gebeurd namelijk regelmatig dat ik nu op stal kom en de helft van de paarden gewoon geen water heeft en dat terwijl er die dag al heel wat mensen langs zijn geweest. :( Ik heb het idee dat de mensen alleen maar hun eigen paard(en) nakijken en de rest gewoon vergeten.

Ik vind het water een stuk belangrijker dan het gezeur over de pekel!!!!!!

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 04:50

Ik kijk iedere morgen als ik op stal ben de waterbakken na en vul zo nodig bij. Ze krijgen van mij zonodig allemaal een emmer. Als ik ze nog meer geef ben ik alleen met waterbakken vullen al een uur bezig hahaha. Bij mijn weten kijkt john ook altijd alle waterbakken na en ik heb het meerdere meiden zien doen. Ik denk dat de paarden dus echt wel voldoende emmers water per dag krijgen alleen versprijd over de dag. Daardoor drinken ze het meeste gelijk op waardoor het zo lijkt dat ze niks krijgen.

Ik kan niet meer slapen hahaha. Vandaar dat ik hier maar zit. Maar goed, ik was dan ook al voor 9 uur in slaap gevallen. Je moet wat doen om die uurtjes door te komen he

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 07:31

amanda1980 schreef:
Ik kijk iedere morgen als ik op stal ben de waterbakken na en vul zo nodig bij. Ze krijgen van mij zonodig allemaal een emmer. Als ik ze nog meer geef ben ik alleen met waterbakken vullen al een uur bezig hahaha. Bij mijn weten kijkt john ook altijd alle waterbakken na en ik heb het meerdere meiden zien doen. Ik denk dat de paarden dus echt wel voldoende emmers water per dag krijgen alleen versprijd over de dag. Daardoor drinken ze het meeste gelijk op waardoor het zo lijkt dat ze niks krijgen.

Ik kan niet meer slapen hahaha. Vandaar dat ik hier maar zit. Maar goed, ik was dan ook al voor 9 uur in slaap gevallen. Je moet wat doen om die uurtjes door te komen he

Ik geef alleen maar aan wat ik constateer en verder hoef ik echt niet te weten wie wat en hoeveel doet. Is totaal onbelangrijk. Wie de schoen past trekt deze aan toch?

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 07:42

mogge
brr koud

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 08:01

goede morgen ladies!
Vandaag weer een dagje werken.
Zou misschien iemand mijn poownie kunnen controleren of hij het vanmiddag niet te warm heeft onder zijn deken?
Kan het me niet voorstellen, maar je weet maar nooit.
Gisteren was wannadoo zonder deken erg koud op zn vacht en huidje.
Vind hem nu ook wel snel bespiering verliezen door de kou. Dus vandaar.
Dikke lennoxvriend zal het niet echt warm hebben vandaag, die vond zichzelf zo zielig gisteren :P haha

als ik de paardjes buiten heb gezet van mijn groep dan loop ik altijd een rondje langs de buitenboxen of alles nog water heeft.
Niet iedereen heeft zo'n grote specikuip en in die kleine bakken en emmers kan altijd nog wel een slokje.

Iedereen een hele fijne dag vandaag!

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 08:11

sybje schreef:

ghehe

wat een schatje die kat van je mams :+ hihi

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 08:12

Princesspres schreef:
goede morgen ladies!
Vandaag weer een dagje werken.
Zou misschien iemand mijn poownie kunnen controleren of hij het vanmiddag niet te warm heeft onder zijn deken?
Kan het me niet voorstellen, maar je weet maar nooit.
Gisteren was wannadoo zonder deken erg koud op zn vacht en huidje.
Vind hem nu ook wel snel bespiering verliezen door de kou. Dus vandaar.
Dikke lennoxvriend zal het niet echt warm hebben vandaag, die vond zichzelf zo zielig gisteren :P haha

als ik de paardjes buiten heb gezet van mijn groep dan loop ik altijd een rondje langs de buitenboxen of alles nog water heeft.
Niet iedereen heeft zo'n grote specikuip en in die kleine bakken en emmers kan altijd nog wel een slokje.

Iedereen een hele fijne dag vandaag!

De deken bij Blando mag gewoon op blijven Presje als je ze buiten zet..........

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 08:22

de dekens van die van mij ook. Tenzij ze het natuurlijk onwijs warm hebben..
Ik kijk vanavonf even of ik ze loszet kaar. Denk het bijna wel, maar misschien ga ik weer proberen te hobbelen :P

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 08:47

Morning!!
Brr het is wel extreem koud zeg!!!!
De waterbakken van de uitloop waren zelfs zo hard bevroren dat ik hem niet doorgetrapt kreeg!!
Hoop echt dat dit snel voorbij is, ben t echt wel beetje zat zo.. maar helaas zegt de weersvoorspelling wat anders en schijnt t dat t vh weekend weer te gaan vriezen ;(

Ik heb Biz gisteren opgepakt met lange lijnen, ga ik vandaag met Ko ook even doen
Stapte vanochtend ff met Biz door de bak, nam die ineens een rare sprong :D om vervolgens om de grond te ploffen om te gaan rollen :P

nu aan de arbeid 8-)